×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

علت روشن نشدن جارو شارژی چیست؟

دلایل روشن نشدن جارو شارژی

استفاده از جارو شارژی در سال‌های اخیر بسیار رواج پیدا کرده و به نوعی جایگزین جاروهای برقی  شده است. شاید کاربرد راحت و همه جانبه جارو‌های شارژی دلیلی بر محبوبیت این نوع جاروها باشد. با این حال احتمال دارد برخی اوقات در استفاده از جارو شارژی هم با مشکل روبرو شوید. یکی از این مشکلات روشن نشدن جارو شارژی است.

این مشکل بنا به دلایل مختلفی بروز می کند. گاهی ممکن است مشکل سطحی باشد و به راحتی حل شود، اما گاهی هم این چنین نیست؛ یعنی احتمال دارد قطعه ای از جارو شارژی مانند موتور آسیب دیده باشد، که در این صورت مشکل با تعویض یا تعمیر قطعه آسیب دیده، برطرف می‌شود. اگر شما هم با چنین مشکلی روبرو شده‌اید و به دنبال پاسخ سوال چرا جارو شارژی روشن نمی‌شود؟ هستید، پس تا پایان این مقاله از آچارباز ما را همراهی کنید.

خرابی موتور جارو شارژی

بیشتر لوازم الکتریکی منزل  به کمک  موتور فعالیت خود را انجام می‌دهند  و هر گونه اختلال در کارکرد موتور باعث می‌شود تا عملکرد کلی دستگاه منحل شود. در مسئله روشن نشدن جارو شارژی هم یکی از دلایلی که می تواند سبب بروز این مشکل شود، خراب شدن یا صدمه دیدن موتور جارو شارژی، است.

به طور معمول موتور جارو شارژی، خود به خود دچار خرابی نمی‌شود بلکه برخی دلایل باعث خرابی این قطعه می شوند.

از جمله دلایلی که باعث خراب شدن و آسیب دیدن موتور جارو شارژی می‌شود، می‌توان به قدیمی بودن جارو شارژی و قطعات آن اشاره کرد، در واقع اگر عمر مفید دستگاه، تمام شده باشد، قطعات دستگاه کم کم شروع به خراب شدن می‌کنند.

مسئله بعدی مربوط به نحوه نگهداری و استفاده از جارو شارژی است. برای مثال، جارو کشیدن به صورت یکسره و بدون توقف در یک بازه زمانی طولانی، توجه نکردن به سرویس جارو شارژی یا رها شدن جارو شارژی از ارتفاع و برخورد آن با زمین، می‌توانند باعث صدمه دیدن موتور شوند.

برخورد موتور و دیگر قطعات الکتریکی جارو با مایعات و آب یا آسیب دیدن موتور هنگام شارژ جارو که بیشتر به علت استفاده نکردن از محافظ، اتفاق می‌افتد نیز دلیلی بر آسیب دیدن موتور هستند. مورد آخر که بیشتر در اثر موارد ذکر شده ایجاد می‌شود، سوختگی موتور جارو است. در چنین شرایطی راه حل، رجوع کردن به افراد و تکنسین‌های مجرب در حوزه تعمیر جارو شارژی و در بیشتر موارد تعویض موتور است.

تعمیر جاروشارژی در محل با آچارباز
برای دریافت خدمات در زمینه تعمیرات انواع جارو شارژی سانی، مولینکس، سایا و مجیک و...کافیست در همین صفحه روی دکمه زیر کلیک کنید. تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز، جاروشارژی شما را با هر برندی که باشد، در اسرع وقت تعمیر خواهد کرد.
درخواست تعمیر جاروشارژی
روشن نشدن جارو شارژی به علت خراب شدن موتور
موتور قطعه‌ی مهم و حساسی است، هر گونه آسیب وارد شده به موتور باعث کار نکردن جارو شارژی می‌شود.

خرابی دکمه روشن و خاموش

دکمه هایی که روی قسمت خارجی جاروشارژی تعبیه شده‌اند، به خصوص دکمه روشن و خاموش نقش مهمی در عملکرد جارو دارند. در واقع فعالیت اصلی جارو، بعد از فشردن این دکمه آغاز می‌شود. خراب شدن این دکمه از دیگر دلایل روشن نشدن جارو شارژی است.  به عبارتی با خرابی این دکمه دیگر دستگاه قادر به ارسال فرمان شروع فعالیت، برای سایر اجزا و قطعات دستگاه نیست.

دکمه روشن و خاموش به دلایلی مانند، وارد شدن ضربه، دچار آسیب می شود. همچنین اگر سیم های متصل به دکمه نیز صدمه دیده باشند، دکمه کار نخواهد کرد. به غیر از آن آسیب دیدن مدار دکمه هم میتواند دلیلی بر بروز این مشکل باشد. برای برطرف کردن این مسئله باید جارو توسط یک تعمیرکار، مورد بررسی قرار گیرد و در صورت لزوم، اقدامات لازم برای تعویض یا تعمیر دکمه روشن و خاموش جارو شارژی، انجام شود.
<h2id=”3″>خرابی برد جارو شارژی

در لوازم الکتریکی و برقی، شاید بعد از موتور، بتوان از برد به عنوان یکی از ضروری ترین قطعات، برای کارکرد صحیح یک دستگاه نام برد. همانطور که می‌دانید، برد است که جریان برق و ولتاژ اولیه دریافت شده را به سایر قطعات می فرستد و به نوعی به آنها فرمان شروع فعالیت می‌دهد.

با این اوصاف، روشن نشدن جارو شارژی هم می‌تواند مربوط به خرابی برد دستگاه باشد؛ چرا که  اگر برای برد مشکلی ایجاد شود، سایر قطعات فرمانی مبنی بر آغاز فعالیت دریافت نمی‌کنند و کارکرد دستگاه به صورت کلی، منحل می شود.

خراب شدن سیم شارژر و همچنین آداپتور از جمله دلایلی هستند که منجر به شارژ نشدن جارو و در نهایت کار نکردن آن می‌شوند.

کار نکردن جارو شارژی
دلایلی مانند خرابی برد، دکمه روشن خاموش، موتور یا شارژ نشدن باتری باعث کار نکردن جارو شارژی می‌شوند.

شارژ نشدن جارو

از آنجایی که عملکرد جاروهای شارژی وابسته به شارژ صحیح آنها است، لازم است که در صورت کار نکردن جارو شارژی، میزان شارژ باتری دستگاه را نیز مورد بررسی قرار دهید. گاهی امکان دارد پریزی که شما  جارو را برای شارژ به آن متصل کرده‌اید، خراب بوده و دستگاه شما شارژ نشده و یا اینکه باتری دستگاه دچار اختلال، باشد.
آسیب دیدن قطعاتی مانند سیم شارژر یا آداپتور هم می‌توانند از جمله دلایل شارژ نشدن جارو شارژی و در نهایت روشن نشدن جارو شارژی باشند، در چنین مواقعی، ابتدا باید علت را پیدا کنید سپس راه حل مناسب مانند تعویض باتری، سیم شارژر و … را در پیش بگیرید.

پیشنهاد مطالعه

خرابی سیم شارژ و آداپتور و یا باتری

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، خراب شدن سیم شارژر و همچنین آداپتور از جمله دلایلی هستند که منجر به شارژ نشدن جارو و در نهایت کار نکردن آن می‌شوند. تشخیص اینکه آداپتور دچار خرابی شده است کار چندان راحتی نیست و نیاز به مهارت و لوازم خاص خود دارد، پس اگر در خرابی آداپتور شک دارید، لازم است تا از مشاوران متخصص، کمک بگیرید.

اما به غیر از خرابی شارژر یا آداپتور مورد مهم‌تری نیز وجود دارد و آن آسیب دیدن باتری جارو است. در واقع شاید لوازم جانبی سالم باشند و این باتری باشد که دچار آسیب شده است. در هر صورت یکی از موارد مهمی که در هنگام روشن نشدن جارو شارژی، باید مورد بررسی قرار گیرد، باتری جارو است. آسیب دیدن و خرابی  باتری به دلایلی مانند فرسوده شدن آن به علت گذشت زمان یا نگهداری غلط از آن، مانند شارژ نادرست و بیش از حد اتفاق می‌افتد، که در این صورت نیازمند تعویض است.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا