×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

علت خاموش شدن خردکن برقی چیست و چطور آنها را از بین ببریم؟

علت خاموش شدن خردکن برقی

پرکردن زیاد موادغذایی داخل خردکن، ریختن مواد غذایی سفت و… ازجمله علت‌های خاموش شدن ناگهانی خردکن هستند. استفاده نادرست از این دستگاه باعث خرابی آن می‌شود و شما را دچار دردسر می‌کند. در این مقاله آچارباز قصد داریم علت‌های خاموش شدن خردکن برقی را با یکدیگر بررسی کنیم که برای اطلاع از آنها به شما پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید. اگر برای تعمیرات خردکن به تعمیرکار نیاز داشتید می‌توانید با شماره 02154591616 آچارباز در تماس باشید.

فهرست محتوا

راهنمای جامع علت خاموش شدن خردکن برقی

اگر خردکن شما حین کار خاموش شد، اولین کاری که می‌توانید برای بررسی سلامت این دستگاه انجام دهید، کشیدن دستگاه از برق است. سیم و پریز را چک کنید که سالم باشند و اگر این موارد مشکلی نداشتند باید دستگاه را از نظر عملکردهای حفظاتی بررسی کنید. اغلب خردکن ها در صورتی که از آنها به درستی استفاده نشود، عملکردهای محافظتی آنها فعال می‌شوند و اجازه ادامه کار را به شما نمی‌دهند. اغلب خردکن‌ها در برندهای متفاوت، عملکرد محافظتی را دارند. شما می‌دانید چه زمان‌هایی عملکرد حفاظتی خردکن فعال می‌شود؟ در ادامه به معرفی این عوامل اشاره شده‌است:

1. ریختن حجم زیادی از مواد غذایی، داخل ظرف خردکن

با ریختن حجم زیاد مواد غذایی درون کاسه خردکن، فشار زیادی به پره‌ها و موتور وارد می‌شود. این فشار موتور دستگاه را خاموش می‌کند و برای اینکه بتوانید خردکن را مجدد روشن کنید، باید حجم مواد غذایی داخل دستگاه را کم کنید. بعد از کم کردن حجم مواد غذایی، سیم خردکن را از پریز بکشید، چند لحظه صبر کنید و دوباره دستگاه را به برق بزنید و به کار خود ادامه دهید.

آشنایی با علت خاموش شدن خردکن برقی
ریختن حجم زیاد مواد غذایی درون خردکن، فشار زیادی به پره‌ها و موتور وارد می‌کند.

2. خرد کردن مواد غذایی سفت با خردکن برقی

مواد غذایی که سفت هستند و حجم بسیار زیادی دارند به موتور خردکن فشار می‌آورند. قبل استفاده از خرد کن به توان موتور دقت کنید تا حین خرد کردن مواد غذایی دچار مشکلی نشوید. وقتی مواد غذایی سفت را درون خردکن بریزید، عملکرد حفاظتی دستگاه فعال می‌شود و لازم است برای دوباره کار کردن خردکن مراحل زیر را انجام دهید:

  • خرد کن را از پریز بکشید.
  • دستگاه را ریست کنید تا خاموش و روشن شود و با انجام این کار دستگاه را به حالت اولیه برمی‌گردد.

3. استفاده بیش از حد از خردکن

علت خاموش شدن خردکن برقی، استفاده زیاد از این دستگاه در طی روز است. این کار موتور دستگاه را داغ می‌کند و اگر به خردکن استراحتی ندهید، در حین کار خاموش می‌شود. زمانی‌که ترموسات خردکن داغ شود، سوئیچ محافظتی، خودکار دستگاه را خاموش می‌کند.

برای دوباره روشن شدن دستگاه باید حداقل نیم ساعت خردکن خاموش باشد تا خنک شود. اگر ترموسات در دفعات زیاد گرم شود، خراب شده و باید برای تعمیر آن اقدام کنید.

4. انتخاب اشتباه دور موتور خردکن برقی

برای انتخاب درست دور موتور، ابتدا دفترچه راهنمای این دستگاه را مطالعه کنید. این دستگاه‌ها اغلب دور موتورهای مختلفی دارند که برای خرد و مخلوط کردن مواد غذایی از آنها استفاده می‌شود. اگر خردکن را با حجم زیادی از مواد غذایی پر نکرده‌اید و این مواد مانند سبزی سفت نیستند، دور موتوری که انتخاب کرده‌اید را بررسی کنید. بعد از این کار، خردکن را خاموش و بعد از چند دقیقه مجدد آن را روشن کنید.

5. خرابی قطعات خردکن برقی

اگر تمام نکات بالا را رعایت کرده‌اید و دستگاه شما در حین کار کردن خاموش می‌شود، به‌طور حتم خردکن شما ایراد فنی پیدا کرده است. در ادامه به چند ایراد فنی رایج که ممکن است برای خردکن‌ها به وجود بیایند، اشاره شده‌است:

6. خرابی اورلود

یکی از قطعات مهم و اصلی موتور خردکن، اورلود است که حفاظت الکتریکی دستگاه را انجام می‌دهد. ریختن مواد غذایی زیاد درون خردکن و تمیز نکردن خوب دستگاه باعث خرابی اورلود می‌شود. با خراب شدن این قطعه خرد کن، بهتر است برای تعمیر از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

7. خرابی فن پروانه

اگر حجم کمی از مواد غذایی را داخل خردکن می‌ریزید، اما این دستگاه داغ می‌کند و خاموش می‌شود، به احتمال زیاد فن پروانه آن دچار مشکل شده‌است. برای رفع این مشکل باید دستگاه از نظر فنی بررسی شود تا در صورت نیاز فن را تعویض کنید.

8. خرابی کلید محافظتی حرارتی

زمانی که خردکن بیش از اندازه کار می‌کند، داغ شده و توسط سوئیچ محافظ حرارتی خاموش می‌شود. این سوئیچ یکی از قطعات مهم در خردکن است و اگر دچار مشکل شود، کارکرد دستگاه مختل می‌شود. برای رفع خرابی این قطعه از تعمیر کار کمک بگیرید تا موتور دستگاه شما آسیبی نبیند.

علت خاموش شدن خردکن برقی چیست
خرابی موتور اصلی‌ترین دلیلی است که خردکن را خاموش می‌کند.

9. خرابی موتور خرد کن برقی

زمانی که خرابی‌های قطعات خرد کن را به‌موقع تعمیر نکنید، موتور دستگاه دچار مشکل می‌شود. خرابی موتور، اصلی‌ترین دلیلی است که خردکن را خاموش می‌کند. با خرابی موتور بوی سوختگی به مشام می‌رسد و ممکن است دستگاه جرقه بزند. موتور قطعه حساسی است و برای تعمیر آن از یک فرد متخصصی کمک بگیرید.

راه‌های افزایش عمرخردکن و پیشگیری خرابی دستگاه

رعایت اصول زیر کمک می‌کند تا طول عمر دستگاه شما بیشتر شود و کمتر شاهد خرابی‌هایی مانند خاموش شدن باشید:

  • خرد کن را برای مدت طولانی روشن نگه‌ ندارید تا قطعات دستگاه به‌خصوص موتور دچار مشکل نشود.
  • با دست خیس خردکن را لمس نکنید.
  • برای خرد کردن مواد غذایی سفت مانند یخ یا گوشت یخ‌زده از خردکن استفاده نکنید. این کار علاوه‌بر اینکه تیغه‌های دستگاه را خراب می‌کند به موتور خردکن نیز فشار زیادی می‌آورد.
  • خردکن را خاموش کنید و بعد از آن در دستگاه را بردارید.
  • برای جابه‌جایی مواد از چاقو یا سایر وسایل نوک تیز استفاده نکنید.
راه‌حل رفع علت خاموش شدن خردکن برقی
با دست خیس خردکن را لمس نکنید و در حین کار کردن دستمال خیسی به این دستگاه نزنید.

کمک گرفتن از تعمیرکار ماهر

استفاده از حجم زیاد مواد غذایی، استفاده طولانی مدت از خردکن و … باعث خاموشی خردکن برقی می‌شوند. رعایت نکاتی که در این مقاله آچارباز یادآوری شد، کمک می‌کند تا عمر خردکن شما طولانی‌تر شود. در صورت خرابی دستگاه خردکن با هر برندی، باید تعمیر دستگاه را به تعمیرکار متخصصی بسپارید. برای تعمیرات خرد کن می‌توانید با شماره 02154591616 آچارباز تماس بگیرید. برای ثبت سفارش تعمیر دستگاه خود از طریق سایت یا اپلیکیشن آچارباز نیز اقدام کنید.

تعمیر خردکن برقی در آچارباز
خدمات تعمیر خردکن برقی، شامل عیب‌یابی، تعمیر خردکن برقی مدل های مختلف می‌شود. برای تعمیر خردکن برقی خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر خردکن برقی می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر خردکن برقی
5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا