×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

جارو برقی رباتیک یا هوشمند چیست؟

جارو برقی رباتیک یا هوشمند

دوست دارید وقتی وارد خانه می‌شوید، همه چیز تمیز و مرتب باشد؟ از جارو برقی رباتیک کمک بگیرید تا بدون دغدغه زمان، همواره منزلی تمیز و پاکیزه داشته باشید! جارو برقی روباتیک یک گجت هوشمند است که کارتان را در خانه کمتر کرده و به شما فرصت استراحت بیشتر می‌دهد. اگر شما یک فرد شاغل هستید و فرصت نظافت منزل‌تان را کمتر دارید، وجود یک جارو رباتیک برای شما واجب است. حس خوب این مسئله را زمانی می‌توانید درک کنید که پس از یک روز شلوغ، وارد خانه‌ای تمیز شده‌اید.

وبلاگ آچارباز قصد دارد این باره در یک نوشتار کوتاه اما جامع شما را با جارو رباتیک آشنا کند و ویژگی‌های این جارو برقی هوشمند را با شما در میان بگذارد. چنانچه قصد خرید یک جاروی هوشمند را دارید، نکاتی را که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید به شما یادآوری و در انتها بهترین برندهای خارجی و ایرانی جاروبرقی رباتیک را به شما معرفی می‌کند. به خاطر داشته باشید که در آچارباز تعمیر جارو شارژی انجام می شود و با خیال راحت می توانید این محصول را خریداری کنید. پس با ما در مقاله راهنمای خرید جارو برقی روباتیک همراه باشید.

جاروبرقی رباتیک چیست؟

تا حالا به این موضوع فکر کرده‌اید که جارو به سبک ربات‎ها چگونه است؟ و جارو رباتیک چیست؟ در دنیای مدرن امروزی استفاده از گجت‌های هوشمند که کارمان را راحت‌تر و آسان‌تر کند، مسئله سخت و دست نیافتنی نیست. زمانی تنها در تلویزیون، کارتون‌های آنها را می‌دیدیم، اما امروزه می‌دانیم هرآنچه که در رویایمان باشد، روزی به حقیقت خواهد پیوست. جاروبرقی رباتیک نیز از این قائده مستثنی نبوده و یک جاروی هوشمند است که در مقایسه با جاروهای برقی قدرت مکش کمتری دارد، اما می‌تواند به راحتی شوره حیوانات، گرد و خاک و قارچ را جمع آوری کند و با توجه به شکل و ظاهرش قادر است زیر کابینت، مبل، میز  و … برود و هرجا که کثیفی و یا آلودگی وجود دارد را کاملا تمیز و پاکیزه کند.

جارو برقی هوشمند پنل‌های قابل برنامه‌ریزی و سنسورهای حساس دارد که با کمک آنها می‌تواند برنامه نظافتش را انجام دهد. پنل جارو برقی رباتیک قابل برنامه‌ریزی بوده و مجهز به سنسور ارتفاع سنج است در نتیجه بدون سقوط از پله و تنها با تغییر مسیر، می‌تواند به خوبی کار نظافت منزل را انجام دهد.

جارو برقی هوشمند
جاروبرقی هوشمند دارای پنل‌های قابل برنامه ریزی و سنسورهای حساس است.

جارو برقی هوشمند چگونه کار می کند؟

نحوه کار جارو رباتیک در3 مرحله است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

  1. برس‌های کناری جارو برقی هوشمند با چرخش پیوسته ذرات روی زمین را از کناره‌های جارو به سمت برس اصلی هدایت می‌کند.
  2. برس غلتان، برس اصلی جارو روباتک بوده که مو و پرزها را جمع آوری می‌کند.
  3. لاستیک غلتان هم در جارو برقی هوشمند، گرد و غبار را جمع می‌کند.
  4. موتور دستگاه ذرات جمع شده را از طریق ورودی هوا به داخل مخزن می‌کشد.
جارو رباتیک با قدرت تی کشی
برخی از مدل‌های جارو برقی هوشمند، دارای مخزن آب و دستمال میکروفایبر، هستند که به کمک آنها، می‌توانند زمین را تی نیز بکشند.

جارو برقی رباتیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

  1. جارو رباتیک در درجه اول یک جارو برقی هوشمند بوده و بدون دخالت دست، به صورت خودکار می‌تواند نظافت منزل را انجام دهد.
  2. ابعاد و فرم ظاهر آن به گونه‌ای است که می‌تواند زیر کابینت، میز، تخت خواب و .. رفته و حتی گوشه‌ها و کنج‌های خانه را با کمک برس‌های متفاوتش تمیز کند.
  3. جارو رباتیک تنها یک جارو برقی نیست، بلکه می‌تواند تی‌کشی به دو سبک خشک و تر را نیز برای شما انجام دهد.
  4. جارو رباتیک همانطور که پیشتر به آن اشاره شد، دارای سنسور تشخیص ارتفاع است تا زمانیکه به پله نزدیک می‌شود، مسیر خود را تغییر دهد.
  5. جارو به سبک رباتیک این امکان را نیز دارد که پس از پایان نظافتش خودش به صورت خودکار به محل شارژ خود برگردد.
  6. جاروبرقی رباتیک اغلب ارتفاعی برابر با 10 سانتی‌متر دارد، بنابراین اگر ارتفاع زیر مبل، میز، کابینت شما بیشتر از 10 سانتی‌متر است، جارو رباتیک، می‌تواند نظافت آنها را به راحتی انجام دهد.
  7. جارو به سبک رباتیک می‌تواند تا حدود 2 سانتی‌متر ارتفاع بالا برود. بنابراین اگر فرش منزل شما ارتفاع کمتر از 2 سانتی‌متر داشته باشد، جارو شارژی رباتیک به راحتی آن را تمیز خواهد کرد.
  8. در برخی از مدل‌های جارو برقی هوشمند، امکان نظافت مبلمان و پرده نیز وجود دارد.
جارو برقی هوشمند
قدرت مکش بسیار بالا و استریل کردن محیط، از جمله ویژگی‌های فوق العاده جارو رباتیک‌ها هستند.
  1. جارو رباتیک مجهز به سیستم عیب یاب بوده و به محض بروز کوچک‌ترین نقص به شما مشکل را اطلاع می‌دهد.
  2. قدرت بالا و صدای کم، از جمله مزیت‌های بارز جاروهای برقی روباتیک است.
  3. جارو برقی هوشمند، قابلیت اتصال آن به اینترنت و ارتباط با سایر وسایل هوشمند خانه را دارند.
  4. یکی از ویژگی‌های بارز جارو برقی هوشمند، مجهز بودن آن به سنسورهای قوی و چشم الکترونیکی است که قدرت آنالیز و تشخیص مسیر و قدرت تشخیص اشیا را به دستگاه می‌دهد.

جارو برقی رباتیک مناسب چه کسانی است؟

خرید جاروبرقی رباتیک برای افرادی که حیوان خانگی داشته و مدام موی حیوان کف خانه می‌ریزد و یا افرادی که دچار معلولیت هستند و یا کمردردهای شدید دارند، وسیله‌ای مناسب است. این گجت هوشمند قدرتش به اندازه جارو برقی‌های معمولی نیست، ولی برای افرادی که بسیار پرمشغله هستند و می‌خواهند از جارو کردن و نظافت‌های روزانه خلاص شوند، گزینه مناسبی است.

تعمیر جارو شارژی
خدمت تعمیر جارو شارژی آچارباز، یک تعمیرکار سیار جاروبرقی است که جاروبرقی و جارو شارژی شما را عیب‌یابی کرده و مشکلاتی که دارد را برطرف می‌کند. اگر در حین کار، جاروبرقی و یا جارو شارژی شما خاموش شد، از طریق اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیر جاروبرقی را ثبت کنید.
درخواست تعمیر جارو شارژی
جارو برقی روباتیک
جارو به سبک رباتیک این امکان را به شما می‌دهد که زیر مبل، تخت هرجایی که نظافت آن سخت و یا غیر قابل دسترس است به راحتی انجام شود.

چه نکاتی را در خرید جارو برقی هوشمند باید در نظر گرفت؟

اگر قصد خرید جارو رباتیک دارید و می‌خواهید جارو به سبک ربات‌ها را تجربه کنید، باید هنگام خرید به نکاتی که در ادامه اشاره می‌کنیم، توجه کنید.

1. سیستم مسیریابی جارو رباتیک

یکی از مواردی که در خرید جارو رباتیک باید در نظر بگیرد، مسیریابی این جاروهای برقی هوشمند است. یک جارو هوشمند 4 حرکت را باید بتواند انجام دهد تا بتوان آن را به عنوان یک نظافتچی خوب انتخاب کرد:

  • حرکت خودکار

جارو برقی روباتیک در حالت خودکار به صورت پیش فرض در خانه حرکت می‌کند تا زمانیکه شارژش تمام شود.

  • حرکت چرخشی

جارو برقی هوشمند حول یک نقطه مرکزی به شکل مارپیج و یا دایره‌ای می‌چرخد.

  • حرکت لبه‌ای

در این حالت جارو برقی روباتیک می‌تواند گوشه‌ها و کناره‌های خانه را تمیز کند.

  • حرکت زیگزاگی یا فرمت S شکل

بهترین شیوه نظافت جارو به سبک ربات ها، شیوه حرکت زیگزاگی است.

2. قدرت مکش جارو رباتیک

قدرت مکش یکی دیگر از نکاتی است که در هنگام خرید جارو رباتیک، باید به آن توجه کرد. اغلب جارو برقی‌های روباتیک که دارای برس غلتان هستند، قدرت مکشی بین 400 تا 600 پاسکال دارند. جارو برقی هوشمند که برس غلتان ندارد، قدرت مکشش بین 700 تا 1000 پاسکال خواهد بود.

نکته: توان مصرفی جاروهای برقی ربایتک از جارو برقی‌های معمولی کمتر است. یک جارو برقی معمولی توان مصرفی آن بین 1400 تا 1200 وات است. اما جارو برقی روباتیک توان مصرفی آن زیر 50 وات است.

خرید جاروبرقی رباتیک برای افرادی که حیوان خانگی داشته و مدام موی حیوان کف خانه می‌ریزد و یا افرادی که دچار معلولیت هستند و یا کمردردهای شدید دارند، وسیله‌ای مناسب است.

توان جارو برقی روباتیک
توان مصرفی جارو به سبک ربات‌ها از توان جارو برقی‌های معمولی و یا شارژی دستی پایین‌تر بوده و حدود 50 وات است. اما برای از بین بردن گرد و غبار، موی حیوانات و … کارآمدی لازم را دارد.

3. ابعاد بدنه جارو رباتیک

ارتفاع جارو رباتیک اغلب بین 7 تا 12 سانتی‌متر است. هرچه جارو باریک‌تر باشد، کیفیت آن بهتر خواهد بود. زیرا بهتر می‌تواند از فضای آزاد زیر مبلمان، کابینت و … عبور می‌کند.

4. قابلیت برنامه‌دهی جارو رباتیک

اغلب جاروهای برقی روباتیک قابلیت برنامه‌دهی را دارند. مدل‌های اندک و بسیار قدیمی آنها این قابلیت را نداشتند.

5. قابلیت جاروکشی فرش و موکت جارو رباتیک

اگر قسمت عمده منزل شما با فرش پوشیده شده‌است باید مدلی را انتخاب کنید که بتواند هر سطحی را جارو کند. مدل‌های پیشرفته جارو هوشمند از جاروهای رباتیک معمولی گران‌تر هستند.

6. قابلیت کنترل از راه دور جاروبرقی روباتیک

جاروهای برقی رباتیک معمولی، قابلیت کنترل از راه دور را ندارند. اما مدل‌های جدیدتر را از طریق نصب اپلیکیشن مخصوصشان، می‌توان در هر زمان و هرجا کنترل کرد. حتی وقتی کار نظافت آن تمام می‌شود، می‌توانید از طریق دریافت نوتیفیکیشن، باخبر شوید که کار جارو تمام شده‌است. حتی اگر جارو جایی گیر کرده باشد به شما اطلاع داده می‌شود. علاوه براین جاروبرقی‌های هوشمند امروزی قابلیت ارسال فیلم و عکس را نیز دارند.

7. حسگرهای جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی‌های روباتیک‌، دارای حسگرهای سرخ هستند که به جارو کمک می‌کند تا به مبل و میز و … برخورد نکند. مدل‌های جدید جارو برقی روباتیک دارای سیستم دید 360 درجه هستند و با کمک اسکنرهای لیزری، حسگرها و دوربین‌هایی که دارند، موقعیت مکانی را بررسی کرده و متوجه موانع، اختلاف سطح و … می‌شوند.

8. شارژ خودکار جاروبرقی رباتیک

در جاروبرقی‌های روباتیک قدیمی، پس از اینکه شارژشان تمام می‌شد، باید شما آنها را به منبع تغذیه متصل می‌کردید. اما مدل‌های جدید جاروبرقی هوشمند این قابلیت را دارند که برای شارژ مجدد خود به منبع تغذیه برگردند.

قدرت شارژ جارو روباتیک
جارو برقی روباتیک یک ساعت شارژ خود را حفظ می‌کند و برای شارژ مجدد اغلب به 2 تا 3 برابر زمان نیاز دارد.

9. دیوار مجازی

مدل‌های جدیدتر جارو برقی رباتیک می‌توانند بین اتاق‌ها حرکت کنند. مدل‌های قدیمی این امکان را نداشت و باید خودتان آن را به صورت دستی به اتاق دیگر می‌بردید. این ویژگی‌ مدل‌های جدید جارو برقی هوشمند که خود مسئله‌ساز است، سبب شده که این گجت‌ها، حتی داخل سرویس بهداشتی و … هم بروند و هیچ محدودیتی برای حرکت نداشته باشند. به همین دلیل مدل‌های جدید جارو برقی رباتیک، دارای قابلیت دیوار مجازی هستند. با قرار دادن این قابلیت در این گجت‌ها قلمرو آنها محدود می‌شود. در هنگام خرید جارو برقی روباتیک بررسی کنید که حسگر فروسرخ دارد یا خیر!

10. فیلتر هپا

فیلترها در هر دو نوع جاروبرقی معمولی و روباتیک هوای برگشتی را پاکیزه می‌کنند. فیلترها انواع مختلف دارند که در جاروبرقی‌های روباتیک، بهترین نوع فیلتر، فیلتر هپاست که حداکثر ذرات پرز و غبار را به خود جذب می‌کند. جاروبرقی‌های رباتیک که مجهز به فیلتر هپا هستند، برای افرادی که حیوان خانگی داشته و یا مبتلایان به آلرژی، گزینه بسیار مناسبی هستند.

پیشنهاد مطالعه
فیلتر جارو روباتیک
فیلترها در جارو برقی روباتیک کمک می‌کنند تا هوای برگشتی عاری از هرگونه ذرات پرز و غبار باشد.

معرفی برندهای خارجی و ایرانی جارو برقی رباتیک

متاسفانه هنوز برندهای معتبر ایرانی قادر به تولید جارو برقی رباتیک نیستند. اما مشهورترین نمونه‌های خارجی جارو برقی هوشمند عبارتند از:

جارو برقی رباتیک EcoVacs Deebot N79

این مدل یکی از مدل‌های بسیار مرغوب با قیمت مناسب است که صدای بسیار کمی نیز دارد و از طریق گوشی هوشمند، می‌توان آن را کنترل کرد. عمر شارژ جارو برقی هوشمند EcoVacs Deebot N79 حدود 2 ساعت برای خانه‌های مدرن است. تنها ایرادی که می‌توان به آن گرفت این است که موهای بلند و یا موی حیوانات را به خوبی جمع نمی‌کند.

جاروبرقی رباتیک شارک Ion R85

یکی از بهترین جارو برقی روباتیک 2020 مدل رباتیک شارک Ion R85 است که قدرت تمیزکنندگی بسیار خوبی داشته و در تمیز کردن گرد و غبار و موی حیوانات بسیار خوب عمل می‌کند. مدت زمان نظافت خانه با آن، یک ساعت و بیست دقیقه خواهد و دارای یک اپلیکیشن است. تنها ایراد این مدل، گیر کردن آن روی فرش‌های ضخیم است.

جاروبرقی رباتیک Eufy RoboVac 11

مدل Eufy RoboVac 11 به دلیل لوازم جانبی مطمئن و ارائه خدمات بسیار خوب به مشتریان، به عنوان یکی از بهترین‌ها انتخاب شده. در این جاروبرقی برای مدیریت از طریق گوشی، باید هزینه‌ای جداگانه پرداخت شود که این مسئله را باید به عنوان یک نکته منفی در این مدل در نظر گرفت.

جاروبرقی رباتیک ای ربات Roomba s9+

یکی از هوشمندترین و بهترین مدل‌های جارو برقی روباتیک مدل Roomba s9+ است که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، طرح خانه را ثبت کند و سپس به نظافت آن بپردازد. عملکرد تمیز کردن این مدل فوق‌العاده بوده و می‌تواند 99 درصد موی حیوانات را تمیز کند.

جاروبرقی رباتیک ای ربات Roomba s9+
یکی از ویژگی‌های جذاب جاروبرقی رباتیک ای ربات Roomba s9+، خالی کردن مخزن آن پس از 30 بار استفاده است.

جاروبرقی رباتیک ای لایف V3s Pro

مدل ای لایف  V3s Pro،می‌توان گفت که 100 درصد موهای ریخته شده از حیوانات را جمع می‌کند. کف‌های چوبی را بسیار خوب تمیز می‌کند و  قیمت این محصول نیز بسیار مناسب است. اما نکته منفی آن کند بودن مدل فوق در نظافت خانه و صرف 90 ساعت زمان برای نظافت و صدای زیاد آن است.

در این مقاله سعی براین داشتیم که در یک راهنمای خرید جارو برقی رباتیک، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم و در انتها چند مدل از بهترین جارو برقی‌های روباتیک هوشمند 2020 را به شما معرفی کنیم. چنانچه تصمیم به خرید یک جاروبرقی هوشمند به دلیل اختلال در جاروبرقی خود دارید، پیشنهاد می‌کنیم تعمیر جارو شارژی  خود را به کارشناسان ماهر آچارباز سپرده و هزینه‌های خود را مدیریت کنید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا