×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

چگونه بدون هیچ دردسری تعویض کیسه جاروبرقی را انجام دهید؟

اهمیت تعویض کیسه جاروبرقی

جاروبرقی را می‌توان به دو دسته تقسیم بندی کرد: جاروبرقی کیسه‌ای و جاروبرقی بدون کیسه. اگر شما قصد خرید و استفاده از این دستگاه را داشته باشید، باید از نحوه تعویض کیسه جاروبرقی، به خوبی آگاه باشید تا از نظافت و عملکرد دستگاه اطمینان حاصل شود و طول عمر آن افزایش یابد.

در این راهنما قصد داریم تجربیات واقعی خود را درمورد چگونگی تغییر کیسه جاروبرقی، با شما به اشتراک بگذاریم. از آنجایی که تغییر به موقع کیسه جاروبرقی، امری بسیار ضروری در افزایش طول عمر دستگاه شما است، توصیه می‌کنیم زمانی را برای خواندن این راهنمای ساده بگذارید. بیایید با هم اقدام کنیم.

انواع کیسه جارو برقی

  1. کیسه جاروبرقی یک بار مصرف
  2. کیسه جاروبرقی دائمی

پاکت های جاروبرقی خود انواع مختلف یک لایه، دو لایه، سه یا چهار لایه دارند. مدل چهارلایه دارای میکروفیلتر اضافه ای است که از ورود گرد و غبار به موتور جاروبرقی جلوگیری می کنند.

اهمیت عوض کردن پاکت جاروبرقی

شما هنگام تمیز کردن منزل خود، به کدام یک از وسایل کاربردی که خریداری کرده‌اید، بیشترین اعتماد را دارید؟ قطعا انتخاب همه خانم‌ها جاروبرقی است. شما برای اینکه بتوانید در این فرایند بیشترین بهره را از جاروبرقی خود ببرید باید مرتبا از آن مراقبت کنید. تخلیه و تعویض کیسه، مهم‌ترین بخش از این فرایند است. با خالی کردن و تعویض کیسه آشغال جاروبرقی خود به طور مرتب، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما با تمام توان خود کار می‌کند.

شما با انجام این فرایند به مدت زمان تمیز کردن منزل خود سرعت می‌بخشید، به این معنی که زمان کمتری را صرف تمیز ‌کردن و زمان بیشتری را صرف استراحت کرده‌اید. زمان تعویض و همچنین نحوه تعویض کیسه جاروبرقی، دو رکن اصلی در افزایش طول عمر دستگاه شما هستند که در صورت نادیده گرفتن این دو رکن، میزان گردوغبار در کیسه جاروبرقی به حد مجاز خود رسیده و بخشی از آن به موتور دستگاه نفوذ خواهد کرد و این عمل منجر به نابودی موتور دستگاه می‌شود.

گردوغبار ناشی از پر بودن کیسه، می‌تواند به محیط خانه نفوذ کند و برای افراد خانواده ایجاد آلرژی و حساسیت کند، از این رو تعویض به موقع کیسه جاروبرقی خود را جدی بگیرید.

اهمیت تعویض کیسه جاروبرقی
در صورت استفاده از کیسه بی‌کیفیت، احتمال ورود گردوغبار به داخل موتور وجود دارد.
برای تعمیر جارو برقی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

چه زمانی کیسه جاروبرقی خود را تعویض یا تخلیه کنیم؟

قطعا تنها نکته‌ای که باید به خاطر بسپاریم، زمان مناسب برای تعویض کیسه آشغال جاروبرقی است. وقتی که حس کردید جاروبرقی تمام آلودگی‌ها و گردوغبار‌های روی زمین، فرش و یا راه پله‌ها را به صورت موثری جمع نمی‌کند و دنبال علت کم شدن مکش جاروبرقی هستید، اولین چیزی که باید بررسی کنید کیسه جاروبرقی است. قطعا پر شدن کیسه جاروبرقی، می‌تواند مهم‌ترین عامل در بروز عملکرد نامطلوب دستگاه شما و کند شدن مکش آن باشد.

امروزه بسیاری از جاروبرقی‌های جدید دارای شاخص‌های ویژه‌‌ای هستند که شما را از پر بودن کیسه مطلع می‌سازند. برخی از این جاروبرقی‌ها دارای نشانگر و چشمی هستند که گاهی به رنگ قرمز یا سبز روشن می‌شوند و شما را از رسیدن زمان تعویض یا تخلیه کیسه جاروبرقی، باخبر می‌سازند. شما باید به این نکته توجه داشته باشید که بسته به مدل دستگاه خود اقدام به تغییر کیسه جاروبرقی کنید.

اگر کیسه قابل استفاده مجدد باشد می‌توانید آن را تخلیه و شستشو دهید، در غیر این صورت باید کیسه نو را جایگزین کیسه قبلی کنید. کیسه‌های جاروبرقی در دو نوع دائمی و یکبار مصرف موجود هستند، در صورت استفاده از نوع دائمی آن در واقع صرفه جویی کرده‌ایم اما حقیقت این است که تخلیه آن نیز چندان راحت نیست. در صورت تمایل و جهت حفظ کیفیت جاروبرقی خود بهتر است از کیسه‌های یکبار مصرف استفاده کنید که بعد از پر شدن به سهولت آن را تعویض کنید. با مراجعه به دفترچه راهنمای دستگاه متوجه خواهید شد که کیسه جاروبرقی شما قابل استفاده مجدد است یا نه.

زمان عوض کردن کیسه جاروبرقی
هر زمان که حس کردید مکش جاروبرقی ضعیف شده، باید کیسه آن را تعویض کنید.

مراحل  تعویض کیسه جاروبرقی

نکات زیر با دقت بخوانید و اقدام به تعویض کیسه جاروبرقی خود کنید.
 
1-  انتخاب کیسه گردوغبار مناسب با دستگاه شما
2- ماسک صورت
3- دفترچه راهنمای دستگاه
4- چند عدد روزنامه جهت جلوگیری از ریختن گردوغبار در محل موردنظر
5- قبل از شروع به تعویض کیسه، اطمینان حاصل کنید که برق دستگاه به منظور جلوگیری از بروز هرگونه حادثه جدی، وصل نباشد.
6- بسته به نوع و مدل جاروبرقی شما ممکن است کیسه جاروبرقی در بالا، وسط و یا طرفین دستگاه قرار داشته باشد. محلی که کیسه در آن قرار دارد را باز کنید. ممکن است نیاز باشد شیلنگ را نیز جدا کنید.
 
مراحل تعویض کیسه جاروبرقی
در هنگام تعویض کیسه جاروبرقی، شیلنگ جاروبرقی را نیز جدا کنید.
7- حالا باید کیسه را بررسی کنید. در صورت پر شدن 4\3، باید کیسه را تعویض کنید.
8- در این مرحله باید کیسه را با دقت و به آرامی از قاب خود بسته به مدل جاروبرقی گاها با فشار دادن یک دکمه و… از دستگاه جدا کنید. هنگام جدا کردن کیسه مراقب باشید از ریختن گردوغبار جلوگیری کنید.
9- اکنون کیسه پر شده را مستقیما به سطل زباله انتقال دهید و کیسه نو را آماده کنید. کیسه نو را دقیقا در همان محل کیسه قبلی با دقت نصب کنید. این کار را با دقت انجام دهید در غیر این صورت با یک اشتباه غبار به موتور دستگاه نفوذ خواهد کرد.
10- بعد  از این مطمئن شدید که کیسه را در جای مناسب و مطابق خلاء قرار داده‌اید تا گردوغبار به درستی جمع شود. درپوش را ببندید و اگر شیلنگ را جدا کرده‌اید دوباره وصل کنید.
11- اکنون جاروبرقی را روشن کنید در صورت عادی بودن صدای آن و پر شدن کیسه از هوا به محض روشن شدن، بدانید که شما نحوه تعویض کیسه جاروبرقی را به درستی اجرا کرده‌اید.
پیشنهاد مطالعه

نکات مهم

  • قبل از تعویض کیسه جاروبرقی، باید اطمینان حاصل کنید که کیسه را مطابق با مدل جاروبرقی خود انتخاب کرده‌اید. برای تایید این موضوع می‌توانید به دفترچه راهنما جاروبرقی، به اینترنت  یا به فروشگاه‌های لوازم برقی مراجعه کنید.
نکات مهم خالی کردن کیسه جاروبرقی
انواع کیسه جاروبرقی

پیشنهاد مطالعه

  • بیشتر شما فقط به نوع کیسه، مارک و یا قیمت فکر می‌کنید اما به سایز و اندازه آن فکر نمی‌کنید. لطفا توجه داشته باشید که برای موثر بودن کیسه در جمع‌آوری حجم زباله و گردوغبار محیط مورد نظر شما، سایز کیسه بسیار مهم است. بزرگ بودن کیسه و کوچک بودن آن می‌تواند دردسر ساز باشد.
  • همیشه پیش از روشن کردن جاروبرقی کیسه آن را چک کنید. اگر کیسه بیش از حد مجاز پر شده باشد منجر به سوختن موتور دستگاه می‌شود.
  • بسته به نوع زباله‌ای که با جاروبرقی جمع‌آوری می‌کنید زمان تعویض کیسه متفاوت است. برای مثال اگر بعد از ریختن چوب یا گچ ‌کاری تمیز می‌کنید، ذرات ریز‌تر منافذ باز کیسه را مسدود می‌کنند و این به نوبه خود باعث کاهش چشمگیر نفوذپذیری هوا و عملکرد دستگاه می‌شود.
  • کیسه‌های کاغذی مقرون به صرفه‌تر از انواع پارچه‌ای خود هستند. همچنین با محیط زیست سازگار هستند.
  • مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه خود را جدی بگیرید. قطعا هر دفترچه راهنما حاوی اطلاعات مفید و دقیقی از تنظیمات و نحوه تعویض کیسه جاروبرقی، است.
حال اگر با تعویض کیسه جاروبرقی، مشکلات آن برطرف نشد، بهتر است با تعمیرکار مشورت کنید. تعمیر جاروبرقی اگر در زمان مناسب انجام شود، از هزینه‌های سرسام آور آینده جلوگیری خواهد شد.

تعمیر جارو برقی با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر جاروبرقی و تعمیر جارو شارژی آچارباز، یک تعمیرکار سیار جاروبرقی است که جاروبرقی و جارو شارژی شما را عیب‌یابی کرده و مشکلاتی که دارد را برطرف می‌کند. اگر در حین کار، جاروبرقی و یا جارو شارژی شما خاموش شد، از طریق اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیر جاروبرقی را ثبت کنید.
تعمیر جارو برقی
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا