×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

روش صحیح استفاده از اتو مو

روش صحیح استفاده از اتو مو

آیا تابحال به عملکرد و کارایی لوازمی که به صورت روزانه از آنها استفاده می‌کنید، توجه کرده‌اید؟ هریک از این لوازم یک سری شیوه‌ها و روش‌‌های خاص برای استفاده کردن دارند. به عنوان مثال وسیله‌ای مانند اتو مو برای صاف کردن یا حالت دادن به مو استفاده می‌شود، حال اگر روش صحیح استفاده از اتو مو را یاد بگیرید و به کار ببرید، نتیجه بسیار مطلوب‌تری به دست خواهید آورد.

به علاوه از خرابی و متحمل شدن هزینه برای تعمیر اتو مو نیز پیشگیری خواهید کرد. در این مقاله از آچارباز به بررسی  بهترین روش اتو کشیدن مو برای داشتن موهای شلاقی و سالم خواهیم پرداخت. اگر مایل هستید تا در رابطه با استفاده صحیح از اتو مو اطلاعاتی به دست بیاورید، تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

تعمیر اتو مو در محل با آچارباز
تعمیر اتو مو و بابلیس مو شامل عیب یابی و تعمیر سرامیک اتو مو، کابل برق و رفع اتصالی اتو مو و… است که توسط تعمیرکار متخصص انجام می‌شود. در صورت خرابی اتو مو، کافیست از طریق دکمه زیر و یا ثبت تیکت در اپلیکیشن آچارباز، اقدام کنید.
درخواست تعمیر اتو مو

شستن و خشک کردن مو

تمیز کردن و رفع آلودگی‌های مو یکی از اولین قدم‌ها در روش صحیح استفاده از اتو مو محسوب می‌شود. سعی کنید قبل از استفاده از اتو مو موهای خود را تمیز کنید، بهتر است با شوینده‌های مناسب و نرم کننده‎ها موهایتان را بشویید. بعد از شستشو و قبل از خشکی کامل مو، از سرم محافظ استفاده کنید. بعد از مرحله‌ی شستشو نوبت به خشک کردن موهایتان می‌رسد.

نکته: هرگز به این فکر نباشید که موهای خیس خود را با اتو همزمان هم خشک کنید و هم حالت دهید!

شاید شنیده‌ باشید که خشک کردن و گرفتن نم مو، حتی با سشوار هم برای مو مضر است. در این بین خشک کردن موهایتان با اتو، یکی از بدترین کارهاست که می‌توانید انجام دهید؛ چرا که باعث صدمه دیدن و حتی سوختگی موهای شما می‌شود. علت آن هم این است که، برای خشک کردن موی خیس باید مدت زمان زیادی اتو را روی موهای خود قرار دهید تا آب مو گرفته و خشک شود و همچنین حالت بگیرد. بهتر است قبل و بعد از استفاده از اتوی مو، یک روتین مراقبتی برای موهایتان داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه

تنظیم درجه‌ی درست برای هر مو

دیگر روش صحیح استفاده از اتو مو، انتخاب درجه و حرارت مناسب است. اگر اتو موی شما قدیمی است و قابلیتی برای تنظیم حرارت و دمای اتو ندارد، خوب است که بعد از گرم شدن زیاد اتو، کمی وقفه در کار خود بیندازید و بعد از کم شدن حرارت اتو، کار خود را از سر بگیرید. اما اگر اتو موی شما درجه‌ای برای تنظیم حرارت و دمای آن دارد، بهتر است روش صحیح استفاده از اتو مو را رعایت کنید و طبق نوع اتو، جنس مو،  ضخامت و بلندی مو و مواردی از این قبیل یک دمای خوب برای اتو تنظیم کنید.

درجه‌حرارت اتو با در نظر گرفتن موارد ذکر شده بین 165 تا 210 درجه متغیر خواهد بود و به ترتیب برای موهای ظریف و صاف از کمترین مقدار شروع و برای موهای فر و ضخیم‌تر تا دمای بالاتر ادامه خواهد داشت.

نکات مهم قبل از استفاده از اتو
موهای خود را بشویید، سپس با حوله، آب آن را بگیرید و بعد، شروع به خشک کردن آن، با سشوار کنید، از محصولات مراقبت مو، برای جلوگیری از آسیب مو نیز استفاده کنید.
پیشنهاد مطالعه

استفاده از شانه

بعد از اینکه موهای خود را شستید و خشک کردید، لازم است تا آنها را شانه بزنید. شانه زدن باعث می‌شود تا موهای شما به صورت کامل از یکدیگر باز شوند و پیچ و تاب خورده به هم نباشند. همچنین حین اتو هم دسته کوچکی از مو را روی شانه قرار دهید و به دنبال کشیدن شانه روی مو، اتو را هم پشت سر آن به سمت پایین حرکت دهید. شانه زدن مو هنگام استفاده از اتوی مو، دیگر روش صحیح استفاده از اتو مو است.

برای اینکه بتوانید موهای خود را پر پشت‌تر از آنچه که هستند، نشان دهید، نباید طبق روال قبلی عمل کنید. بله! باید روش جدیدی به کار بگیرید تا نتیجه‌ی جدیدی برایتان حاصل شود.

دسته بندی مو

اگر به نحوه‌ی عملکرد آرایشگران هنگام کار با اتوی مو دقت کنید، متوجه خواهید شد که آنها موهای مراجعه کنندگان را ابتدا به چند قسمت جدا دسته بندی می‌کنند و سپس با یک گیره قسمت‌های جدا شده را روی سر فیکس می‌کنند تا حرکتی نداشته باشند. از قسمت‌های جدا شده، تکه‌های بسیار ظریف و کمی از مو را جدا می‌کنند و شروع به کشیدن اتو روی آن دسته مو می‌کنند.

شما هم باید به همین شیوه عمل کنید؛ یعنی ابتدا یک دسته بندی کلی انجام دهید که در بیشتر موارد کل مو را به سه قسمت تقسیم می‌کنند. سپس از همین قسمت‌ها کم کم و در حجم اندک مو جدا کنید و اتو بکشید. اتو کشیدن مو را از موهایی که در قسمت زیری قرار دارند، شروع کنید و بعد از اتو کردن یکی از لایه‌های مو، لایه بعدی را اضافه و شروع به کشیدن اتو کنید.

قسمت‌های کوچک مو را یا با دست یا با شانه بگیرید و به سمت پایین بکشید، همزمان اتو را نیز کمی پایین‌تر از ریشه مو، پشت سر دست یا شانه حرکت دهید. کیپ نکردن اتو مو به ریشه‌ی مو هم یک روش صحیح استفاده از اتو مو محسوب می‌شود.

پیشنهاد مطالعه
نکات مهم برای استفاده صحیح از اتو مو
موها را شانه زده و دسته بندی کنید. اتو زدن را با مقدار کمی از مو و کمی پایین تر از ریشه‌ی مو انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه

ترفند افزایش حجم مو

برای اینکه بتوانید موهای خود را پر پشت‌تر از آنچه که هستند، نشان دهید، نباید طبق روال قبلی عمل کنید. بله! باید روش جدیدی به کار بگیرید تا نتیجه‌ی جدیدی برایتان حاصل شود. برای این کار طبق مراحل قبلی موها را جدا کنید، دسته‌ی کوچکی را در دست بگیرید اما موها را در خلاف جهت روش قبلی، حرکت دهید؛ یعنی مو را به سمت پایین اتو نکنید، بلکه موهایتان را به سمت بالا و عمود بر کف سر نگه دارید و اتو بزنید. با انجام این کار موهای شما پر و حجیم‌تر از آنچه که هست نشان داده می‌شوند.

3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا