×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

شیوه درست جارو زدن فرش‌ با جارو برقی

نحوه درست جارو زدن با جارو برقی

در دنیای شلوغ این روزها و افزایش دغدغه‌­ها، افراد وقتی برای مرتب کردن منزل ندارند؛ اما رعایت بهداشت و نظافت منزل برای همه مهم است. زیرا همه بعد از یک روز شلوغ کاری و انجام کارهای روزمره به خانه می­آیند تا استراحت کنند و به آرامش برسند. هیچ­کس دوست ندارد با خستگی به خانه بیاید و با خانه­ای کثیف رو‌به‌­رو شود. جاروبرقی یکی از بهترین و کاربردی‌ترین وسایل نظافت منزل است. با ما در ادامه این مقاله آچارباز همراه باشید تا با نحوه درست جارو زدن فرش با جاروبرقی آشنا شوید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

جاروبرقی کشیدن از کارهاییست که هرکسی انجام آن را دوست ندارد. اما برای تمیزی خانه چاره ای جز انجام آن وجود ندارد. انتخاب جاروبرقی مناسب، زمان مناسب جاروبرقی کشیدن و روش صحیح انجام آن از مواردی است که در این مقاله به شما اشاره می‌شود.

انتخاب جاروبرقی مناسب گاهی ممکن است سخت باشد. زیرا جاروبرقی انواع مختلفی دارد از جمله جاروبرقی‌های شارژی، ایستاده، مخزن دار و دستی. علاوه بر آن برندهای مختلفی دست به تولید جاروبرقی می‌زنند و با توجه به مواد اولیه از کیفیت­های مختلفی دارند.

تنوع زیاد جاروبرقی در بازار می­‌تواند شما را در انتخاب آن گیج کند. برندهای خارجی و ایرانی زیادی در بازار وجود دارند اما همه آن‌ها یکسان نیستند و هر جاروبرقی مناسب هر فرشی، هر بودجه‌­ای و هر شخصی نیست. مثلاً برخی از فرش‌ها بافت نرمی دارند درنتیجه جاروبرقی هم باید متناسب با بافت فرش انتخاب شود. پس هنگام خرید جاروبرقی باید دقت کنید که مناسب فرش شما و پاسخگوی نیازهایتان باشد.

جارو زدن فرش نرم
برای جاروزدن فرش‌های نرم باید از برس مخصوص استفاده کنید.

بهترین برند جاروبرقی

فیلیپیس

یکی از بهترین و معروف‌ترین برندهایی که در زمینه لوازم برقی محصولات باکیفیتی تولید می­کند، فیلیپس است. فیلیپس برندی هلندی و می­‌توان گفت ابر ستاره دنیای الکترونیک است. این برند با ارائه محصولات با کیفیت، قدرت خود را ثابت کرده است. جاروبرقی‌های این برند نیز از این قاعده مستثنی نیستند و جزء بهترین جاروبرقی‌های بازار هستند.

بوش

اغلب فروشندگان جاروبرقی یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار را برای خرید، جاروبرقی بوش اعلام می‌کنند. آلمان کشوری صنعتی است که محصولات خود را به سراسر دنیا صادر می‌­کند؛ بوش نیز برندی آلمانی است که قدرت جاروبرقی‌­های آن زبانزد است.

تعمیر جارو برقی در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر جاروبرقی و تعمیر جارو شارژی آچارباز، یک تعمیرکار سیار جاروبرقی است که جاروبرقی و جارو شارژی شما را عیب‌یابی کرده و مشکلاتی که دارد را برطرف می‌کند. اگر در حین کار، جاروبرقی و یا جارو شارژی شما خاموش شد، از طریق اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیر جاروبرقی را ثبت کنید.
درخواست تعمیر جاروبرقی

سامسونگ

همه در سراسر دنیا نام سامسونگ را شنیده و حداقل از یکی از محصولات آن استفاده کرده­­‌اند. سامسونگ برندی کره‌ای است. همه محصولات این شرکت رقیبی قوی برای سایر شرکت­هاست که جاروبرقی آن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

ال جی

ال­جی نامی آشنا برای همه مردم دنیاست. این برند محصولات با کیفیتی تولید می­‌کند. ال جی از مواد اولیه با کیفیت برای ساخت محصولات خود استفاده می‌کند. در نتیجه می‌توان گفت جاروبرقی‌های این برند نیز جزء بهترین جاروبرقی‌های بازار است.

پاناسونیک

پاناسونیک نیز جاروبرقی­‌های با کیفیتی تولید می‌­کند که در رقابت با دیگر برندها جا نمی‌­ماند.

البته این جاروبرقی‌ها قیمت بالایی دارند و همه افراد توان خرید آنها را ندارند. در نتیجه اگر نمی‌توانید برای جاروبرقی خود زیاد هزینه کنید می‌توانید از برندهای خوب ایرانی مثل پارس­ خزر و اسنوا استفاده کنید. این جاروبرقی‌ها بسیار قدرتمند هستند و کیفیت خوبی دارند.

خرید جاروبرقی مناسب
در صورتی که نمی‌توانید جاروبرقی گران قیمت بخرید بهتر است از جاروبرقی‌های ایرانی استفاده کنید.

ویژگی‌­های یک جاروبرقی خوب

همانطور که گفتیم جاروبرقی‌ها انواع مختلفی دارند از شارژی گرفته تا سیلندردار و هوشمند.

جاروبرقی‌های هوشمند نسل جدید این تکنولوژی هستند که تحول بزرگی در این صنعت ایجاد کردند. طرز کار این جاروبرقی به این شکل است که می‌توان آن­ها را با کنترل از راه دور هدایت کرد. این وسیله برای کسانی که وقتی برای نظافت یا حوصله ندارند، بسیار مناسب است. البته این جاروبرقی‌­ها نسبت به دیگر مدل‌­ها گران‌­تر هستند.

مهم­ترین ویژگی یک جاروبرقی قدرت مکش آن است؛ هر چقدر قدرت مکش آن بیشتر باشد از کیفیت بهتری برخوردار است؛ به همین میزان اگر صدای کمتری داشته باشد بهتر است.

ویژگی بهترین جاروبرقی
کیفیت بدنه جاروبرقی بسیار مهم است؛ حتما هنگام خرید آن به استحکام و جنس بدنه توجه کنید.

برس چرخان جارو برقی

اکثر جاروبرقی‌ها دارای یک برس چرخان هستند. این برس طراحی شده تا بتواند عمق پرزهای فرش را تمیز کند. دیگر کاربرد این برس جمع کردن موهای ریخته شده روی فرش است که بسیار کاربردی است.

اگر موهای بلندی دارید به دفعات شاهد موهای ریخته شده خود روی فرش هستید، این آیتم برای شما بسیار مناسب است؛ اما برای همه فرش‌ها مناسب نیست.

اگر فرش‌های پشمی، گلیمی، و درکل فرش‌هایی با سبک‌های خاص دارید این ویژگی مناسب فرش شما نیست و ممکن است آن را نخ کش کرده و به پرزهایش آسیب برساند.پس هنگام خرید جاروبرقی برای این نوع فرش‌ها باید دقت کنید که فاقد این ویژگی باشد.

فرایند جارو کشیدن را با عجله انجام ندهید، برای اینکه گردوخاک فرش کامل پاک شود باید با صبر و حوصله و به آرامی جارو بکشید.

 شیوه صحیح کشیدن جاروبرقی

شاید فکر کنید جاروبرقی کشیدن شیوه خاصی ندارد. اما اگر شیوه صحیح جاروبرقی کشیدن را رعایت نکنید، ممکن است به فرش‌تان آسیب برسانید. قبل از اینکه شروع به جارو کشیدن کنید همه جای فرش را با دقت نگاه کنید و چیزها و اشیائی که روی فرش هستند را جمع کنید. این قطعات ریز و درشت را اگر جاروبرقی به داخل بکشد، ممکن است باعث آسیب رسیدن به آن و اختلال در مکش شود.

همچنین دسته جاروبرقی را در جهت پرزهای فرش حرکت دهید و این کار را در تمام نقاط فرش تکرار کنید تا کاملاً تمیز شود. فرایند جارو کشیدن را با عجله انجام ندهید، برای اینکه گرد و خاک فرش کامل پاک شود، باید با صبر و حوصله و به آرامی جارو بکشید.

تعویض کیسه جاروبرقی
برای افزایش طول عمر موتور جاروبرقی، فیلتر و یا کیسه آن را به­ طور مرتب شستشو داده و یا عوض کنید.

تنظیم ارتفاع جارو برقی

همه جاروبرقی‌ها لوازم جانبی و تجهیزاتی دارند که در صورت لزوم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. مثلاً برای نقاطی که دسترسی کمتری دارند مثل راه پله‌ها، لبه دیوار، زیر کمد از سری کوچک‌تر استفاده کنید، یا برای مبل‌ها و فرش‌های ابریشمی نیز از سری مخصوص استفاده کنید تا به فرش و مبل آسیبی نرسد و هم فرایند جارو کشیدن آسان‌تر و سریع‌تر پیش رود‌.

پیشنهاد مطالعه

دفعات مناسب جاروبرقی کشیدن

تعداد دفعات مناسب جاروبرقی کشیدن به تعداد و میزان رعایت نظافت افراد بستگی دارد. به طور مثال اگر در خانه شما رفت و آمد زیاد است، حیوان خانگی دارید، در مناطق کویری و پر گرد و خاک زندگی می‌کنید، در محله زندگی‌تان کارهای ساخت و ساز انجام می‌شود و … باید چند بار در هفته جاروبرقی بکشید. ولی در صورتی که زیاد رفت و آمد ندارید و نظافت را رعایت می‌کنید می‌توانید هفته ای یکبار یا دو هفته یک بار خانه را جارو برقی بکشید.

فرسایش فرش به دلیل تمیز نکردن فرش‌ها
جارو نکشیدن و تمیز نکردن فرش‌ها به مرور باعث فرسایش آن می‌شود.

در این مقاله سعی کردیم نکات مهم در ارتباط با نحوه درست جارو زدن فرش با جاروبرقی را بیان کنیم. دقت داشته باشید در صورتی که به نکات اعلام شده توجه نکنید به سرعت دستگاه خراب می‌شود و باید برای تعمیر جاروبرقی خود اقدام کنید.

تعمیر جارو برقی در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر جاروبرقی و تعمیر جارو شارژی آچارباز، یک تعمیرکار سیار جاروبرقی است که جاروبرقی و جارو شارژی شما را عیب‌یابی کرده و مشکلاتی که دارد را برطرف می‌کند. اگر در حین کار، جاروبرقی و یا جارو شارژی شما خاموش شد، از طریق اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیر جاروبرقی را ثبت کنید.
درخواست تعمیر جاروبرقی

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا