×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تلویزیون و مانیتور

با مشکلات رایج تلویزیون سونی آشنا شوید

مشکلات تلویزیون های سونی

سونی یکی از برندهای محبوب تلویزیون در ایران است. این تلویزیون کیفیت قابل قبولی داردو مشکلات تلویزیون سونی به ندرت اتفاق می‌افتد؛ ولی آشنایی با خرابی‌های رایج آن به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر برای مشکل تلویزیون راه حل پیدا کنید.

برخی از این خرابی‌ها با کمک منوی عیب‌یابی و تغییر تنظیمات رفع می‌شوند؛ اما برای برطرف کردن برخی دیگر نیاز به تعویض قطعه است. اگر تلویزیون سونی شما خراب شد و نیاز به تعویض قطعه داشت بهتر است از یک تعمیرکار قابل اعتماد کمک بگیرید که تعمیرات را در محل انجام می‌دهد. تعمیر تلویزیون در منزل از استهلاک بیشتر آن هنگام انتقال به تعمیرگاه پیشگیری می‌کند.

در این بخش از بلاگ در مورد برخی از مشکلات تلویزیون‌های سونی صحبت می‌کنیم، با ما همراه باشید تا در صورت خرابی تلویزیون سونی بتوانید بهترین اقدام را برای تعمیر تلویزیون انجام دهید.

قطع شدن صدای تلویزیون سونی

در این ایراد دستگاه به طور طبیعی روشن شده ولی صدای دستگاه با تاخیر وصل می شود که مدت زمان این تاخیر به مرور بیشتر می شود. در مراحل اولیه قسمت پاور دستگاه ایراد پیدا می کند که به مرور خرابی دستگاه به بخش سیستم کنترل هم سرایت می‌کند.

برای تعمیر تلویزیون از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

ایجاد لکه‌های رنگی در تصویر تلویزیون سونی

این مشکل بیشتر در مدل 50 و 60 اینچ دیده می‌شود و علت خرابی، ایراد در بخش LCDهای RGB دستگاه است و یکی از ایراداتی است که در اثر طولانی بودن ساعات مصرف ایجاد می‌شود. ایجاد لکه‌های رنگی در تصویر از مواردی است که درخواست زیادی را در تعمیر تلویزیون سونی به خود اختصاص داده است.

نوار صورتی رنگ در بالای تصویر تلویزیون سونی

در این ایراد یک نوار عرضی به پهنای 10 سانتی‌متر در بالای تصویر به رنگ صورتی دیده می‌شود که به مرور زمان عرض این نوار بیشتر شده و از یک مرحله به بعد بخش پایینی تصویر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این نوار در صورت کم شدن نور تصویر کمتر، دیده نمی‌شود به همین علت در بعضی موارد بعد از تعویض لامپ تصویر تلویزیون (برگشت نور به حالت اولیه) قابل رویت می‌شود و مصرف کنندگان تصور می‌کنند که در اثر تعویض لامپ تصویر تلویزیون این اتفاق افتاده است. قرمز شدن بالای تصویر تلویزیون پروجکشن سونی بعلت ایجاد خرابی در بخش بلاک نوری دستگاه اتفاق می‌افتد.

منوی عیب یاب تلویزیون سونی

تلویزیونهای سونی دارای سیستم عیب یاب داخلی هستند و قطعه یا بخش معیوب دستگاه بوسیله کدگذاری چشمک زدن لامپ جلوی دستگاه نشان داده می‌شود تا سهولت بیشتری در امر تعمیر تلویزیون سونی ایجاد شود.

چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون های سونی در منوی ویژه‌ای که در بخش سرویس مد دستگاه قرار دارد، قابل دسترسی است و بوسیله آن می‌توان متوجه شد که قبلا چه مواردی بعنوان ایراد معرفی شده است: به عبارت ساده‌تر اگر تلویزیون سونی دچار ایراد و مشکلی شود که بخش پروتکتور فعال شود این کد در بخشی از منوی داخلی دستگاه ثبت و ضبط می‌شود که در صورت لزوم قابل دسترسی است و با مطالعه آن می‌توان متوجه شد که قبلا دستگاه چه ایراداتی داشته و یا چه موارد تعمیری روی آن انجام شده است.

این بخش از منوی داخلی در تلویزیون های سونی با فشار دادن پشت سر هم دکمه‌های DISPLAY+5+(+VOL)+POWER ON قابل دسترسی است و با وارد کردن این کد منویی به شکل زیر ظاهر می‌شود که تعداد چشمک‌ها و عیب مربوطه را گزارش می‌دهد.

مشکلات تلویزیون های سونی
جدول عیب یابی تلویزیون سونی

در منوی Self Check در تلویزیون های سونی، عدد اول تعداد چشمک‌ها و عبارت مقابل آن معرف بخش یا قطعاتی است که در برخورد با آن تعداد چشمک، باید به سراغ آن برویم و عدد آخر تعداد دفعاتی است که این چشمک نشان داده شده است. بعنوان نمونه در منوی بالا  تعداد 5 چشمک برای ایراد تلویزیون در بخش پنل معرفی شده که همانطور که می‌بینید تعداد 24 بار این علامت داده شده است ولی در بقیه کدها اعداد هم ردیف 24 تغییری نداشته‌اند که نشانه سلامت دستگاه در آن بخش‌ها است.

منوی عیب یاب در رفع مشکل تلویزیون کمک زیادی می‌کند که شاید عمده‌ترین آنها را باید آگاهی تعمیرکار از عیوبی دانست که به صورت مداوم در تلویزیون ظاهر نمی‌شود مثلا در تلویزیون های پروجکشن سونی ایرادی وجود دارد که گاها تلویزیون روشن نشده و چراغ چشمک زن دستگاه 10 بار چشمک میزد. اما دیده شده که هنگام مراجعه تعمیرکار، ایراد گفته شده در آن لحظه وجود نداشته است که با وجود منوی عیب یاب، ایراد شناسایی شده و تعمیر تلویزیون با موفقیت انجام شده است.

علت خاموش روشن شدن تلویزیون سونی

خاموش و روشن شدن مداوم تلویزیون سونی می تواند نشان دهنده وجود ایرادات سخت افزاری یا نرم افزاری در دستگاه باشد. دلایل زیر می توانند باعث به وجود آمدن این مشکل باشند:

  • خرابی مین برد تلویزیون که باعث چشمک زدن چراغ آن می شود اما با وجود روشن شدن چراغ، خود دستگاه روشن نمی شود.
  • خرابی مدار استندبای نیز می تواند باعث بروز اختلال در شناسایی حالت استندبای دستگاه شده و دستگاه را در این حالت نگه می‌دارد.
  • استفاده از کابل های نامرغوب HDMI، این کابل های باعث به وجود آمدن اتصالی‌های کوچک و در نتیجه روشن نشدن تلویزیون می شوند.
  • ویروسی شدن تلویزیون هوشمند به وسیله اتصال فلش‌های آلوده نیز می تواند باعث خاموش شدن و روشن نشدن تلویزیون شوند.
پیشنهاد مطالعه

خطای ۴۰۵۷ تلویزیون سونی

این خطا در چه زمان‌هایی رخ می‌دهد:

  • زمانی که در حال به روزرسانی نرم افزارهای تلویزیون خود هستید.
  • زمان دانلود آخرین آپدیت های نرم افزارها
  • زمانی که دانلود آپدیت های شما به پایان می رسد
  • زمانی که در حال اتصال به اکسس پوینت‌ها چه به صورت با سیم و چه بی سیم برای دسترسی به اینترنت هستید.
  • زمان اتصال یا راه اندازی اپلیکیشن ها

رفع خطای 4057 تلویزیون سونی

روش اول: برای رفع این خطا این مراحل را دنبال کنید، در ابتدا مطمئن شوید که تلویزیون به شبکه اینترنت متصل است.

1. روی کنترل از راه دور تلویزیونتان دکمه خانه یا home را بزنید.
2. تنظیمات یا setting را انتخاب کنید.
3. در منوی تنظیمات preferences یا اولویت‌ها را انتخاب کنید.
4. setup یا راه اندازی را انتخاب کنید.
5. در بخش راه اندازی، شبکه یا network را انتخاب کنید و در این قسمت نیز راه اندازی شبکه یا network setup را برگزینید.
6. در بخش راه اندازی شبکه ” وضعیت شبکه و تنظیمات آن” یا View Network settings and status. را باز کنید.
7. بررسی اتصال یا check connection را انتخاب کنید.

این مرحله ممکن است زمانبر باشد، لطفا آن را کنسل نکنید و تلویزیون را هم خاموش نکنید.

روش دوم:
اگر با روش بالاخطا برطرف نشد، ممکن است مشکل از privacy policy یا خط مشی رازداری باشد. مطمین شوید خط مشی رازداری را تایید کرده اید، برای این کار این مراحل را دنبال کنید:

1. روی کنترل از راه دور تلویزیون‌تان دکمه خانه یا home را بزنید.
2. تنظیمات یا setting را انتخاب کنید.
3. در منوی تنظیمات preferences یا اولویت ها را انتخاب کنید.
4. setup یا راه اندازی را انتخاب کنید و در این قسمت هم خط مشی رازداری یا privacy policy را انتخاب کنید.
5. در این بخش دکمه موافقت یا agree را انتخاب کنید و دکمه حرکت به راست را روی کنترل از راه دور تلویزیون کلیک کنید.
6. برای بازگشت به بخش network یا شبکه دکمه بازگشت یا back را بفشارید.
7. در بخش شبکه، تنظیمات شبکه را انتخاب کنید و سپس تنظیمات راه اندازی شبکه.
8. در بخش “لطفا نحوه انجام تنظیمات شبکه خود را انتخاب کنید” آسان یا حرفه ای را انتخاب کنید. (اگر می خواهید تنظیمات را به صورت دستی تغییر بدهید، یا اگر میخواهید بین اتصال باسیم و بدون سیم بتوانید سوییچ کنید، روش حرفه ای یا Expert را انتخاب کنید.
9. در بخش امنیت بیسیم-تنظیمات شبکه Network Setup-Wireless Security دکمه وسط را انتخاب کنید.
10. رمز عبور شبکه خود را وارد کنید و گزینه نه را برای proxy server انتخاب کنید.
11. تنظیمات را ذخیره کرده و به اینترنت متصل شوید.
اگر با این دو روش موفق به رفع این خطا نشدید لازم است که برای رفع مشکل از یک متخصص فنی تلویزیون سونی کمک بگیرید.

تعمیر تلویزیون در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر تلویزیون در محل آچارباز، شامل نصب، سرویس و تعمیر تضمینی تلویزیون می‌شود. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که شما بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
درخواست تعمیر تلویزیون
3.7/5 - (41 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫649 دیدگاه ها

  1. سلام و وقت بخیر
    بنده یه مدتی هست تلویزیون سون x90k 65 خریدم ، یه مشکلی بر خوردم و اون اینکه وقتی hdmi ps5 رو به تلویزیون رو وصل میکنم ، sync master تلویزیون آنی ps5 رو شناسایی میکمنه و به لیست sync ها اضافه میشه ، ولی بعداز اینکه hdmi دستگاه ماهواره رو به تلویزیون وصل میکنم و تلویزیون یکبار خاموش و روشن بشه ، ps5 از لیست sync master ها حذف میشه و دیگه شناسایی نمیشه.
    میخواستم ببینم چطوری این مشکل قابل حله که با اضافه شدن دستگاهی دیگه این sync master خراب نشه. ممنونم

  2. سلام. تی وی مدل 55*8500d. رفته رو نمایه محدود شده. متاسفانه رمز چهار رقمی هم یادم رفته. تی وی هیچ جوره ریست نمیشه. راه کاری هست براش ؟

  3. سلام من در المان زندگی میکنم تلوزیون صونی دارم kd75xe 8596 العان روشنش کردم و رو حالت صونی صفحه مشکی روشن میشه و همین حالت میمونه. ممنون میشم راهنمای کنین

  4. سلام.دو هفته تلوزیون سونی خریدیم.الان دو سه روزه وقتی فلش یا فیلمو میزنیم اون پایین صفحه تیکه های خش میاد و قطع و وصل میشه.تاالان اینجوری نبوده.وقتی هوم میزنیم هم همین اتفاق میوفته

    1. درود بر شما
      زهرا عزیز، این مشکل می تواند ناشی از خرابی مین برد، کابل های انتقال تصویر و … باشد. برای اعلام نظر قطعی باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و عیب یابی کند.

      1. سلام
        تلویزیون سونی ۶۵ Rh, امشب بعد از روشن شدن صدا داشت ولی تصویر نداشت ، ولی بعد ریست کردن دیگه بالا نیامد و صفحه سیاه شده و چراغ پایین ۶ بار چشمک قرمز میزند، ایراد از چیست؟!

  5. ببخشیداز فیلمو داریم فیلم نگاه میکنیم بعد از ده دقیقه میاد بیرون تصویر زمینه سونی میاد دوباره خروج میزنم ادامه فیلم میاد چیکار کنم
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    بعد اینترنت قطع میشه از گوگل تاریخ وساعت بروز رسانی میکنم درست میشه اینو چکار کنم

    1. باسلام
      علی رضای عزیز، اگر فقط در برنامه فیلیمو این مشکل به وجود می اید، مشکل از اپ فیلیمو بوده و با آپدیت برطرف می شود.

  6. سلام تلویزیون 55x85j. سونی دارم کانالها پایدار نیستند و هردو سه روز نیاز به راه اندازی جدید و جستجوی جدید دارد راه حل پایداری کانالها چیست؟
    باتشکر

    1. درود بر شما
      علی عزیز، این مشکل اغلب با بازگشت به تنظیمات کارخانه ای یا بروزرسانی سیستم عامل تلویزیون از بین می رود.

  7. سلام
    وقت تون بخیر
    تلویزیون ما سونیx85هستش
    قبلا فیلم روی فلش و پخش میکرد
    ولی الان فقط با تغییر سرعت فیلم میشه فیلم و دید
    روی سرعت معمول پخش نمیشه
    دلیلش چیه؟

    1. درود بر شما
      سارا عزیز، این مشکل اغلب به دلیل ایراد داشتن فلش به وجود می آید. برای بررسی وضعیت و اطمینان از موضوع باید فیلم را روی فلش دیگر بریزید و در تلویزیون پخش کنید تا سرعت آن را بررسی کنید. در صورتی که مشکل با اجرای فیلم در فلش دیگر از بین نرود یعنی ایراد در فلش است در غیر اینصورت خرابی مربوط به تلویزیون است.

  8. سلام خسته نباشید بنده تلوزیون سونی مدل x85j خریداری کردم google playرو از طریق اکانت gmail نصب کردم ولی هرکاری میکنم برنامه ای روی گوگل play نصب نمیشود حتی منطقه تلوزیون هم عوض کردم ۲ بار یه بار اندونزی یه بارم امارات ولی بازم مشکلم حل نشد و هر بار برای دانلود ارور میدهد خرید شما تکمیل نشد و برنامه در منطقه شما نمیباشد

    1. درود بر شما
      مصطفی عزیز، برای رفع این مشکل میتوانید فایل apk مربوط به برنامه ها را دانلود و از طریق فلش روی تلویزیون نصب کنید.

  9. سلام تلویزیون سونی مدل KDL-55W800B داریم، اوایل صفحه آینه رو که میاوردم راحت به گوشی وصل میشد، اما الان وقتی قسمت صفحه آینه تلویزیون رو میارم زیرش میزنه: اتصال نقطه دستیابی در این صفحه در دسترس نیست. بعد از خروج از صفحه آینه تلویزیون به طور خودکار به روتر بی سیم وصل میشود.
    دلیل این مشکل چیه؟

    1. درود بر شما
      کاربر عزیز، این مشکل اغلب به دلیل باگ های نرم افزاری به وجود می آید و اغلب با آپدیت سیستم عامل یا بازگشت به تنظیمات کارخانه ای از بین می رود.

  10. سلام ،من تلویزیون ۸۵۰۰f دارم ،امروز خواستم بروزرسانی نرم افزاری انجام بدم پس از بروزرسانی تلویزیون روی لوگوی سونی منده وبالا نمیاد ،مخواستم راهنماییم کنید ببینم مشکل از کجاست وراه حل مشکل چی میتونه باشه.ممنون

    1. درود بر شما
      علیرضا عزیز این مشکل اغلب به دلیل ناقص آپدیت شدن تلویزیون به وجود می آید و ممکن است دلایل نرم افزاری یا سخت افزاری (مانند خرابی مین برد) علت آن باشد. برای اعلام نظر قطعی باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی کند.

  11. با سلام، ما تلویزیون سونی مدل KDL_ 48W650D داریم که یک روز دیدیم تلویزیون روشن میشه،صدا به خوبی میاد،ولی تصویر نداره،علتش چی میتونه باشه و قابل تعمیر هست؟

    1. درود بر شما
      ابوالفضل عزیز ، این مشکل اغلب بدلیل خرابی کابل های انتقال تصویر، بک لایت و پنل به وجود می آید. برای حل مشکل باید تعمیرکار دستگاه را عیب یابی و مشکل را برطرف کند.

  12. سلام
    تلویزیون سونی مدل KD-65X8500 دارم
    تلویزیون ریست فکتوری کردم دیگه گوگل پلی کار نمیکنه البته وارد اکانت گوگل پلی میشم و مشکلی بایت وای فای و اینترنت ندارم فقط الان نمی تونم هیچ برنامه ای از گوگل پلی نصب کنم همش در حالت انتظار نصب می ماند حتی برای نصب فیلیمو هم از سایتش اقدام کردم بعد پیغام میده ” فایل باز نمی شود ”
    با سپاس

    1. درود بر شما
      رضا عزیز، برای رفع این مشکل میتوانید فایل apk مربوط به برنامه ها را دانلود و از طریق فلش روی تلویزیون نصب کنید.

  13. سلام
    بنده یکسال از تلویزیون سونی49x8000G استفاده میکنم و هیچ مشکلی هم نداشتم اما طی یک هفته اخیر 2 مرتبه زمانی که تی وی خاموش میشه ، دیگه روشن نمیشه یعنی انگار برق وارد منبع تغذیه نمیشه . کنترل های اولیه پریز و باطری کنترل انجام شده اما مشکلی نبود . در مرتبه اول بعد از 6 ساعت مجدد تست کردم وسیستم رشن شد اما در مرتبه دوم که الان باشه بعد از 9 ساعت همچنان تی وی خاموش است . نکته مشترک در هر دومورد این بود زمانی که تی وی با مشکل عدم ارتباط وا فای مواجه بود این مشکل رخ میداد یعنی بنده با خاموش کردن تی وی قصد ری استارت دستگاه داشتم که این اتفاق رخ داد . ایا کسی تجربه مشابهی از این مشکل داره ؟

    1. درود بر شما
      فرشاد عزیز، این مشکل اغلب ناشی از خرابی برد پاور یا مین برد به وجود می آید. برای بررسی و عیب یابی دقیق باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی کند.

  14. با سلام ، مشکل من با تلویزیون سونی دارم اینه که زمان اتصال با صفحه آینه و پخش فیلم، تصاویر و صدا را همزمان بریده بریده پخش میکنه که اعصاب خورد کن هست، کسی میدونه این مشکل را چجوری میتونم برطرف کنم؟

    1. جناب احمدی عزیز
      سلام و وقت بخیر
      احتمالا سرعت اینترنت شما خیلی پایین است. برای حل این مشکل به مودم خانگی وصل شوید یا حجم و کیفیت فیلم را پایین تر انتخاب کنید تا انتقال آن با وقفه انجام نشود.

  15. سلام، تلوزیون سونی 45 اینچه که الان خبر دادن موقع روشنش کردن،بدون تصویر و کل صفحه به صورت آبی رنگ در اومده،حتی آرم سومی را هم نشون نمیده

    1. درود بر شما
      امیر عزیز، این مشکل می تواند به دلیل کاهش جریان مصرفی لامپ های نور پس زمینه باشد. در واقع طی کاهش جریان نور سفید به تدریج به نور آبی متمایل به بنفش تغییر می کند. در صورت بروز این مشکل، تعمیر و گاها تعویض لامپ های نور پس زمینه می تواند مشکل آبی شدن صفحه تلویزیون را رفع کند.

  16. سلام تلوزیون ۵۵ سونی داریم امروز صبح متوجه شدم درست وسط تصویر یه نقطه نورانی هست.زیاد هم تلوزیون روشن نمیمونه که بگم از مصرف بیش از اندازس
    میدونید دلیلش چسه و چطور تعمیر میشه؟

    1. درود بر شما
      مهدیه عزیز، این مشکل اغلب به دلیل خرابی بک لایت تلویزیون به وجود می آید.

  17. سلام وقت بخیر دیروز تلویزیون ۵۵اینچ مدل x80j خریدم بعد از رفتن نصاب نمایندگی تصویر تلویزیون بعداز ۵ثانیه میرود و فقط صدا میماند حتی مهلت وارد شدن به منوها را نمی‌دهد همان ابتدا که روشن میکنم زیر صفحه پیغام picture reset mode is on میده و صفحه محو میشه

    1. درود بر شما
      مسعود عزیز، برای رفع این مشکل می توانید اقدامات زیر را انجام دهید.
      دکمه Setting یا Menu را روی کنترل سونی خود فشار دهید.
      به Setting بروید.
      System را انتخاب کنید.
      retail mode settings ر ا انتخاب کنید.
      picture reset mode را انتخاب کرده و خاموش کنید.َ

  18. سلام تلویزیون سونیw800c,دارم امروز اومدم روشن کنم دیدم فقط آرم سونی میاد بعد ش یه چندتا رنگ که قبلاً هم میومدم و بعدش تلویزیون برنامه اندرویدش شروع میشد میاد ولی دوباره برمیگرده و لگو سونی رو نشون میده به نظر شما ایراد از چیه؟

    1. درود بر شما
      رضا عزیز، این مشکل ممکن است دلایل نرم افزاری یا سخت افزاری (مانند خرابی مین برد) علت آن باشد. برای اعلام نظر قطعی باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی کند.

    1. سلام تلویزیون سونی مدل x85 k خریدم هنگام استفاده از وای فای هر از ده دقیقه و بعضی موقع هر از ۳۰ دقیقه کامل خاموش می شود خواهشمند است راهنمایی بفرمایید

      1. درود بر شما
        فرامرز عزیز، این مشکل نرم افزاری است و می تواند با تنظیمات کارخانه ای یا آپدیت سیستم عامل از بین رود.

    2. درود بر شما
      امیر عزیز، این مشکل اغلب به دلیل ناقص آپدیت شدن تلویزیون به وجود می آید و ممکن است دلایل نرم افزاری یا سخت افزاری (مانند خرابی مین برد) علت آن باشد. برای اعلام نظر قطعی باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی کند.

  19. با درود ، تلویزیون سونی 55 اینچ X75H بعد از دو ماه دو ایراد دارد
    ۱_ بعد از فشردن دکمه power تلوزیون ظاهرا روشن شده ولی تصویری وجود ندارد
    ۲_ منوی تنظیمات باز نمیشود
    با سپاس از حسن توجه شما

    1. درود بر شما
      اشکان عزیز، این مشکل اغلب بدلیل خرابی کابل های انتقال تصویر، بک لایت و پنل، مین برد و … به وجود می آید. برای حل مشکل باید تعمیرکار دستگاه را عیب یابی و مشکل را برطرف کند.

  20. سلام ۶۵ اینچ ۹۰۰۰h خریداری کردم فقط روی ورودی انتن هوایی در قسمت پایین پرش تصویر دارم روی ورودی های دیگه همچین مشکلی نیست ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. درود بر شما
      کاربر عزیز، برای نظر قطعی باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و مشکل را برطرف کند.

    1. درود بر شما
      محسن عزیز، چراغ قرمز مربوط به تلویزیون است و اگر چشمک بزند و روشن نشود نشان دهنده مشکلی است در غیر اینصورت مشکلی ندارد.

  21. سلام دوستان ،،،من تلویزیون سونی ۷۰۰۰اچ خریدم ،ساخت مالزی ،،بعد از سه بار رفت و آمد نصاب ،در آخر موفق به نصب بعضی از اپهای پر کاربرد مثل فیلمو نشدم و از فروشنده تقاضای تعویض آنرا کردم و ایشان متقبل نشدند و حدود ۴۰۰هزار تومان به نصاب دادم بدون اینکه مشکلم حل شود و در آخر پس از ۵روز تلویزیون را با۱/۵میلسون ضرر تعویض کردم ،،لطفا یا سونی نخرید یا در مغازه از نصب اپهای مختلف مطمئن شوید ،ظاهرا۸۰۰۰های جدید هم این مشکل رو داره

    1. درود بر شما
      علی عزیز، ممنون از اینکه نظر خود را با ما به اشتراک می گذارید.

  22. سلام بنده سونی مدل k800 55اینچ دارم هرکار میکنم به گوگل پلی وارد نمیشه و اندروید اپدیت نمیشهو در کل از هوشمند بودنش نمیتونم استفاده کنم چرا؟

    1. درود بر شما
      کاربر عزیز، برای رفع این مشکل میتوانید فایل apk مربوط به برنامه ها را دانلود و از طریق فلش روی تلویزیون نصب کنید.

  23. سلام من یک تلویزیون ال ای دی سونی ۴۸ اینچ دارم چن وقتیه تصویر تلویزیون تند تند ایست میکنه..علت چیه

    1. درود بر شما
      رضوی عزیز، برای راهنمایی دقیق اعلام کنید این مشکل در چه زمانی اتفال می افتد؟

  24. سلام. روز بخیر.
    من یک تلویزیون ۳۷ اینچ سونی دارم. تازگی ها موقع تماشا وقتی تصویر تغییر میکنه تصویر قبلی بصورت محو و همزمان با تصویر جدید نمایش داده میشه مخصوصا وقتی نور تصویر زیاد باشه و یا یک تصویر مدت طولانی تری ثابت مونده باشه

    1. درود بر شما
      کاربر عزیز، برای نظر قطعی باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و مشکل را برطرف کند.

    2. سلام وقت بخیر دو روز هست تلویزیون سونی X8K50خریدم
      تقریبا هر ۱۵ دقیقه از برنامه خارج میشه هشدار سیگنال وجود ندارد
      وقتی فلش وصل میکنم هم همین بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه باز همین هشدار را میده چیکار باید بکنم. ممنون

  25. سلام. من حدود 2 هفته تلویزیون سونی 55x8000h خریداری کردم و دو روز اول از سایت سونی آپدیت گرفتم و با فلش آپدیت کردم فرداش از سمت چپ و دقیقا محل نمایش زیرندیس شبکه ها دو خط موازی سفید تا نصف تلویزیون ظاهر شد که خط پایینی طول بیشتری داشت و بعد مدتی کامل تا سمت راست کشیده شدند. با فکتوری ریست درست شد و الان بعد 2هفته مجددا دوخط کامل در همون محل پیدا شد و تنظیمات تصویر vivid رو ریست کردم درست شد. آیا ال سی دی مشکل داره یا نرم افزاریه؟

    1. درود بر شما
      کاربر عزیز، برای نظر قطعی باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و مشکل را برطرف کند.

  26. سلام .تلویزیون سونی ۴۸ داریم .چندباری با گوشیهای متفاوت با برنامه اینه کار کردیم مشکلی نداشت اما چند روز ک وقتی وصل میشه تصویر خش داره و یا وقتی موزیک میزاریم باهاش پرش داره .چکار باید کرد

    1. درود بر شما
      این مشکل اغلب به دلیل ضعیف بودن سیگنال های تصویر به وجود می آید. اغلب این مشکل ناشی از دور بودن دستگاه ها از یکدیگر یا کم بودن سرعت اینترنت به وجود می آید.

  27. در تلویزیون سونی‌مان، نماوا آپدیت نمی‌شد و برخی فیلم‌ها پخش نمی‌شد. اکانت جیمیل هم مشکل داشت.
    تنظیمات تلویزیون را به حالت کارخانه برگرداندم و نماوا و اکانت جیمیل درست شد.
    حالا در گوگل پلی، فیلیمو را که جست‌وجو می‌کنم، پیدا نمی‌شود و بقیه‌ی برنامه‌ها هم آپدیت می‌شوند!

  28. سلام و خسته نباشید تلویزیون ۶۵ اینچ ۹۰۰۰ خریدم. هر سری برق میره وای فای پیغام متصل بدون اینترنت میده و باید از اول به تنظیمات کارخانه بریم
    ممکنه راهنمایی بفرمایید

    1. درود بر شما
      علی عزیز، باید روی گزینه تنظیمات شبکه رفته و حالت رجیستری را روی اتوماتیک قرار دهید.

  29. منظور از خدمات انتخاب شده ترکیبی است یا قابل رمزگشایی نیست در زدن کانال شبکه 3 چیست

    1. درود بر شما
      محسن عزیز، لطفا برای راهنمایی دقیق مشکل را جزئی تر اعلام کنید.

  30. سونی 50d800w دارم جدیدا با اتصال گوشی به تلویزیون با smart view صفحه رو شطرنجی نشان میدهد سه تا گوشی که قبلا وصل میشد بدون مشکل وصل میشد چک کردم

    1. درود بر شما
      حبیبی عزیز، این مشکل اغلب به دلیل نرسیدن سیگنال به تلویزیون به وجود می آید. این مشکل ممکن است ناشی از دور بودن دستگاه ها از همدیگر یا مشکلی در گوشی موبایل به وجود آمده باشد.

  31. سلام
    خسته نباشید
    گاهی اوقات تلویزیون من باریموت روشن میشه ولیکن صدانداره ریموت هم کار نمیکنه
    باید برقشوقطع ووصل کنیم تادرست بشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. درود بر شما
      جواد عزیز، این مشکل اغلب بدلیل خرابی کابل، اسپیکر یا مین برد تلویزیون به وجود می آید. برای عیب یابی و تشخیص مشکل دقیق باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و مشکل را برطرف کند.

  32. سلام وقتتون بخیر تلویززیون من مدل سوني ال اي ديkdl_40w600b هست چند وقتی هست وقتی فیلم موسیقی یا عکس میخوام ببینم قسمت بیشتر که تمام فیلم عکس و موسیقی نشون میده کار نمیکنه یعتی هیچ کدوم از قسمت های نوار پایبنی که شامل حالت قاب عکس پخش کننده رسانه ایی کار نمیکنه ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. درود بر شما
      شقایق عزیز، در کنترل تلویزیون های مختلف دکمه ای برای این تنظیمات وجود دارد که با فشردن آن میتوانید این کار را انجام دهید. بهتر است برای شناخت این دکمه به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید.

  33. سلام. من تقریبا ۵ سال پیش تلویزیون سونی سری kw800 خریدم. تا الان خوب کار کرد. البته چند وقت پیش تصویرش رفت بردیم بُرد تکین رو عوض کردن.بعد از اون خوب بود تا الان. امشب روشن کردم ولی دکمه های کنترل و دکمه های خود تلویزیون کار نمیکنن. 😕 کنترل رسیور کار میکنه ولی تلویزیون نه. دکمه های پشت خود تلویزیون هم کار نمیکنن. هیچکدوم. حتی خاموش نمیشه.میشه دلیلشو بهم بگین؟ ممنون

    1. درود بر شما
      مریم عزیز، برای رفع این مشکل باید تلویزیون را خاموش و کابل برق را بکشید. بعد از چند دقیقه تلویزیون را روشن کنید. همچنین می توانید آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید یا اگر آپدیتی برای سیستم عامل آن وجئد دارد انجام دهید. در صورتی که مشکل با این اقدامات برطرف نشود باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و مشکل را برطرف کند.

  34. سلام.تلویزیون ال سی دی سونی بعداز دو دقه کار کردن روی ورودی hdmi یا av خودکار میپره رو کانال تلویزیون.مشکل از کجاست

    1. درود بر شما
      داود عزیز، لطفا مدل دقیق تلویزیون را اعلام کنید. این مشکل اغلب در اثر خرابی کابل ها ، پورت های ورودی یا مین برد به وجود می آید برای رفع ایراد باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی کند.

  35. سلام. تلویزیون سونی KD-55X7500F دارم و برای اپدیت و ارتقا فریم ور میتونم از اپدیت جدیدی که برای کشورهای امریکاو شیلی و مکزیک و… اومده استفاده کنم ؟ فریم ور الانش مال کشورهای اسیایی هست. مشکلی پیش نمیاد؟؟ البته تلویزیون الان مشکلی نداره و برای کارایی بهتر میخواستم اپدیت کنم. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. درود بر شما
      محمد عزیز، به عقیده کارشناسان بهتر است منطقه جغرافیایی مربوط به آسیا یا کشورهای اقیانوسیه است.

  36. سلام تلویزیون سونی اندروید 49×7500 دارم.
    فکر میکنم بخاطر قطعی برق ها وای فای اداپتور مشکل داشته باشه. اینو از سرچ ها میگم. بعضی از سایت های خارجی هم میگن تنظیم تاریخ. مشکل اینه. وای فای رو بعضی وقت ها خوب پیدا نمیکنه در حالی که بقیه لوازم الکترونیک خونه اصلا مشکلی ندارن تو این زمینه. و به محض یه قطعی برق یا بعضی وقت ها خاموش کردن برق اصلی، connected, no internet دارم. در خالی که حتی تو این وضعیت هم بعضی از اپ ها مثل openvpn یا نماوا کار میکنن. ولی بقیه اینترنت ندارن مثل تلویزیون یا یوتیوب.
    ممنون میشم کمک کنید. یا اگه احتیاحی به تعمیر داره باید به کی بگم.

    1. درود بر شما
      سعید عزیز، مشکلات مربوط به وصل نشدن به وای فای و اینترنت در تلویزیون سونی به شرطی که اینترنت مشکلی نداشته باشد از بهم خوردن تاریخ و ساعت به وجود می آید. باید تنظیم تاریخ و ساعت را به حالت دستی تغییر دهید و بررسی کنید که مشکل حل می شود یا خیر.
      چنانچه مشکل همچنان برقرار بود باید با شماره 02154591616 تماس بگیرید تا تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و عیب یابی کند.

  37. سلام و خسته نباشید خدمت شما
    ما تلویزیون Sony داریم و با اینکه باطری کنترل خوب است و کار می‌کند متاسفانه هرکاری میکنیم شبکه ها عوض نمی‌شود اوایل کمی کار می‌کرد ناگهان قطع میشد ولی الان کلا شبکه عوض نمی‌شود با کنترل و مجبوریم با دکمه های پشت تلویزیون شبکه را تغییر دهیم لطفا کمکم کنید چه کاری انجام بدم خوب بشه؟

    1. درود بر شما
      ستاره عزیز، به احتمال زیاد کنترل آسیب دیده است می توانید از اپلیکیشن های مخصوص برای کنترل تلویزیون در موبایل استفاده کنید یا کنترل جدید و سازگار با آن را خریداری کنید.

  38. سلام.من یک تلویزیون سونی ۷۵ اینچ مدل X8000Hخریدم.چند تا لکه سیاه روی صفحه نمایش هست علت چیه ؟؟؟

    1. علی عزیز
      وجود لکه های سیاه روی تلویزیون نشان از خرابی بک لایت یا پنل تلویزیون شما دارد. اگر ایراد از پنل باشد، باید به طور کل پنل جدیدی خریداری کرده و تعویض کنید که قیمت بالایی دارد اما اگر ایراد از بک لایت باشد، قابل تعمیر است. برای اطمینان از اینکه کدام قطعه خراب است، باید حتما تلویزیون شما بررسی شود. اگر تهران هستید، می توانید از آچارباز کمک بگیرید. درخواست تعمیر تلویزیون در محل خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و یا با شماره 02154591616 در تماس باشید

  39. تلویزیون سونی مدل ۴۸w60 موقع فیلم دیدن از نماوا این ارور میاد : حافظه بسیار زیادی برای نمایش این صفحه لازم است، برنامه هم نصب نمیشه و آنلاین از طریق مرورگر میبینم هر یه ربعی این اخطار میاد و قطع میشود

    1. پرهام عزیز
      سرعت اینترنت را بررسی کنید، احتمال دارد مشکل از ارائه دهنده سرویس باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا