×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نرم افزار

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ شیائومی

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ شیائومی

این روزها با برندهای متنوعی از لپ تاپ و لوازم دیجیتالی آشنا هستید و نقاط قوت و ضعف همه را می‌دانید. برند شیائومی هم در کنار کارایی و ویژگی‌های مثبتی که دارد، دارای مشکلات متداولی است. در این بحث به بررسی مشکلات متداول لپ تاپ شیائومی می‌پردازیم.

افراد زیادی هستند که بسیاری از امور روزانه خود را به کمک لپ تاپ‌ها انجام می‌دهند. در گذشته نه چندان دور کامپیوترها وسیله‌هایی برای کارهای اداری، مهندسی، تکالیف مدرسه کودکان و حتی بسیاری از تحقیقات علمی به شمار می‌رفتند ولی امروزه با فن آوری پیشرفته‌ای که رخ داده است لپ تاپ‌های کوچک و سبک که کارایی بسیار زیادی دارند بخش اعظمی از زندگی هر فرد هستند.

افراد به کمک لپ تاپ‌ها که همیشه همراه خود دارند می‌توانند کارهایی را که نیاز به پرونده‌های قطور کاغذی است را به راحتی انجام دهند و دیگر نیاز به حمل تعداد یزایدکاغذ با خود ندارند. لپ تاپ‌هایی که در حال حاضر در دسترس کاربران قرار می‌گیرد برندهای بسیار مختلفی دارند که بنا به استفاده شخصی و نوع کاربری که دارند انتخاب می‌شوند.

یکی از این برند‌ها شیائومی است که طی این چند سال گذشته به خوبی توانسته است جایگاه نه چندان بدی را برای خود در بازار الکترونیک دست و پا کند. شیائومی لپ تاپ‌های بسیاری تولید می‌کند که البته در کنار تمامی مشکلات نرم افزاری لپ تاپ شیائومی از خصوصیات خوبی برخوردار است.

از ویژگی‌هایی که لپ تاپ‌های شیائومی دارند صفحه کلید‌های بسیار قوی و رضایت بخش است که سایر کاربران از بیشتر مدل‌ها رضایت کامل داشته‌اند. وزن لپ تاپ‌های شیائومی کمی زیاد است ولی در مجموع مدل‌ها می‌توان گفت که لپ تاپ شیائومی از رده لپ تاپ‌های کم وزن هستند. صفحه نمایش آن‌ها از بازتولید رنگ پیروی می‌کند که بسیار تصاویر خوبی را ارائه می‌دهد.

 

تعمیر لپ تاپ در محل با آچارباز
سرویس تعمیر لپ تاپ در محل آچارباز یک تعمیرگاه سیار آنلاین کامپیوتر است که کار آن عیب یابی و رفع ایراد تمامی سیستم‌های لپ تاپ است. در صورت بروز مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری، کافیست در اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیرکار سیار لپ تاپ را ثبت کنید.
درخواست تعمیر لپ تاپ

 

رزولوشن در بیشتر مدل‌های لپ تاپ شیائومی 1080 پیکسل است که در سطح متوسط قرار دارد. لپ تاپ‌های شیائومی در کشور چین رتبه نخست را به خود اختصاص داده است که همین امر سبب شده نام تجاری آن سروصدای زیادی راه بیاندازد. شیائومی یک طراحی مینیمالیستی را برای لپ تاپ‌های خود انتخاب کرده است که در بیشتر مدل‌های این برند به چشم می‌خورد. لوگو یا طرح خاصی روی در لپ تاپ‌های شیائومی مشاهده نخواهید کرد و به طور معمول با لوگوی MI  در زیر لپ تاپ مواجه می‌شوید. بدنه لپ تاپ‌ها بیشتر فلزی هستند و لبه‌ها بیش از حد نازک طراحی شده‌اند.

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ شیائومی

یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ شیائومی حافظه است که در کنار سرعت پایین و CPU بسیار ضعیف، لپ تاپ‌های این برند را به رده متوسط می‌کشاند. در ادامه به بررسی برخی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ شیائومی می‌پردازیم تا در صورت مواجه با آن‌ها بتوانید به راحتی  لپ تاپ خود را تعمیر کرده و مشکل را طرف کنید.

1- دکمه پاور کار نمی‌کند.

یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ شیائومی مربوط به روشن نشدن آن است. همان طور که می‌دانید روشن شدن هر لپ تاپی به وسیله دکمه پاور انجام می‌شود. در صورتی که نتوانید آن را روشن کنید بی شک مشکلی در آداپتور برق و یا دکمه پاور رخ داده است. البته علاوه بر این، علت‌ها می‌تواند ناشی از برخی از مشکلات نرم افزاری نیز باشد. اگر زمانی لپ تاپ شما به کمک دکمه پاور روشن نشد از اتصال برق به آداپتور اصلی لپ تاپ اطمینان حاصل کنید.

در صورتی که چراغ نشانگر در کنار پورت شارژ کامپیوتر خاموش بود به این معنا است که جریان برق به درستی به لپ تاپ وارد نمی‌شود و اشکال از آداپتور است که به احتمال قوی باید آن را تعویض کنید. در صورتی که مشکل از آداپتور نبود لپ تاپ را برای حداقل نیم ساعت به صورت خاموش شارژ کنید و بعد اتصال برق را جدا کرده و سپس دکمه پاور را فشار دهید در این حالت لپ تاپ باید روشن شود. اگر همچنان لپ تاپ روشن نشد مشخص می‌شود که مشکل به ذخیره باتری بر می‌گردد و باتری فرسوده شده است و توانایی ذخیره شارژ باتری را ندارد.

2- لپ تاپ کند شده و به درستی اطلاعات در آن ذخیره نمی‌شود.

برای تمامی کاربران لپ تاپ‌ها پیش آمده است که گاهی اوقات لپ تاپ به شدت کند می‌شود و امکان ذخیره فایلی را به کاربرش نمی‌دهد. این مورد نیز یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ شیائومی است. برای رفع این مشکل باید تمامی فایل‌ها و برنامه‌های غیر ضروری را حذف کنید. برای اینکه این کار به دقت و کامل صورت گیرد ابتدا پوشه Downloads  را کنترل کنید.

وارد پوشه Downloads شده و تمامی فایل‌هایی را که دیگر نیازی به آن‌ها ندارید را حذف کنید. در این پوشه بسیاری از فایل‌های نصب شده نیز وجود دارد که می‌توانید با پاک سازی آن فضای خالی را افزایش دهید. قدم بعدی برای رفع مشکلات نرم افزاری لپ تاپ شیائومی این است که برنامه‌هایی را دیگر برای شما کاربردی ندارد را حذف کنید، چرا که این برنامه‌ها به طور معمول فایل‌های بسیاری دارند که فضای لپ تاپ شما را به شدت اشغال می‌کنند و می‌توانند دردسر ساز باشند.

در صورتی که برنامه‌های بسیاری دارید که به همگی نیاز دارید و امکان حذف آن‌ها برایتان نیست می‌توانید از یک هارد اکسترنال استفاده کنید و بسیاری از عکس‌ها و فیلم‌ها و فایل‌هایی که همیشه از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را در هارد اکسترنال ذخیره کرده و از لپ تاپ حذف و فضای لپ تاپ را آزاد کنند. برخی از برنامه‌ها و نرم افزارها مانند Dropbox یا Google Drive نیز فضای ابری در اختیار شما قرار می‌دهند که تنها با اتصال به اینترنت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و هر فایلی که در آن‌ها قرار داده‌اید را در دسترس داشته باشید.

در نهایت نیز می‌توانید درایو لپ تاپ شیائومی خود یعنی SSD را آپدیت کنید. فقط فراموش نکنید قبل از این کار یک نسخه پشتیبان از فایل‌های ضروری خود تهیه کنید و سپس آن را بروزرسانی کنید.

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ شیائومی

3- سیستم عامل ویندوز بارگذاری نمی‌شود.

از زمانی که دکمه پاور لپ تاپ خود را فشار می‌دهید تا زمانی که سیستم عامل ویندوز لود می‌شود زمان زیادی طول نخواهد کشید. از آن جایی که بیشتر سیستم عامل‌ها در لپ تاپ‌ها ویندوز است این روند نهایت سه دقیقه بیشتر زمان نخواهد برد. یکی دیگر از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ شیائومی لود نشدن سیستم عامل ویندوز است. گاهی ممکن است حتی بعد از روشن شدن دستگاه لپ تاپ بوت هم نشود که این به مشکلات هارد مربوط است.

برای اطمینان از این که لود نشدن ویندوز مشکل نرم افزاری نیست، از راهنمای ویندوز استفاده کنید و یا این که یک مرتبه از طریق بوت کردن، سیستم عامل را راه اندازی کنید. در صورتی که باز هم با همین مشکل مواجه شدید باید هارد دیسک لپ تاپ را به کلی عوض کنید و یک هارد جدید جایگزین کنید.

در برخی مواقع صدای بوت شدن و فعالیت هارد را می‌شنوید که در آن حالت ممکن است لپ تاپ شما به درستی شارژ نشده باشد و نمی‌تواند سیستم عامل را لود کند. یک روش کار آمد دیگر نیز این است که به کنترل پنل بروید و دکمه ویندوز همراه با دکمه R را با هم در کادر جستجو نگه دارید و دکمه اینتر را بزنید. در پنجره باز شده جدید مدیریت که جهت دستگاه است، گزینه پاپ آپ را انتخاب کنید. سپس فلش کناری را بزنید و یا این که در نهایت یک مرتبه بروزرسانی انجام دهید.

کار نکردن USB در لپ تاپ‌های شیائومی چگونه برطرف می‌شود؟

یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ شیائومی فعال نبودن واحد USB است. گاهی هرگونه وسیله‌ای مانند موس یا اسپیکر به لپ تاپ خود متصل می‌کنید ولی پورت USB کار نمی‌کند و فعال نیست. این مشکل را به چند روش می‌توانید برطرف کنید. در برخی از نسخه‌های سیستم عامل می‌توانید از طریق بروزرسانی آن را فعال کنید. وارد تنظیمات شوید و پورت USB را پیدا کنید، اطمینان حاصل کنید که روشن است و علاوه بر آن وسیله‌ای که به لپ تاپ خود متصل می‌کنید نیز از کابل درستی تشکیل شده باشد و سبب قطعی نشود. در آن صورت می‌توانید با یک مرتبه خاموش و روشن کردن لپ تاپ خود مجدد USB را فعال کنید و از آن استفاده کنید.

با تمام مواردی که در این بحث به آن‌ها اشاره شد، شما قادر هستید مشکلات لپ تاپ خود را برطرف کنید. در غیراینصورت بهتر است با کارشناس متخصص در این زمینه مشورت کنید. در حال حاضر سامانه آچارباز، آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما مشکلات لپ تاپتان را از طریق سایت و یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس گرفته و در اولین فرصت کارشناس مجرب به محل شما اعزام شود.

 

منبع:
theverge.com
ifixit.com

 

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا