×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

آشنایی با اتو مو و انتخاب آن بر اساس جنس مو

انواع اتو مو مناسب با جنس مو

آیا شما هم جزو کسانی هستید که برای حالت دادن به موهای خود از اتو مو استفاده می‎‌کنند؟ آیا برای انتخاب اتو مو به جنس موی خودتان و انواع اتو مو موجود در بازار که کارایی‌های متفاوتی دارند، توجه می‌کنید؟ اگر تاکنون به این موضوع بی‌توجه بوده‌اید، باید بگوییم که موهای شما بسیار حساس و آسیب پذیر هستند و در نوع خود با موی سایر افراد تفاوت دارند. پس همیشه سعی کنید به نوع اتو و جنس موی خود هنگام خرید اتو، توجه کنید.

جهت آشنایی بیشتر شما تصمیم داریم تا در این مقاله از آچارباز به معرفی و نحوه انتخاب انواع اتو مو بر اساس کفی و عرض اتو و همچنین با توجه به جنس مو بپردازیم. پس تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

اتو مو با کفی معمولی

این مدل از اتوها به طور معمول کفی‌هایی از جنس فلزی دارند. کار با آنها راحت است اما قابلیت چندانی برای تنظیم حرارت اتو ندارند. در کل اتو موهای با کفی معمولی، برای استفاده مداوم و روزانه گزینه چندان مناسبی نیستند، بلکه بهتر است برای استفاده نامداوم و با فاصله زیاد، به سراغ تهیه این نوع اتوها بروید.

پیشنهاد مطالعه

اتو مو با کفی سرامیکی

همانطور که از نام اتو مو سرامیکی مشخص است، این نوع اتو مو کفی‌هایی از جنس سرامیک دارد. در واقع اتوهای کف سرامیکی، از بهترین اتوهای مو، در میان انواع اتو مو هستند؛ چرا که این اتوها کارایی‌های زیادی از جمله موارد زیر دارند:

  • گزینه‌های مختلفی برای تنظیم کردن دما و حرارت اتو دارند.
  • با توجه به نوع کفی‌هایی که دارند، گرما را به مدت طولانی در خود حفظ می‌کنند.
  • آسیب کم‌تری در مقایسه با سایر اتوها به مو وارد می‌کنند و برای مو مناسب‌تر هستند، دلیل این موضوع به اشعه مادون قرمز ساطع شده از اتو، مرتبط است.
  • پخش گرما در سطح کفی‌ها به صورت یکسان صورت می‌گیرد.
  • در مقابل کیفیت خوبی که دارند، از قیمت بسیار خوبی نیز برخوردارند.
  • برای موهای که رنگ دارند هم گزینه‌ی خوبی هستند؛ چون روی کیفیت رنگ تاثیر نمی‌گذارند.
  • اگر سرامیک استفاده شده برای کفی‌ها مرغوب باشد، برای استفاده مداوم و همیشگی هم، یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند. زیرا که سرامیک نامرغوب به مرور از بین می‌رود.
تعمیر اتو مو در محل با آچارباز
تعمیر اتو مو و بابلیس مو شامل عیب یابی و تعمیر سرامیک اتو مو، کابل برق و رفع اتصالی اتو مو و… است که توسط تعمیرکار متخصص انجام می‌شود. در صورت خرابی اتو مو، کافیست از طریق دکمه زیر و یا ثبت تیکت در اپلیکیشن آچارباز، اقدام کنید.
درخواست تعمیر اتو مو
انواع مختلف اتو مو
اتوهای مو بر اساس جنس کفی‌هایی که دارند به انواع مختلفی از جمله سرامیکی، کراتین، تیتانیومی، تورمالین و… تقسیم می‌شوند.

اتو مو با کفی تورمالین

حال که با اتو موی سرامیکی و مزایای آن آشنا شدید، بهتر است با اتو موی کفی تورمالین نیز آشنا شوید؛ چرا که این نوع اتو در واقع ورژن بهتر و با کیفیت‌تری از اتو موی سرامیکی است. تفاوت اتوهای سرامیکی و انواع اتو مو با اتوی تورمالینی، ماده‌ی تورمالین است که هنگام تولید اتو آن را روی کفی‌های اتو قرار می‌دهند.

  • وجود این ماده روی کفی‌های اتو کیفیت و کارایی اتو را بالا می‌برد و آسیب رسانی آن را کاهش می‌دهد.
  • همچنین خاصیت دیگری که ماده تورمالین دارد، ماهیت مو را به خوبی حفظ می‌کند و آن را به حالت خشک یا وز در نمی‌آورد.

پیشنهاد مطالعه

اتو مو با کفی آیونیک

اتو مو با کفی آیونیک، اتوهایی هستند که برای حفظ رطوبت موی شما، بسیار کاربرد دارند. البته تاثیری که این اتو روی مو می‌گذارد تا حد زیادی وابسته به نوع مو است. در واقع برای موهایی که حالت خشک دارند، یکی از بهترین گزینه‌ها و با تاثیر مثبت هستند. اما برای موهایی که ضخیم و حجیم‌تر هستند، شاید چندان تاثیرگذار نباشند. قیمت این اتوها در مقایسه با انواع اتو مو کمی بالاتر است.

اتو مو تیتانیومی

اتو موهای تیتانیومی، بیشتر برای افرادی که سالن آرایشی دارند و خدمات زیبایی انجام می‌دهند، مناسب هستند. در واقع این نوع اتو به سرعت گرم می‌شود و حرارت بسیار بالایی هم دارد. برای کار کردن با آن باید سرعت عمل بالایی به کار ببرید، تا موها دچار سوختگی نشوند. اشعه مادون قرمز در اتوهای تیتیانیومی نیز وجود دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا خشکی و وزی را برای موهای شما به وجود نیاورد.

اتو مو با کفی کراتین

شاید نام کراتین را برای احیا کردن و صاف شدن موها زیاد شنیده باشید. اتو موی کراتینی هم بی ارتباط با این موضوع نیست، در حقیقت همانطور که از نامش پیداست، روی کفی‌های آن کراتین وجود دارد. این کراتین هنگام استفاده از اتو به موهای شما منتقل می‌شود. همین مسئله یکی از نقاط قوت اتو موهای کراتینی محسوب می‌شود. این اتوها همچنین به زمان اندکی در حدود 20 تا 30 ثانیه برای گرم شدن نیاز دارند.

اتو مو بلند و پهن

نوع دیگر اتو از لحاظ شکل ظاهری اتوهایی با کفه‌های عریض‌تر و پهن‌تر هستند. این نوع اتوها بر خلاف مدل بلند و باریک برای اتو کردن و صاف کردن مو آن هم با مقدار و حجم زیاد مناسب هستند.

اتو مو بلند و باریک

همانطور که کفی‌ها و کارایی‌های انواع اتو مو با هم تفاوت دارند، از لحاظ ظاهری نیز با هم متفاوت هستند. اتو موهای بلند و باریک، کفه‌های کم عرض و باریکی دارند که در عین حال، بلند هم هستند. این نوع اتوها برای حالت دادن یا صاف کردن مو با حجم کم مناسب هستند.

اگر قسمتی از اتو که جایگاه وصل شدن سیم به اتو است، قابلیت چرخش در همه‌ی زوایا را داشته باشد، سیم اتو هنگام حرکت دادن اتو آسیب نمی‌بیند.

انتخاب اتو مو بر اساس سایز و پهنای کفی
با توجه به نیاز و حجم موهای خود اتوی باریک وبلند یا پهن و بلند را انتخاب کیند.
پیشنهاد مطالعه

انتخاب اتو مو بر اساس جنس مو

یکی از فاکتورهایی که برای تهیه یک اتو موی مناسب باید در نظر داشته باشید، نوع و جنس موهایتان است. در همین راستا در این بخش به بررسی انواع موها و اتوهای مناسب برای آنها، خواهیم پرداخت.آن

  • موهای فر و نازک: موهایی که فر هستند به گرما و زمان بیشتری برای صاف شدن نیاز دارند؛ اما موهای فری که ضخامت کمی دارند، در مقابل گرمای زیاد، آسیب می‌بینند. پس اگر چنین مدل مویی دارید، بهتر است از میان انواع اتو مو مدلی انتخاب کنید که کم‌ترین آسیب را به موی شما بزند. مانند اتوهای با کفه تورمالینی
  • موهای فر و ضخیم: همانطور که گفتیم موهای فر زمان و حرارت بالایی برای صاف شدن می‌طلبند. حال اگر این نوع موها ضخیم هم باشند، طبیعی است باید میزان حرارت و گرما بیشتر از مدل فر و کم ضخامت باشد. لازم است برای این نوع مو، اتویی انتخاب کنید که نه تنها به مو آسیب وارد نکند بلکه به خشک و وز نشدن مو هم کمک کند. از لحاظ کفی هم بهتر است عریض و پهن باشد تا در مدت کم حجم زیادی از مو اتو شود.
  • موهای صاف و ضخیم: موهایی که صاف هستند اما ضخامت بیشتری دارند، برای صاف شدن باید حرارت بیشتری ببینند. لازم است برای چنین مواردی، اتو با کفی پهن تهیه کنید تا حجم زیادی از مو را در بر گرفته و امکانی برای تغییر دما داشته باشد.
  • موهای صاف و نازک: موهایی که صاف و در عین حال کم ضخامت هستند، به طور معمول به حرارت و وقت کمی برای اتو و صاف کردن نیاز دارند. اتو موهای سرامیکی به مو آسیب کمی وارد می‌کنند، قابلیت تنظیم دما و گرما دارند، استفاده از آآآنها آسان است و قیمت به صرفه‌تری نیز دارند.

برای موهایی که کوتاه هستند اتو مویی را در نظر بگیرید که کفی کم عرض و باریکی داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه

توجه به جنس و نوع مو برای انتخاب اتو مو
جنس موها، میزان بلندی و ضخامتی که دارند نوع اتو موی شما را مشخص می‌کند.

ویژگی های مهمی که اتو مو باید داشته باشد

بهتر است اتو مویی که از میان انواع اتو مو انتخاب می‌کنید، چند ویژگی داشته باشد تا بهترین تاثیر را روی موی شما بگذارد. از جمله:

  • اندازه و صفحات آن: این مورد را باید بیشتر با توجه به نوع موی خود در انتخاب خود بگنجانید. به عنوان مثال اگر موهایتان کوتاه است اتو موی باریک و بلند تهیه کنید.
  • قابلیتی برای تنظیم حرارت داشته باشد: اتو مویی که بتوانید گرمای آن را به دلخواه و طبق نیاز موهای خود تنظیم کنید، کارایی بیشتری دارد و امکان اینکه به موی شما صدمه بزند، کمتر می‌شود.
  • نحوه وصل شدن سیم به اتو: اگر قسمتی از اتو که جایگاه وصل شدن سیم به اتو است، قابلیت چرخش در همه‌ی زوایا را داشته باشد، سیم اتو هنگام حرکت دادن اتو آسیب نمی‌بیند و نیاز به تعمیر اتو مو پیدا نخواهید کرد.
  • طول و اندازه سیم اتو: اتو مویی که اندازه سیم آن بلند باشد، گزینه مناسب‌تری است و دسترسی بیشتری به شما حین کار می‌دهد.
  • ضمانت‌نامه داشته باشد: در میان انواع اتو مو اتویی را انتخاب کنید که گارانتی داشته باشد تا در هنگام خرابی یا نارضایتی از محصول، بتوانید به راحتی مشکل را حل کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا