×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

کامل ترین راهنمای خرید جارو شارژی؛ چیزی را بخرید که به دنبال آن هستید

راهنمای خرید جارو شارژی

طراحی و ساخت هوشمندانه جارو شارژی باعث بهبود روند نظافت شده است. وزن سبک، جابه‌جایی راحت و از همه مهم‌تر تمیز کردن آسان فضاهای غیر قابل دسترس از عمده دلایل خرید جارو شارژی محسوب می‌شوند. این محصول کاربردی مانند دیگر لوازم خانه در انواع مدل‌ها و با ویژگی‌های مختلف وجود دارد. اگر در فکر تهیه جارو شارژی هستید، اما اطلاعات کاملی درباره آن ندارید، این مطلب راهنمای مناسبی برای شما خواهد بود. با معرفی انواع جارو شارژی، بیان نکات خرید و اشاره به مزایا و معایب آن به شما کمک خواهیم کرد تا یک انتخاب آگاهانه داشته باشید.

انواع جارو شارژی

یکی از مواردی که در هنگام انتخاب جارو شارژی باید در مورد آن تصمیم بگیرید، انتخاب نوع جارو شارژی است. جاروهای شارژی دارای دو مدل جارو شارژی دستی و جارو شارژی پارویی هستند.

جارو شارژی دستی چیست؟

جاروهای شارژی دستی بدون دسته طراحی شده‌اند. به همین خاطر وزن سبک و اندازه جمع و جوری دارند. وجود این دو ویژگی باعث استفاده راحت و آسان از آن شده است. جارو شارژی دستی، انعطاف‌پذیری بیشتری برای نظافت فضای غیر قابل دسترس، مانند: کنج دیوارها و زیر مبل‌ها دارد.

جارو شارژی دستی
جارو شارژی دستی با وزن سبک و اندازه کوچک، امکان تمیز کردن فضاهای مختلف را فراهم می‌کند.

جارو شارژی پارویی چیست؟

به این مدل، جارو شارژی عصایی یا ایستاده هم گفته می‌شود. در هنگام استفاده از جارو شارژی پارویی نیازی به خم کردن کمر نیست، بنابراین برای کسانی که مشکل کمر درد دارند، گزینه مناسبی است.

بسته به برند، مدل، کیفیت و ویژگی‌های جارو شارژی، قیمت جارو شارژی، متفاوت است.

نکات مهم در خرید جارو شارژی

با توجه به اینکه جارو شارژی هم مانند جارو برقی دارای انواع مدل‌ها با قابلیت‌های متفاوت است، لازم است بدانید در هنگام انتخاب آن، چه المان‌هایی را باید در نظر بگیرید. اگر قصد هدر دادن سرمایه خود را ندارید، بسیار مهم است که قبل از خرید جارو شارژی تمام نکات زیر را با دقت مطالعه کنید.

عمر باتری و مدت زمان شارژ باتری

برای خرید جارو شارژی مناسب، در نظر گرفتن عمر باتری بسیار مهم است. مدت زمانی که می‌توانید از جارو استفاده کنید به عمر باتری آن بستگی دارد. عمر باتری اغلب بین پنج تا سی دقیقه است. البته مدل‌های جدید و پیشرفته تا یک ساعت هم شارژ نگه می‌دارند. علاوه‌بر این مورد، مدت زمان شارژ باتری نیز دارای اهمیت است. بسته به مدل جارو شارژی، مدت زمان شارژ کامل بین 60 دقیقه تا 16 ساعت متغییر است. طبیعی است که مدل‌های ارزان مدت شارژ طولانی‌تری، داشته باشند. برخی از جاروهای شارژی، دارای نشانگر هستند که با کم شدن شارژ باتری به شما هشدار می‌دهند. خرید جارو شارژی با باتری اضافه، می‌تواند نگرانی شما از بابت تمام شدن عمر باتری را از بین ببرد.

کیفیت جنس بدنه

جارو شارژی هم مانند دیگر وسایل ممکن است در اثر ضربه و یا افتادن آسیب ببیند. توجه به کیفیت جنس بدنه، می‌تواند احتمال آسیب دیدن و تعمیر جارو شارژی را کاهش دهد. ظرفیت مخزن جارو شارژی کم است، بنابراین زود به زود آن را خالی خواهید کرد. از این رو توجه داشته باشید که جداسازی، تخلیه و قرار گیری مخزن آن راحت باشد. چرا که اگر جنس بدنه مقاوم نباشد، در حین انجام این کارها ممکن است با وارد شدن یک ضربه کوچک، به‌راحتی شکسته شود.

ظرفیت نگهداری

ظرفیت نگهداری در مدل‌های مختلف جارو شارژی با هم متفاوت است. انتخاب جارو شارژی با ظرفیت نگهداری بالا به شما این امکان را می‌دهد که مدت زمان طولانی‌تری از آن استفاده کنید. همچنین دقت داشته باشید که مخزن آن شفاف باشد تا خیلی راحت متوجه زمان تخلیه آن شوید.

وزن جارو شارژی

یکی از مزایای خرید جارو بی‌سیم، استفاده راحت از آن است. در زمان خرید جارو شارژی توجه به وزن جارو یک امتیاز محسوب می‌شود. به طور معمول وزن جارو شارژی بین 7/0 تا 3/2 کیلوگرم است. انتخاب جارو شارژی با وزن سبک می‌تواند در احساس راحتی شما تاثیر داشته باشد.

قیمت خرید جارو شارژی

قبل از انتخاب جارو شارژی، تعیین کنید که چقدر بودجه برای خرید آن دارید. بسته به برند، مدل، کیفیت و ویژگی‌های جارو شارژی، قیمت جارو شارژی، متفاوت است. توصیه می‌کنیم کیفیت را فدای قیمت ارزان نکنید. زیرا خرید یک محصول با کیفیت، نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

جارو شارژی تک منظوره یا دومنظوره

جارو شارژی تک منظوره فقط قابلیت مکش گرد و خاک را دارد، در حالی که مدل دومنظوره قدرت مکش گرد و خاک و آب را دارد. انتخاب هر کدام از این مدل‌ها، به نیاز و تشخیص شما بستگی دارد.

قدرت تمیز کنندگی

یکی دیگر از نکات خرید جارو شارژی قدرت تمیز کنندگی آن است. مدل‌های مختلف از لحاظ قدرت مکش با هم متفاوت هستند. اگر به دنبال گزینه‌ای هستید که از لحاظ قدرت تمیز کردن با جارو برقی رقابت کند، باید مدلی را انتخاب کنید که قدرت مکش بالاتری دارد.

پیشنهاد مطالعه

چرا  جارو شارژی  بخریم و یا چرا جاروشارژی نخریم؟

دانستن مزایا و معایب یک محصول به شما کمک می‌کند تا تصمیم درستی برای خرید و یا عدم خرید آن بگیرید. به همین خاطر در این قسمت مزایا و معایب جارو شارژی را با هم مرور می‌کنیم:

مزایای جارو شارژی چیست؟

جابه‌جایی آسان

شاید یکی از مهم‌ترین دلایل خرید جارو شارژی، جابه‌جایی آسان آن باشد. حمل آسان جارو بی‌سیم، به خاطر وزن سبک، طراحی جمع‌ و جور و شارژی بودن آن است. در هنگام تمیز کردن گرد و غبار در هر گوشه از فضای خانه، دیگر نگران طول سیم یا پریز برق نخواهید بود، زیرا جارو بی‌سیم با شارژ باتری کار می‌کند.

تمیز کردن فضاهای غیر قابل دسترس

شاید در هنگام استفاده از جاروبرقی بارها برای‌تان اتفاق افتاده باشد که از تمیز کردن نقاط و گوشه‌های غیر قابل دسترس منصرف شده‌ باشید. با خرید جارو شارژی برای همیشه از شر این مشکل خلاص خواهید شد. زیرا بدون اینکه درگیر سیم و لوله خرطومی باشید، هر جایی را می‌توانید به راحتی تمیز کنید. تمیز کردن داخل ماشین یا اتاق زیر شیروانی هم می‌تواند با جارو شارژی، بسیار راحت باشد.

جارو شارژی با کارکرد راحت
با جارو شارژی تمام درزها و سطوح باریک به راحتی تمیز می‌شوند.

اشغال فضای کم

اندازه کوچک و جمع ‌و جور جارو شارژی آن را به یک گزینه عالی تبدیل کرده است. اگر در خانه خود، مشکل کمبود جا وجود دارید، اندازه کوچک این محصول، امکان قرار دادن آن را در هر فضایی مانند: گوشه‌ای از کمد، داخل کابینت، زیر تخت و حتی اتاق‌های کوچک خوابگاه، ممکن می‌سازد.

وزن فوق‌العاده سبک

گاهی به خاطر وزن سنگین جاروبرقی و حمل سخت آن، از تمیز کردن خانه منصرف می‌شویم. وزن سبک جارو شارژی یک مزیت مهم است که افراد مسن و حتی کم توان هم، به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

تعمیر و نگهداری آسان

گاهی اوقات ساده‌ترین وسایل، بیشترین رضایت بخشی را به همراه دارند و این مسئله در مورد خرید جارو شارژی، درست است. به عنوان مثال، فیلتر آن به راحتی برداشته شده، شسته می‌شود و در جای خود قرار می‌گیرد. خالی کردن خاک از مخزن آن هم بسیار راحت است. در حالی که این موارد در جاروبرقی به راحتی قابل انجام نیستند و این می‌تواند احتمال خرابی و تعمیر جاروبرقی را افزایش دهد.

تعمیر جارو شارژی در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر جارو شارژی آچارباز، یک تعمیرکار سیار جاروبرقی است که جاروبرقی و جارو شارژی شما را عیب‌یابی کرده و مشکلاتی که دارد را برطرف می‌کند. اگر در حین کار،جارو شارژی شما خاموش شد، از طریق اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیر جاروبرقی را ثبت کنید.
درخواست تعمیر جارو برقی

نظافت سریع و آسان

شاید قبل از آمدن مهمان بخواهید یک قسمت کوچک از فرش یا کاناپه خود را تمیز کنید. در اینطور مواقع که برای تمیز کردن عجله دارید، جارو شارژی بسیار به کارتان خواهد آمد و باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود.

قدرت تمیز کنندگی بالا

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که جاروهای شارژی به خاطر کوچک بودن اندازه‌شان، خیلی قدرتمند نیستند. این تصور اشتباه است، قدرت تمیز کنندگی آن‌ها مانند جاروبرقی، بسته به مارک و مدل‌شان دارد. با انتخاب جارو شارژی مناسب، دیگر این نگرانی را نخواهید داشت.

قیمت مقرون‌ به صرفه

از دیگر مزایای خرید جارو شارژی در مقایسه با جاروبرقی، قیمت ارزان آن است. با توجه به مزیت‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، خرید این محصول بسیار مقرون به صرفه است. البته ناگفته نماند که بسته به مارک، مدل و کیفیت، قیمت جارو شارژی متفاوت خواهد بود.

معایب جارو شارژی چیست؟

ظرفیت کم

با توجه به کوچک بودن مخزن زباله، ظرفیت جارو شارژی برای نگهداری گرد و خاک و آشغال‌های ریز کم است. بنابراین مجبور خواهید بود به محض پر شدن مخزن، خیلی سریع آن را خالی کنید. البته با توجه به اینکه هدف از خرید جارو شارژی، بیشتر نظافت دم دستی است، ظرفیت کم آن قابل چشم‌پوشی است.

قابلیت شارژ شدن

جارو شارژی همانطور که از اسم آن مشخص است، با باتری شارژ می‌شود. این ویژگی یک مزیت است، اما گاهی اوقات می‌تواند جزء معایب جارو شارژی محسوب شود. زیرا با تمام شدن شارژ باتری، کار تمیز کردن و نظافت متوقف می‌شود. البته با برنامه‌ریزی درست، می‌توان بهترین استفاده را از آن برد.

وابسته به عمر باتری

یکی از جوانب منفی خرید جارو شارژی این است که با خراب شدن باتری، استفاده از آن‌ها غیر ممکن می‌شود. بنابراین بسیار مهم است که در زمان خرید، به طول عمر باتری و کیفیت آن توجه داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه

خرید جارو شارژی به چه کسانی پیشنهاد می شود؟

به طور حتم با خواندن نکات و موارد گفته شده در بالا، به این نتیجه رسیده‌اید که خرید جارو شارژی برای هر خانه‌ای لازم است. با این حال خرید آن برای کسانی که خانه‌ کوچک دارند و افراد مسن که توانایی حمل جارو برقی را ندارند، می‌تواند بسیار مفید باشد. اگر در خانه خود بچه کوچک و یا حیوان خانگی دارید، می‌توانید با تهیه یک جارو شارژی، خیلی سریع خانه‌تان را نظافت کنید. علاوه‌بر این به کسانی که برای تمیز کردن ماشین، را‌ه پله، فضای بین مبلمان و سطوح باریک با استفاده از جارو برقی مشکل دارند، خرید جارو شارژی را پیشنهاد می‌کنیم.

استفاده آسان از جارو شارژی
استفاده راحت و سریع از جارو شارژی، باعث ضرورت خرید آن برای همه افراد شده است.

معرفی جارو شارژی از برندهای خارجی و ایرانی

  • جارو شارژی سایا مدل HVC-414

جارو شارژی دستی سایا قیمتی مقرون به صرفه دارد. این برند ایرانی از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و در دسته جاروهای شارژی دو منظوره قرار دارد و همینطور دارای یک مخزن شفاف است. مدت زمان ماندگاری شارژ باتری جارو شارژی سایا مدل HVC-414، 15 دقیقه است.

  • جارو شارژی آ ا گ مدل CX8-2-80 O

جارو شارژی آ ا گ، یک برند معروف با قابلیت تمیز کنندگی بالا است. جارو شارژی آ ا گ مدل CX8-2-80 O دارای باتری لیتیومی با مدت زمان شارژ کامل، پنج ساعت است. قابلیت طول عمر باتری آن بالا بوده و به 80 دقیقه می‌رسد، بنابراین به کمک آن با خیال راحت می‌توانید به نظافت خانه خود مشغول شوید.

  • جارو شارژی کرشر مدل KB5

جارو شارژی عصایی کرشر مدل KB5، یک برند آلمانی است. دارای باتری لیتیومی و نشانگر هشدار است. قدرت تمیز کنندگی بالایی دارد و باتری آن تا 30 دقیقه شارژ نگه می‌دارد.

  • جارو شارژی بلک اند دکر مدل DVJ320J

جارو شارژی بلک اند دکر مدل DVJ320J، دارای باتری لیتیومی با طول عمر بالا و توان 6/21 وات است. این جارو شارژی تک منظوره با وزن 1/1 کیلوگرم برای نظافت دم دستی و سریع بسیار کارآمد است. مدت زمان شارژ باتری آن پنج ساعت و تا 15 دقیقه ماندگاری دارد.

  • جارو شارژی فیلیپس مدل FC6148

این مدل از جارو شارژی فیلیپس دارای سر و صدای بسیار کم، با قدرت مکش مناسب است. باتری لیتیومی آن، طول عمر بالایی دارد. مدت زمان شارژ باتری جارو شارژی فیلیپس مدل FC6148، هشت ساعت و با ماندگاری 9 دقیقه است.

  • جارو شارژی بوش مدل BHN20110

اگر به دنبال خرید جارو شارژی مناسب از میان برند‌های خارجی هستید، جارو شارژی دو منظوره بوش مدل BHN20110 گزینه خوبی است. این مدل دارای باتری لیتیومی با مدت شارژ کامل 12 تا 16 ساعت است و توانایی جارو کردن بدون وقفه تا 16 دقیقه را دارد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا