×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

آشنایی با خرابی‌های رایج جاروبرقی

مشکلات رایج جاروبرقی

تا حالا با مشکلات جارو برقی مواجه شده‌اید؟ به طور مثال، جاروبرقی کار نمی کند! یا کلید روشن خاموش معیوب شده‌است؛ شاید هم، سیم جاروبرقی خراب شده باشد؛ یا اتفاق بدتر؛ جاروبرقی بو می‌دهد! در این شرایط به نظر شما چگونه باید مشکلات جاروبرقی را برطرف کرد؟ ما، در وبلاگ آچارباز، امروز قصد داریم شما را با خرابی‌های رایج جاروبرقی آشنا سازیم و نحوه‌ی برطرف کردن آنها و تعمیر جاروبرقی را به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

جاروبرقی کار نمی‌کند!

یکی از مشکلات جاروبرقی، خرابی ناگهانی آن است. در این شرایط، با ما همراه باشید و مراحلی که با شما در میان می‌گذاریم را به کار ببرید:

وضعیت برق را بررسی کنید

شاید با شنیدن این جمله خنده‌تان بگیرد. اما باور کنید، بسیاری از مشکلات جارو برقی به همین سادگی است و به راحتی برطرف می‌شود!

پریز برق و فیوزها را بررسی کنید که مشکلی نداشته باشند. جاروبرقی را به یک پریز دیگر که سالم است، وصل کنید. آیا باز هم جاروبرقی کار نمی‌کند؟ در صورتی که همچنان جاروبرقی کار نمی‌کند سراغ بقیه موارد بروید.

فعال شدن سنسور دما

اگر سنسور دما فعال شده باشد، جاروبرقی کار نمی‌کند! جاروبرقی سنسور مخصوصی دارد که وقتی دمای جاروبرقی از مقدار مشخصی بالاتر رود، به صورت خودکار آن را خاموش می‌کند. علاوه بر سنسور دمای جاروبرقی، لوله‌ها را بررسی کنید که دچار گرفتگی نشده باشند و یا فیلتر جاروبرقی کثیف نباشد!

تعمیر جارو برقی در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر جاروبرقی و تعمیر جارو شارژی آچارباز، یک تعمیرکار سیار جاروبرقی است که جاروبرقی و جارو شارژی شما را عیب‌یابی کرده و مشکلاتی که دارد را برطرف می‌کند. اگر در حین کار، جاروبرقی و یا جارو شارژی شما خاموش شد، از طریق اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیر جاروبرقی را ثبت کنید.
درخواست تعمیر جاروبرقی
خاموش کردن جاروبرقی
بهتر است برای جلوگیری از مشکلات جارو برقی، پس از مدت زمانی که جارو روشن است، آن را خاموش کنید تا سنسور و یا خود جاروبرقی دچار مشکل نشود!

پر بودن کیسه جاروبرقی

یکی دیگر از مشکلات رایج جارو برقی که سبب خاموش شدن آن می‌شود، کیسه‌ی پر آن است. اگر جاروبرقی شما هم این خصوصیت را دارد، کیسه‌ی آن را خالی کنید.

خالی کردن کیسه جاروبرقی
بهتر است زمانی که سه چهارم، کسیه جاروبرقی پر شد، آن را تعویض یا خالی کنید.

خرابی سیم جاروبرقی

از دیگر مشکلات جارو برقی که موجب کار نکردن آن می‌شود، خرابی سیم جاروبرقی است. ممکن است، طول سیم و محل اتصال آن به دو شاخه، خراب شده باشد. همچنین مشکلاتی مانند کشیدگی، پارگی یا فرسودگی سیم نیز ممکن است برای سیم جارو برقی به وجود آید.

خرابی سیم جمع کن جاروبرقی

خرابی سیم جمع کن جاروبرقی هم موجب کار نکردن جاروبرقی می‌شود.  زمانیکه سیم جمع کن خراب شده باشد، برق به جاروبرقی نمی‌رسد و در نتیجه جاروبرقی کار نمی‌کند.

اگر اطمینان دارید که سیم جمع کن جاروبرقی خراب است باید برای تعمیر جاروبرقی از تعمیرکار کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه

کیسه جاروبرقی یک بار مصرف
مهم‌ترین مزیت استفاده از کیسه‌های یک بار مصرف، قدرت مکش بیشتر جاروبرقی است.

خراب شدن کلید روشن خاموش جارو برقی

کلید روشن خاموش معیوب نیز، از دیگر مشکلات جارو برقی است. کلید روشن خاموش جارو، در درازمدت ممکن است خراب شود و نیازمند به تعویض باشد. برای تعویض کلید روشن خاموش جاروبرقی، بهتر است از تعمیرکار کمک بگیرید.

مهم‌ترین مشکلی که باعث کار نکردن جاروبرقی می‌شود، سوختن موتور جاروبرقی است.

کلید روشن و خاموش جاروبرقی
ممکن است کلید روشن خاموش جاروبرقی شکسته باشد که در این صورت باید آن را تعویض کنید.

موتور جاروبرقی سوخته است!

مهم‌ترین مشکلی که باعث کار نکردن جاروبرقی می‌شود، سوختن موتور جاروبرقی است. سوختن موتور به دلایل مختلف روی می‌دهد که در ادامه آنها را با شما در میان خواهیم گذاشت:

  • استفاده بیش از حد از جاروبرقی
  • گرمای زیاد جاروبرقی
  • وارد شدن ضربه به موتور جاروبرقی
  • فرسودگی جاروبرقی
  • کثیفی و تجمع گرد و خاک روی موتور جاروبرقی
  • گرفتگی فیلترها

پیشنهاد مطالعه

سوختن موتور جاروبرقی
چنانچه موتور جاروبرقی خراب شود، یعنی عمر آن به اتمام رسیده و باید به فکر خرید یک جاروبرقی دیگر باشید.

جاروبرقی بو می‌دهد

بو دادن جاروبرقی یکی دیگر از مشکلات آن است که به دلایل مختلف ممکن است رخ ‌دهد. از جمله  دلایل بو دادن جاروبرقی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کیسه جاروبرقی دارای بو است

رایج‌ترین دلیل بو دادن جاروبرقی، کیسه‌ی آن است. چنانچه مواد غذایی یا موی حیوانات در جاروبرقی بماند، جارو بو می‌دهد. برای حل این مشکل کافیست کیسه‌ی آن را تعوض کنید یا اگر کیسه پارچه‌ای است، آن را بشویید یا یک کیسه‌ی جدید بخرید.

استفاده از کیسه جاروبرقی
استفاده از کیسه‌ی جاروبرقی یک بار مصرف، شما را از تمیز کردن مداوم فیلتر و شستن مخزن جاروبرقی بی‌نیاز می‌کند.

کانستر دارای بو است.

در مدل‌هایی از جاروبرقی که بدون کیسه هستند، ممکن است، آشغال‌ها در محفظه مخصوص یا کانستر جمع شده و تولید بو کنند.

فیلترها کثیف شده‌اند!

کثیفی فیلترها نیز یکی دیگر از دلایل بو دادن جاروبرقی است. ابتدا فیلترها را با مخلوط آب و جوش شیرین بشویید. اگر مشکل بو دادن جاروبرقی برطرف نشد، فیلترها را تعویض کنید.

مسدود شدن لوله‌های جاروبرقی

از جمله دلایل دیگر بو دادن جاروبرقی، مسدود شدن لوله و شیلنگ خرطومی است. اگر جنس شیلنگ و خرطومی جارو، پلاستیکی است، آنها را در طی شب، داخل آب و مایع شستشوی ضعیف قرار دهید و صبح، بشویید.

در این مقاله به بررسی مشکلات رایج جاروبرقی پرداختیم. چنانچه برای حل هر یک از مشکلات رایج جاروبرقی به مشکل برخوردید، کافی است سفارش‌تان را در وب سایت یا اپلیکیشن آچارباز در قسمت تعمیر جاروبرقی به ثبت برسانید. همکاران ما در کمترین زمان ممکن به کمک شما می‌آیند.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا