×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تلویزیون و مانیتور

خرابی تلویزیون ایکس ویژن

خرابی تلویزیون ایکس ویژن

تلویزیون‌های ایکس ویژن یکی از مدل‌های جدیدی است که طی سال‌های اخیر در بازار عرضه شده است. اگر در منزلتان یکی از تلویزیون‌های ایکس ویژن را دارید خواهید دید که در ادامه به بررسی انواع خرابی تلویزیون ایکس ویژن خواهیم پرداخت.

بازار اولیه این دسته از تلویزیون‌ها در ایران و خاورمیانه است. ایکس ویژن یکی از محصولاتی است که در یک کمپین در ماه آگوست سال 2006 به شرکت توزیع ماد ایران پیوست و به این ترتیب نام تجاری X.Vision در ایران راه اندازی شد. این تلویزیون نیز مانند سایر لوازم برقی دارای مزایا و معایبی است و طبیعی است که گاهی دچار خرابی و اشکالاتی شود. پیش از اقدام برای تعمیر تلویزیون ایکس ویژن آگاهی از برخی از مشکلات آن کمک بهتری در راهنمایی تعمیرکار و رفع مشکل آن می‌کنید. برای کاهش هزینه‌های تعمیر تلویزیون خود می‌توانید از خدمات تعمیر در محل استفاده کنید. با تعمیر تلویزیون در منزل دیگر نیاز نیست هزینه‌ای برای انتقال دستگاه به تعمیرگاه پرداخت کنید.

در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با تلویزیون ایکس ویژن بیشتر آشنا شوید.

ویژگی‌های تلویزیون ایکس ویژن

در جواب سوال اینکه آیا تلویزیون ایکس ویژن خوب است؟ از ویژگی‌های تلویزیون‎های ایکس ویژن که آن‌ها را از دیگر تلویزیون‌ها مجزا می‌کند می‌توان به این چند مورد اشاره کرد:

  • مجهز به پانل LED با درجه كیفی +A
  • دارای DVBT داخلی با كیفیت  HD
  • وضوح تصویر بالا Full HD یا رزولوشین 1920 x 1080
  • زاویه دید بسیار وسیع 178 درجه افقی و عمودی
  • روشنایی و وضوح بسیار بالا در تصویر
  • قابلیت پخش فیلم به حالت 24 فریم در ثانیه
  • قابلیت پخش صدا با فرمت‌های MP3,WMA,AAC
  • مجهز به ماشین زمان Time Shift
  • قابلیت ضبط برنامه‌های تلویزیونی PVR حتی در حالت آماده به كار (استندبای)
  • قابلیت نمایش عكس‌ها با فرمت‌های JPG,JPE,PNG,BMP
  • قابلیت پخش تصاویر با فرمت‌های DIVX,MPG,MPEG,MP4,MOV,MKV
  • قابلیت پخش تصاویر، فیلم‌ها و موزیك از روی حافظه USB
  • مجهز به پردازشگر چند هسته‌ای
ویژگی های تلویزیون ایکس ویژن
برای تعمیر تلویزیون از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

علت خرابی تلویزیون ایکس ویژن چیست؟

در بررسی خرابی تلویزیون ایکس ویژن قطعات به کار رفته شرکت‌های تولیدی از همه نکات مهم‌تر است. بیشتر مدل‌های تلویزیون‌های ایکس ویژن از پنل‌هایی تشکیل شده‌اند که قطعات آن دارای بخش‌های لایت برد و تیکان هستند. این پنل‌ها شباهت زیادی به قطعاتی دارند که برندهای ایرانی و شرکت‌های داخلی آن‌ها را تولید می‌کنند. خرابی تلویزیون ایکس ویژن در این زمینه را می‌توان با بررسی این پنل‌ها برطرف کرد.

روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن چه دلایلی می‌تواند داشته باشد؟

گزینه دیگر که در خرابی تلویزیون ایکس ویژن می‌تواند رخ دهد روشن نشدن تلویزیون است. در برخی مواقع با روشن نشدن تلویزیون به بروز مشکل پی می‌بریم. این عیب به طور معمول مربوط به قسمت پاور تلویزیون می‌شود.

روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن

با تعویض قطعه خراب پاور سوپلای به احتمال قوی مشکل پاور برطرف خواهد شد، ولی در صورتی که مشکل برطرف نشد خرابی تلویزیون ایکس ویژن شما با تعویض کلی پاور  برطرف می‌شود. بیشتر مواقع این قطعه سه ماه گارانتی دارد که اگر شامل گارانتی باشید می‌توانید از این خدمات برای رفع خرابی تلویزیون ایکس ویژن خود استفاده کنید.

خارج نشدن از حالت استند بای به چه دلیل است؟

یکی دیگر از مشکلاتی که می‌تواند در لیست خرابی تلویزیون ایکس ویژن به حساب آید خارج نشدن تلویزیون از حالت استند بای است. حتی ممکن است تلویزیون از حالت استند بای خارج شود ولی صدا و تصویر نداشته باشد و حتی کنترل تلویزیون نیز کار نکند. مشکل و خرابی تلویزیون ایکس ویژن در این حالت مرتبط با بخش مین برد است که این بخش نیز به طور معمول شامل سه ماه گارانتی است که می‌توان در صورتی که در تاریخ مقرر قرار گرفته باشید از این خدمات استفاده کنید.

روشن و خاموش شدن پشت سر هم

در برخی مواقع ممکن است تلویزیون روشن شود لوگو مشاهده شود و مجدد خاموش شود. تکرار این حالت یا در حقیقت reboot شدن مکرر تلویزیون از خرابی بخش مین برد است. برای رفع این مشکل باید از نرم افزارهای مخصوص مدل تلویزیون خود استفاده کنید. این ایراد در بیشتر مدل‌های سری LED و LB به وفور رخ می‌دهد.

قطعی تصویر هنگامی که صدا وجود دارد

این مشکل و خرابی تلویزیون‌های ایکس ویژن در بیشتر مدل‌های بدون گارانتی رخ می‌دهد. حالتی که تصویر تلویزیون قطع می‌شود در حالی که صدا به طور کامل و واضح در حال پخش شدن است.

یک بخش به نام LN در این رده تلویزیون‌ها دچار ضعف کارخانه‌ای است که می‌تواند سبب خرابی تلویزیون ایکس ویژن شود. تلویزیون‌های سایز 47 اینچی دارای دو سری الی ای دی هستند که بیشتر از دیگر مدل‌ها دچار این مشکل می‌شود چرا که LN در برد این مدل‌ها بیشتر پروتکت کرده و این عمل منجر به قطعی تصویر می‌شود.

قطع شدن صدای تلویزیون به چه دلیل است؟

در این حالت به طور عادی تلویزیون کار می‌کند اما صدا نسبتا تاخیر داشته و گاهی هم قطع می‌شود. برای خرابی تلویزیون‌های ایکس ویژن در حالت قطعی صدا باید ابتدا پاور دستگاه را کنترل کرد، چرا که خرابی پاور می‌تواند منشا این مشکل باشد. همچنین خرابی پاور می‌تواند به بخش سیستم کنترل تلویزیون نیز سرایت کرده و کنترل تلویزیون را هم دچار نقصان کند.

پیدا شدن نوار صورتی در بالای تصویر

از دیگر مشکلاتی که می‌تواند در سیستم‌های تلویزیون ایکس ویژن ایجاد شود پیدا شدن یک نوار در حدود 10 سانتی متر در بالای تصویر است که رنگی شبیه به صورتی دارد. این نوار خرابی تلویزیون ایکس ویژن به شمار می‌رود که به مرور زمان افزایش پیدا کرده و در تمامی صفحه تلویزیون گسترده می‌شود.

هر چه نور صفحه نمایش تلویزیون را کم کنید این نوار نیز محوتر و کم رنگ‌تر می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که این نوار با مشکلاتی در لامپ تصویر پیدا می‌شود که در برخی موارد بعد از تعویض لامپ تصویر نور به حالت اولیه برگشته و این مشکل بر طرف می‌شود.

ایجاد لکه‎های رنگی در تصویر تلویزیون

این مشکل در بیشتر مدل‌های تلویزیون‌های ایکس ویژن با سایزهای بزرگ مانند 50 یا 60 اینچ مشاهده می‌شود. بروز لکه‌های رنگی در کل صفحه نمایش تلویزیون نشان از خرابی تلویزیون ایکس ویژن به خصوص در قسمت LCD و یا RGB است. این مشکل از ایراداتی است که در اثر استفاده طولانی مدت از تلویزیون به وجود می‌آید

برطرف کردن لکه های تصویر
تعمیر تلویزیون با آچارباز
تعمیر تلویزیون در شرکت آچارباز، شامل کلیه خدمات مربوط به تلویزیون مثل نصب، سرویس، تعمیر و ... است. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
تعمیر تلویزیون

دیر روشن شدن به چه دلیل است ؟

یکی دیگر از مشکلات تلویزیون‌های ایکس ویژن دیر روشن شدن تلویزیون است که این مورد نیز مرتبط به پاور می‌شود. زمانی که به وسیله کنترل و یا حتی دکمه پاور تلویزیون را روشن می‌کنید ممکن است مدت زمان طولانی تلویزیون روشن نشود. برای بررسی و رفع این مشکل باید بخش پاور بررسی و رفع ایراد شود.

حال در صورتی که تلویزیون شما دچار نقص فنی شد که قادر به تعمیر آن نبودید، پیشنهاد می‌کنیم با یک کارشناس متخصص در این زمینه مشورت کنید. در حال حاضر سامانه آچارباز، آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما مشکلات تلویزیون خود را از طریق سایت و یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید تا پشتیبان با شما تماس گرفته و در اولین فرصت کارشناس مجرب برای تعمیر تلویزیون به محل شما اعزام شود.

4.3/5 - (18 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫473 دیدگاه ها

  1. سلام تلوزیون ۵۵اینچ ال ای دی دارم شش ماهه خریدم تنها عیبی که پیدا کرده وقتی برنامه مرور گر را باز میکنی بالا نمیاره فقط رو صفحه آبی میمونه تا وقتی که خودم با کنترل خروج رو بزنم دیگه نمی تونم تو گوگل چیزی رو سرچ کنم مشکل چیه ممنون

  2. سلام تلیوزیون من هر دکمه ای که میزنی در عرض ۱ ثانیه خودش exit می‌کنه بخاطر همین نمی‌تونیم ریست کنیم
    راهی هست انجام بدیم؟

    1. درود بر شما
      نسرین عزیز، هر مدل مزایا و معایب خاص خود را دارد و با توجه به نحوه استفاده و نگهداری از دستگاه میزان خرابی هرکدام متفاوت است.

  3. سلام ما یه تلویزیون ایکس ویژن داریم که صبح داشت کار می‌کرد و شب هر کاری کردیم که روشن شه اصلا کنترل یاری نکرد از دکمه پشت روشن کردم بدون اینکه وارد Home شه وارد صفحه اصلی تلویزیون شد که صدا هم نداشت و هرچی کردم کنترل کار کنه نشد و از دکمه پشت که به عنوان کنترل بود استفاده کردم بازم کار نکرد مشکل از چیه؟ فک کنم برد نیست چون حتی وارد Home نشد مشکل هنگ میتونه باشه که با نرم افزار حل شه؟

    1. با سلام
      اسما عزیز،تعمیرکار باید دستگاه را از نزدیک بررسی و عیب یابی کند.

      1. سلام ما تلویزیون ایکس ویژن داریم بعد نمیدونم چیشده که بالای صفحه حالت ضربدر روی چیزی هست و میخوام وارد وای فا بشم کلا میاد بیرون

  4. سلام تلویزیون اکس ویژن بعد از وند وقت صدا و کم و زیاد نمیشه و میزنه گوگل پلی متوقف شده کانال هم عوض نمیشه و تا نیم ساعت همین پیام گوگل پلی متوقف شده میمونه رو صفحه

    1. با سلام
      دوست عزیز، به نظر مشکل دستگاه شما نرم افزاری است. این مشکل باید توسط کارشناس فنی از نزدیک بررسی شود، میتوانید در قسمت تعمیر تلویزیون آچارباز درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناس از نزدیک مشکل را بررسی و برطرف کنند.

  5. سلام من led 4k smart 49 in دارم
    بعد از حدود 10دقیقه کار، کیفیت تصویر ضعیف میشه و یه سایه طوسی میفته رو رنگ ها، خواستم بدونم مشکل از چی میتونه باشه؟؟

    1. سلام وقت بخیر. تلویزیون ال ای دی 55 ایکس ویژن روشن میشه ولی توی کانالهای تلویزیونی که میری هیچ تصویر و صدایی نمیاد فقط میزان درحال تنظیم. چندین بار هم جستجو کانال رو زدم لیست کانال ها بالا میاد و حتی آنتن رو عوض کردم ولی هیچ فرقی نکرد

      1. با سلام
        حمیدرضای عزیز، به نظر می رسد مشکل شما از سیم اتصال بین آنتن و تلویزیون است . لطفا بررسی کنید سیم در جایی لخت نشده یا تحت فشار نباشد.

    2. با سلام
      علیرضای عزیز، این مشکل به دلیل معیوب شدن پیکسل ها، خرابی پنل یا بک لایت به وجود می آید. تعمیرکار باید دستگاه را از نزدیک بررسی و عیب یابی کند.

  6. سلام من دو تا ال ای دی ایکس ویژن 32XT530 فقط شبکه های اچ دی را خوب نمیگیره صفحه حرکت داره یعنی مثل تلویزیون قدیم که تصویر حرکت به سمت بالا و پایین میرفت. البته چند تفر هم اومدن نتونستند درست کنند.

    1. با سلام
      صفری عزیز، این مشکل باید توسط کارشناس فنی از نزدیک بررسی شود، میتوانید در قسمت تعمیر تلویزیون آچارباز درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناس از نزدیک مشکل را بررسی و برطرف کنند.

  7. سلام من تلویزیون هوشمند اندروید ایکس ویژن دارم وقتی روشن میکنم چندبار روی شروع سیستم هوشمند هنگ‌میکنه خاموش میشه و روشن میشه تا اینکه بعد از ۴-۵ بار خاموش روشن شدن روی تصویر هنگ‌میکنه و کنترل کار نمیکنه. مشکلش چی میتونه باشه؟

    1. با سلام
      سعید عزیز، این مشکلات اغلب ناشی از خرابی قطعات سخت افزاری مانند مادربورد است. جهت اعلام نظر قطعی باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و اعلام نظر کند.

  8. سلام و عرض ادب
    تلویزیون ایکس ویژن 29d20 دارم اول صدای کابل hdmi قطع شد بعد صدای تلویزیون حالا هم تصویر hdmi بعد از مدتی روشن بودن نمایش داده می شود و قطع و وصل می شود و خط دارد ، کابل و لپ تاپ امتحان شد مشکلی نداشت ، مشکل از کدام بخش اسیت ؟ و هزینه تقریبی تعمیر چقدر است ؟ با تشکر

    1. با سلام
      نیمای عزیز، اگر اطمینان دارید که کابل HDMI و لپ تاپ مشکلی ندارند، پس به احتمال زیاد گیرنده HDMI تلویزیون مشکل دارد.

  9. سلام وقت بخیر

    من ی تلوزیون ۴۳ خریدم و حدود ۵ ماهه استفاده میکنم و مشکلی که داره اینه که تلوزیون خیلی کنده و میخوای شبکه عوض کنی طول میشه و گاها اعصاب خوردکن میشه و حتی گاها روشن که میکنم نوشته اندروید میاد و طول میکشه بالابیاد
    حالا سوالم اینه که این مشکلات تو ایکس ویژن عادیه یا خیر

    1. با سلام
      ابوالفضل عزیز، برای رفع مشکل می توانید سیستم عامل تلویزیون را بروز و در صورت نصب برنامه های اضافه و پر شدن حافظه آنها را تخلیه کنید. در برخی موارد با قطع کردن اتصالات اینترنت هم مشکل کندی برطرف می شود. چنانچه این اقدامات را انجام داده اید ولی مشکل پابرجاست باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید تا دستگاهتان را عیب یابی کند

  10. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید تلویزیون ما بالا نمیاد یا خیلی دیر میاد یا خاموش و روشن میشه ولی لوگو نمایش داده میشه. خرید قدیم هست و بارها اندروید مجدد نصب شده و در نمایندگی تعمیر هم شده و حالا بعد از تکرار هر ساله ی این مساله باز هم این مشکل بوجود اومده دیگه به نمایندگی هم نمی خوام بدم چون بعد کلی هزینه باز هم همینه. ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. با سلام
      غلامی عزیز، برای نظر قطعی در این مورد باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی کنند. می توانید در قسمت تعمیر تلویزیون آچارباز درخواست ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

  11. سلام حدود هفت ماه پیش تلویزیون ایکس ویژن خریدم امروز صبح مشکلی نداشت ولی الان پایین صفحه یه خط افتاده انگار ضربه خورده درصورتی که هیچ ضربه یا تکونی نخورده چکارش کنم میشه لطفا بگید

    1. با سلام
      نازنین عزیز، این مشکل اغلب در اثر خرابی پیکسل ها، برد تیکان، خرابی ic ها، نوسان برق، ضرب دیدگی و … به وجود می آید باید تعمیرکار وضعیت دستگاه را بررسی و مشکل را برطرف کند.

  12. سلام تلویزیون ایکس ویژن دارم صدازیادمیشه ولی کم نمیشه روی همان شماره میماند چکار کنیم ؟

    1. با سلام
      کاربر عزیز، لطفا این مسئله را از طریق دکمه های روی تلویزیون هم تست کنید زیرا ممکن است دکمه کنترل ایراد پیدا کرده باشد.

    1. با سلام
      کاربر عزیز، این مشکل اغلب بدلیل خرابی بک لایت ها به وجود می آید.

  13. سلام تلوزیون ما یکدفعه شروع کرده به چشمک زدن و نور تلویزیون هم کم شده میشه بگید باید چیکار کنم؟

    1. با سلام
      مهدی عزیز، این مشکل اغلب به دلیل خرابی بک لایت به وجود می آید. جهت اعلام نظر قطعی باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و اعلام نظر کند.

  14. سلام یه تلویزیون ایکس ویژن 43 دارم یک ماهی هست گرفتم 725 هستش
    وقتی روشن میکنم تلویزیون روشن میشه ولی هیچ کانالی نمی آد با کنترل میزنم اصلا کار نمیکنه کل هنک میکنه بعد پریز رو میکشم دوباره روشن میکنم درست میشه
    وقتی هم خاموش می‌کنم تا اون چراغ قرمز روشن بشه 10 ثانیه میشه الان داخل یک ماهی این اتفاق 3 بار افتاد خواهش راهنمایی کنین

    1. مجید عزیز سلام، با توجه به توضیحات شما احتمال ایراد در یکی از بردهای دستگاه وجود دارد. بهتر است از گارانتی دستگاه استفاده کنید تا شرکت سازنده بدون هزینه مشکل شما را برطرف کند.

  15. باعرض سلام وخسته نباشید.من تلوزیون ایکس ویژن۴۲خریدم بعد ۴سال نور صفحه تلوزیون چشمک میزنه ونور تلوزیون را کم میکنیم کمتر میشه اما جدیدن هم کمی تا شده هم صفحه چشمک میزنه مداوم

    1. کریم عزیز سلام،
      علت مشکل تلویزیون شما خرابی بک‌لایت نمایشگر است. احتمالا بک لایت تلویزیون شما نیاز به تعویض دارد. اگر برای تعمیر دستگاه خود نیاز به کمک یک تعمیرکار ماهر و باتجربه دارید می‌توانید در سایت یا اپلیکیشن آچارباز ثبت درخواست کنید یا با شماره 54591616 تماس بگیرید. کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل شما را حل می‌کنند.

      1. با عرض سلام و درود
        من ۴ سال پیش تلویزیون اندروید “۵۵ خریدم مشکلی نداره فقط موقع استفاده از اسمارت ویو صدا یکم قطع و وصل میشه
        میشه بگید مشکل از کجاست البته از روز اول هم این مشکل داشته

  16. با سلام،دوست عزیز چند روز پیش ک داشتم تلویزیون نگاه میکردم ی صدایی مثل ترکیدن چیزی در تلویزیون آمد و از اون موقع هم تلویزیون داره کار میکنه و هیچ مشکلی هم نداره ولی رنگ سبز تو دستگاه ی ذره ب حالت فسفری نشون میده خاهشا راهنمایی میفرمایید

    1. با سلام
      سعید عزیز، به احتمال زیاد خازن های داخلی دستگاه آسیب دیده است. بهتر است تعمیرکار از نزدیک تلویزیون را بررسی و عیب یابی کند.

  17. سلام تی وی هوشمند 43XK565 داریم موقع روشن کردن روی صفحه Android Recowery را نشان میدهد ..و راهنمای کنید

    1. با سلام
      ملک عزیز، این مشکل ناشی از خرابی های نرم افزاری و سیستم عامل تلویزیون است باید آن را بروزرسانی کنی و در صورتی که مشکل همچنان پابرجا بود از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

  18. سلام
    تلویزیون من چند وقتی است که تصویر لپ تاپ را با کابل اچ دی ام آی بعد از چند دقیقه روشن بودن و با تأخیر نشان می دهد و بعد از نشان دادن تصویر هر چند دقیقه تصویر قطع شده و مجددا وصل می شود قبل از این مشکل اول صدای اچ دی ام آی و بعد تلویزیون قطع شد که با اتصال اسپیکر خارجی صدا می گیرم ایراد از چیست ؟ آیا قابل تعمیر است ؟

    1. با سلام
      نیما عزیز، به احتمال زیاد ایراد از کابل hdmi یا درگاه اتصال تلویزیون است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا