×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

متداول ترین مشکلات جاروبرقی کدام است؟

عیب یابی و تعمیر جاروبرقی

جاروبرقی از جمله لوازم خانگی گران قیمتی است که کاربردی زیادی در نظافت هفتگی خانه دارد، استفاده زیاد از جاروبرقی برخی اوقات باعث بروز اختلالاتی در آن می‌شود که در اینجا شما را با برخی از آنها آشنا خواهیم کرد.

جاروبرقی خانه را از هرگونه گرد و غبار پاک می‌کند و یکی از پرکاربرد‌ترین وسایل خانه محسوب است. زیرا حداقل هفته‌ای چندبار از آن استفاده می‌شود. همین مسئله موجب می‌شود گاهی شاهد اختلالاتی در آن باشیم. اما بیشتر این اختلالات با دانستن چند نکته به‌راحتی حل می‌شود. در اینجا روش‌هایی برای رفع مشکلات جزئی جاروبرقی را بررسی می‌کنیم. در صورت نیاز به تعمیر جاروبرقی می‌توانید با تعمیرکاران ماهر آچارباز از طریق سایت، اپلیکیشن و شماره تماس 02154591616 در تماس باشید.


برای تعمیر جارو برقی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

جاروبرقی روشن نمیشود

عوامل مختلفی می‌تواند، باعث روشن نشدن جاروبرقی و در نهایت از کار افتادن آن شود که، در ادامه به آن اشاره می‌کنیم. ساده‌ترین و رایج‌ترین ایراد، که می‌تواند باعث روشن نشدن جاروبرقی شود و هر وسیله الکترونیکی شود، خرابی پریز برق است.
پس در اولین قدم پریز برق را بررسی و آن را با کابل دیگری امتحان کنید و از وجود جریان درست برق اطمینان حاصل کنید. در قدم بعدی باید دوشاخه و سیم را چک کنید، گاهی هیچ مشکلی در قطعات اصلی دستگاه وجود ندارد، اما دوشاخه و یا سیم پوسیده و پاره، مانع از روشن شدن جاروبرقی می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد علت روشن نشدن جاروبرقی می‌توانید مقاله چرا جاروبرقی روشن نمی‌شود؟ را مطالعه کنید.

روشن نشدن جاروبرقی
اگر جاروبرقی روشن نمی‌شود، قبل از خبر کردن تعمیرکار، ابتدا پریز برق را بررسی کنید

موتور جاروبرقی کار نمیکند

یکی از مشکلاتی که، اغلب کاربران در حین استفاده از دستگاه با آن مواجه می‌شوند، سوختن موتور جاروبرقی است. عوامل متعددی می‌تواند موتور دستگاه را از کار بیاندازد، که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم. استفاده یکسره و کار بیش از حد دستگاه، بالا رفتن دما و داغ کردن جاروبرقی، ضربه خوردن، مستهلک شدن و فرسودگی قطعات به دلیل عمر بالا و یا استفاده نادرست.

علائم سوختن موتور جاروبرقی

  • سروصدای ناهنجار دستگاه در حین کار
  • خاموش شدن ناگهانی دستگاه در حین کار
  • بوی سوختگی
  • نداشتن قدرت مکش

بهتر است برای رفع این مشکل، اگر از مهارت کافی برخوردار نیستید دست به آچار نشید و اقدامی نکنید و تعمیر آن را به متخصص ماهر بسپارید. برای راهنمایی بیشتر در این مورد، می‌توانید مقاله علت داغ شدن موتور جاروبرقی و علائم سوختن آن را بخوانید.

سوختن موتور جاروبرقی
اگر از دستگاه به طور یکسره استفاده کنید، این امکان وجود دارد که موتور در حین کار بسوزد

جاروبرقی مکش کافی ندارد

گاهی اوقات دستگاه روشن می‌شود، اما هیچ مکش و قدرتی ندارد و خاک و کثیفی را به داخل نمی‌کشد. نداشتن مکش جاروبرقی، می‌تواند به دلیل پر بودن کیسه دستگاه باشد. پس در اولین قدم کیسه جاروبرقی را بررسی کرده و آن را خالی کرده و ببینید که پاره نشده باشد. اما گاهی ساده‌ترین دلیل برای کم شدن مکش جاروبرقی، تنظیم نادرست دستگاه است.

روی دسته یا بدنه جاروبرقی تنظیماتی وجود دارد که، میزان مکش دستگاه را مشخص می‌کند. این تنظیمات می‌توانند به صورت دستی و یا خودکار انجام بگیرند. برای درک بیشتر این مشکل می‌توانید، مقاله دلایل اصلی کم شدن مکش جاروبرقی را مطالعه کنید.

پیشنهاد مطالعه
نداشتن مکش
اغلب اوقات کاهش مکش جاروبرقی، به دلیل پر بودن کیسه است

گرفتگی لوله خرطومی

گاهی اوقات در حین جاروکشیدن، قطعه‌ای پلاستیکی یا پارچه‌ای به درون لوله جاروبرقی رفته و آن را مسدود می‌کند. با گرفتگی لوله خرطومی، قدرت مکش جاروبرقی کاهش یافته و سروصدای دستگاه به شدت افزایش می‌یابد. پس لوله را از دستگاه جدا کرده و سعی کنید انسداد را با کمک یک انبر بر طرف کنید. در این مرحله باید دقت کنید که، به خود لوله آسیبی وارد نکنید. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که، پارگی و آسیب به لوله نیز، می‌تواند روی قدرت مکش دستگاه تاثیر بگذارد.

خاموش شدن جاروبرقی حین کار

بسیاری از مدل‌های جاروبرقی، دارای سیستم حفاظت در برابر دمای بالا هستند. با کارکردن بیش از حد موتور و داغ شدن دستگاه، این سنسور ایمنی فعال شده و دستگاه را خاموش می‌کند. خاموش شدن خودکار جاروبرقی، از فشار به موتور و سوختن آن جلوگیری می‌کند. البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که، خاموش شدن ناگهانی می‌تواند به دلیل خرابی ترموستات و یا گیر کردن زباله در لوله جاروبرقی باشد. بررسی دلایل جرقه زدن موتور جاروبرقی با کلیک روی لینک بخوانید.

انسداد لوله خرطومی
اگر لوله خرطومی پاره شده و یا مسدود شده باشد، قدرت مکش دستگاه به شدت کاهش می‌یابد

شکستگی چرخ های جاروبرقی

با خرابی و شکستگی چرخ‌های جاروبرقی، می‌تواند استفاده از این دستگاه را بسیار سخت کند. زیرا جاروبرقی، به خوبی روی فرش کشیده نشده و باید برای هربار استفاده آن را بلند کرد. اگر با این مشکل مواجه شدید، چرخ‌های آن را با دقت بررسی کنید، زیرا ممکن است در ظاهر چرخ‌ها سالم به نظر برسند اما ترک‌های ریزی روی آن وجود داشته باشند.

تعمیر جارو برقی با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر جاروبرقی و تعمیر جارو شارژی آچارباز، یک تعمیرکار سیار جاروبرقی است که جاروبرقی و جارو شارژی شما را عیب‌یابی کرده و مشکلاتی که دارد را برطرف می‌کند. اگر در حین کار، جاروبرقی و یا جارو شارژی شما خاموش شد، از طریق اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیر جاروبرقی را ثبت کنید.
تعمیر جارو برقی

بوی سوختگی از جاروبرقی

یکی از مشکلاتی که اغلب کاربران با آن مواجه می‌شوند، استشمام بوی سوختگی از جاروبرقی در حین کار است. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، دستگاه را خاموش کرده و از برق بکشید و عیب یابی را شروع کنید. بوی سوختگی، اغلب مربوط به زمانی بوده که دستگاه زیاد کار کرده و فشار زیادی به موتور آن آمده است. البته در برخی موارد، پر بودن کیسه هم می‌تواند، باعث ایجاد بوی سوختگی شود. نیم سوز شدن سیم پیچ‌ها و ایراد در ترموستات تنها برخی از دلایل برای بوی سوختگی در جاروبرقی هستند. برای آشنایی با سایر دلایل خواندن مقاله چرا جاروبرقی بوی سوختگی می دهد؟ را پیشنهاد می‌کنیم.

بوی سوختگی از جاروبرقی
استشمام بوی سوختگی از جاروبرقی، اغلب به دلیل فشار بیش از حد به موتور دستگاه است

جاروبرقی بوی بدی می‌دهد

اگر بوی بدی از جاروبرقی استشمام می‌کنید، باید بدانید که قطعات داخلی آن مانند مجرا، برس و فیلتر کثیف شده‌اند. با کثیفی این قطعه‌ها، جاروبرقی بوی زباله‌ها، باکتری و مو‌هایی که جمع کرده است را از خود ساطع می‌کند. اگر جاروبرقی سطلی است، باید بعد از خالی کردن سطل، آن را با دقت با آب بشوئید. برس و سری‌های جاروبرقی را تمیز کنید، اگر این فیلتر‌ها هستند که بوی بدی می‌دهند، باید آن‌ها را تعویض کنید. زیرا حتی فیلتر‌های قابل شستشو هم، بعد از مدت مشخصی باید تعویض شوند. به یاد داشته باشید که، باید کیسه را هم عوض کنید.

سروصدای زیاد جاروبرقی

ممکن است حین کار با جاروبرقی متوجه شوید که، سروصدای آن از حد معمول بیشتر شده‌است. سروصدای زیاد جاروبرقی، به شما خبر از خرابی چند قطعه اصلی می‌دهد. این احتمال می‌رود که، پروانه‌ها معیوب شده‌اند و یا بلبرینگ دستگاه دچار مشکل شده است. اغلب تنها راه برای رفع این مشکل، تعویض قطعات است. در مقاله دلایل صدای زیاد جاروبرقی و راهکارهای برطرف کردن آن به‌طور کامل به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم.

سروصدای بالای جاروبرقی
اگر دستگاه از حد معمول بیشتر سروصدا می‌کند، باید بدانید مشکلی اساسی در کارکرد آن به وجود آمده است

برس جاروبرقی نمی‌چرخد

نچرخیدن برس جاروبرقی، اغلب به دلیل خرابی کمربند‌های به کار رفته در دستگاه است. پس ابتدا کمربند درایو و کمربند مسدود شده را بررسی کنید. با انسداد رول قلم مو نیز، امکان نچرخیدن برس جاروبرقی وجود دارد، پس قبل از تعویض آن‌ها را تمیز کنید.

شکستگی کمربند جاروبرقی

با گرفتن ذرات جامدی مانند خاک و تکه‌های پارچه…عملکرد کمربند دچار مشکل شده و حرکات رول برس نیز محدود می‌شود. این پروسه، باعث افزایش فشار روی کمربند شده و در نهایت باعث شکستگی و یا پارگی آن می‌شود. به این مضووع هم اشاره کنیم که، استشمام بوی سوختگی از جاروبرقی، تنها مربوط به موتور نیست و می‌تواند به دلیل فرسایش کمربند جاروبرقی باشد.

داغ شدن بیش از حد موتور

برای افزایش عمر مفید وسایل الکترونیکی، باید از آن‌ها درست استفاده و نگهداری کرد. در هنگام استفاده از جاروبرقی، سعی کنید هر چند دقیقه یکبار دستگاه را خاموش کرده و به آن استراحت دهید. با این کار، از فشار بیش از حد به موتور جلوگیری کرده و آن را خنک می‌کنید.

البته همانطور که اشاره کردیم، در مدل‌های ترموستات دار جاروبرقی، با افزایش دما بیش از حد مجاز، دستگاه خود به خود خاموش خواهد شد. اما در غیر اینصورت، با داغ شدن بیش از حد موتور روبرو خواهید شد. پر بودن کیسه، مسدود بودن لوله‌ها، خرابی ترموستات و معیوب بودن برد از عواملی هستند که باعث داغ شدن موتور جاروبرقی می‌شوند.

داغ شدن بیش از حد موتور
در جاروبرقی‌های ترموستات دار، با افزایش دما، دستگاه به طور خودکار خاموش خواهد شد

علت خاک دادن جارو برقی

گاهی اوقات می‌بینید که، جاروبرقی همزمان با کشیدن گرد و غبار، آن‌ها را به بیرون می‌فرستد. ساده‌ترین علت خاک دادن جارو برقی، پر بودن کیسه آن است. کیسه‌ای که از گرد و غبار پر شده باشد، ظرفیتی برای زباله‌های جدید نداشته و آن‌ها را به بیرون می‌فرستد.

دومین عامل برای خاک دادن جارو برقی، گرفتگی لوله خرطومی و همچنین دهانه آن است. حالا وقت آن رسیده که فیلتر‌های جاروبرقی را چک کنید، زیرا هوای خروجی از جاروبرقی از این فیلتر‌ها رد شده و آن‌ها گرد و غبار زیادی را به خود جذب می‌کنند. پس اگر فیلتر‌ها کثیف شوند، گرد و غبار نیز از جاروبرقی خارج شده و البته مکش دستگاه هم کاهش می‌یابد.

علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی

روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی، در واقع یک نوع اخطار است که می‌خواهد بگوید برای دستگاه‌ مشکلی پیش آمده‌است. به طور معمول علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی به پر بودن کیسه زباله و یا کثیف بودن فیلترها مربوط می‌شود. چنان‌چه در صورت رفع این ایرادات، چراغ قرمز همچنان روشن بود باید به بررسی انسداد لوله‌ها و موتور دستگاه بپردازید

درا اخر توصیه میکنیم تعمیر جاروبرقی را به دست هرکسی نسپرید، زیرا جاروبرقی از لوازم خانگی گران‌قیمت است و یک حرکت ناشیانه در تعمیر آن می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به بار آورد.

تعمیر جارو برقی با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر جاروبرقی و تعمیر جارو شارژی آچارباز، یک تعمیرکار سیار جاروبرقی است که جاروبرقی و جارو شارژی شما را عیب‌یابی کرده و مشکلاتی که دارد را برطرف می‌کند. اگر در حین کار، جاروبرقی و یا جارو شارژی شما خاموش شد، از طریق اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیر جاروبرقی را ثبت کنید.
تعمیر جارو برقی
5/5 - (9 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام جاروبرقی من مدلش پارس خزر هستش که به طور اتفاقی موقع جاروکشیدن مقداری اب به داخلش مکش کرد بعد از استفاده دوباره از جاروبرقی چراغ قرمزش روشن شده بود بعد ازچک کردن کیسه متوجه خیس بودن کیسه و فیلر جاروبرقی شدم وبعد اونارو خشک کردم حتی جاروبرقی رو هم باز کردم وموتورش رو خشک کردم اما همچنان چراغش روشنه جارو برقی ظاهرا همه چیز ش خوبه مکشش مشکل نداره وموتورش هم به طور معمول کار میکنه به نظر شما علت مشکل چیه ایا میتون با این وضعیت از جاروبرقی استفاده کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. درود بر شما
      زهرا عزیز، شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این مشکل، مقاله آب رفتن داخل جاروبرقی، چگونه مشکل را برطرف کنیم را مطالعه کنید.
      اما به طور کلی پیشنهاد ما به شما این است که، بعد از آب رفتن داخل حاروبرقی، از آن استفاده نکرده و برای تعمیر جاروبرقی اقدام کنید.
      موفق باشید

    1. سلام

      بله، شکستگی در لوله جاروبرقی و یا پارگی در خرطومی جاروبرقی می تواند باعث کاهش قدرت جاروبرقی شود. شما میتوانید برای تعمیر جاروبرقی، درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید.

  2. خیلی ممنون از مطلب خوب شما…یه چند وقتیه که دکمه جاروبرقی من که برای جمع کردن سیم بود از کار افتاده و سیم رو به داخل نمیکشه خلاصه که خیلی بد شده…برای ثبت تعمیر جاروبرقی باید چیکار کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا