×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

تفاوت جارو برقی بدون کیسه و جارو برقی کیسه دار

تفاوت جارو برقی کیسه دار و بدون کیسه

جاروبرقی یکی از لوازم کاربردی در هر خانه‌ای‌ است. جارو برقی‌ها به صورت کلی به دو دسته مختلف صنعتی و خانگی تقسیم می‌شوند، همچنین در انواع برندها و مدل‌های مختلف در بازار موجود هستند. جاروبرقی‌های صنعتی اغلب سطلی هستند، ولی جارو برقی‌های خانگی در دو نوع کیسه دار و بدون کیسه موجودند. در این مقاله آچارباز قصد داریم شما را با تفاوت جارو برقی کیسه دار و بدون کیسه آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

جاروبرقی کیسه دار

جارو برقی کیسه دار به نوعی از جارو برقی‌ها گفته می‌شود که آشغال‌ و گرد و غبارهای جمع شده توسط دستگاه درون آن جمع می‌شوند. کیسه‌های جاور برقی از جنس کاغذ، پلمیر و پارچه هستند. کیسه‌های کاغذی یکبار مصرف بوده و پس از یکبار استفاده دیگر قابل استفاده نیستند. اما کیسه‌های پارچه‌ای و پلیمری را می‌توان همیشه استفاده کرد.

  • نکته‌ای که باید درباره استفاده از کیسه پارچه‌ای رعایت کرد، این است که پس از هر بار تخلیه، کیسه را شستشو دهید و پس از خشک شدن دوباره از آن استفاده کنید.
تعمیر جارو برقی در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر جاروبرقی و تعمیر جارو شارژی آچارباز، یک تعمیرکار سیار جاروبرقی است که جاروبرقی و جارو شارژی شما را عیب‌یابی کرده و مشکلاتی که دارد را برطرف می‌کند. اگر در حین کار، جاروبرقی و یا جارو شارژی شما خاموش شد، از طریق اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیر جاروبرقی را ثبت کنید.
درخواست تعمیر جارو برقی
جارو برقی کیسه‌ای
جهت جلوگیری از آلودگی هوا بهتر است کیسه یکبار مصرف استفاده کنید.

نقاط قوت جاروبرقی کیسه دار:

  • نیاز به نگهداری خاصی ندارد

از مزایای جارو برقی کیسه‌دار می‌توان به این مورد اشاره کرد که نیاز به نگهداری خاصی ندارد، چرا که نیاز نیست هر روز کیسه آن را تعویض کرد. فقط زمانی‌که کیسه پر شود، آن را تعویض یا تخلیه می‌کنید، همچنین فیلتر موجود در کنار آن اجازه خروج گرد و غبارهای جمع شده درون کیسه را نخواهد داد.

  • بهداشتی است

به دلیل بسته بودن کیسه این نوع جاروبرقی‌ها هیچگونه گرد و غباری از آن خارج نمی‌شود. این نوع جاروبرقی اغلب به افرادی که آسم، آلرژی و … دارند، پیشنهاد می‌شود؛ همچنین باید بگویم که در جارو برقی‌های کیسه دار فیلتر بهداشتی به صورت مدام نیاز به تعویض یا تمیز شدن ندارد.

 به دلیل بسته بودن کیسه‌های جارو برقی کیسه دار، می‌توان کیسه آن را بدون ایجاد هیچگونه گرد و غباری در محیط تعویض کرد. همین دلایل باعث بهداشتی بودن جارو برقی کیسه دار می‌شود.

  • با فیلترهای هپا (Hepa) سازگاری بیشتری دارد

فیلتر‌های هپا به نوعی از فیلترها گفته می‌شود، که ذرات آلرژی‌ زا موجود در محیط را در حین جارو زدن تا 99 درصد جذب و به صورت کلی می‌توان گفت نسبت به سایر رقبای خود بهتر عمل می‌کنند. این نوع فیلترها سازگاری بیشتری با جارو برقی‌های کیسه دار دارند.

در جاروبرقی‌های بدون کیسه اگر جارو برقی یک شئ ارزشمندی را کشیده باشد، متوجه شده و می‎‌توانید آن را خارج کنید.

نقاط ضعف جاروبرقی کیسه دار:

  • عملکرد ضعیف دستگاه پس از پر شدن کیسه

در برخی از مدل جاروهای کیسه دار، پس از پر شدن کیسه قدرت مکش دستگاه ضعیف می‌شود و توانایی کشش قبل خود را ندارد. البته برخی از مدل‌ها پس از پر شدن کیسه هم دارای کشش قوی هستند.

  • تعویض و یا تخلیه کیسه به صورت مدام

از معایب جارو برقی‌ کیسه دار می‌توان به این مورد اشاره کرد که پس از پر شدن باید کیسه جدید برای جارو برقی تهیه کنید، در این حالت برای تهیه کیسه جدید باید هزینه صرف شود. در برخی موارد یافتن کیسه‌ای که به جاور برقی شما بخورد، کار سختی است و از آنجایی که که اغلب آن‌ها وارداتی هستند، ممکن است هرگز نتوانید کیسه مناسب آن را بیابید و مجبور به استفاده از کیسه‌های مشابه شوید.

همچنین اگر از کیسه پارچه‌ای استفاده می‌کنید، بدون شک در حین تخلیه آن، آلودگی هوای زیادی در محیط ایجاد می‌شود. تعویض و تخلیه کیسه جارو برقی به صورت کلی، کار وقت گیری است.

 به همین دلیل از نقاط ضعف این نوع جارو برقی به حساب می‌آید.

جاروبرقی بدون کیسه

این نوع جارو برقی دارای مخزنی جهت نگه داری آشغال‌ها و گرد و غبار در حین جارو زدن است، که پس از هر بار جارو زدن باید آن را تخلیه کنید. این نوع جاروبرقی طرفداران زیادی دارد، اغلب کسانی‌که از تعویض کیسه جارو برقی خسته شده‌اند، از جارو برقی‌های بدون کیسه استفاده می‌کنند.

جارو برقی بدون کیسه
جارو برقی بدون کیسه را بهتر است پس از هربار جارو زدن تخلیه کنید و شستشو دهید.

پیشنهاد مطالعه

نقاط قوت جاروبرقی بدون کیسه:

  1. برای محیط زیست مفید است

زمانی‌که از جارو برقی‌های بدون کیسه استفاده می‌کنید، بدون شک هیچگونه کیسه‌ای را دور نمی‌اندازید که وارد طبیعت شده و به محیط زیست آسیب بزنید.

  • هزینه خاصی جهت استفاده از آن نیاز نیست

این نوع جارو برقی نیاز به تعویض کیسه ندارد، پس از پر شدن، باید مخزن آن را تخلیه کرد و حتی می‌توان آن را به راحتی شست. در این حالت نیاز به خرید کیسه جدید نیست و همین امر موجب صرفه جویی در هزینه خواهد شد.

  • دارای مخزن شفافی است که آشغال‌ها درون آن قابل مشاهده هستند

اغلب مخزن‌های شفاف روی اینگونه جارو برقی‌ها تعبیه شده است که آشغال‌ها و گرد و غبارهای موجود در آن دیده می‌شوند. در این حالت زمانی‌که مخزن پر شود به راحتی قابل مشاهده است و می‌توانید آن را تخلیه کنید. همچنین در جاروبرقی‌های بدون کیسه اگر جارو برقی یک شئ ارزشمندی را کشیده باشد، متوجه شده و می‎‌توانید آن را خارج کنید.

نقاط ضعف جاروبرقی بدون کیسه:

  1. نیاز به نگهداری دارد

مخزن این نوع جارو برقی سریع‌تر پر می‌شود و آن را باید پس از چند بار جارو زدن تخلیه کرد، به صورت کلی نسبت به جارو برقی‌های کیسه‌ای، نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

  • بهداشتی نیست

از دیگر نقاط ضعف جارو برقی‌های بدون کیسه بهداشتی نبودن آن‌ها است، در جاروبرقی‌های کیسه‌ای پس از پر شدن کیسه، آن‌ها را باید دور انداخت. اما جارو برقی‌های بدون کیسه را باید تخلیه کرد و ممکن است در حین تخلیه آن آلاینده‌های مضر و گرد و غبار وارد محیط می‌شود. فراموش نکنید که مخزن جارو برقی بدون کیسه را بهتر است در محیط باز تخلیه کرده و شستشو دهید.

اگر تصمیم به خرید جاروبرقی گرفته‌اید، علاوه بر کیسه‌دار بودن و یا نبودن آن، لازم است به مواردی همچون کیفیت ساخت، قدرت، برند سازنده و … نیز توجه کنید. یک خرید هوشمندانه، در آینده هزینه‌های نگهداری و تعمیر جارو برقی را کاهش می‌دهد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا