×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تلویزیون و مانیتور

خرابی تلویزیون فیلیپس| معرفی ایرادات تلویزیون فیلیپس

خرابی تلویزیون فیلیپس

تلویزیون‌های فیلیپس از جمله دستگاه‌هایی هستند که طی چند سال اخیر توانسته‌اند محصولات LCD بسیار باکیفیت و مناسبی را وارد بازار کنند. اما این تلویزیون‌ها نیز ممکن است دچار خرابی و مشکل شوند. در این بحث به بررسی خرابی تلویزیون فیلیپس خواهیم پرداخت.

تولید کننده تلویزیون‌های فیلیپس لهستانی و یا هلندی هستند که البته برخی از این تلویزیون‌ها نیز در کشور چین مونتاژ قطعات می‌شوند.  شرکت فیلیپس یک خط تولید مشترک با شرکت ال جی الکترونیک در ساخت تلویزیون دارند که در آن پنل‌های LCD تولید می‌کنند. شرکت فیلیپس تاریخچه طولانی در زمینه تولید نمایشگرهایی از جمله نمایشگرهای CRT دارد. فیلیپس تلویزیون‌هایی تولید می‌کند که قابلیت و ویژگی‌های آن بسیار مشابه با برند ال جی است ولی با تمام این تفاسیر باز هم خرابی تلویزیون فیلیپس در روند این تولیدات قرار می‌گیرد.

سیستم عامل این تلویزیون‌ها مبنی بر اندروید است و به طور معمول آپدیت آن مطابق با آپدیت نسخه‌های جدید اندروید صورت می‌گیرد. این عمل هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک انجام شدنی است. در طبقه بندی تلویزیون‌های فیلیپس در قسمتی که کلمه سه حرفی نوشته شده است که این کلمه  با حرف P شروع می‌شود. حرف وسط بر کیفیت تصویر تلویزیون اشاره می‌کند و حرف پایانی نیز نشان دهنده کشور سازنده تلویزیون است. به عنوان مثال حرف T به معنای مونتاژ شده در کشور چین است و حرف S به معنای این است که این تلویزیون ساخته شده در کشور هلند است. به این ترتیب به راحتی می توانید از روند تولید تلویزیون اطلاع پیدا کنید.

در ادامه به بررسی ایرادات تلویزیون فیلیپس می‌پردازیم تا با چند راه کار ساده بتوانید تعمیر تلویزیون را انجام داده و برخی از مشکلات این تلویزیون‌ها را برطرف کنید.

خرابی‌های رایج در تلویزیون فیلیپس را بشناسیم

از جمله علت‌هایی که می‌تواند منجر به خرابی تلویزیون فیلیپس شود را در ادامه می‌خوانیم:

  • مشکلاتی در تصویر و رنگ تصویر
  • پیدایش خطوط افقی و یا عمودی در صفحه نمایش
  • قطعی صدا با وجود تصویر سالم
  • چشمک زدن ممتد چراغ پاور که نشان از نقص در برد پاور است
  • بم شدن صدای تلویزیون
  • کم نور بودن صفحه نمایش
  • شکسته شدن پنل ال سی دی که در اثر ضربه، فشار و . . . ایجاد می‌شود
  • دیر روشن شدن تلویزیون که مربوط به نقص برد تغذیه یا پاور تلویزیون است

علت  روشن نشدن تلویزیون در چیست؟

از مشکلاتی که می‌تواند برای تلویزیون‌ها رخ دهد روشن نشدن تلویزیون است که این حالت می‌تواند با چشمک زدن چراغ جلوی پنل تلویزیون نیز همراه باشد. تعداد چشمک‌ها متغییر است و خاموش ماندن نیز می‌تواند کم یا زیاد به طول بیانجامد. به طور کلی این مشکل مربوط به سیستم دیباگ است که باید توسط متخصص تعمیر کار تلویزیون برطرف شود.

چرا صدا بدون تصویر پخش می‌شود‌؟

از دیگر مشکلات خرابی تلویزیون فیلیپس این است که گاهی اوقات که تلویزیون را روشن می‌کنید، صدا پخش می‌شود در حالی که تصویری وجود ندارد. این ایراد مربوط به دو بخش می‌شود. یکی در واحد T-Con و دیگری در بخش Back Light  که با نمایان شدن چشمک در پنل جلوی تلویزیون آشکار می‌شود.

مشکلات تلویزیون فیلیپس

دلیل قطعی ورودی HDMI در چیست؟

خرابی تلویزیون فیلیپس در بخش HDMI نیز می‌تواند یکی از مشکلاتی باشد که نیازمند تعمیر تخصصی توسط تکنسین دارد. ممکن است ورودی HDMI تصویر را پخش کرده ولی صدا پخش نشود. این مشکل از سی پی یو و یا این که از آی سی مربوط به واحد HDMI است. تعویض چیپ مربوط به این بخش می‌تواند راهکار درستی باشد. قبل از اقدام این عمل بهتر است اتصالات پورت HDMI را به درستی بررسی کرده و یک مرتبه قطع و وصل کنید، در صورتی که جواب نداد به تعویض پورت و یا چیپ مربوطه بپردازید.

دیر روشن شدن تلویزیون چه دلایلی می‌تواند داشته باشد؟

زمانی که پاور تلویزیون به درستی کار نکند تلویزیون یا روشن نمی‌شود و یا این که در هنگام روشن شدن با مشکلاتی مواجه می شود. برای رفع خرابی تلویزیون فیلیپس در بخش پاور در ابتدا به تعمیرات مربوط به برد پاور بپردازید سپس تمامی ولتاژها و مدارات پاور را کنترل کنید. زمانی که محل مشکل در برد پیدا شد باید فرکانس های خروجی را به خوبی چک کنید.

تعمیر تلویزیون در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر تلویزیون در محل آچارباز، شامل نصب، سرویس و تعمیر تضمینی تلویزیون می‌شود. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که شما بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
درخواست تعمیر تلویزیون

مشاهده هاله‌ای محو در تصویر به چه دلیل است؟

از دیگر مشکلاتی که ممکن است برای تلویزیون‌های فیلپس رخ دهد این است که یک سایه در تصویر مشاهده شود. این مشکل در دو حالت نمایان می‌شود. در صورتی که پخش تیونر تلویزیون با مشکلی مواجه باشد این حالت پدیدار می‌شود. اگر از خروجی‌های IV و یا این که HDMI استفاده می‌کنید، در ابتدا این خروجی‌ها را بررسی کنید در غیر این صورت مشکل از تیونر و یا سایر ورودی‌هاست که نیاز است پنل تلویزیون به صورت کلی تعویض شود.

reboot شدن مکرر تلویزیون به چه دلیل است؟

از دیگر مشکلاتی که در تلویزیون‌های مختلف از جمله تلویزیون‌های فیلیپس رخ می‌دهد این است که چند مرتبه پشت سر هم روشن و خاموش شود. اصطلاحا زمانی که تلویزیون مدام reboot می‌شود مشکلی در مین برد آن وجود دارد. برای رفع این مشکل بدون تغییرات و یا تعویض مین برد می‌توان با اجرای نرم افزارهای مخصوص که توسط تکنسین‌ها انجام می‌شود، می‌توان آن را برطرف کرد.

پیشنهاد مطالعه

باقی ماندن در حالت استند بای

یکی از گزینه‌هایی که می‌تواند خرابی تلویزیون فیلیپس به شمار رود این است که تلویزیون از حالت استند بای خارج نشود و در همان حالت باقی بماند. در این مواقع ممکن است حتی کنترل دستی تلویزیون نیز به هیچ وجه عمل نکند. این مشکل نیز از سری ایراداتی است که مربوط به مین برد تلویزیون است. مین برد تلویزیون را می‌توان با خدمات گارانتی تعمیر و یا تعویض کرد. در غیر این صورت برای رفع خرابی تلویزیون در بخش مین برد باید به صورت تخصصی تعمیر شود.

علت روشن نشدن تلویزیون فیلیپس

به هم ریختگی نور و کاهش شفافیت تصویر به چه دلیل است؟

یکی دیگر از عیوب تلویزیون‌های فیلیپس در این است که بخش BackLight دچار اختلالاتی شود. این واحد شفافیت و تنظیم رنگ‌ها را در صفحه نمایش به عهده دارد و با بروز اختلال در این واحد کیفیت تصویر را از دست خواهیم داد. در ضمن برد‌ها و قطعاتی که در واحد BackLight به کار رفته‌اند بسیار کم یاب بوده و قیمت‌های بالایی دارند بنابراین بهتر است تا جایی که امکانش هست این پنل را تعمیر کنیم که مجبور به تعویض و صرف هزینه سنگین نباشیم.

در صورتی که تلویزیون شما دچار نقص فنی شد، پیشنهاد می‌کنیم با یک کارشناس متخصص در این زمینه مشورت کنید. در حال حاضر سامانه آچارباز، آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. مشکلات تلویزیون خود را از طریق سایت و یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید تا پشتیبان با شما تماس گرفته و در اولین فرصت برای تعمیر تلویزیون کارشناس مجرب به محل درخواستی اعزام شود.

3.3/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫143 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر من یه تلویزیون فیلیپس ۵۰ دارم که هم دیر میاد بالا و روشن میشه هم خیلی وقتا صفحه پر از خطای افقی سبز میشه که صدبار باید خاموش روشن کنیم تا درست بشه وقتیم میریم بزنیم کانال یابی خود ب خود خاموش روشن میشه و کانال یابی نمیکنه اقا این چیه درست کردن که دو ساله ما داریم باهاش کلنجار میریم والا ال جی داریم طبقه پایین مثل ساعت کار میکنه ده ساله

  2. سلام
    هفت ساله تلویزیون فیلیپس 55 دارم. دو بار تا بحال شب خاموش کردم صبح کلآ برق نداره مشکل از چی هست مشکل لوازم تعویضی هست یا تعمیرکارهای ما یا عیب از منه. ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. با سلام
      امیر محمد عزیز، مشکل روشن نشدن تلویزیون اغلب به دلیل خرابی قطعاتی مانند برد پاور، ویروسی شدن مین برد، فرسودگی قطعات برد و خرابی cpu به وجود می آید. برای نظر قطعی باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی کند. میتوانید برای مراجعه کارشناس در قسمت تعمیر تلویزیون درخواستتان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

  3. سلام
    پیدا شدن خطوط افقی مثل نویز
    مشکلش چی هستش بزرگوار
    وقتی خاموش روشن میکنیم ۱۰ دقیقه نویز نداره بعدش دوباره میان

    1. با سلام
      مهرداد عزیز، این مشکل اغلب به دلیل خرابی پنل،‌ فلت و برد تلویزیون به وجود می آید برای رفع مشکل می توانید در قسمت تعمیر تلویزیون آچارباز درخواست خود را ثبت کنید تا مشکلات دستگاه شما توسط کارشناسان ما برطرف شود.

  4. سلام.
    تلویزیون فیلیپس دارم.الان مشکل دار شده.با کنترل روشن میشه و ی خطوط زیرش میاد
    تصویرو صدا نداریم
    دیگه با کنترل و حتی دکمه پاور هم خاموش نمیشه
    میشه لطف کنید بگین مشکلش چیه؟
    اگه امکان داره ایمیل کنید.تشکر

    1. درود بر شما
      صدیقه عزیز، به احتمال زیاد برد تلویزیون آسیب دیده است. اما برای اعلام نظر قطعی باید تعمیرکار دستگاه را بررسی و عیب یابی کند.

  5. تلوزیون فیلیپس مدل 49puk7100 دارم که مین بردش مدتی خراب شده بود که از خارج عین همین مدل مین برد را خریداری و تعویض نمودم الان تصویر و صدا اوکی و دمو روی تلوزیون پخش می شه ولی تلوزیون هیچ واکنشd به ریموت کنترل ندارد و فقط با دکمه پاور روی خود تلوزیون قابل کنترل است باتوجه به این که قبل خراب شدن مین برد قبلی ریموت اکتیو بود (باتری کنترل را هم عوض کردم )ممنون می شم اگه بتونید راهنمایی کنید.

    1. درود بر شما
      حمید عزیز، با توجه به مشکل دستگاه شما، بهتر است دستگاه توسط تعمیرکار از نزدیک بررسی شود تا نظر قطعی در این مورد اعلام کند.

  6. با سلام تلویزیون من فیلیپس پنجاه اینچ یکسال نیست عروسی کردم ولی صفحه تلویزیون همش شطرنجی سبزه و درست هم نمیشه بهترین سیم و آنتن هم خریداری کردیم. موقعی هم که میخایم جستجو کانال DTV&ATV بکنیم یکدفعه خاموش میشه .. صد بارهم امتحان کنیم باز خاموش میشه. میشه لطفاً بگید مشکل از چیه؟

    1. درود بر شما
      نگین عزیز، با توجه به مشکل دستگاه شما، بهتر است دستگاه توسط تعمیرکار از نزدیک بررسی شود تا نظر قطعی در این مورد اعلام کند.

  7. سلام
    تلویزیون مدل ال ای دی فر کی ۶۰۰۲ زمانی که برق قطع و وصل میشه کانال ها برفکی میشه و نیاز به کانال بابی مجدد دارد لطفاً بفرمایید دلیل آن چیست ؟

    1. درود بر شما
      شهرام عزیز، به احتمال زیاد به دلیل نوسان برق و ضعیف شدن سیگنال ها این مشکل به وجود آمده و آنتن آسیب دیده است.

  8. با سلام
    تلویزیون من ۵۵ خم می‌باشد .از طریق وای فای مودم را پیدا نمیکند ، مثل اینکه کار نمیکند ، از اولش هم بعضی موقع ها پیدا میکرد و دوباره قطع میشد حالا هیچی را پیدا نمیکند، بلوتوسش هم کار نمیکنه، ریستش کردم حالا نه اکانت گوگل را قبول میکنه از طریق انترنت کابل نه از طریق فلاش مموری اپ را میشناسه

    1. عثمان عزیز سلام
      با توجه به توضیحات، تلویزیون شما دچار مشکل نرم‌افزاری است. برای حل این مشکل باید یک فرد ماهر و متخصص، دستگاه شما را بررسی کند، اگر به کمک دیگری نیاز دارید می‌توانید با شماره 54591616 تماس بگیرید.

  9. سلام تلویزیون فیلیپس دارم تصویر کوچکی روی نمایشگر میاد سه گزینه روش از بالا به پایینFAC test-mod/AWB: Unadjusted/waiting test:NGمعنیش چیه چکار باید بکنم؟ممنون میشم راهنمایی کنید

      1. درود بر شما
        عبدالله عزیز، بعد از نمایش این ارور چه اتفاقی برای تلویزیون می افتد؟
        لطفا مدل تلویزیون را هم به شکل دقیق اعلام کنید.

    1. درود بر شما
      رضا عزیز، بعد از نمایش این ارور چه اتفاقی برای تلویزیون می افتد؟
      لطفا مدل تلویزیون را هم به شکل دقیق اعلام کنید.

  10. سلام خسته نباشید چرا زمانی که روشن می کنم فقط صدا داره ولی تصویر نه
    بعد اولش که روشن می کنم در حد یه لحظه تصویر لوگو فیلیپس و لود شدن میاد و میره
    مشکل چیه و هزینه تعمیر چقدره؟؟؟
    ممنون میشم

    1. درود بر شما
      حسین عزیز، این مشکل می تواند به دلیل خرابی بک لایت، برد تیکان، پنل، کابل ها و … به وجود آید. برای اعلام نظر قطعی باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و عیب یابی کند.

  11. تلویزیون فلیپس من زمانی که روشن میکنم نزدیک یک دقیقه طول میکشه تا صداش درست بشه و دیگه مشکلی هم نداره ولی زمانی که از فلش استفاده میکنم صدا مرتبا قطع و وصل میشه

    1. امیر عزیز، مشکل صدای تلویزیون فیلیپس دلایل مختلفی دارد. گاهی دلیل این مشکل به هم ریختن تنظیمات صوتی دستگاه است. برای حل این مشکل، وارد بخش تنظیمات شوید و با توجه به دفترچه راهنما بخش‌های مختلف را دوباره روی حالت‌های استاندارد قرار دهید. اگر با این کار مشکل شما حل نشد، مین برد تلویزیون مشکل دارد. مین برد قطعه‌ای الکترونیکی حساس است و برای تعمیر آن باید از اشخاص ماهر کمک بگیرید. اگر باز هم به راهنمایی نیاز دارید می‌توانید با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

  12. سلام تلویزیون فلیپس چراغ جلو به رنگ قرمزه روشن میشه اما تلویزیون روشن نمیشه خواهشا راهنمایی کنید?

    1. درود بر شما
      فریاد عزیز، به احتمال زیاد برد پاور، کابل ها یا مین برد ایراد دارد. برای نظر قطعی باید تکنسین دستگاه شما را بررسی کند.

  13. با سلام
    تلویزیون را روشن می کنم کلید پاور عمل می کنه ولیکن تلویزیون روشن نمی شه …
    ممنون

    1. درود بر شما
      احسان عزیز، این مشکل می تواند ناشی از خرابی برد پاور، مین برد، کابل ها و … باشد. باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و عیب یابی کند.

  14. تلویزون فیلپس دارم موقع که هواسرد میشود روشن نمی شود هوای ویاهم روشن باشد خواموش میشود در صورت که هوای خانه را گرم کنم روشن میه

    1. درود بر شما
      بشیر عزیز، با توجه به مشکل دستگاه شما، بهتر است دستگاه توسط تعمیرکار از نزدیک بررسی شود تا نظر قطعی در این مورد اعلام کند

    1. درود بر شما
      حسن عزیز، هر برند تلویزیون یکسری مزایا و معایب خاص خود را دارد. ممنون از اینکه نظرتان را با ما به اشتراک می گذارید.

  15. تلویزیون من هرازگاهی تصویر قطع می‌شود ولی صدا دارد که باید تلویزیون را خاموش و روشن کنم تا درست شود ، مشکل چیست ؟

    1. درود بر شما
      لادن عزیز، این مشکل می تواند به دلیل خرابی بک لایت، برد تیکان، پنل، کابل ها و … به وجود آید. برای اعلام نظر قطعی باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و عیب یابی کند.

  16. سلام.تلویزیون فیلیپس ما بدلیل ریختن اب روی صفحه دجار سفیدی مستطیل شکلی بعرض ۲۰سانت وارتفاع صفحه تمایش بصورت عمودی شده است.بنظرشماعلت درکدام قسمت است. مدل47pfl 3605/98ساخت چین

    1. درود بر شما
      محمدرضا عزیز، به احتمال زیاد پنل یا بک لایت تلویزیون آسیب دیده است. بهتر است دستگاه توسط تعمیرکار از نزدیک بررسی شود تا نظر قطعی در این مورد اعلام کند

  17. سلام
    من ی فیلیپس مدل pf48s8109/12 دارم که مدتی است زمانیکه بعد از چندیدن ساعت خاموش بودن روشن میکنم
    یهو صفحه به هم میریزه پاشیدگی رنگ با تقریبا خطوطی عمودی بعد ریستارت میکنه و دیگه هیچ مشکلی نداره فقط صدا صفر شده که زیاد میکنم و همه چی عالی کار میکنه بعضی مواقع هم بعد از ریبوت پیامی میده که از hdmi با فاصله سیمی کمتر از ۵ متر استفاده کنید در صورتیکه سیم استاندارد خودشو استفاده میکنم
    ممنون

    1. باسلام
      مهدی عزیز، پیشنهاد می‌کنیم که یک نعمیرکار متخصص تلویزوین شما را از نظر فنی بررسی کرده و صحت پنل و بک لایت را چک کنند. در صورتی که مشکل رفع نشد، شما میتوانید درخواست تعمیر تلویزیون در محل خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و یا با شماره 02154591616 در تماس باشید. همکارانمان در بخش پشتیبانی راهنماییتان می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا