×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

8 مورد عوارض استفاده از اتو مو که تابحال آن را نمی‌دانستید

عوارض استفاده از اتو مو

با اینکه روش‌های جدیدی برای صاف‌کردن دائمی و موقتی مو روی کار آمدند، تجهیزات صافی مو مانند اتو مو و سشوار هنوز هم طرفداران زیادی دارند. همچنان بسیاری از افراد برای صاف کردن یا حالت دادن به موهای خود در خانه‌ها و آرایشگاه‌ها از اتومو استفاده می‌کنند.

اگر از این وسیله به ندرت و به شکل درست، استفاده شود ضرری در پی ندارد؛ اما درصورتی‌که یکی از روتین‌های روزانه یا هفتگی برای شماست باید با عوارض استفاده از اتو مو آشنا شوید؛ زیرا ممکن است عوارض غیر قابل جبرانی به همراه داشته باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. اگر اتو موی شما به هر دلیلی دچار اشکال شده، اگر نمی‌خواهید دستگاه جدید بخرید، تعمیر اتو مو بهترین انتخاب‌ است؛ در اینصورت می‌توانید در هزینه‌های خود بسیار صرفه‌جویی کنید. برای تعمیرات اتو مو در تهران و سایر شهرهای ایران کافیست سفارش‌تان را در این صفحه ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

8 مورد از مهم‌ترین عوارض استفاده از اتو مو

 در ادامه با مهم‌ترین عوارضی که در اثر استفاده نادرست یا بیش از اندازه اتومو به وجود می‌آید؛ آشنا می‌شوید.

1- خشک‌کردن و ازبین‌بردن درخشندگی طبیعی مو

 آیا با عوارض استفاده از اتو مو آشنا هستید؟ آیا می‌دانید اتو مو چه تأثیر منفی در درخشندگی موهای شما می‌گذارد؟ زمانی که اتو را روی موهای نرم و لطیف خود می‌کشید رطوبت موها از بین می‌رود به همین جهت در هنگام اتوکشی بخارهایی از مو بلند می‌شود. در نتیجه باعث خشک شدن موهای شما می‌شود.

همچنین روی تارهای مو روغن طبیعی وجود دارد که باعث درخشندگی و جلا موها می‌شود. اتوکشی مداوم و پیوسته می‌تواند این روغن طبیعی را از بین ببرد و در طولانی‌مدت باعث خشک‌شدن و کدرشدن تارهای موی شما شود.

2- شکننده کردن موها

با ازبین‌رفتن رطوبت و روغن طبیعی مو، موها خشک و شکننده می‌شوند. اتوکشیدن مداوم می‌تواند ریشه موها را ضعیف کند تا‌جایی که موهای شما تکه‌تکه و آسیب‌پذیر شوند.

شکنندگی و خشک شدن از عوارض استفاده از اتو مو
حرارت بالای اتو مو با ازبین‌بردن خاصیت الاسیسیته، موها را خشک و زبر می‌کند.
پیشنهاد مطالعه

3- خارش پوست سر

زمانی که فولیکول‌های مو از بین رود روغن و رطوبت طبیعی کف سر هم در اثر حرارت اتو به‌شدت کاهش می‌یابد. به علت نبود روغن و رطوبت کافی، پوست کف سر دچار خشکی و خارش می‌شود. در نهایت با خاراندن ناحیه آسیب‌دیده، پوست سر کنده یا پوسته‌پوسته می‌شود.

4- ایجاد موخوره

 زمانی که موها در اثر اتوکشی مداوم خشک و زبر شوند، ساقه موها ضعیف شده و مو از وسط می‌کشند. به‌عبارت‌دیگر اگر یک تار موی شما از وسط به دو قسمت تقسیم شد بدانید که موهای شما در معرض موخوره قرار گرفته‌ است؛ بنابراین احتمال ایجاد موخوره در افرادی که بیش از دو بار در هفته از اتو مو استفاده می‌کنند بیشتر است. برای کنترل موخوره بهتر است هر چند وقت یکبار انتهای موهای خود را کوتاه کنید.

موخوره گرفتن از عوارض استفاده از اتو مو
برای برطرف کردن مشکل موخوره می‌توانید از داروهای طبیعی یا شیمیایی استفاده یا موهایتان را کوتاه کنید.

5- آسیب به اعضای بدن

 عوارض استفاده از اتو مو فقط به موها و پوست کف سر محدود نمی‌شود؛ بلکه گاز فرمالدهیدی که از اتو تولید می‌شود سایر اعضای بدن مانند گوش، چشم و… را درگیر می‌کند. این گاز سرطان‌زا بوده و می‌تواند در بلندمدت آسیب جدی به شما وارد کند. این گاز در زمان کراتینه کردن موها نیز بسیار بیشتر است.

6- ریزش شدید و کم حجمی مو

 از دیگر عوارض استفاده از اتو مو، ریزش مو است. افراد زیادی بعد از اتوکشی از ریزش مو و کم‌حجمی مو شکایت دارند. اتو به فولیکول‌های مو آسیب وارد کرده و باعث ریزش شدید مو می‌شود. چنانچه در هنگام اتوکشی، حرارت اتو را نزدیک ریشه مو ببرید حرارت اتو به ریشه موها خورده و به آن آسیب وارد می‌کند. به این ترتیب باعث ریزش شدید موها می‌شود. البته صدماتی که اتو به ساقه مو وارد می‌کند هم می‌تواند منجر به ریزش و کم‌حجم شدن موها شود. اگر این اشتباه را بارها مرتکب شوید احتمال دائمی شدن ریزش مو افزایش می‌یابد.

ریزش مو یکی از رایج‌ترین عوارض استفاده از اتو مو
برای جلوگیری از ریزش مو ناشی از اتوکشی می‌توانید با مواد گیاهی یا شامپوهای مخصوص موهای خود را صاف کنید.

7- آسیب به بافت مو

 حرارت بالای اتو مو می‌تواند به بافت طبیعی موهای شما آسیب زیادی وارد کند تا جایی که دیگر موهای شما نرم و لطافت سابق را نداشته باشد. بازگردانی بافت طبیعی با هر ماسک و مواد شیمیایی و طبیعی امکان‌پذیر نیست. مگر اینکه موهای شما به‌صورت طبیعی بلند شوند.

8- کندشدن سرعت رشد مو

 آسیبی که اتو به فولیکول‌های مو وارد می‌کند در بلندمدت حتی ممکن است باعث کاهش سرعت رشد موها می‌شود.

تعمیر اتو مو و فرکننده مو در آچارباز
خدمت تعمیر اتو مو و فرکننده مو ، شامل عیب‌یابی، سرویس و تعمیر اتو مو و فرکننده موهای مختلف می‌شود. برای تعمیر اتو مو و فرکننده مو خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه تعمیر اتو مو و فرکننده مو از می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر اتو مو و فرکننده مو

نکاتی برای کاهش عوارض استفاده از اتو مو

عدم استفاده از اتو مو برایبسیاری افراد غیرممکن است، چرا که تصور می‌کنند زیبایی آن‌ها در موهای لخت و صاف خلاصه می‌شود. با‌ این‌حال برای کاهش عوارض استفاده از اتو مو می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • اتو مو با ازبین‌بردن روغن و رطوبت طبیعی مو، موها را صاف می‌کند؛ پس برای اینکه رطوبت موها از بین نرود قبل از اتوکشی موهای خود را با نرم‌کننده یا اسپری و سرم‌های رطوبت دهنده رطوبت‌رسانی کنید.
  • آیا استفاده صحیح از اتو مو را می‌دانید؟ درست است که اتو مو می‌تواند عوارض زیادی برای موهای شما به همراه داشته باشد، اما اتو کشی درست می‌تواند اثرات منفی کمتری روی موهای شما برجای می‌گذارد.
  • اتومو را با دمای پایین روی موهای خود بکشید تا آسیب کمتری به موهای شما وارد شود.
  • چنانچه موهای شما خیس و مرطوب است ابتدا با سشوار آن را خشک کنید سپس از چند سانتی متر پایین‌تر از ریشه اتوکشی را انجام دهید.
راهکار کم شدن عوارض استفاده از اتو مو
استفاده از محافظ حرارتی می‌تواند آسیب به مو را کاهش دهد.

در این مطلب سعی کردیم شما را با 8 مورد از مهم‌ترین  عوارض استفاده از اتو مو آشنا و راهکارهایی برای کاهش این مشکلات را بیان کردیم. با رعایت این موارد می‌توانید برای محافظت از موها و اتومو خود گام بزرگی را بردارید. در آچارباز کلیه خدمات مربوط به تعمیر اتو مو در کوتاه‌ترین زمان ممکن با هزینه‌ای مقرون به صرفه انجام می‌شود. چنانچه مشکلی برای دستگاه شما به وجود آمده می‌توانید سفارش‌تان را در این صفحه ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید. کارشناسان ما به سرعت دستگاه را عیب یابی و مشکل آن را برطرف می‌کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا