×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

دلایل اصلی کم شدن مکش جاروبرقی چیست؟

کم شدن مکش جاروبرقی

امروزه شاهد طراحی و تولید جاروبرقی در طرح‌ها و سایزهای متفاوت با کارایی‌های شگفت‌انگیزی هستیم که هر کدام به نوعی راحتی را در نظافت منزل به ارمغان می‌آورند. اما گاهی اوقات با مشکلاتی نظیر کم شدن مکش جاروبرقی رو به رو می‌شویم که این اتفاق برای خانم‌ها، ناخوشایند و ناگوار است. اما این مشکل یک مشکل کاملا حل شدنی است و در طی این مطلب به بررسی علت کم شدن مکش جاروبرقی خواهیم پرداخت. اگر به هر دلیل نیازمند تعمیر جاروبرقی هستید، می‌توانید در کمترین زمان از تخصص کارشناسان آچارباز استفاده کنید، کافی‌ست روی لینک بزنید.

برای تعمیر جارو برقی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

علت کم شدن مکش جاروبرقی

اکثر افرادی که با جاروبرقی سرو کار دارند حتی برای یکبار هم که شده با کم شدن قدرت مکش جاروبرقی خود رو به رو شده‌اند. این تضعیف سرعت جاروبرقی به دلایل و عوامل متعددی بستگی دارد. اگر با چنین مشکلی رو به رو شده‌اید حتما علت را در مواردی که در ادامه‌ی مطلب به شرح آن‌‌ها پرداخته می‌شود، جویا باشید. همچنین می‌توانید مشکلات متداول این وسیله کاربردی را در مقاله متداول ترین مشکلات جاروبرقی کدام است؟ بخوانید.

پر بودن کیسه‌ی جاروبرقی

پر بودن کیسه‌ی جاروبرقی رایج‌ترین دلیل کم شدن مکش جاروبرقی‌ است. خانم‌های خانه‌دار هنگامی که با قدرت پایین جاروبرقی خود مواجه می‌شوند باید قبل از هر اقدامی جارو را از لحاظ پر بودن کیسه بررسی ‌کنند. گاهی اوقات می‌بینیم که کیسه‌ی جاروبرقی هنوز پر نشده‌است اما همچنان جارو دارای قدرت مکش ضعیفی است.

در چنین مواقعی باید کیسه‌ی جاروبرقی را به طور کامل تعویض کنیم و یک کیسه‌ی نو را جایگزین آن کنیم چرا که وجود اندکی پارگی و یا حتی سوراخ ریزی روی  بدنه‌ی کیسه می‌تواند به طور چشمگیری قدرت مکش جاروبرقی را کاهش دهد.

تعمیرات جاروبرقی خانگی
نمونه‌ای از کیسه دائمی جاروبرقی

عدم تنظیم درست دستگاه

دومین عاملی که باعث کم شدن مکش جاروبرقی می‌شود، عدم تنظیم درست مکش جاروبرقی است. روی دسته‌ی اکثر جاروبرقی‌ها درجه تنظیماتی وجود دارد که مربوط به قدرت مکش جاروبرقی می‌شود. اگر این درجه به درستی تنظیم نشود کم شدن مکش جارو را به همراه خواهد داشت. برای مثال اگر شما قصد تمیز کردن سطوحی مانند کاشی و یا سرامیک را دارید باید درجه‌ی تنظیم مکش جاروبرقی‌تان را روی پر قدرت‌ترین حالت ممکن قرار دهید، چرا که  تمیز کردن چنین سطوح‌هایی به علت چسبیدن آشغال و گرد و خاک به آنها کمی مشکل است و نیاز به قدرت بالایی جهت تمیز شدن دارد.

گرفتگی و کثیف شدن فیلتر توسط گرد و خاک و پرز فرش

گرفتگی و کثیف شدن فیلتر توسط گرد و خاک یکی دیگر از علت‌های کم شدن مکش جاروبرقی است. نسل اخیر جاروبرقی‌ها نسبت به سایر جاروبرقی‌های دیگر از  امکانات و قابلیت‌های بیشتری برخوردار هستند. تعبیه‌ی دو فیلتر روی جاروبرقی‌های جدیدتر نیز به همین قضیه باز می‌گردد. یک فیلتر وظیفه‌ی محافظت از موتور در برابر ذرات گرد و خاک را دارد و فیلتر دوم به عنوان خروجی جاروبرقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. گاهی اوقات چسبیدن بیش از حد ذرات گرد و خاک روی هر کدام از این فیلترها کم شدن مکش جاروبرقی را می‌تواند بدنبال داشته باشد.

سازندگان قطعات جاروبرقی معمولا فیلترها را به شکل اسفنج به منظور جذب بهتر گرد و غبار می‌سازند. اکثر این فیلترهای اسفنجی قابل شستشو هستند، البته تنها در مواقعی شما می‌توانید این فیلتر ها را بشویید که عکس شیر آب روی آنها حک شده باشد. در غیر این صورت فیلترهای مذکور قابل شستشو نیستند و باید یک فیلتر جدید را جایگزین فیلتر قبلی کنید.

تعمیر جاروبرقی خانگی
انواع فیلتر جاروبرقی

گرفتگی و وجود مانع در دسته‌ی جاروبرقی

زمانی که جارو شروع به کار کردن می‌کند، تمام ذرات و زباله‌های روی زمین توسط لوله خرطومی به درون کیسه‌ی زباله‌ی جاروبرقی هدایت می‌شود. گاهی اوقات تجمع پرزهای فرش و یا گیر کردن یک شی داخل دسته‌ی جاروبرقی می‌تواند یکی دیگر از دلایل کم شدن مکش جاروبرقی بشمار می‌آید.

پیشنهاد مطالعه

بگذارید جاروبرقی روشن باشد و در همان حال دست‌تان را جلوی دهانه‌ی جاروبرقی  بگیرید اگر احساس کردید که جارو نمی‌تواند عمل مکش را بخوبی انجام دهد بدانید که گرفتگی در درون لوله‌ی جاروبرقی شما رخ داده‌است. در واقع هر نوع انسداد و یا مانعی که در داخل دسته‌ی جاروبرقی وجود داشته باشد به طور چشمگیری سرعت و قدرت جارو را تضعیف می‌کند.

گرفتگی و مسدود شدن سر جاروبرقی

اگر هیچ گونه مانع و گرفتگی در لوله خرطومی جارو و دسته‌ی آن وجود نداشت باید سر جاروبرقی را نیز چک کنید. چرا که ممکن است پرز و موهای زیادی به برس جاروبرقی چسبیده باشد که همین امر باعث انسداد و گرفتگی در سر جاروبرقی می‌شود. برای حل این مشکل تنها کافی است از نوک یک چاقو و یا قیچی جهت تمیز کردن برس جارو استفاده کنید.

نشتی هوا از اتصالات

نشتی هوا از طریق اتصالات روی دسته جاروبرقی و یا سستی اتصالات یکی دیگر از رایج‌ترین و مرسوم‌ترین علت کم شدن مکش جاروبرقی‌ خواهد بود. گاهی اوقات سوراخ و درزهایی روی قسمت‌های مختلف جارو بخصوص روی دسته وجود دارد که نشت و خارج شدن هوا از این طریق موجب می‌شود قدرت مکش جاروبرقی تنزل پیدا کند.

اگر دسته‌ی جاروبرقی را از بدنه جدا کنید و آن را به طور دقیق برسی کنید می‌توانید قسمت‌های آسیب دیده را پیدا کنید و اقدام به تعمیر جاروبرقی کنید.

خرابی و وجود اشکال در موتور جاروبرقی

اگر موارد مذکور را جهت حل مشکل جاروبرقی تان بکار بردید و تغییری در مکش ایجاد نشد، باید علت خرابی را در موتور جارو جویا باشید. خرابی و یا وجود اشکال در موتور جاروبرقی اصلی‌ترین و جدی‌ترین علت کم شدن مکش جاروبرقی خواهد بود. همچنین اگر دیدید جاروبرقی روشن نمی‌شود؛ می‌تواند به خرابی موتور مربوط شود. زمانی که موتور جاروبرقی دچار آسیب شود اختلالاتی نظیر کم شدن و یا قطع شدن مکش جاروبرقی، بلند شدن دود از موتور جارو حین استفاده، خاموش شدن گاه و بی بیگاه دستگاه و… از نشانه‌های یک موتور خراب است.

جالب است بدانید سازندگان قطعات جاروبرقی برای این که سرعت مکش جارو را دو چندان کنند از یک تیغه فن پلاستیکی که حول محور موتور می‌چرخد استفاده می‌کنند. اگر این تیغه‌ی پلاستیکی دچار آسیب شود و یا حتی یک عدد از پره‌های آن شکسته شود به سرعت می‌تواند قدرت مکش جاروبرقی را کاهش دهد که در این صورت باید یک تیغه‌ی جدید را جایگزین تیغه‌ی قبل کرد.

تیغه غن جاروبرقی برای تسهیل مکش
انواع تیغه فن جاروبرقی

پیشنهاد مطالعه

 کم شدن و یا تضعیف در مکش جاروبرقی‌ یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که ممکن است برای هر نوع برند جاروبرقی از جمله سامسونگ، ال جی و سایر برندهای مطرح در بازار پیش بیاید. علت کم شدن مکش جاروبرقی به دلایل متعددی از جمله گرفتگی در قسمت‌های مختلف جارو، پر بودن و یا پاره بودن کیسه‌، وجود اختلالات در موتور جاروبرقی و… بستگی دارد. اگر به طور ناگهانی با کم شدن قدرت مکش جاروبرقی خود مواجه شدید حتما دلیل را در موارد مذکور جستجو کنید و در راستای حل مشکل اقدامات لازم را انجام دهید.

تعمیر جاروبرقی با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر جاروبرقی و تعمیر جارو شارژی آچارباز، یک تعمیرکار سیار جاروبرقی است که جاروبرقی و جارو شارژی شما را عیب‌یابی کرده و مشکلاتی که دارد را برطرف می‌کند. اگر در حین کار، جاروبرقی و یا جارو شارژی شما خاموش شد، از طریق اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیر جاروبرقی را ثبت کنید.
تعمیر جاروبرقی
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا