×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

موارد استفاده از جاروبرقی | چه کارهایی را می‌توان با جاروبرقی انجام داد؟

کاربردها و موارد استفاده از جاروبرقی

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چه استفاده‌‌های دیگری می‌توان از جاروبرقی کرد؟ اگر همه‌ی کاربردهای وسایل منزل را بدانید و از آن‌ها استفاده کنید، بی شک زندگی راحت‌تری را تجربه خواهید کرد. این امکانات در اختیار نسل امروزی قرار گرفته‌اند و چه بهتر که از آن‌ها به‌درستی استفاده کنیم.

کاربرد شناخته شده‌ی جاروبرقی کمک کردن به نظافت بهتر است، علاوه بر این مورد کاربردهای دیگری هم برای جاروبرقی در نظر گرفته شده است که آچارباز در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازد.

در ادامه مقاله می خوانید:

1- از بین بردن موها، حتی موهای ریز و خز حیوانات خانگی

یکی از کاربردهای فوق‌العاده‌ی جاروبرقی از بین بردن موهای ریز است. اگر به نگهداری حیوانات خانگی علاقه‌مند هستید و ترس این را دارید که موها و خزهای آن‌ها خانه‌تان را کثیف کند، پیشنهاد می‌کنیم به جاروبرقی‌تان سر بزنید و از کاربردهای بسیاری که دارد استفاده کنید. شما می‌توانید از ضمیمه‌هایی که مختص سر جاروبرقی هستند استفاده کنید و به تمیز کردن موهای اضافی‌ که سطح بدن حیوانات خانگی را پوشانده‌ است بپردازید.

۲- پیدا کردن اشیا گم شده!

گاهی اتفاق می‌افتد شی‌ء کوچکی مانند پیچ یا انگشتر را گم کنید و مدت زیادی را برای پیدا کردن آن صرف کنید. یا ممکن است آن ‌را جایی انداخته باشید که نمی‌توان به راحتی به آن دسترسی داشت؛ جایی مثل پشت میز یا زیر کابینت که دسترسی به آن‌ها مشکل است. در این هنگام جاروبرقی گزینه‌ی مناسبی برای بازیابی کردن آن‌ها است. شما می‌توانید جوراب زنانه‌ی نازکی را به سر لوله‌ی جاروبرقی بکشید و به سرعت وسیله‌ی گمشده یا دور از دسترس‌تان را پیدا کنید.

پیدا کردن اشیاء گمشده
با جاروبرقی و پارچه‌ای جوراب مانند می‌توان وسایل دور از دسترس یا گمشده را پیدا کرد.

۳- براق کردن اثاثیه‌ی منزل

با کمک یک نوشابه‌ی سودا و جاروبرقی می‌توان تمامی وسایل خانه را درخشان و نو کرد:

  1. سودا را در یک آب‌پاش بریزید و آن‌را آزادانه بر روی مبل‌، فرش و ملحفه‌ها بپاشید
  2. به کمک اسفنج آن‌را روی سطح مورد نظر پخش کنید.
  3. سودا به دلیل داشتن یک ساینده‌ی طبیعی می‌تواند لایه‌های کهنه‌‌ی موجود در سطوح را از بین ببرد.
  4. عد از اینکه سودا را روی سطح مورد نظر پخش کردید، به مدت یک ساعت صبر کنید و بعد با جاروبرقی آن‌ها را جارو کنید.

پس از انجام این کار تمیزی و درخشندگی وسیله‌ها بی شک باعث شگفتی‌تان خواهد شد.

4- تمیز کردن سطوح و کاهش دادن آلرژی

به احتمال زیاد تا به حال به این موضوع توجه نکرده‌اید، ولی بهتر است بدانید، گردگیری کردن وسایل خانه با استفاده از دستمال‌های گردگیری باعث گسترش دادن و پراکنده شدن آلودگی‌ها می‌شود. اگر قبل از گردگیری کردن سطوح، ابتدا با جاروبرقی آن‌ها را جارو بکشید و بعد دستمال‌کشی کنید آلودگی و آلرژی کمتری را به محیط برمی‌گردانید.

تمیز کردن سطوح و کاهش دادن آلرژی
اگر به موی حیوانات و یا گرده گل‌ها آلرژی پیدا کرده‌اید ولی در خانه خود از آن‌ها نگهداری می‌کنید، با کشیدن جاروبرقی، این مشکل را حل کنید.

۵- از بین بردن حشرات خانگیِ مزاحم

طبق مطالعاتی که در دانشگاهی به نام «اوهایو» انجام شده است، مکش جاروبرقی به میزان 96 درصد باعث کاهش حشرات می‌شود. حشراتی مانند کنه و کک با تغذیه‌ی پوستِ ریخته شده‌ی انسان در سطوح رشد و در نهایت تولید مثل می‌کنند. به کمک جاروبرقی می‌توانید منبع تغذیه‌ی این حشرات را از بین ببرید و از گسترده شدن آن‌ها جلوگیری کنید.

علاوه بر این موارد شما می‌توانید با استفاده از جاروبرقی پشه‌ها و عنکبوت‌هایی که در گوشه و کنار و سقفِ خانه‌ها دیده می‌شوند را جمع‌آوری کنید و از بین ببرید.

پیشنهاد مطالعه
از بین بردن حشرات مزاحم
به کمک جاروبرقی می‌توان حشرات مزاحم را از بین برد.

۶- تمیز کردن وسایل آشپزخانه به کمک جاروبرقی

یکی دیگر از فواید جاروبرقی این است که شما می‌توانید به کمک آن وسایل آشپزخانه‌تان را تمیز کنید و در بهبود عملکرد آن‌ها تاثیرگذار باشید. مثلا شما به کمک جاروبرقی می‌توانید گرد و غبارهای کوئل و کندانسور یخچال را از بین ببرید؛ این کار عمر یخچال‌تان را طولانی‌تر می‌کند و باعث سردتر شدن و بهتر عمل کردن آن می‌شود. یا می‌توانید زیر و پشت لوازم برقی‌تان را جارو کنید تا تجمع حشرات از بین برود و احتمال هیچ‌گونه آتش‌سوزی‌ وجود نداشته باشد.

گردگیری کردن وسایل خانه با استفاده از دستمال‌های گردگیری باعث گسترش دادن و پراکنده شدن آلودگی‌ها می‌شود

۷- خوشبو کردن منزل

اگر دوست دارید در یک محیط خوشبو زندگی کنید و رایحه‌ی عطرِ خوشبوی خودتان یا همسرتان را بیشتر احساس کنید، می‌توانید روی کمک جاروبرقی‌ منزل‌تان حساب کنید. به این صورت که می‌توانید قبل از جارو کشیدن، یک توپ پنبه‌ای آغشته به عطر را در کیسه‌ی جاروبرقی قرار دهید و شروع کنید به جارو کشیدن. در این حین عطر به صورت آرام در هوا آزاد و باعث طراوت و تازگی می‌شود.

۸- از بین بردن بوی بد بالش‌ها

برخی از انواع پارچه‌ها مانند پارچه‌های مخملی که در بالش‌ها یا تشک‌ها استفاده می‌شوند را به دلیل حساسیتی که دارند، نمی‌توان با ماشین لباسشویی شست و بوی بد آن‌ها را از بین برد. برای از بین بردن بوی بدِ این پارچه‌ها می‌توان از جوش شیرین و جاروبرقی استفاده کرد. پودر جوش شیرین را روی نقطه‌ای که می‌خواهید تمیز کنید بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه منتظر بمانید. بعد از گذشتن این تایم با جاروبرقی آن‌ها را جارو کنید و از تمیزی‌‌شان لذت ببرید.

۹- ترمیم کردن فرش

بی شک همه‌‌ی افراد، فرو رفتن الیاف فرش‌ها به‌دلیل قرار گرفتن وسایل سنگین مثل مبلمان را حتی برای یک بار هم که شده، دیده‌اند. برای اینکه فرش‌های‌تان را به حالت اولیه خودشان بازگردانید یک راهکار ساده را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کافی است مقداری یخ را روی فرش قرار دهید و منتظر بمانید تا ذوب شود. بعد از ذوب شدن، آن قسمت را با جاروبرقی جارو کنید تا الیاف‌های فرش با مکش جاروبرقی به حالت اولیه خود برگردند.

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که همه‌ی جاروبرقی‌‌ها از این امکان برخوردار نیستند. جاروبرقی‌هایی می‌توانند مایعات را جارو کنند که از نوع آب و خاک باشند. اگر جاروبرقی‌تان از نوع آب و خاک بود، می‌توانید این کار را انجام دهید وگرنه جاروبرقی‌‌تان با جارو کردن آب دچار مشکل خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه
ترمیم کردن فرش
به کمک جاروبرقی و چند تکه یخ می‌توان الیاف‌های فرورفته‌ی فرش را به حالت اول برگرداند.

۱۰- تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی

برای تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی نیز می‌توان از جاروبرقی استفاده کرد. جاروبرقی این قابلیت را دارد که پرزهای موجود در ماشین لباسشویی را جمع‌آوری کند.

اگر به هر دلیلی جاروبرقی منزل‌تان دچار مشکلاتی جدی شد و نتوانستید از کاربردهای آن به‌خوبی استفاده کنید، می‌توانید برای تعمیر جاروبرقی از تکنسین‌های این حوزه کمک بگیرید.

تعمیر جارو برقی در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر جاروبرقی و تعمیر جارو شارژی آچارباز، یک تعمیرکار سیار جاروبرقی است که جاروبرقی و جارو شارژی شما را عیب‌یابی کرده و مشکلاتی که دارد را برطرف می‌کند. اگر در حین کار، جاروبرقی و یا جارو شارژی شما خاموش شد، از طریق اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیر جاروبرقی را ثبت کنید.
درخواست تعمیر جاروبرقی
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا