×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

چرا اتو بخار تولید نمی‌کند؟

علت بخار نکردن اتو چیست؟

برای رفتن به اداره یا مهمانی عجله داریم؛ از طرفی لازم است لباس‌مان را اتو کنیم. اتو را روشن می‌کنیم و مشغول اتو زدن می‌شویم، اما هر چقدر دکمه‌ی بخار را فشار می‌دهیم؛ اتو بخار تولید نمی‌کند. مشکل کجاست؟ چرا با وجود گرم شدن اتو، بخار تولید نمی‌شود؟ همراه ما باشید تا در این مقاله بررسی کنیم چرا اتو بخار تولید نمی‌کند و راهکارهایی برای رفع مشکل بخار نکردن اتو، بیان ‌کنیم.

چنانچه با راه حل‌های اعلام شده در این صفحه نتوانستید مشکل را برطرف کنید باید برای تعمیر اتو از یک تعمیرکار کمک بگیرید. می‌توانید سفارش‌تان را در این صفحه ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید تا کارشناسان ما تعمیرات دستگاه شما را انجام دهند.

دلایل بخار تولید نکردن اتو

استفاده از اتو بخار در منزل به صورت روزانه است؛ به همین دلیل، احتمال بروز آسیب یا خرابی در آن زیاد است. یکی از خرابی‌های پیش آمده در اتوبخار، تولید بخار کم است یا در مواردی اصلا اتو بخار تولید نمی‌کند. اتو بخار با تولید بخار، چروک‌های پارچه را سریع و خوب از بین می‌برد. به نوعی در مصرف برق و زمان صرفه‌جویی می‌شود.

بخار نکردن اتو، به طورکلی می‌تواند به چهار علت باشد: کمبود آب در اتو، عدم تنظیم درجه اتو بخار، وجود رسوب در اتو، خرابی ترموستات اتو بخار. گاهی بخار تولید نکردن اتو، علت دیگری دارد؛ در این موارد باید اتو را به کارشناس تعمیر اتو سپرد. در ادامه هر یک از این چهار علت را شرح می‌دهیم و راهکارهایی برای حل مشکل پیشنهاد می‌کنیم.

برای تعمیر اتو از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

وجود رسوب در اتو بخار

پس از چندین بار استفاده از اتوبخار، ممکن است منافذ خروج بخار از اتو رسوب کند. اگر از شیر آب مخزن اتوبخار را پر می‌کنید، مکرر با مشکل رسوب گرفتگی منافذ اتو بخار مواجه خواهید شد. بهترین آب برای اتو بخار، آب مقطر است. اگر در منزل به آب مقطر دسترسی ندارید؛ مقداری آب را بجوشانید. پس از سرد شدن، آب را در مخزن اتو بریزید.

روش رسوب زدایی اتو بخار
پس از رسوب زدایی، صفحه اتو را با یک حوله مرطوب، تمیز کنید.

پیشنهاداتی برای رسوب زدایی اتو بخار

برای از بین بردن رسوب اتو به این صورت عمل کنید:

  • نیمی از مخزن اتو را با آب و سرکه پر کنید.
  • اتو را روشن کنید تا گرم شود.
  • اتو را در حالت بخار دادن بگذارید و یک پارچه تمیز و غیر قابل استفاده را اتو کنید.
  • پس از تمام شدن آب مخزن اتو، درون مخزن آب مقطر بریزید.
  • مجدد اتو را در حالت بخار کردن قرار دهید و اتو کنید.
  • اگر صفحه اتو لک دارد؛ وقتی اتو داغ است، با حوله مرطوب آن را پاک کنید.
  • اگر روی صفحه‌ی اتو، لکه قهوه‌ای ناشی از سوختگی لباس است؛ پنبه‌ای را به سرکه آغشته کنید و روی صفحه داغ اتو بکشید.

با انجام مراحل بالا، رسوب زدایی اتو بخار به طور کامل انجام شد و باید اتو به خوبی بخار تولید کند.

تعمیر اتو با آچارباز
خدمت تعمیر اتو در محل آچارباز، شامل سرویس، عیب‌یابی و تعمیر اتو بخار و اتو پرسی است که توسط تعمیرکار سیار آنلاین انجام می‌شود. اتوی شما را از هر برندی که باشد، در هر زمانی که شما بخواهید تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر اتو

کمبود آب در اتو بخار

اگر اتو بخار تولید نمی‌کند؛ اول مخزن آب اتو را بررسی کنید. اگر آب موجود در مخزن، از خط مشخص شده کمتر است؛ مخزن را بیشتر از نیمه پر کنید. همیشه پیش از اتوکشی، میزان آب مخزن را چک کنید اما مخزن اتو را پر نکنید چون در حین اتوکشی، آب از مخزن به بیرون سرازیر می‌شود.

گاهی به علت اتمام آب مخزن اتو بخار، پمپ هوای اتو خراب می‌شود و اتو بخار تولید نمی‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید حجم بالایی لباس اتو بزنید، در حین اتوکشی هم مخزن آب را بررسی کنید.

پیشنهاد مطالعه

عدم تنظیم صحیح درجه اتو بخار

یکی دیگر از دلایل بخار نکردن اتو، صحیح تنظیم نشدن درجه اتو است. زمانی که درجه اتو روی حالت لباس ابریشمی و پلاستیکی است، اتو بخار تولید نمی کند. بنابراین پیش از اتوکشی، درجه را کنترل کنید و متناسب با جنس پارچه درجه اتو را تنظیم کنید.

رفع مشکل بخار نکردن اتو
اگر درجه اتو برای لباس ابریشمی یا نایلونی، تنظیم شده باشد؛ اتو بخار تولید نمی‌کند.

خراب شدن ترموستات اتو بخار

اگر موارد بالا را بررسی کردید ولی همچنان اتو بخار تولید نمی‌کند؛ ممکن است ترموستات اتو خراب شده باشد. ترموستات دمای اتو را در زمان اتوکشی تنظیم می‌کند. یعنی با توجه به درجه‌ای که مشخص شده است، اجازه نمی‌دهد دمای صفحه اتو، از یک دمایی بالاتر برود و لباس بسوزد. همچنین زمانی که دمای اتو از مقداری کمتر شود؛ اتو به صورت اتوماتیک روشن و گرم می‌شود. زمانی که ترموستات خراب شده باشد؛ اتو گرمای کافی برای تولید بخار نخواهد داشت.

برای حل این مشکل باید ترموستات را عوض کرد. اگر با اتو و نحوه‌ی تعمیر اتو آشنا نیستید؛ در این مرحله، اتو را به تعمیرکار بسپارید.

اگر فرد اهل فن و تعمیرات هستید؛ تعویض ترموستات اتو کار سختی برای شما نخواهد بود:

  1. بدنه اتو را باز کنید.
  2. پیچ محافظ پلاتین صفحه اتو و ترموستات را با پیچ گوشتی جدا کنید.
  3. پیچی که ترموستات را ثابت کرده است؛ باز کنید.
  4. ترموستات جدید را جایگزین کنید و پیچ‌ها و بدنه را ببندید.

بهترین آب برای اتو بخار، آب مقطر است. اگر در منزل به آب مقطر دسترسی ندارید؛ مقداری آب را بجوشانید. پس از سرد شدن، آب را در مخزن اتو بریزید.

پیشگیری از رسوب گرفتن اتو
تمیزکردن اتو و مخزن آن در افزایش عمر اتو بخار نقش مهمی دارد.

نکات مهم برای پیشگیری از خرابی و رسوب گرفتن اتو بخار

  • مخزن آب اتو را قبل و در حین اتوکشی کنترل کنید.
  • درجه حرارت اتو را متناسب با جنس پارچه تنظیم کنید.
  • هرگز روی زیپ، سنگ‌دوزی، عکس چاپ شده‌ی لباس، اتو نکشید. صفحه اتو دچار آسیب خواهد شد.
  • آب مقطر یا آب جوشیده‌ی سرد شده در مخزن اتو بریزید.
  • برای پیشگیری از رسوب گرفتن اتو بخار، حداقل ماهی یک بار، مخزن اتو را با آب و سرکه پر کنید و دکمه بخار و اسپری اتو را بزنید.
  • بعد از اتمام اتوکشی، صبر کنید اتو سرد شود؛ بعد سیم را به دور اتو بپیچید. حرارت اتو به سیم صدمه می‌زند.
  • اگر هنگام اتصال اتو به برق، برق منزل قطع شد، احتمالا در اتصال سیم‌های داخلی اتو مشکلی وجود دارد. از تعمیرکار اتو کمک بخواهید.
  • اگر لامپ اتو روشن می‌شود اما اتو داغ نمی‌شود؛ احتمالا المنت اتو خراب شده است. اتو را به کارشناس تعمیر اتو بسپارید.

در این مقاله سعی کردیم تمامی علت‌های بخار نکردن اتو و راه حل برطرف کردن آنها را آموزش دهیم. در صورتی که کلیه موارد بالا را بررسی کرده‌اید ولی مشکل برطرف نشده پیشنهاد می‌کنیم تعمیر اتو خود را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید. در صورتی که تمایل دارید می‌توانید درخواست خود را در سایت یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید تا دستگاه شما در سریع‌ترین زمان ممکن با بهترین قیمت تعمیر شود.

برای تعمیر اتو از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا