×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تلویزیون و مانیتور

چرا تلویزیون خودش خاموش و روشن می شود؟

علت خاموش و روشن شدن ناگهانی تلویزیون

اگر در حال مطالعه این مقاله هستید، احتمال دارد با مشکل خاموش و روشن شدن ناگهانی تلویزیون روبرو شده باشید. اصلی ترین علت خاموش و روشن شدن ناگهانی تلویزیون، اختلال در قطعاتی چون برد، محافظ و … است، که در ادامه این مقاله به صورت کلی با علت و چگونگی برطرف کردن این مشکلات، آشنا خواهید شد. با آچارباز همراه باشید.

دلیل خودبخود خاموش و روشن شدن تلویزیون

هر کدام از موارد گفته شده در ادامه می‌توانند دلایل خود به خود خاموش و روشن شدن تلویزیون شما باشند. موارد را با توجه به آموزش ارائه شده بررسی و در صورت داشتن تجربه و مهارت کافی، اقدام به تعمیر تلویزیون خود کنید. در غیر اینصورت جهت تعمیر تلوزیون خود بهتر است با کارشناسان تعمیر تلوزیون تماس گرفته و از آنها راهنمایی بگیرید.

دستگاه‌های متصل به تلویزیون:

یکی از علت‌های خودبخود خاموش و روشن شدن تلویزیون، سیگنال‌های مزاحمی است که دستگاه‌های متصل به تلویزیون، همچون رسیورها، دی وی دی‌ها، فلش، وایرلس، دستگاه‌های شبکه و …، تولید و در عملکرد تلویزیون اختلال ایجاد می‌کنند. جهت اطمینان از اینکه مشکل از دستگاه‌های متصل به تلویزیون است، باید ارتباط آن‌ها را با تلویزیون قطع کنید:

  • در صورتی‌که مشکل برطرف شد، نیاز به بررسی سایر قطعات تلویزیون نیست.
  • در غیر اینصورت باید به بررسی سایر قطعات که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم بپردازید.

خرابی منبع تغذیه:

در برخی موارد بهتر است منبع تغذیه‌ای که تلویزیون به آن متصل می‌شود، همچون محافظ، سه‌راهی، پریز و … را بررسی کنید، چراکه ممکن است دوشاخه تلویزیون به درستی به آن متصل نشده باشد و به صورت مدام، باعث خاموش و روشن شدن تلویزیون شود.

  • خرابی منبع تغذیه به دلیل پوسیده بودن سیم‌های آن، یکی دیگر از دلایل خاموش و روشن شدن تلویزیون است که علاوه بر بروز مشکل در تصویر تلوزیون، خطرات دیگر هم اعم از اتصالی و برق گرفتگی را نیز به دنبال دارد.
  • برای جلوگیری از خطرات احتمالی آن بهتر است پس از بررسی و اطمینان از خرابی منبع، هرچه سریع تر آن‌ را تعویض کنید.

پیشنهاد مطالعه

تعمیر تلویزیون
آچارباز بهترین مرکز تخصصی تعمیر انواع تلویزیون‌های LED، LCD و … در انواع برندهای مختلف در استان تهران است.

فعال بودن تایمر خواب تلویزیون:

تایمر خواب تلویزیون به گونه‌ای است که در ساعت تعیین شده توسط شما، تلویزیون به صورت خودکار خاموش خواهد شد. در اکثر مواقع ممکن است یکی از افراد خانواده شما تایمر خواب را فعال کرده باشد در این حالت باید تنظیمات تلوزیون را بررسی و در صورت فعال بودن، آن را غیرفعال کنید تا مشکل برطرف شود. برای بررسی فعال بودن تایمر خواب:

  • تلویزیون را روشن کنید.
  • دکمه MENU روی کنترل از راه دور تلویزیون را فشار دهید و وارد منوی SETUP آن شوید.
  • حال دکمه ENTER را بزنید.
  • وارد منوی TIME شوید و به کمک دکمه‌های جهت‌دار، وارد قسمت TIMER شوید.
  • در این مرحله حالت TV TIMER را غیرفعال کنید و به کمک دکمه EXIT از قسمت تنظیمات خارج شوید.

مشکلات سخت افزاری:

در صورتی که تلویزیون خود را بررسی کردید و هیچکدام از موارد گفته شده، علت خاموش و روشن شدن خودبخود تلوزیون شما نبود، باید:

قطعات داخلی دستگاه یعنی سخت افزار آن را بررسی کنید. این مشکل اغلب از مادربرد شروع می‌شود، جایی که تمام اجزای تلویزیون شما با هم ملاقات و سیگنال را رد و بدل می‌کنند، که اغلب آن را مغز تلویزیون می‌نامند.
در صورتی که یکی از اجزای مادربرد سوخته شود یا به دلیل استفاده طولانی مدت از آن، مادربرد بیش از حد گرم ‌شود، باعث خاموش شدن ناگهانی تلویزیون خواهد شد.
تعویض مادربرد فرسوده یک ترمیم پرهزینه و غیر قابل اعتماد، است. در این حالت بهترین پیشنهاد خرید یک تلویزیون جدید است ولی با توجه به بالا بودن قیمت‌ها، قدرت خرید یک تلویزیون جدید برای اکثر مردم وجود ندارد. در این حالت پیشنهاد می‌کنیم که تعمیر تلویزیون خود را به دست متخصصین با مهارت و حرفه‌ای بسپارید.

تعمیر تلویزیون در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر تلویزیون در محل آچارباز، شامل نصب، سرویس و تعمیر تضمینی تلویزیون می‌شود. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که شما بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
درخواست تعمیر تلویزیون
علت خاموش و روشن شدن ناگهانی تلویزیون

اصلی ترین علت خاموش و روشن شدن تلویزیون خرابی برد تلویزیون است.

خرابی منبع تغذیه به دلیل پوسیده بودن سیم‌های آن، یکی دیگر از دلایل خاموش و روشن شدن تلویزیون است که علاوه بر بروز مشکل در تصویر تلوزیون، خطرات دیگر هم اعم از اتصالی و برق گرفتگی را نیز به دنبال دارد.

برای رفع مشکل خودبخود خاموش و روشن شدن تلویزیون چه کاری کنیم؟

اگر تلویزیون شما روشن نماند و مدام با روشن و خاموش شدن آن، مواجه شدید، جهت رفع مشکل، می توانید این مراحل را که در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم امتحان کنید:

  1. کنترل‌ تلویزیون را بررسی کنید.
    احتمال اینکه دکمه روشن/خاموش در تلویزیون یا کنترل گیر کرده باشد، وجود دارد. در این حالت کنترل، سیگنال‌های ثابت روشن و خاموش شدن را مدام برای تلویزیون ارسال می‌کند.
    برای تشخیص اینکه آیا مشکل تلویزیون شما این است یا نه، باتری‌ها را از کنترل خارج کنید. اگر پس از خارج کردن باتری‌ها از کنترل، تلویزیون روشن بماند، کنترل باید تعمیر یا تعویض شود.
  2. در اکثر موارد مشکل اصلی از کنتور برق یا همان پانل قطع کننده مدار، است، در صورتیکه مشکل از کنتور باشد، سایر لوازم برقی‌های موجود در منزل هم خاموش و روشن خواهند شد.

در این حالت برای رفع این مشکل بهتر است ابتدا برق را به صورت کلی قطع کنید، سپس از یک مهندس برق کمک بگیرید.

  1. برای رفع مشکل خرابی محافظ برق باید تلویزیون را به محافظ‌های دیگر یا پریز برقی که از سالم بودن آن مطمئنید وصل کنید، در صورتیکه مشکل آن برطرف شد، پس می‌توانید با تعویض محافظ تلویزیون مشکل آن را برطرف کنید.
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام،
    تلویزیون من الجی LED i42 هستش ، جدیدا یه پیغام بالای صفحه ظاهر میشه با این عنوان : دستگاه ناشناخته قطع شد. و بعد از چند ثانیه خاموش میشه و بعد از حدودا” سه چهار ثانیه دوباره روشن میشه.
    لطفا بفرمایید مشکل چی هستش؟
    تشکر از گروه آچارباز

    1. با سلام
      شیما عزیز، تعداد چشمک‌های پنل نشان دهنده ایراد تلویزیون است. لطفا برند و تعداد چشمک ها را برای راهنمایی دقیق تر اعلام فرمایید یا در صورت تمایل برای تعمیر تلویزیون درخواستتان را در سامانه آچارباز ثبت کنید تا کارشناسان مشکل را از نزدیک بررسی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا