×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگیلوازم برقی آشپزخانه

نحوه استفاده صحیح از اتو بخار

راهنمای استفاده از اتو بخار

اتو یک وسیله ی کاربردی است که برای هر خانه ای نیاز است. اگر اتو کردن لباس برایتان کار بسیار سختی است باید بدانید که آگاهی کافی در مورد استفاده صحیح از اتو بخار را ندارید. اگر اتو کشی را به طرز صحیح انجام ندهید و یا احتیاط نکنید، به بافت لباس تان آسیب می رسد. ما در این مقاله قصد داریم راهنمای استفاده از اتو بخار را شرح  دهیم.

میزان تنظیم آب برای اتو بخار

باید به میزان و مقدار آب در اتو بخار توجه کنید.
با مطالعه کردن دفترچه راهنمای استفاده از اتو بخار متوجه خواهید شد که چه مقدار آب برای اتو کافی است. همچنین با مطالعه کردن دفترچه راهنما اتو می توانید طول عمر آن را افزایش دهید. باید با توجه به ظرفیت مشخص شده اتو بخار در مخزن آن آب بریزید. برای پر کردن مخزن اتو بخار حتما از آب مقطر و بدون املاح استفاده کنید تا مخزن رسوب نگیرد. پس از اینکه کار اتو کشی تمام شد مخزن اتو بخار را خالی کنید تا از رسوب مخزن اتو بخار جلوگیری شود.

استفاده از میز اتو مناسب

برای استفاده صحیح از اتو بخار به میز اتو مناسب احتیاج دارید. ارتفاع میز اتو را مناسب با قد یا حالت نشستن خود تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که سطح میز اتو تمیز بوده تا کثیفی و لکه های آن به لباس شما انتقال پیدا نکند.
اگر به میز اتو دسترسی ندارید، سطحی صاف و محکم را برای اتو کشی انخاب کنید. سطح انتخابی شما باید از جنسی باشد که حرارت اتو باعث خرابی یا آتش گرفتن آن نشود.

برای تعمیر اتو از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

تمیز کردن و جرم گیری اتو بخار

هر از چند گاهی سطح اتو را با اسفنج و محلول آب و سرکه تمیز کنید تا لکه های روی اتو، لباس های شما را خراب نکند. پس از مدتی حتما مخزن آب اتو و دریچه های آن را چک کنید تا رسوب نگرفته باشد. برای تمیز کردن رسوب داخل اتو به مقدار مساوی آب و سرکه را با یک دیگر ترکیب کنید و داخل مخزن بریزید تا اتو بخار کند و رسوبات از بین برود.

پیشنهاد مطالعه

تعیین درجه دمای مناسب اتو بخار

برای اینکه اتو بخار عملکرد صحیح و درستی داشته باشد باید درجه دمای آن دقیق تنظیم شود.

برندهای اتو بخار با یک دیگر متفاوت هستند و تنظیمات اتو ها با یک دیگر فرق دارند. پس برای اتو زدن لباس ها درجه حرارت را طبق جنس پارچه تنظیم کنید تا به بافت پارچه آسیب نرسد.

راهنمای استفاده صحیح از اتو بخار
برای هر جنس پارچه باید درجه حرارت مناسب آن در اتو کشی تنظیم شود

تنظیم درجه حرارت اتو برای انواع پارچه

 اتو کردن پارچه ی ریون

برای اتو کردن پارچه ی ریون به هیچ وجه اتو را به سطح پارچه نکشید . لباس ریون را برعکس کنید تا آسیب نبیند و درجه حرارت اتو را روی کم تنظیم کنید.

اتو کردن لباس و پارچه ی ابریشمی

لباس ابریشمی را زمانی که لباس نم دار است اتو کنید. این کار باعث می شود لباس تان راحت تر اتو شود. برای اتو زدن این جنس لباس حتما درجه حرارت اتو را کم کنید، حرارت بیش از حد لباس می سوزاند. برای اتو کردن لباس های ابریشمی یک پارچه ی تیترون روی لباس بیندازید و بعد اتو کشی را شروع کنید.

اتو کردن پارچه ی اکریلیک

پارچه ی اکریلیک را با حرارت ملایم اتو کنید. زمانی که پارچه خشک است کار اتو کشی را شروع کنید و لباس را برعکس کنید. برای اتو کردن این جنس لباس به هیچ وجه از بخار اتو استفاده نکنید.

پیشنهاد مطالعه

اتو کردن لباس های لنین

برای اتو کردن لباس و پارچه های لنین لباس را پشت و رو کنید و درجه حرارت اتو را هم کم کنید.

اتو کردن لباس های ساتن

برای اتو کشی لباس های ساتن درجه حرارت اتو را کم کنید. برای اتو کردن این جنس لباس ها حتما یک پارچه روی لباس بیندازید و بعد کار اتو کشی را شروع کنید. اگر می خواهید لباس تان راحت تر اتو شود زمانی که لباس نم دار است دست به کار شوید.

اتو کردن لباس های نایلونی

برای اتو زدن لباس های نایلونی به هیچ وجه از بخار اتو استفاده نکنید و درجه حرارت اتو را روی ملایم قرار دهید. در صورت نیاز فقط از اسپری آب استفاده کنید.

اتو کردن لباس های پنبه ای

برای اتو کردن لباس های پنبه ای بهتر است که از اتوی دستی استفاده کنید. می توانید درجه حرارت اتو را روی زیاد تنظیم کنید تا لباس تان زودتر فرم بگیرد. در صورت نیاز می توانید از اسپری و بخار اتو استفاده کنید. قبل از اتو کشی حتما یک پارچه ی نم دار روی لباس قرار دهید و بعد کار اتو کشی را شروع کنید.

اتو کردن لباس های پشمی

برای اتو کردن لباس های پشمی لباس را برعکس کنید و از داخل اتو بزنید. حرارت اتو را روی کم تنظیم کنید. برای اینکه به بافت پارچه آسیب نرسد یک پارچه ی نم دار روی لباس بیندازید و بعد اتو کشی را شروع کنید.

راهنمای استفاده صحیح از اتو بخار
بهتر است قبل از اتو کشی بر روی لباس پارچه ای نازک بیاندازید

پیشنهاد مطالعه

اتو کردن لباس و پارچه ی کشمیر

پارچه و لباس های کشمیر بسیار حساس هستند و بهتر است که خودتان دست به کار نشوید. لباس کشمیر را به خشک شویی بسپارید.

اتو کردن لباس های مخمل

برای اتو کردن این لباس ها اصلا اتو را روی لباس نکشید. کشیدن اتو روی لباس مخمل، پرز های آن را از بین می برد. اگر خیلی نگران لباس تان هستید بهتر است که لباس را به خشک شویی بسپارید.

اتو کردن لباس و پارچه های توری

پارچه و لباس های توری بسیار ظریف و حساس هستند. برای صاف شدن لباس و باز شدن چین و چروک آن می توانید از بخار و اسپری آب استفاده کنید.

اتو کردن لباس های پلی استر

لباس هایی از جنس پلی استر را زمانی اتو کنید که لباس ها نم دار هستند. جنس پلی استر به دلیل داشتن مواد شیمیایی و مصنوعی بهتر است در حالت نم دار اتو شوند. درجه حرارت اتو برای لباس های پلی استر بهتر است کم باشد.

دکمه ی Self Clean در اتو بخار به چه معناست؟

دکمه سلف کلین( self clean) به منظور تخلیه ی باقی مانده رسوبات از محفظه تولید بخار و منافظ خروجی بخار استفاده می شود. این ویژگی از انباشته شدن رسوبات در اتو بخار جلوگیری می کند.

تعمیر اتو در محل با آچارباز
خدمت تعمیر اتو در محل آچارباز، شامل سرویس، عیب‌یابی و تعمیر اتوی بخار و اتوی پرسی است که توسط تعمیرکار سیار آنلاین انجام می‌شود. اتوی شما را از هر برندی که باشد، در هر زمانی که شما بخواهید تعمیر خواهیم کرد.
درخواست تعمیر اتو

نکات ایمنی در استفاده از اتو بخار

  • هیچ وقت اتو بخار روشن را به صورت خوابیده رها نکنید. در هنگام اتو کشی، اتو را در حالت ایستاده و در جایی که تعادل دارد قرار دهید.
  • بعد از اتمام کار اتو کشی و قبل از جمع کردن اتو، آن را در جایی مناسب و به دور از دسترس کودکان برای ده دقیقه کنار بگذارید تا خنک شود.
  • اگر در هنگام استفاده از اتو بخار، دچار سوختگی با بخار اتو شدید بهتر است محل سوختگی را برای چند دقیقه در زیر شیر آب سرد بگیرید.
  • اتو بخار را بدون حرکت و بیش از چند ثانیه روی لباس قرار ندهید.

در این مقاله راهنمای استفاده از اتو بخار را مطالعه کردید. اما اگر در هنگام استفاده از اتو بخار احساس کردید اتو شما به خوبی کار نمی کند و یا حرارت آن بیش از دمای تنظیمی شما است، می توانید در سامانه آچارباز درخواست تعمیر اتو بخار خود را ثبت کنید.

4.2/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

  1. سلام وقتی اتو بخارمخزن دار سیلتر برای مدتی استفاده نمیشه آب داخل مخزن باید خالی کرد ؟

  2. باسلام من اتوی بخار بیم خریداری کردم و لباسهای ما نیازی به بخار نداره و از بخارش استفاده نیمکنم اگه داخل اتو آب نریزم به نظرتون مشکلی پیش نمیاد چون نمیخوام رسوب بگیره

      1. با سلام
        رضای عزیز، ممنون از پاسخگویی شما. نظرات شما انرژی بخش تیم آچارباز است.

    1. با سلام
      رضای عزیز، در صورت عدم استفاده از آب دستگاه، می سوزد. بهتر است از آب مقطر یا آب تصفیه شده استفاده کنید.

  3. سلام وقت بخیر من اتوی تفال مدل fv5648 گرفتم .روی حرارت زیاد میزارم بعد از اینکه یک لباس رو اتو کردم رو یه حالت چشمکزن میره و دیگه اتو در حد دکمه ی کم هم گرم نیست ،نمیدونم مشکلش چیه؟حتی روی کم هم همین طوریه ،مرسی اگه راهنمایی بفرمایید

  4. من یه دستگاه اتوی جدید گرفتم ،خوب وراحت اتو می‌کنه ولی مشکلی داره اینکه از اتو اب بیرون می‌ریزه نمی‌دونم مشکل از اتو هست یا اینکه من میزان اب رو کم یا زیاد میریزم در مورد مقدار اب چیزی تو دفترچه نوشته نشده ومن تا علامتی که رو ی دستگاه هست اب میریزم

  5. ایا وجود ابر زیر روکش میز اتو ضروری هست و توی بهتر شدن اتو کشی تاثیر داره؟ ابر میز من از بین رفته ، باید جایگزین کنم و اصلا قابل جایگزینی هست؟

    1. باسلام
      آقا/ کرمانی عزیز، وجود ابر مناسب در میز اتو در فرایند اتو کشی به شما کمک خواهد کرد. هرچه سطح زیر صاف‌تر باشد، لباس‌ها بهتر اتو خواهند شد. بله در برخی از میزها امکان این کار وجود دارد.

  6. اتوی من هم قابلیت سلف کلین داره و من یکساله دارم از اتوم استفاده می کنم. وقتی این دکمه رو میزنم جرمی از اتو خارج نمیشه. دلیلش اینه که اتو جرمی نداره یا اشکال از خود دکمه است؟

    1. باسلام
      سحرناز عزیز، اگر در عملکرد دستگاه مشکلی وجود ندارد، ممکن است رسوبی وجود نداشته باشد، در غیر اینصورت لازم است دستگاه برسی شود. شما می‌توانید درخواست تعمیر اتو بخار در محل خود را در سامانه آچارباز با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا