×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

11 نکته طلایی کلی در مورد جاروبرقی

نکات طلایی تمیز کردن جاروبرقی

دانستن نکات طلایی در مورد جاروبرقی و نحوه استفاده صحیح از آن، می‌تواند عمر دستگاه را تا 20 سال افزایش دهد. ما در وبلاگ آچارباز، قصد داریم تا با بیان نکات طلایی در رابطه با نحوه کار با جاروبرقی به شما کمک کنیم تا از این وسیله برقی، بهتر استفاده کنید. پس با ما همراه باشید.

نکته اول تمیز کردن جاروبرقی

هنگامیکه می‌خواهید جاروبرقی را تمیز کنید، آن را از برق بکشید.  برای تمیز کردن، از یک پارچه مرطوب و مواد شوینده ملایم استفاده کنید. به یاد داشته باشید ماهی یک بار، قبل از قرار دادن جاروبرقی در جای خودش آن را تمیز کنید.

تمیز کردن جاروبرقی
بهتر است ماهی یک بار، جاروبرقی را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید.

رفع انسداد در درگاه ورودی

از جمله نکات طلایی جاروبرقی، که باید به آن دقت کنید، این است که هر نوع انسداد در درگاه ورودی، شلنگ، بلوتوث و … را باید همان لحظه برطرف کنید.

تمیز کردن غلطک جاروبرقی

در صورتیکه غلتک جاروبرقی با نخ ، مو یا پرز، دچار گرفتگی شد، باید موها، پرزها و … را با قیچی یا چاقو جدا کنید. البته به یاد داشته باشید قبل از تمیز کردن غلطک، جاروبرقی را از برق بکشید.

پیشنهاد مطالعه

خالی نگهداشتن و تمیزکردن کیسه جاروبرقی

یکی دیگر از نکات طلایی جاروبرقی خالی نگه داشتن کیسه آن است. کیسه جاروبرقی را مرتب تمیز کنید و در صورتیکه نصف کیسه پر شد، آن را تعویض کنید. با پر شدن کیسه جاروبرقی، مکش آن بسیار کم می‌شود. هرگز به نشانگر جاروبرقی اعتماد نکنید. مرتب کیسه‌ی جاروبرقی را بررسی کنید.

تعمیر جارو برقی در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر جاروبرقی و تعمیر جارو شارژی آچارباز، یک تعمیرکار سیار جاروبرقی است که جاروبرقی و جارو شارژی شما را عیب‌یابی کرده و مشکلاتی که دارد را برطرف می‌کند. اگر در حین کار، جاروبرقی و یا جارو شارژی شما خاموش شد، از طریق اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیر جاروبرقی را ثبت کنید.
درخواست تعمیر جاروبرقی
کیسه جاروبرقی
یکی از نکات طلایی جاروبرقی، حفظ مکش آن است. برای حفظ مکش جاروبرقی، مرتب کیسه‌ی آن را چک کنید.

اگر کیسه جاروبرقی شما، پارچه‌ای است و می‌خواهید آن را در خانه خالی کنید:

  • کیسه را در یک زباله بزرگ قرار دهید.
  • با یک دست دهانه پلاستیک بزرگ را گرفته و با دست دیگر، کیسه‌ی پارچه‌ای را، تکان دهید.
  • کیسه‌ی پارچه‌ای جاروبرقی را با آب و مواد شوینده ساده همچون مایع دستشویی بشویید.
  • اجازه دهید کیسه پارچه‌ای به طور کامل خشک شود. سپس در داخل جاروبرقی قرار دهید.

بررسی فیلتر جاروبرقی

فیلتر جاروبرقی را هربار بررسی کنید، تا تمیز باشد. چنانچه قابل جدا شدن است، آن را خارج کرده و بشویید. در صورتیکه پاره شده یا بسیار کثیف است، آن را تعویض کنید. هرگز بدون فیلتر، جاروبرقی را روشن نکنید.

تمیز کردن فرش با جاروبرقی

برای تمیز کردن فرش با جاروبرقی، آن را به طور آهسته، عقب و جلو کنید تا به صورت کامل فرش تمیز شود. قرنیزهای دور اتاق را نیز با جارو برقی تمیز کنید. گاهی حمل کردن جاروبرقی از کشیدن آن در خانه، راحت‌تر است.

پیشنهاد مطالعه

خلوت کردن اتاق
قبل از شروع به جاروکردن، مسیری که قصد دارید، جارو کنید را از وسایل خانه و … خلوت کنید. به طور مثال مبل‌ها را از مسیر جارو برقی بردارید.

گاهی قطعات ریز مثل برگ گیاهان، تکه‌های پاره شده کاغذ، را با دست از روی زمین، بردارید. قطعات درشت‌تر زباله، ممکن است برای موتور جاروبرقی و یا خرطومی آن مشکل ایجاد کند.

4  نکته مهم  در رابطه با موتور جاروبرقی

موتور جاروبرقی بسان قلب تپنده‌ی آدمی است. در این قسمت سعی داریم، قوانین طلایی در مورد موتور جاروبرقی را با شما در میان بگذاریم.

  • یکی از نکاتی که در خرید جاروبرقی باید به آن توجه کنید، قدرت موتور جاروبرقی است. قدرت جاروبرقی بین 300 تا 2200 وات است. سعی کنید، از جاروبرقی‌ها با قدرت زیر 1000 وات استفاده نکنید.
  • صدای جاروبرقی نیز یک مسئله مهم است. هنگام خرید جاروبرقی، صدای آن را بررسی کنید تا زیاد نباشد. سعی کنید، جاروبرقی بخرید که کم صدا باشد. علاوه براین صدای جاروبرقی، نشان دهنده‌ی سلامت آن است. چنانچه، در صدای جاروبرقی، تغییری احساس کردید، آن را به تعمیرکار جاروبرقی نشان دهید.

برای ثبت سفارش از وب سایت آچارباز نیز می‌توانید، کمک بگیرید. کافی است، سفارش‌تان را در بخش، تعمیر جاروبرقی به ثبت برسانید. همکاران ما در کمترین زمان ممکن به کمک شما می‌آیند.

پیشنهاد مطالعه

کم صدا بودن جاروبرقی
یکی از نکات طلایی جاروبرقی، کم صدا بودن آن است. جارویی خریداری کنید که کم صدا یا بی‌صدا باشد.
  • جارو نکردن آب با جاروبرقی، از جمله نکات طلایی جاروبرقی است، که باید به آن توجه کنید. جاروبرقی‌های معمولی، فاقد مخزن جمع آوری آب هستند. جمع کردن آب روی زمین موجب اختلال در عملکرد موتور می‌شود.
  • از دیگر نکات طلایی جاروبرقی این است که بیش از 30 دقیقه آن را روشن نگه ندارید. این کار، عمر جاروبرقی را افزایش می‌دهد..

برای تمیز کردن فرش با جاروبرقی، آن را به طور آهسته، عقب و جلو کنید تا به صورت کامل فرش تمیز شود.

استفاده طولانی مدت از جاروبرقی
استفاده طولانی مدت از جاروبرقی، به موتور دستگاه فشار آورده و عمر آن را کم می‌کند.

3 نکته طلایی در مورد کیسه جاروبرقی

کیسه یا پاکت جاروبرقی یکی از اجزای مهم آن است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید.

  1. بهترین نوع کیسه جاروبرقی، کیسه‌های یک بار مصرف هستند که بعد از هربار استفاده، می‌توانید آن را دور بیاندازید.
  2. تمیز کردن فیلترها یکی دیگر از نکات طلایی جاروبرقی‌هاست که باید در حین استفاده از آن رعایت کنیم. هرچقدر فیلتر کثیف باشد، قدرت مکندگی جارو کاهش یافته و به موتور، فشار بیشتری، می‌آید.
  3. همانطور که اشاره شد، مراقب زباله‌ها باشید، هرگز با جاروبرقی، زباله‌های نمدار، خاکستر سیگار، ته سیگار روشن، شاخ و برگ درختان را جمع آوری نکنید. در صورت عدم توجه به این موضوع به خرطومی دستگاه آسیب می‌رسد.
چک کردن پر بودن کیسه جاروبرقی
کیسه‌های یک بار مصرف یا کاغذی جاروبرقی را پس از هربار مصرف بررسی کنید. چنانکه نصف آن پر شده، بهتر است آن را تعویض کنید.

دانستنی‌های مهم در خرید جاروبرقی

  • یکی از نکات طلایی جاروبرقی قد دسته آن است. جارویی را انتخاب کنید که طول دسته آن زیاد باشد و بتوان آن را تنظیم کرد.
  • در انتخاب جاروبرقی توجه کنید که لوازم جانبی آن در بازار موجود باشد.
  • هنگام خرید جاروبرقی به این موضوع که نمایندگی تعمیر آن در سطح شهر وجود دارد یا خیر توجه کنید.
  • پیش از خرید جاروبرقی، مدلی را انتخاب کنید که انعطاف‌پذیر باشد و در خانه بتوان آن را در همه جا حرکت داد.

در این مقاله در مورد نکات طلایی جاروبرقی که می‌تواند عمر دستگاه را افزایش دهد، با هم صحبت کردیم. چنانچه جاروبرقی شما دچار مشکل شد و یا برای سرویس سالانه آن خواستید از خدمات تعمیر جاروبرقی آچار باز کمک بگیرید. کافی است سفارش‌تان را از طریق اپلیکیشن یا وب سایت آچارباز در بخش تعمیر جاروبرقی، به ثبت برسانید. همکاران ما، در کمترین زمان ممکن آماده خدمات رسانی هستند.

3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا