×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

چگونه جاروبرقی را عیب‌یابی کنیم؟

چگونه جاروبرقی را عیب‌یابی کنیم؟

اگر در فکر عیب‌یابی و تعمیر جاروبرقی خود هستید و به نظرتان می‌رسد که دستگاه جاروبرقی تان کارکرد درستی ندارد، این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله از آچارباز، شما را با انواع مشکلات وجود در جاروبرقی آشنا کرده و ترفندهای عیب یابی و تعمیر آن را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

دستگاه روشن نمی‌شود

برای روشن نشدن دستگاه دلایل زیادی مطرح است که تعدادی از آن‌ها را خواهید شناخت:

  • اختلال سیم و اتصالات:

یکی از رایج‌ترین دلایل در روشن نشدن جاروبرقی، وجود اختلال در سیم دستگاه است. این ایراد شاید به سیم‌جمع‌کن و بخش انتهای سیم مرتبط باشد که در اثر کشیدن زیاد از دستگاه جدا و یا آسیب دیده باشد. باید دقت داشت که سیم‌ها در وسایل الکترونیکی از آسیب‌پذیرترین بخش‌ها به حساب می‌آیند، به ویژه بخش انتهایی سیم‌ها، بسیار حساس هستند.

  • خرابی کلید قطع و وصل

خراب بودن کلید قطع و وصل هم از جمله دلایل رایج در روشن نشدن جاروبرقی به شمار می‌آید. برای عیب یابی جاروبرقی لازم است پس از اطمینان از صحت کابل و منبع تغذیه، کلید قطع و وصل را بررسی کنید. در صورت وجود هر گونه قطعی و یا اختلال در این قطعه، لازم است آن را تعویض کنید.

تعمیر جارو برقی در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر جاروبرقی و تعمیر جارو شارژی آچارباز، یک تعمیرکار سیار جاروبرقی است که جاروبرقی و جارو شارژی شما را عیب‌یابی کرده و مشکلاتی که دارد را برطرف می‌کند. اگر در حین کار، جاروبرقی و یا جارو شارژی شما خاموش شد، از طریق اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیر جاروبرقی را ثبت کنید.
درخواست تعمیر جاروبرقی
بررسی دلیل روشن نشدن دستگاه
قبل از شروع بررسی جاروبرقی خود، از صحت منبع تغذیه اطمینان حاصل کنید.
  • سوختن موتور

از جمله مواردی که در عیب یابی جاروبرقی بررسی می‌شود، صحت موتور جاروبرقی است. اگر موتور سوخته باشد، دستگاه روشن نخواهد شد. این موضوع را درنظر داشته باشید که سوختن موتور دستگاه آن هم به طور کامل، به یک باره اتفاق نمی‌افتد و احتمال نیم‌سوز شدن آن نیز وجود دارد.

  • اختلال در اتصالات جاروبرقی

قطع شدن ارتباط یکی از اجزا متصل به مدار سری جاروبرقی می‌تواند از کارکرد موتور جلوگیری کرده و در نتیجه روشن نشدن جاروبرقی را به دنبال داشته باشد. برای عیب یابی و رفع این مورد، لازم است کلیه اتصالات مدار سری جاروبرقی را بررسی و از عدم وجود قطعی و اتصال کوتاه در آن مطمئن شوید.

موتور جارو برقی روشن می‌شود اما قدرت چندانی ندارد

اگر موتور جارو برقی شما روشن می‌شود اما قدرت چندانی ندارد، موارد زیر می‌توانند از جمله دلایل کارکرد غیرطبیعی دستگاه باشند:

  • یکی از عمده‌ترین دلایل عدم قدرت واقعی جاروبرقی، نیم‌سوز شدن یا آسیب‌دیدگی موتور آن است. اگر دستگاه به طور غیرطبیعی داغ می‌کند، به احتمال زیاد موتور آن نیاز به تعمیر دارد. آسیب‌دیدگی یا نیم‌سوز شدن موتور دستگاه در جریان مصرفی آن، تاثیر قابل توجهی می‌گذارد. پس به منظور عیب‌یابی جاروبرقی در این حالت، جریان مصرفی درون دستگاه را اندازه‌گیری کنید.
  • خراب بودن زغال هم می‌تواند به عنوان یکی از دلایل قدرت پایین جاروبرقی مطرح شود. البته این ایراد به طور معمول به هنگام تعویض زغال پیش می‌آید که با اختلال در کار کلکتور و عدم حلال بودن، موجب ضعف کارکرد موتور می‌شود.
  • از جمله دلایلی که در عیب یابی علت عدم کارکرد درست موتورمطرح می‌شود، کثیف بودن بخشی از دستگاه به ویژه کثیف بودن کلکتور است. برای رفع این مشکل، سرویس مرتب دستگاه را فراموش نکرده و از تینرهای خاص و بنزین، برای تمیز کردن کلکتور استفاده کنید. دقت داشته باشید که کلکتور بخش حساسی است و نباید آن را با ابزارهای سخت تمیز کرد.

پیشنهاد مطالعه

مکش جارو برقی ضعیف است

اگر احساس می‌کنید که قدرت مکش جاروبرقی ضعیف شده و مثل قبل کار نمی‌کند، پس با یکی از فرضیات زیر طرف هستید:

  • لوله جاروبرقی مسدود شده و به همین دلیل جلوی مکش بیشتر را می‌گیرد. در این حالت باید شیء گیر کرده در داخل لوله را خارج کنید. بی توجهی به این موضوع باعث بروز آسیب در موتور خواهد شد. از آن جایی که این مشکل بسیار رایج است، پس باید عیب‌یابی جاروبرقی با دقت بیشتری در این مورد، صورت پذیرد.
مکش جاروبرقی ضعیف است
با کثیف شدن فیلتر هوا قدرت مکش جاروبرقی تصعیف می‌شود.
  • کیسه به طور کامل پرشده و دیگر جا ندارد. دقت کنید که بعد از گذشت مدتی مشخص، کیسه تعبیه شده در داخل دستگاه را باید عوض کنید.
  • اگر فیلتر هوا کثیف باشد، اجازه مکش بیشتر را از جاروبرقی گرفته و فشار هوایی که به طرف بخش انتهایی جاروبرقی منتقل می‌شود، بسیار کمرنگ‌تر از قبل است.

از جارو برقی به هنگام کار صدای زیادی به گوش می‌رسد

اگر جاروبرقی شما هنگام کار، از خود صدای زیادی ایجاد می‌کند، برای عیب ‌یابی جاروبرقی خود، به موارد زیر توجه داشتیه باشید:

  • وجود اختلال در کار بلبرینگ، موجب تولید صداهای غیرطبیعی می‌شود. خرابی بلبرینگ اختلال در کار آرمیچر را به دنبال دارد که با تعویض آرمیچر و یاطاقان، مشکل برطرف می‌شود.
  • نگهدارنده‌های لاستیکی بخش دیگری در ساختار داخلی جاروبرقی هستند که از سایش ابزارهای داخلی دستگاه هنگام لرزش‌های ایجاد شده جلوگیری می‌کنند. اگر حس می‌کنید لرزش‌های ایجاد شده بی‌دلیل اتفاق میفتد، برای عیب‌یابی جاروبرقی، آن را باز و لاستیک‌ها را بررسی کنید.

دستگاه نامنظم کار می‌کند

اگر جاروبرقی به طور نامنظم و ناپایدار عمل می‌کند، به منظور عیب‌یابی جاروبرقی باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • بررسی کنید که آرمیچر جارو برقی نیم‌سوز نشده باشد.
  • اگر پس از استفاده بیش از اندازه و کنترل نشده از دستگاه، با مشکل نامنظم کار کردن جاروبرقی روبرو شدید، این امکان وجود دارد که کلاف‌های میدان سوخته باشند.
عوض کردن کیسه جاروبرقی
برای حفظ سلامتی و بازدهی هرچه بیشتر جاروبرقی کیسه آن را به هنگام پر شدن تعویض کنید

هنگام کار ما بین زغال و تیغه‌های کلکتور جرقه و گرمای زیاد ایجاد می‌شود

در این هنگام شاید آرمیچر سوخته و به علت نیم‌سوز شدن کلاف‌های سیم‌پیچ، بین تیغه‌های کلکتور و زغال، جرقه ایجاد می‌شود. از سویی دیگر ممکن است فرم زغال‌ها نسبت به حالت اولیه خود تغییرات اساسی کرده یا کثیف شده باشند. برای رفع این مشکل، زغال‌ها را تعویض و یا آن‌ها را تمیز کنید..

هنگام روشن کردن دستگاه، فیوز می‌پرد

این مشکل به طور معمول در جاروبرقی‌های قدیمی شایع‌تر است. عیب یابی جاروبرقی در این حالت به چک کردن بخش‌های منتهی به سیم‌کشی داخلی جاروبرقی منتهی می‌شود. برای مثال ایراد در کلید روشن و خاموش و  اتصال کوتاه میان سیم‌های رابط جارو برقی، میتوانند منجر به پریدن فیوز شوند.

دستگاه با لرزش کار می‌کند

برای عیب یابی جاروبرقی هنگامی که دچار لرزش شده است، کافی است لاستیک‌های نگهدارنده بین قطعات داخلی، بررسی و در صورت نیاز تعویض شوند.

اگر پس از استفاده بیش از اندازه و کنترل نشده از دستگاه، با مشکل نامنظم کار کردن جاروبرقی روبرو شدید، این امکان وجود دارد که کلاف‌های میدان سوخته باشند.

روش تعمیر مشکل لرزش جاروبرقی
کلیه خدمات تعمیر جاروبرقی توسط کارشناسان مجرب آچارباز انجام می‌گیرد.

اگر همچنان موفق به عیب یابی جاروبرقی خود نشدید، برای رفع مشکل و تعمیر جاروبرقی خود، می‌توانید از کارشناسان ما در مرکز تعمیر لوازم خانگی آچارباز کمک بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا