×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خانه و آشپزخانه

چگونه مشکل گرم نکردن آب در آبسردکن را برطرف کنیم؟

گرم نکردن آبسردکن

آبسردکن‌ها مدل تک‌ شیر و دو شیر دارند که تک شیر فقط آب سرد دارد و مدل دو شیر که خیلی هم کاربردی است، آب سرد و آب گرم دارد. داشتن آب سرد و آب گرم همزمان از مزیت‌های مهم آبسردکن است. شیرهای آب سردکن دارای نشان آبی و قرمز هستند، شیر آبی خروجی آب سرد و شیر قرمز خروجی آب گرم است. بسیاری از افراد به جای استفاده از چای ساز و کتری و ماکروویو برای درست کردن نوشیدنی‌های گرم خود از آبسردکن استفاده می‌کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید ممکن است در زمانیکه قصد خوردن یک لیوان چای یا نسکافه را دارید متوجه ‌شوید، آب گرم به اندازه کافی داغ نیست؛ در این صورت باید علت گرم نکردن آبسردکن را پیدا و برای تعمیر آبسردکن اقدام کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با دلایل گرم نکردن آبسردکن و راه حل رفع آنها آشنا شوید.

علت گرم نکردن آبسردکن

دلایل مختلفی ممکن است منجر به گرم نکردن آبسردکن شود که در ادامه رایج‌ترین آنها را بررسی می‌کنیم.

  • سوختن المنت دستگاه

 قطعه‌ای در آبسردکن که وظیفه گرم کردن آب را برعهده دارد، المنت است. در صورتی‌که المنت معیوب شود یا بسوزد، آب گرم نخواهد شد.

  • معیوب شدن ترموستات

دومین علت گرم نکردن آبسردکن، معیوب شدن ترموستات آبسردکن است. ترموستات نیز قطعه‌ایست که دستور قطع و وصل دستگاه را برعهده دارد و اگر معیوب شود عملکرد دستگاه مختل خواهد شد.

  • تغییر تنظیمات دستگاه

گاهی علت گرم نکردن آبسردکن تغییر تنظیمات قسمت آب گرم دستگاه است. برای بررسی و رفع این مشکل باید دفترچه راهنما دستگاه را مطالعه و اگر نیاز بود تنظیمات را تغییر دهید.

  • کم بودن دمای محیط

دمای محیط را بررسی کنید، دمای خیلی پایین محل قرارگیری آبسردکن هم روی دمای آب گرم دستگاه تاثیرگذار است و ممکن است منجر به گرم نکردن آبسردکن شود.

  • خراب شدن چراغ دستگاه

پشت دستگاه چراغ قرمزی تعبیه شده که عملکرد آب گرم دستگاه را نشان می‌دهد. این چراغ باید در فاصله زمانی منظم به صورت اتوماتیک روشن و خاموش شود و اگر خلاف این کار کند یعنی دستگاه مشکل دارد.

  • خرابی اتصالات برق

اتصال دستگاه به برق را بررسی کنید، زیرا اتصال غیر استاندارد به برق عملکرد دستگاه را مختل می‌کند و آب گرم نمی‌شود.

  • سوختن برد دستگاه

یکی دیگر از دلایل گرم نکردن آبسردکن سوختن یا خرابی برد است. البته در این مورد خروجی آب سرد و آب گرم به طور کلی کار نمی‌کند.

گرم نکردن آبسردکن به دلیل تغییر تنظیمات
اگر مشکل گرم نکردن آبسردکن تغییر دادن تنظیمات آب گرم باشد می‌توانید به کمک راهنمایی‌های داخل دفترچه راهنما مشکل را به سرعت برطرف کنید.

چگونه مشکل گرم نکردن آب در آبسردکن را برطرف کنیم؟

ممکن است به یکی از دلایلی که گفته شد مشکل گرم نکردن آب در آبسردکن رخ دهد برای برطرف کردن این مشکلات راهکارهایی وجود دارد که در ادامه آنها را به شما آموزش می‌دهیم. ابتدا نکات ظاهری را بررسی کنید.

  • اتصال دستگاه به برق را چک کنید که درست وصل شده است یا خیر.
  • چراغ قرمز پشت دستگاه را بررسی کنید و از کارکرد درست آن اطمینان حاصل کنید.
  • دمای محیط را بررسی کنید، زیرا دمای خیلی پایین سبب اختلال در عملکرد قسمت آب گرم دستگاه می‌شود.
  • تنظیمات قسمت آبگرم دستگاه را بررسی و در صورت نیاز تغییر دهید.
  • اگر این دلایل نبود، پس مشکل از داخل آبسردکن است که مربوط به قطعاتی مثل المنت، ترموستات و برد دستگاه است.
  • چنانچه خودتان با ساختار و قطعات و کار هر قطعه آشنایی ندارید یا ابزار مخصوص را برای این کار در اختیار ندارید باید در از یک تعمیرکار بخواهید یا وضعیت دستگاه را بررسی و مشکل را برطرف کند.
رفع مشکل گرم نکردن آبسردکن
با سرویس دوره‌ای و توجه به نکات مراقبتی از آبسردکن از مشکل گرم نکردن آبسردکن تا حد زیادی جلوگیری می‌کنید

در این مطلب سعی کردیم تمام دلایل و راهکارهای لازم را برای گرم نکردن آبسردکن به شما آموزش دهیم. چنانچه مشکل دستگاه جدی است بهتر است در قسمت تعمیر آبسردکن آچارباز سفارش‌تان را ثبت کنید تا تعمیرکار در محل شما حاضر شده و مشکل دستگاه را برطرف کند. البته در صورت تمایل می‌توانید با شماره 02154591616 تماس بگیرید و سفارش‌تان را بعد از صحبت با کارشناسان پشتیبانی ما ثبت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا