×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

چرا جاروبرقی روشن نمی ‌شود؛ علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی

روشن نشدن جاروبرقی

جاروبرقی یکی  لوازم محبوب و پرکاربرد در تمیزی خانه است. حال فرض کنید زمانی که جاروبرقی روشن نمی‌‌شود چقدر تمیز کردن منزل سخت است.

دلایل روشن نشدن جاروبرقی بسیار زیاد است. خرابی پریز برق، معیوب شدن سیم جاروبرقی، وجود مشکل در دکمه خاموش و روشن و سوختن موتور دستگاه از مهم‌ترین دلایل روشن نشدن جاروبرقی هستند. باید به این نکته نیز اشاره کرد که علت روشن نشدن جاروبرقی و خاموشی ناگهانی آن حین کار در اکثر برندهای موجود در بازار از جمله سامسونگ، بوش، فیلیپس، ال جی، پارس خزر و … مشابه است.

توجه داشته باشید که پیدا کردن علت اصلی روشن نشدن جاروبرقی در افزایش طول عمر دستگاه و همچنین صرفه‌جویی در هزینه و زمان شما موثر است. پس قبل از اینکه با این مشکل مواجه شوید، موارد زیرا را با دقت بخوانید و به طور کامل به خاطر بسپارید تا روزی که جاروبرقی شما به طور ناگهانی خاموش شد، شوکه نشوید. نکات و راه‌حل‌های این مطلب به شما کمک می‌کند تا با تشخیص و عیب‌یابی درست، مشکل جاروبرقی را در منزل خود رفع کنید. در صورتی که امکان تعمیر جاروبرقی در خانه را ندارید، می‌توانید از طریق سایت یا اپلیکیشن آچارباز درخواست خود ثبت کنید.

دلایل روشن نشدن جاروبرقی چیست؟

در پاسخ به این سوال که چرا جاروبرقی روشن نمی‌‌شود؛ نمی‌توان یک پاسخ قطعی ارائه داد. زیرا دلایل زیادی اعم از مشکلات مکانیکی و الکتریکی می‌توانند باعث از کار افتادن دستگاه و روشن نشدن آن باشند. در این بخش به شایع‌ترین دلایل روشن نشدن جاروبرقی و راه‌حل آنها اشاره می‌کنیم. آیا می دانید متداول ترین مشکلات جاروبرقی کدام است؟ برای آشنایی با این مشکلات روی لینک کلیک کنید.

برای تعمیر جارو برقی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

خرابی کلید روشن و خاموش جاروبرقی

اگر دکمه روشن و خاموش جاروبرقی دارای مشکل باشد، این احتمال وجود دارد که جاروبرقی روشن نشود. پس می‌توانید کلید قطع و وصل را زمانی که دستگاه خاموش است با استفاده از یک اهم‌متر مورد تست قرار دهید. در صورت سالم بودن دکمه روشن و خاموش، در وضعیت کلید روشن عقربه اهم متر عدد صفر و در حالت دکمه خاموش، عقربه بی‌نهایت را نشان خواهد داد. چنانچه تست دکمه روشن و خاموش نتیجه غیر از این را نشان داد، باید به دنبال رفع خرابی کلید باشید.

خرابی قطعه رله جاروبرقی

رله یکی از قطعات کوچک جاروبرقی است که در قطع و وصل کردن جریان نقش دارد. چنان‌چه برای رله دستگاه مشکلی ایجاد شود، باید نسبت به تعمیر جاروبرقی اقدام کنید. زیرا بین خرابی رله و اینکه چرا جاروبرقی روشن نمی شود؛ ارتباط وجود دارد. در زمان روشن نشدن دستگاه می‌توانید با تست کردن رله مطمئن شوید که آیا مشکل خرابی رله بوده یا علت دیگری باعث آن شده‌است.

خرابی پریز و روشن نشدن جاروبرقی
خرابی پریز برق و روشن نشدن جاروبرقی

روشن نشدن جاروبرقی به دلیل خرابی پریز برق

وقتی دوشاخه دستگاه را به پریز برق وصل می‌کنید و جاروبرقی روشن نمی‌‌شود؛ اولین کاری که لازم است انجام دهید این است که از سالم بودن پریز برق مطمئن شوید. قطع بودن جریان برق پریز و اتصال در آن می‌تواند ساده‌ترین علت برای روشن نشدن جاروبرقی باشد. با رعایت نکات ایمنی این مورد را بررسی کنید و در صورت وجود مشکل، آن را در اسرع وقت برطرف کنید.

آسیب دیدن سیم جاروبرقی و دوشاخه آن

معیوب شدن سیم و دوشاخه دستگاه را هم می‌توان در لیست دلایل روشن نشدن جاروبرقی قرار داد. قبل از اینکه بخواهید به خاطر روشن نشدن جاروبرقی آن را به تعمیرگاه ببرید، توصیه می‌کنیم در منزل خود از سالم بودن سیم و دوشاخه آن مطمئن شوید. در صورتی که متوجه شدید سیم و یا دوشاخه دستگاه دچار آسیب شده‌اند، خیلی سریع نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام کنید. لطفا دقت کنید که قبل از تعمیر سیم و دوشاخه دستگاه را از برق جدا کرده باشید.

خرابی سیم جمع کن

در صورت خرابی سیم جمع کن، شاخک های سیم آن به حلقه گردان متصل نشده و جریان برقی به موتور منتقل نمیگردد. در این شرایط دستگاه جاروبرقی روشن نمی شود. پس خرابی سیم جمع کن جاروبرقی یکی دیگر از عوامل روشن نشدن جاروبرقی است. برای رفع مشکل باید سرسیم را به گونه‌ای روی قرقره قرار دهید که سیم‌ها با فشار قرقره به سمت پایین حرکت کنند و جریان دوباره متصل شود.

سوختن موتور

اگر هیچ کدام از موارد گفته شده در بالا علت روشن نشدن جاروبرقی نبود پس باید نتیجه گرفت موتور دستگاه سوخته است.

پیشنهاد مطالعه

پر بودن کیسه علت روشن نشدن جاروبرقی
خاموش شدن جاروبرقی به خاطر پر شدن کیسه زباله

علت خاموش شدن ناگهانی جارو برقی در حین کار چیست؟

پر بودن کیسه جاروبرقی

برای اینکه جاروبرقی مکش خوبی داشته باشد و در حین جاروکشی صدای آن بسیار بلند نباشد، لازم است قبل از پر شدن کیسه، نسبت به خالی کردن آن اقدام کنید. علاوه بر اینها، با پر شدن کیسه جاروبرقی و فشار آمدن به موتور دستگاه، احتمال خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی وجود دارد. بنابراین برای عملکرد بهتر جاروبرقی و پیدا کردن علت اینکه چرا جاروبرقی روشن نمی‌شود، کیسه را به موقع خالی کنید.

پیشنهاد مطالعه

خرابی ترموستات جارو برقی

یکی از قطعات کوچک و اما مهم در جاروبرقی، ترموستات آن است. ترموستات جاروبرقی در واقع نقش محافظتی را ایفا می‌کند. این قطعه در هنگام داغ شدن جاروبرقی باعث خاموش شدن موتور دستگاه می‌شود؛ تا از این طریق از وارد شدن آسیب جدی به موتور جلوگیری شود. در هنگام سرویس کردن جاروبرقی از سالم بودن ترموستات آن مطمئن شوید، زیرا شکستن و یا هر گونه آسیبی در آن باعث ایجاد خلل در وظیفه ترموستات جاروبرقی می‌شود.

گیر کردن زباله در لوله جاروبرقی

گاهی در هنگام جارو کردن زباله ای بزرگ در لوله جاروبرقی گیر می کند. این اتفاق باعث می شود خلائی در جاروبرقی به وجود بیاید و در واقع جاروبرقی خفه شود.در این حالت سیستم ایمنی جاروبرقی موتور را از کار می اندازد. پس از باز کردن مسیر لوله و برطرف کردن خفگی، جارو برقی دوباره شروع بکار می کند.

در این مقاله تمام سعی خود را کردیم که به شما عزیزان کمک کنیم تا مواقعی که جاروبرقی روشن نمی‌‌شود، با تشخیص صحیح مشکل آن را رفع کنید. چنانچه با این موارد نتوانستید جاروبرقی را عیب‌یابی کنید، توصیه می‌کنیم تعمیر جاروبرقی را به فرد متخصص واگذار کنید. متخصص تعمیر جاروبرقی با یک بررسی ساده می‌تواند بفهمد که مشکل جاروبرقی چیست و به طور حرفه‌ای مشکل آن را برطرف کند.

می توانید برای تعمیر جاروبرقی خود در سامانه آچارباز سفارش خود را ثبت کنید و یا با شماره 02154591616 تماس گرفته و درخواست تعمیر جاروبرقی خود را با پشتیبانان آچارباز درمیان بگذارید.

تعمیر جاروبرقی با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر جاروبرقی و تعمیر جارو شارژی آچارباز، یک تعمیرکار سیار جاروبرقی است که جاروبرقی و جارو شارژی شما را عیب‌یابی کرده و مشکلاتی که دارد را برطرف می‌کند. اگر در حین کار، جاروبرقی و یا جارو شارژی شما خاموش شد، از طریق اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیر جاروبرقی را ثبت کنید.
تعمیر جاروبرقی
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا