×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نرم افزار

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسر

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسر

لپ تاپ‌های ایسر از لحاظ کیفیت و کارایی در رتبه بالایی قرار دارند، ایسر یکی از برندهای معتبر است که محصولات زیادی را به بازار عرضه کرده و پاسخ گوی بسیاری از نیازهای کاربران هستند. دراین بحث به بررسی مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسر خواهیم پرداخت.

انواع مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسر به شرح زیر است:

1- هنگ کردن لپ تاپ

اگر چه هنگ کردن لپ تاپ می‌تواند به دلایل سخت افزاری و نرم افزاری به وجود آید، ولی به دلیل استفاده از سخت افزارهای خوب و با کیفیت، در بیشتر موارد هنگ کردن لپ تاپ دلیل نرم افزاری دارد. عواملی مانند ویروسی شدن لپ تاپ و نصب انواع برنامه‌ها و نرم افزارهای نامناسب و دردسرساز می‌تواند موجب هنگ کردن لپ تاپ شود. وجود باگ‌ها در یک نرم افزار عملکرد سیستم عامل را با مشکل مواجه می‌کند.

به ویژه زمانی که نرم افزار را اجرا می‌کنید و نرم افزار در حال کار است، سیستم هنگ کرده و قفل می‌شود. که تنها راه چاره در این موارد این است که نرم افزار را از روی سیستم حذف کنید.

 

تعمیر لپ تاپ در محل با آچارباز
سرویس تعمیر لپ تاپ در محل آچارباز یک تعمیرگاه سیار آنلاین کامپیوتر است که کار آن عیب یابی و رفع ایراد تمامی سیستم‌های لپ تاپ است. در صورت بروز مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری، کافیست در اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیرکار سیار لپ تاپ را ثبت کنید.
درخواست تعمیر لپ تاپ

 

2- بوت نشدن لپ تاپ

یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسر بوت نشدن لپ تاپ است که می‌تواند به دلیل وجود اشکالات نرم افزاری و سخت افزاری در دستگاه به وجود آید. بوت شدن در واقع همان فرایند راه‌اندازی کامپیوتر یا لپ تاپ است.  بدین معنا که با فشردن دکمه پاور، سیستم شروع به راه اندازی سخت افزاری و نرم افزاری می‌کند و با استفاده از برنامه boot loader  سعی دارد از روی هارد اصلی سیستم و یا هر وسیله ذخیره سازی اطلاعاتی مانند CD یا هارد اکسترنال سیستم عامل را لود کند.

در زمان بوت شدن، سیستم اطلاعاتی مانند نام کارخانه سازندهBIOS  و جزئیات حافظه RAM در صفحه نمایش مونیتور نمایش داده می‌شود. چنانچه همه این کارها به خوبی انجام شود، صفحه log in به سیستم عامل برای کاربر به نمایش درخواهد آمد و عملیات لاگین انجام خواهد شد. در غیر این صورت بوت نشدن لپ تاپ اتفاق افتاده و راه‌اندازی سیستم با اشکال مواجه می‌شود.

روشن نشدن کامل سیستم، روشن شدن و بالا آمدن صفحه آبی رنگ، روشن شدن و قطع کار ناگهانی قبل از اجرای ویندوز، از جمله نشانه‌های عدم بوت شدن لپ تاپ است. از جمله دلایلی که موجب بوت نشدن دستگاه می‌شود، نصب یک نرم افزاری مخرب و یا ورود ویروس به سیستم است.

3- ویروسی شدن

ویروسی شدن یکی از مشکلات همیشگی دارندگان و کاربران لپ تاپ‌های ایسر است. وقتی سیستم ویروسی می‌شود، سبب نمایش بیش از اندازه پنجره‌های فرعی، کاهش سرعت دانلود از اینترنت، کار کردن بیش از حد سی پی یو، کند شدن و سرعت پایین لپ تاپ، و فریز شدن سیستم را در پی دارد. برای رفع مشکل ویروسی شدن لپ تاپ می‌توانید از آنتی ویروس‌های به روز و قوی که در اینترنت وجود دارند استفاده کنید و سیستم را از وجود ویروس پاک کنید.

4- خرابی نرم افزاری شبکه

خرابی نرم افزاری کارت شبکه اگرچه چندان شایع نیست ولی با این حال یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسر است. در صورت خرابی کارت شبکه، امکان برقراری ارتباط با اینترنت وجود ندارد و اتصال به شبکه‌های اینترنت و تجهیزات ارائه دهنده خدمات مانند شبکه مودم و … غیر ممکن است.

اگر چه خرابی کارت شبکه می‌تواند سخت افزاری هم باشد، ولی در بسیاری از مواقع به دلیل مشکل نرم افزاری به وجود می‌آید که می‌توان برای رفع آن ابتدا نرم افزار راه اندازی کارت شبکه بی سیم را حذف و مجدد آن را نصب کنید. در صورتی که مشکل برطرف نشد، می‌توانید سیستم عامل لپ تاپ را فرمت کرده و مجدد درایور کارت شبکه را نصب کنید.

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسر

5- مشکل کار نکردن تاچ پد

برخی از کاربران و دارندگان لپ تاپ ایسر با مشکل از کار افتادن کلیدهای تاپ پد و قفل شدن آن در هنگام استفاده همزمان از فرمان‌های مختلف با چند انگشت مواجه می‌شود. این مشکل یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسر است که به دلیل به روز نبودن درایور تاچ پد رخ می‌دهد و برای رفع این مشکل می‌توانید به سایت ایسر مراجعه کنید و وارد قسمت  Drivers and Manuals section شوید.

در این صفحه شماره سریال لپ تاپ و یا مدل آن را سرچ کنید، و وارد قسمت سیستم عامل بایوس شده و روی لینک دانلود کلیک کنید تا فایل دانلود شود. فایل را روی سیستم خود نصب کنید، تا مشکل تاچ پد لپ تاپ ایسر برطرف گردد.

6- تاخیر و کندی عملکرد لپ تاپ

یکی دیگر از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسر مربوط به تاخیر و کندی کارکرد و عملکرد لپ تاپ است. به طور معمول همه لپ تاپ‌ها بعد از مدت زمانی به طور طبیعی کند می‌شوند که دلیل آن می‌تواند پر شدن حافظه لپ تاپ به دلیل استفاده از انواع برنامه‌ها و نرم افزارها باشد و یا اینکه در اثر ویروسی شدن، عملکرد لپ تاپ مختل و کند شود. برای رفع این مشکل بهتر است ابتدا برنامه‌ها و نرم افزارهای غیرضروری و سنگین را از نصب خارج کنید و همچنین لپ تاپ را از وجود ویروس پاک کنید.

 

 

7- خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ

خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ ایسر می‌تواند به دلیل مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری به وجود می‌آید. اما این مشکل بیشتر به دلایل نرم افزاری رخ می‌دهد. از جمله علل نرم افزاری که موجب خاموش شدن یکباره لپ تاپ می‌شود، وجود یک بد افزار روی سیستم است. چرا که برخی از بد افزارها اقدام به خاموش و روشن کردن دستگاه می‌کنند.

اگر دلیل خاموش و روشن شدن لپ تاپ نرم افزاری باشد، به طور معمول زمانی به وجود می‌آید که بخواهید کلید خاصی را فشار دهید و یا برنامه خاصی را اجرا کنید. در این شرایط بد ‌افزار برای حفاظت از خود یا انجام کاری خاص، سیستم را خاموش می‌کند.

8- داغ کردن بیش از حد لپ تاپ

برای افرادی که از لپ تاپ استفاده می‌کنند، مشکل داغ کردن بیش از حد لپ تاپ در برخی مواقع پیش می‌آید و کمتر کسی است که با این مشکل مواجه نشود. داغ کردن بیش از حد لپ تاپ در بسیاری از مواقع به دلیل نصب کردن برنامه‌ها و نرم افزارهای ناسازگار با سیستم عامل لپ تاپ، اجرای برنامه‌های سنگین، بیش از حد کار کشیدن از لپ تاپ، ویروسی شدن لپ تاپ، ورود بد افزارهای مخرب به لپ تاپ و غیره به وجود می‌آید. برای رفع این مشکل باید ابتدا علت و داغ کردن بیش از حد لپ تاپ بررسی و مشخص شود، سپس شروع به رفع مشکل کرد.

در صورتی که مشکل داغ کردن بیش از حد لپ تاپ جدی گرفته نشود و رفع گردد می‌تواند منجر به بروز مشکلات سخت افزاری در لپ تاپ شود.

9- کار نکردن ورودیHDMI بعد از بروزرسانی ویندوز

به گفته برخی از کاربران و دارندگان لپ تاپ ایسر یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسر کار نکردن پورت HDMI بعد از بروزرسانی لپ تاپ است. یکی از علل اصلی این مشکل، ناسازگاری درایور کارت گرافیکی بعد از ارتقا دستگاه به ویندوز 10 ایجاد می‌شود.

برای رفع این مشکل توصیه می‌شود که درایور کارت گرافیکی سازگار با نسخه ارتقا یافته ویندوز 10 دانلود و نصب شود. همچنین در ابتدا پورت HDMI را تمیز کرده و مشکلات نرم افزاری آن را بررسی و چک کنید. برای این کار می‌توانید از کنترل پنل اقدام کنید و روی (System and Maintenance) کلیک کرده و (Device Manager) را انتخاب کنید. در این مرحله می‌توانید از تب (Display Adapters) به بررسی مشکلات و آسیب‌های نرم افزاری پورت HDMI  بپردازید.

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسر

10- صفحه نمایش سیاه نشان داده می‌شود

یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسر، این است که صفحه نمایش سیاه نشان داده می‌شود، که دلیل آن می‌تواند ویروسی شدن سیستم باشد و یا این که کاربر یک بد افزار و یا نرم افزار مخرب را روی سیستم خود اجرا کرده است. یعنی با وجود روشن شدن لپ تاپ، چیزی در صفحه نمایش نشان داده نمی‌شود و به طور کلی صفحه نمایش سیاه است.

در صورت مواجه شدن با این گونه مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسر، می‌توانید لپ تاپ را ریکاوری کنید، البته اگر به اطلاعات ذخیره شده در لپ تاپ نیاز نداشته باشید. همچنین برای رفع این مشکل می‌توانید کارت گرافیک لپ تاپ را بروزرسانی کنید. ویروس‌ها و بدافزارهای موجود در لپ تاپ را چک و بررسی کنید و در نهایت می‌توانید بایوس لپ تاپ را بروزرسانی کنید.

11- مشکل بلوتوث لپ تاپ

بسیاری از کاربران و دارندگان لپ تاپ ایسر از بلوتوث این لپ تاپ برای متصل شدن صفحه کلید، موس و یا سایر لوازم جانبی و هم چنین نقل و انتقال داده و فایل استفاده می‌کنند. اما در برخی موارد، کاربران لپ تاپ‌های ایسر در ارتباط با بلوتوث دچار مشکل می‌شوند و نمی‌توانند با آن ارتباط بر قرار کنند و بلوتوث با دستگاه‌های دیگر جفت نمی‌شود.

مشکل بلوتوث یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسر است، که برای بسیاری از کاربران و دارندگان لپ تاپ آزار دهنده است. برای رفع این مشکل ابتدا تنظیمات بلوتوث را بررسی کرده و سپس از نصب بودن دراریورهای لپ تاپ اطمینان حاصل کنید.

12- مشکل اتصال به اینترنت و وای فای لپ تاپ

اتصال به اینترنت و استفاده از مزایای آن، یکی از مهم‌ترین امکاناتی است که بسیاری از مردم در هنگام خرید لپ تاپ و استفاده از آن مدنظر دارند. به طوری که می‌توان گفت امروزه اکثر افرادی که از لپ تاپ استفاده می‌کنند، بخشی از زمان خود را در فضای مجازی سپری خواهند کرد. از این رو، ایجاد مشکل در وای فای لپ تاپ می‌تواند بسیار ناراحت کننده باشد و یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسر است.

مشکل اتصال به اینترنت می‌تواند به دلایل مختلف از جمله نصب نبودن درایور وایرلس و یا به هم ریختن تنظیمات لپ تاپ و غیره به وجود آید.

لپ تاپ‌های ایسر از جمله برندها و مارک‌های معتبر در بازار لپ تاپ ایران هستند و بسیاری از مردم به دلیل کارایی و کیفیت بالا از لپ تاپ‌های ایسر استفاده می‌کنند. ولی با این وجود، لپ تاپ‌های ایسر هم دارای برخی مشکلات سخت افزاری و نرم افزای است، که مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسر همانند سایر لپ تاپ‌ها هر از چندگاهی کاربران و دارندگان آن را درگیر خود می‌کند.

در صورتی که لپ تاپ شما دچار مشکلات جدی شد که قادر به رفع آن نبودید، بهتر است با یک کارشناس با تجربه در مورد مشکل ایجاد شده مشورت کنید. در حال حاضر سامانه آچارباز، آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما مشکلات لپ تاپتان را از طریق سایت و یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس گرفته و در اولین فرصت کارشناس مجرب به محل شما اعزام شود.

 

منبع:
 drivers.com
ifixit.com
drivereasy.com
appuals.com
techwalla.com

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. man laptop acer daram kheili vaghte….7 ya 8 sal azash razi razi hastam…ama khib tazegi kheili dare hang mikone shoma mitonid tamiresh konid?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا