×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

راهنمای خرید جاروبرقی؛ بهترین جاروبرقی‌های ایرانی و خارجی

راهنمای خرید جاروبرقی

در هنگام خرید جاروبرقی قیمت دستگاه، تنها ویژگی نیست که باید به آن دقت کنید، بلکه مصرف انرژی پایین، داشتن سری‌های اضافه و سیم بلند از جمله نکاتی است که باید در هنگام خرید جاروبرقی درنظر گرفت.

اگر برای خرید جاروبرقی به بازار رفته باشید مدل‌های مختلفی از این وسیله را در شکل، قابلیت و تکنولوژی‌های مختلف مشاهده خواهید کرد. این ابعاد و ظاهر متفاوت ممکن است شما را برای انتخاب وسیله مناسب گیج کند. در راهنمای خرید جاروبرقی قصد داریم به ویژگی‌هایی که باید در هنگام خرید یک جاروبرقی به آن توجه کنید بپردازیم. در انتهای این مقاله نیزشما را با بهترین مارک‌های ایرانی و خارجی آشنا می‌کنیم.

خدمات تعمیر جاروبرقی آچارباز

در ادامه این مقاله می خوانید:

انواع جاروبرقی از نظر شکل

در ابتدای مقاله قصد داریم شما را با انواع جاروبرقی از نظر شکل آشنا کنیم. جاروبرقی‌ها از نظر شکل به دسته ‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • جاروبرقی ایستاده یا عصایی
  • جاروبرقی دستی یا شارژی کوچک
  • جاروبرقی جعبه‌ای
  • جاروبرقی رباتی

جاروبرقی ایستاده یا عصایی

در جاروبرقی ایستاده یا عصایی، موتور؛ کیسه و پارویی همه در بدنه قرار دارند و خبری از محل اتصال لوله‌های خرطومی به بدنه نیست. جاروبرقی‌های ایستاده به دو دسته برقی و شارژی تقسیم می‌شوند. در برخی از مدل‌های پیشرفته‌تر جاروبرقی‌های ایستاده می‌توان آنها را از بدنه و سری جدا کرده و به جارو دستی تبدیل کرد. این جاروبرقی‌ها سیم جمع‌کن خودکار ندارند و باید سیم را پشت جاروبرقی بین بدنه و دستگیره دستگاه بپیچانید. استفاده از جاروبرقی ایستاده بسیار راحت‌تر از جاروبرقی خوابیده است، زیرا خبری از لوازم اضافی مانند لوله خرطومی و لوله تلسکوپی نیست و فرایند جارو کشیدن بسیار راحت‌تر انجام می‌شود و به آسانی در کمد جای می‌گیرند.

جاروبرقی دستی یا شارژی کوچک

اگر هم نسل دهه 70 و 60 باشید به احتمال زیاد جارودستی‌های کوچک را به خاطر می‌آورید که از آنها برای جمع کردن خرده نان‌ها و تمیز کردن سریع فرش استفاده‌ می‌شد. رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی جاروبرقی‌های دستی و یا شارژی کوچک جایگزین آنها شدند. جاروبرقی‌های کوچک برای زمان‌هایی استفاده می‌شود که خیلی سریع می‌خواهید قسمت کوچکی را تمیز کنید و حوصله و تمایلی به استفاده از جاروبرقی بزرگ و پر قدرتی ندارید. این جارودستی‌های برقی کوچک قدرت بیشتری نسبت به جاروها دستی‌های ساده گذشته دارند و از سوی دیگر تمیز کردن و یا خالی کردن محتوای داخل آنها بسیار آسان است. در صورتی که قصد خرید جاروشارژی را دارید، می‌توانید مقاله «کامل ترین راهنمای خرید جارو شارژی» را قبل از خرید بخوانید.

جاروبرقی جعبه‌ای یا خوابیده

در بیشتر خانه‌ها جاروبرقی‌های جعبه‌ای یا همان خوابیده یافت می‌شوند. این دستگاه از امکانات اضافی، سری‌های مختلف و لوله تلسکوپی و خرطومی برخوردار است. قدرت مکش این نوع جاروبرقی به دلیل موتور بزرگتری که دارند، بیشتر از مدل‌های گفته شده در بالا است. جاروبرقی‌های خوابیده به دلیل دو قسمتی بودن انعطاف پذیر هستند و به شما کمک بیشتری در تمیز کردن قسمت‌های دور از دسترس مانند زیر مبل‌ها و فرش می‌کنند. همچنین همراه این جاروها لوزام جانبی‌های زیادی همچون برسی مخصوص برای گردگیری گردوغبار ، درزها و شیارها و عرضه می‌شود که در مصرف روزانه بسیار کاربردی هستند. در انتها بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم که جاروبرقی‌های خوابیده نسبت به نوع‌های دیگر، وزن و قیمت بیشتری دارند.

راهنمای خرید جاروبرقی ایستاده و خوابیده
بیشتر جاروبرقی‌های خوابیده در گروه جاروبرقی‌های خانگی قرار می‌گیرند

جاروبرقی رباتی چیست؟

جاروبرقی‌های رباتی نسل جدید جاروبرقی‌ها هستند، اگر طرفدار تکنولوژی و همواره همگام با آن هستید، شاید تمایل به خرید این نوع جاروبرقی را داشته باشید. اما به این نکات توجه کنید که این جاروبرقی‌ها مناسب کفپوش‌های چوپی (پارکت) و فرش‌های کم پشت هستند، قدرت کمتری در تمیز کردن نسبت به سایر مدل‌ها دارند، هنگام عبور از فرش گیر می‌کنند و مخزنشان خیلی سریع پر می‌شود و باید به صورت مرتب تخلیه شوند. جاروبرقی‌های رباتی قابل برنامه ریزی و دارای سنسور کنترل، شارژی و بی‌سیم هستند. در مقاله «جارو برقی رباتیک یا هوشمند چیست؟» به طور مفثل در رابطه با این نوع حاروبرقی صحبت کردیم.

چه مارک جاروبرقی خوب است؟

نیاز نیست برای خرید جاروبرقی مناسب، به‌دنبال یک مارک خاص باشید، برند معروف و قیمت بالای خرید جاروبرقی آن را از دیگر محصولات متمایز نکرده و به شما در تمیز کردن محیط کمکی نخواهد کرد. قبل از انتخاب جاروبرقی مناسب باید نیاز‌های خود و خانه‌تان را در نظر بگیرید.

  • آیا به جاروبرقی پرقدرت نیاز دارید؟
  • آیا می‌خواهید جاروبرقی کیسه‌دار بخرید یا بدون کیسه؟
  • آیا جاروبرقی سطلی را ترجیح می‌دهید؟‌

پاسخ همه این سوالات به معیار‌ها و نیاز شما از جاروبرقی بستگی دارد.

جاروبرقی کیسه‌دار یا بدون کیسه؟

جاروبرقی کیسه‌دار یا بدون کیسه؟ مسئله این است. این یکی از مهم‌ترین سوالاتی است که در ذهن بسیاری از خریداران جاروبرقی نقش می‌بندد. هر کدام از این جاروبرقی‌ها دارای مزایا و معایب خاصی هستند. همانطور که در بالا اشاره کردیم پیش از خرید جاروبرقی باید معیار‌های خود را بشناسید و براساس آنها انتخاب کنید. بعضی از جاروبرقی‌ها کیسه‌دار و برخی دیگر بدون کیسه و یا مخزنی هستند.

راهنمای خرید جاروبرقی کیسه دار یا بدون کیسه
جاروبرقی‌های کیسه‌ای برای جمع آوری زباله از کیسه‌های پلیمری و یا کاغذی استفاده می‌کنند

در گذشته فقط جاروبرقی کیسه‌دار به بازار عرضه می‌شد و خبری از جاروبرقی سطلی یا مخزنی نبود. جاروبرقی کیسه‌ای زباله موجود در محیط را به کیسه کاغذی یا کیسه پارچه‌ای منتقل می‌کرد. بعد از پر شدن این کیسه، چراغ هشدار یا خط قرمز جاروبرقی به شخص خبر میداد که زمان خالی کردن و تعویض کیسه جاروبرقی رسیده است. در این شرایط کاربر کیسه کاغذی را تعویض و یک کیسه دیگر را جایگزین آن می‌کرد و یا کیسه پارچه‌ای را بعد از خالی شدن شسته و دوباره استفاده می‌کرد.

خیلی‌ها جاروبرقی‌های کیسه‌ای را به جاروبرقی‌های مخزن‌دار ترجیح می‌دهند، که این امر هم دلایل زیادی دارد. مخزن جاروبرقی‌های سطلی بعد از هربار استفاده نیاز به خالی شدن و شستشو دارد، زیرا پر شدن سطل توان مکش جاروبرقی را کاهش داده و می‌تواند روی قدرت موتور نیز تاثیر گذاشته و حتی باعث سوختن آن شود. پاکت جاروبرقی‌های کیسه‌دار بسیار دیر پر می‌شود و لازم نیست بعد از هربار استفاده آن را خالی کرده و بشوییم. فیلتر بهداشتی درون این جاروبرقی‌ها نیز به خاطر اینکه درون کیسه قرار دارند بسیار دیر کثیف می‌شوند.

هوای خروجی جاروبرقی‌های سطلی پر از گردوغبار است و می‌تواند هوا را آلوده کرده و بر سلامتی اعضای خانواده به خصوص افراد دارای بیماری‌های تنفسی تاثیر بگذارد. اما بسته بودن کیسه درون جاروبرقی‌های کیسه‌دار باعث عدم خروج گرد و غبار و ورود آنها به هوا می‌شود.

اما جاروبرقی‌های کیسه‌دار نیز بی‌عیب نبوده و دارای معایبی هم هستند. با خراب و کثیف شدن کیسه‌ها جاروبرقی برای عملکرد بهتر به کیسه‌های تمیز و نو نیاز پیدا می‌کند. این کیسه‌ها هزینه بالایی دارند و البته ممکن است برای برخی از مدل‌های قدیمی جاروبرقی پیدا نشوند. همچنین با پر شدن کیسه جاروبرقی قدرت مکش آن نیز کاهش یافته و با سرعت کمتری زباله‌ها را جمع می‌کند.

تعمیر جارو برقی با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر جاروبرقی و تعمیر جارو شارژی آچارباز، یک تعمیرکار سیار جاروبرقی است که جاروبرقی و جارو شارژی شما را عیب‌یابی کرده و مشکلاتی که دارد را برطرف می‌کند. اگر در حین کار، جاروبرقی و یا جارو شارژی شما خاموش شد، از طریق اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیر جاروبرقی را ثبت کنید.
درخواست تعمیر جاروبرقی

هنگام خرید جاروبرقی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

جاروبرقی یکی از پرمصرف‌ترین لوازم نظافت منزل محسوب شده و کارایی زیادی دارد. این دستگاه قیمت خرید بالایی دارد بنابراین برای داشتن یک خرید به صرفه باید در هنگام انتخاب آن بسیار دقت کرد و برخی نکات را در نظر گرفت. در ادامه به برخی از مشخصات کلی جاروبرقی که در هنگام خرید دستگاه باید بدانید اشاره می‌کنیم.

  • اندازه جاروبرقی
  • چند کاره بودن جارو برقی
  • صدای جاروبرقی
  • چرخ‌های جارو برقی
  • سیم برق استاندارد

چرا در هنگام خرید باید به اندازه جاروبرقی توجه کنید؟

جاروبرقی‌ها در اندازه‌های مختلفی یافت می‌شوند و بزرگی و کوچکی آنها به نیاز کاربر بستگی دارد. خانه‌های وسیع و پرجمعیت به جاروبرقی‌های بزرگ با توان مکش بالا نیازمندند. جاروبرقی‌های کیسه‌ای برای این خانوارها انتخاب ایده‌آلی هستند زیرا کیسه آنها دیر به دیر پر شده و نیازی به خالی شدن و شستشو برای هر بار استفاده ندارد.

چند کاره بودن جارو برقی چه استفاده‌هایی دارد؟

جاروبرقی‌ها از یک تا چندکاره تولید می‌شوند، جاروبرقی‌های تک کاره یا جاروی خاک، برای مصارف خانگی و تمیز کردن سطوح سرامیکی به‌کار می‌روند. جارو‌های دوکاره یا آب و خاک، برای تمیز کردن گردوغبار و جمع کردن مایعات پخش شده در فضا استفاده می‌شوند. جاروبرقی‌های سه کاره یا جاروی آب و خاک و شوینده نیز برای محیط‌های بزرگ صنعتی و تجاری به‌کار می‌روند.

خرید جاروبرقی چندکاره
جاروبرقی‌های دوکاره برای تمیز و جمع کردن گردوغبار و مایعات ریخته شده در محیط به‌کار می‌روند

آیا صدای جاروبرقی برای شما اهمیت دارد؟

جاروبرقی از  پر سروصداترین لوازم خانگی محسوب می‌شود. مکش هوا درون لوله‌های جاروبرقی و صدای بلند موتور آن می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. در سال‌های اخیر کمپانی‌های سازنده جاروبرقی تمرکز خود را روی کاهش و یا حذف صدای موتور جاروبرقی گذاشته‌اند. این تلاش موفقیت آمیز بوده و مدل‌های جدید جاروبرقی از صدای کمتری برخوردار هستند. طبیعی است که این مدل‌ها از قیمت بیشتری نیز برخوردار باشند.

پیشنهاد مطالعه

بررسی چرخ‌های جارو برقی را فراموش نکنید!

یکی از مهم‌ترین اِلمان‌ها که در هنگام خرید جاروبرقی باید به آن بسیار دقت کرد، چرخ‌های جاروبرقی است. این چرخ‌ها در زیر و یا کنار دستگاه نصب می‌شوند و حرکت وسیله را آسان می‌کنند.

سیم برق استاندارد

تمامی جاروبرقی‌های خوابیده دارای سیم جمع‌کن هستند، این دکمه روی بدنه دستگاه قرار گرفته است و سیم جاروبرقی را به داخل جمع می‌کند. کوتاهی و بلندی سیم جاروبرقی در نحوه کارکرد آن بسیار تاثیرگذار است. اگر سیم جاروبرقی کوتاه باشد مجبور هستید برای تمیز کردن هر نقطه از خانه سیم را از برق کشیده و جارو را به قسمت دیگر برده و دوباره روشن کنید. استفاده از سیم رابط نیز در این مواقع بسیار دست‌وپاگیر خواهد بود.

سرعت و توان مکش

در اولین قدم باید بدانید سرعت و توان مکش‌ جاروبرقی‌ها باهم تفاوت دارند. به مقدار هوایی که در یک ساعت توسط مکنده به داخل دستگاه مکش می‌شود سرعت مکش می‌گویند. واحد سرعت مکش جاروبرقی متر مکعب بر ساعت است. گردوغبار موجود روی سطوح کثیف توسط سرعت مکش حرکت می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها برای انتخاب جاروبرقی مناسب، توان مکش جاروبرقی است. قدرت مکش جاروبرقی به عنوان قدرت ایجاد خلا و مکش آن شناخته می‌شود. هرچه این قدرت بالاتر باشد حجم هوا و خلا ایجاد شده نیز بیشتر بوده و در نتیجه قدرت مکش جاروبرقی بهتر خواهد بود.

 لوازم مختلف جاروبرقی

هر جاروبرقی دارای یک سری امکانات و لوازم اضافی است که فرایند تمیز کردن را آسان می‌کند. سَری‌های مختلف جاروبرقی برای تمیز کردن نقاط مختلف خانه به‌کار می‌روند. بیشتر اوقات این سری‌ها در داخل بدنه جاروبرقی قرار دارند. در موقع خرید جاروبرقی سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که امکانات و لوازم جانبی زیادی به شما ارائه دهد. در ضمن خرید جاروبرقی با امکانات اضافه به شما توانایی انجام کارهایی غیر از جارو کشیدن معمولی می دهد. برای فهمیدن دیگر کاربرد های جاروبرقی مقاله موارد استفاده از جاروبرقی را بخوانید

جاروبرقی ارزان قیمت
سری‌های مختلف جاروبرقی به شما امکان تمیز کردن بخش‌های غیرقابل دسترس خانه را می‌دهد.

انواع لوله جاروبرقی

لوله‌های جاروبرقی داراری دو مدل تلسکوپی و خرطومی هستند و به صورت حدا در بازار ارائه می‌شوند. هر کدام از اینها ویژگی‌های خاص خود را دارند و در عملکرد و استفاده راحتتر از جاروبرقی تاثیر گذارند.

لوله تلسکوپی چیست؟

این لوله‌ها فلزی بوده و ارتفاع و بلندی آنها قابل تنظیم است. برای تنطیم این لوله‌ها یک لوله در درون لوله‌ای دیگر جای میگیرد که به اصلاح به آن عملکرد تلسکوپی می‌گویند و دلیل نامگذاری این لوله‌ها همین موضوع است. برای تغییر اندازه و قفل کردن لوله در ارتفاع دلخواه نیز اغلب از دکمه‌های ساده و یا پیشرفته استوانه‌ای استفاده می‌شود.

لوله خرطومی چیست؟

شاید ایده این نوع نامگذاری را از خرطوم فیل گرفته باشند که هم انعطاف پذیر است و هم مکش بالایی دارد. این نوع لوله‌ها به راحتی در هر جهتی جابجا شده و بسیار انعطاف پذیر هستند. مورد دیگری که در آن‌ها دیده می‌شود طول عمر و کارایی بالاترشان نسبت به لوله‌های تلسکوپی است. لازم است بگوییم که با تمام این خوبی‌ها لوله‌های خرطومی، قیمت بالایی دارند.

مزایای خرید جاروبرقی سطلی
لوله‌های تلسکوپی انعطاف کمتری نسبت به لوله‌های خرطومی دارند.

راهنمای خرید بهترین مارک جاروبرقی در بازار ایران

کمپانی‌های بسیار زیادی در حوزه تولید لوزام خانگی هستند که اقدام به تولید و عرضه جاروبرقی‌های با کیفیت در بازار جهانی می‌کنند. اما در این بین کمپانی‌های زیر در این عرصه موفق‌تر عمل کرده و سهم بیشتری را در بازار گرفته‌اند.

  • جاروبرقی بوش
  • جاروبرقی ال جی
  • جاروبرقی سامسونگ
  • جاروبرقی فیلیپس
  • جاروبرقی پاناسونیک

چرا جاروبرقی بوش بخریم؟

کمپانی بوش به عنوان یکی از بهترین برندها در جهان شناخته می‌شود. جاروبرقی‌های تولیدی این کمپانی دارای توان مکش بسیار بالا و قدرتمند است. در کمپانی بوش علاوه بر کیفیت به طراحی‌ هم توجه زیادی ‌می‌شود که حاصل آن تولید محصولاتی بسیار شیک و جذاب و با کاربری آسان است. جاروبرقی‌های بوش دراری فیلترهای بهداشتی استانداردی هستند که از خروج گرد و غبار جلوگیری و هوا را آلوده نمی‌کنند. از دیگر ویژگی‌های مهم آن به صدای کم جاروبرقی هم می‌توان اشاره کرد.

جاروبرقی‌های ال جی در ایران

ال جی یکی از محبوب‌ترین کمپانی‌های تولید کننده لوازم خانگی در جهان است. در گذشته بسیاری از خانواده‌های ایرانی تلاش می‌کردند که تمامی لوازم خانگی خود را از یک برند تهیه کنند و ال جی با مجموعه کامل لوازم خانگی‌های خود همیشه در بین گزینه‌های خرید قرار داشت. جاروبرقی ال جی نیز به تنهایی طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. زیرا که هم طراحی ساده و کاربر پسندی دارد و هم کیفیت ساخت بالا.

پیشنهاد مطالعه

جاروبرقی سامسونگ چه ویژگی‌هایی دارند؟

میزان محبوبیت لوازم خانگی کمپانی سامسونگ با ال جی را می‌توان به یک اندازه در ایران دانست. جاروبرقی‌های تولید سامسونگ دارای وزن مناسب و داراری موتور پر قدرت و کم صدا هستند. اما امروزه با توجه به بسته بودن نمایندگی‌های تولید این برند در کشور، قیمت جاروبرقی‌های سامسونگ بالا است.

آیا جاروبرقی فیلیپس گارانتی دارد؟

جاروبرقی‌های تولید شده توسط این کمپانی دارای قدرت مکش بسیار بالا هستند و از موتور پر قدرتی برخوردارند. از نکات عطف محصولات این کمپانی ارائه خدمات گارانتی بر روی محصولاتش را می‌توان نام برد.

کیفیت جاروبرقی پاناسونیک در چه حد است؟

جاروبرقی تولید شده توسط کمپانی پاناسونیک، ایده آل گرایی‌های این کمپانی را با خود به یدک می‌کشد. این شرکت به نوآوری در محصولات خود معروف است و جاروبرقی‌های تولید شده توسط آن دارای موتور پر توان با مکش عالی، صدا و وزن کم و طراحی کاربر پسند هستند.

راهنمای خرید جاروبرقی خوب
هنگام خرید جاروبرقی تنها به معروف بودن برند آن توجه نکنید، کیفیت و قدرت مکش را هم درنظر بگیرید

بهترین برند ایرانی جاروبرقی در بازار

باتوجه به تغییرات نرخ ارز در کشور و همینطور خروج نمایندگی مستقیم بسیاری از کمپانی‌های به نام تولید کننده لوازم خانگی از ایران، قیمت جاروبرقی‌های تولید برند خارجی بسیار بالا رفته است. از سوی دیگر کمپانی‌های بزرگی امروزه در کشور عزیزمان مشغول به تولید لوازم خانگی با کیفیت هستند که نمی‌توان از آنها چشم پوشید. اگر بخواهیم بهترین کمپانی‌های تولید کننده جاروبرقی را نام ببریم، اسنوا، پارس خزر و ساینا در این‌بین قرار می‌گیرند.

از کدام برند ایرانی جاروبرقی بخریم؟ پارس خزر، اسنوا یا ساینا؟

نام کمپانی‌‌های پارس خزر و اسنوا این روزها زیاد به گوش می‌خورد، هر دوی این برندها همراه با محصولات خود گارانتی نیز ارائه می‌کنند. اما جاروبرقی‌های تولیدی برند اسنوا به استانداردهای جهانی نزدیکتر شده است با این وجود جاروبرقی‌های پارس خزر نیز دارای موتورهای با کیفیتی هستند و از طرف دیگر قیمتشان پایین‌تر از اسنوا است. کمپانی ساینا نیز بیشتر در حوزه تولید جاروبرقی‌های سطلی فعالیت می‌کند و قیمت بسیار پایینی دارد. در خرید لوازم برقی سعی کنید کیفیت را به قیمت ترجیح دهید. زیرا با اندکی هزینه بالاتر شما محصولی با طول عمر بیشتر خواهید داشت.

5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا