×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

آب رفتن داخل جاروبرقی، چگونه مشکل را برطرف کنیم؟

مشکل آب رفتن داخل جاروبرقی

یکی از اتفاقات ناخوشایندی که در حین جاروکشیدن رخ می‌دهد، آب رفتن داخل جاروبرقی است. اغلب کاربران متوجه جارو کشیدن آب با جاروبرقی نشده و یا از پیامد‌ها و عواقبی که می‌تواند داشته باشد خبر ندارند. اگر شما نیز، با مشکل آب رفتن داخل جاروبرقی مواجه شده و به دنبال راهی برای برطرف کردن آن هستید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مقاله را از دست ندهید.

آیا می توان آب را با جارو برقی جمع کرد؟

شاید جاروبرقی باقدرت مکش خارق العاده‌ای که دارد، در نظر همه یک روش عالی برای تمیز کردن سطوح مختلف با انواع لکه‌ها و کثیفی‌های متفاوت به نظر برسد. اما در واقعیت اینگونه نیست و شما نمی‌توانید برای تمیز کردن همه لکه‌ها و مواد از این دستگاه استفاده کنید.

برای بسیاری از کاربران، این سوال ایجاد شده است که، آیا می توان آب را با جارو برقی جمع کرد و جارو کشیدن آب با جارو برقی مشکلی برای دستگاه ایجاد نمی‌کند؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوئیم که، آب هم از جمله موادی است که، شما نمی‌توانید برای تمیز کردن آن از جاروبرقی استفاده کنید.

جاروبرقی‌های معمولی برای کشیدن آب طراحی نشدند، پس اگر وسوسه شدید آب را با جاروبرقی معمولی جمع کنید باید بدانید که، با اینکار احتمال برق گرفتگی و آسیب‌های جدی به دستگاه را بالا می‌برید.

تعمیر جارو برقی در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر جاروبرقی و تعمیر جارو شارژی آچارباز، یک تعمیرکار سیار جاروبرقی است که جاروبرقی و جارو شارژی شما را عیب‌یابی کرده و مشکلاتی که دارد را برطرف می‌کند. اگر در حین کار، جاروبرقی و یا جارو شارژی شما خاموش شد، از طریق اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیر جاروبرقی را ثبت کنید.
درخواست تعمیر جارو برقی

جارو برقی آب و خاک چیست؟

اگر به دنبال جاروبرقی هستید که آب، خرده شیشه، غذا و انواع کثیفی‌های مختلف را بدون هیچ مشکلی کشیده و تمیز کند، باید از جاروبرقی آب و خاک استفاده کنید. این جاروبرقی‌ها، علاوه بر مکش مواد جامد می‌توانند مایعات را نیز از سطوح مختلف پاک کنند. اکثر جاروبرقی‌هایی که در خانه‌ها یافت می‌شوند، مدل خاک هستند و توانایی مکش رطوبت را ندارند.

جاروبرقی‌های آب و خاک، قدرت مکش بالایی دارند و به نوعی یک وسیله همه کاره محسوب می‌شوند. شما می‌توانید از این دستگاه برای تخلیه باد تشک بازی، باز کردن لوله، جمع کردن مایعات و کثیفی‌های ریز و درشت استفاده کنید.

اما این نکته را هم در نظر بگیرید که، جاروبرقی‌های آب و خاک از قیمت بالا‌تری به نسبت جاروبرقی‌های معمولی برخوردار بوده و همینطور جابه‌جایی آن‌ها، به دلیل وزن بالایی که دارند می‌تواند بسیار دشوار باشد. اگر به فکر خرید جاروبرقی با امکانات مختلف هستید مقاله راهنمای خرید جاروبرقی را مطالعه کنید.

جاروبرقی آب و خاک
جاروبرقی‌های معمولی برای مکش آب و رطوبت ساخته نشده‌اند

جارو کشیدن آب با جارو برقی و سوختن موتور

همانطور که اشاره کردیم، نمی‌توان از جاروبرقی معمولی برای مکش آب و رطوبت استفاده کرد. در جاروبرقی‌های معمولی، اگر چیزی وارد موتور شود که برای آن تعریف نشده باشد، موتور دچار خرابی و سوزش برخی قطعات خواهد شد. زیرا سیستم کار جاروبرقی، مکش نخاله‌ها به سمت موتور و کیسه است. در اکثر موارد تجربه کاربران می‌گوید که، جاروکشیدن آب با جاروبرقی باعث سوختن موتور دستگاه خواهد شد. پس اگر شما نیز در چنین شرایطی قرار گرفتید، بهتر است هرچه زودتر برای تعمیر جاروبرقی اقدام کنید.

جارو کشیدن آب با جارو برقی و سوختن موتور
جارو کشیدن آب با جارو برقی معمولیف در نهایت منجر به سوختن موتور خواهد شد.

بعد از آب رفتن داخل جاروبرقی باید چه کرد؟

به طور کلی پیشنهاد ما به شما این است که، بعد از آب رفتن داخل جاروبرقی، دستگاه را خاموش کرده و تعمیر آن را به آچارباز بسپارید. اما برخی از کاربران تجربه‌های متفاوتی در این زمینه دارند.

اول به این نکته اشاره کنیم که، ممکن است در ابتدا متوجه مکش آب توسط جاروبرقی نشوید. اما با استفاده بعدی از دستگاه، بوی بدی مانند گندیدگی از آن احساس خواهید کرد و همین عامل باید به شما خبر آب رفتن داخل جاروبرقی را بدهد. برخی از کاربران قطعات دستگاه را باز کرده و آن‌ها را، خشک می‌کنند. اما بعد از استفاده از دستگاه، صدا‌های ناهنجاری از آن می‌شنوند، که نشانه فشار آمدن به موتور است، زیرا به احتمال قوی موتور نیم سوز شده است.

اما اغلب موتور، با کشیدن آب به داخل جاروبرقی به سرعت می‌سوزد و راهی برای استفاده دوباره از آن را باقی نمی‌گذارد. همانطور که در ابتدای بحث اشاره کردیم، بعد از آب رفتن داخل جاروبرقی باید برای تعمیر آن اقدام کنید، زیرا اکثر اوقات هیچ راهی برای استفاده دوباره از آن وجود ندارد.

زیرا موتور اصلی‌ترین قطعه به کار رفته در هر ماشینی محسوب شده و عدم عملکرد درست آن، باعث از کار افتادن کل دستگاه خواهد شد زیرا نیروی لازم را برای عملکرد دستگاه ایجاد نمی‌شود. موتور جاروبرقی اگر بسوزد، می‌توانید موتور جدیدی خریداری کنید.

 اقدام های بعد از آب رفتن داخل جاروبرقی
بعد از آب رفتن داخل جاروبرقی باید به سرعت دستگاه را خاموش کرده و تعمیر را شروع کنید

پیشنهاد مطالعه

نحوه باز کردن قطعات جاروبرقی

باز کردن قطعات یک وسیله نیاز به تخصص دارد که نمی‌توان جاروبرقی را از این مسئله مستثنی کرد. زیرا این کار نیاز به دانش و مهارت دارد. اما ما در اینجا قصد داریم تا شما را به صورت اجمالی با نحوه باز کردن قطعات آن آشنا کنیم. اول از همه مطمئن شوید که به برق وصل نباشد سپس در هنگام باز کردن، از مکان قطعات عکس بگیرید تا در هنگام جاگذاری قطعات دچار مشکل نشوید. در هنگام آب رفتن داخل جاروبرقی هم ابتدا جاروبرقی را از برق بکشید و کیسه را خارج کنید. سپس اگر مایل بودید به روش زیر می‌توانید در خانه قطعات جاروبرقی را جدا کنید:

  • در ابتدا به جدا کردن فیلترها، کیسه و لوله جاروبرقی بپردازید و سپس به کمک پیچ گوشتی پیچ‌های بدنه را باز کنید حالا اگر بدنه را به سمت بالا حرکت دهید به موتور و اجزای الکترونیکی جارو دسترسی پیدا خواهید کرد.
  • حالا می‌توانید موتور جارو یا برس‌های موتور را بیرون بیاورید، البته باید به باز کردن پیچ‌های پوشش موتور، بپردازید. حالا سعی کنید قطعاتی که خیس شده است را خشک کنید.سیم جمع کن جاروبرقی نیز در کنار موتور قرار دارد به همین دلیل باید توجه داشته باشید به این قسمت آسیبی وارد نکنید.

پیشنهاد مطالعه

نحوه باز کردن قطعات جاروبرقی
باز کردن قطعات مختلف جاروبرقی، نیاز به تخصص و مهارت دارد

چه عوامل دیگری باعث سوختن موتور جاروبرقی می‌شود؟

در ابتدای مقاله به یکی از اصلی‌ترین دلایل سوختن جاروبرقی، یعنی مکش آب اشاره کردیم. حال قصد داریم بگوئیم، که چه عوامل دیگری باعث سوختن موتور جاروبرقی می‌شوند.

  • در حال جارو کشیدن هستید و می‌بینید که یک سکه کوچک، یا یک دکمه روی زمین افتاده است. کار بسیار راحتی است اگر با کمک جاروبرقی، آن سکه را از روی زمین بردارید. اما در عین حال این یک اشتباه بزرگ هم هست. اجسام سخت و فلزی، هر چقدر هم که کوچک باشند می‌توانند به فضای داخلی دستگاه شما آسیب وارد کنند. پیشنهاد ما به شما این است، که اجسام سخت افتاده روی زمین را با دست بردارید و از جاروبرقی استفاده نکنید.
  • اگر از جاروبرقی کیسه دار استفاده می‌کنید، باید از ظرفیت آن نیز آگاه بوده و بعد از چند بار استفاده، باید کیسه آن را خالی کنید. اگر این کار را فراموش کنید، قدرت دستگاه کاهش یافته و همزمان فشار زیادی به موتور آن وارد خواهد شد. در چنین شرایطی جاروبرقی بسیار داغ شده و قدرت مکش آن نیز به شدت کاهش خواهد یافت. پس اگر با نشانه‌های گفته شده مواجه شدید، باید برای جلوگیری از سوختن موتور، کیسه آن را تخلیه کنید.
  • مورد دیگری که به راحتی می‌تواند، باعث سوختن موتور جاروبرقی شود، جمع کردن شیشه با استفاده از این دستگاه است. اگر از جاروبرقی کیسه دار استفاده می‌کنید، ممکن است قطعات شیشه کیسه آن را سوراخ کرده و به بخش‌های دیگر بروند. علاوه بر این لوله خرطومی نیز، با مکش شیشه پاره و خراشیده می‌شود. در نتیجه توصیه می‌شود، برای تمیز کردن شیشه از جارو‌های دستی استفاده کرده و بعد از اینکه قطعات بزرگ شیشه را برداشتید، برای قسمت‌های بسیار کوچک از جاروبرقی استفاده کنید.
  • هرگز از جاروبرقی، برای مکش خاکستر داغ استفاده نکنید. خاکستر تازه دارای ذرات ریز و داغی است که، می‌تواند به قطعات داخلی دستگاه آسیب‌هایی جدی وارد کند. پس ابتدا بگذارید خاکستر خنک شده و سپس با استفاده از جاروبرقی آب و خاک برای پاکسازی آن اقدام کنید.

در ادامه می توانید برای آگاهی بیشتر از مواردی که باعث سوختن موتور جاروبرقی می شود مقاله علت داغ شدن موتور جاروبرقی و علائم سوختن آن را مطالعه کنید.

جاروبرقی از پر کاربرد‌ترین وسایل خانه بوده و نقش مهمی در نظافت دارد. بنابراین باید در استفاده از جاروبرقی دقت داشته باشیم، تا عمر مفید آن را افزایش دهیم. با رعایت نکاتی که در این مقاله به آن اشاره شد، به راحتی می‌توانید تا چندین سال بدون مراجعه به تعمیرگاه، از دستگاه استفاده کنید.

2/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا