×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

دکوراسیون و ساختمان

صفر تا صد آموزش نصب ریموت روی لوستر

نصب ریموت روی لوستر

 نصب ریموت روی لوستر تنظیم روشنایی و روشن یا خاموش کردن آن راب رای ما آسان‌تر می‌کند. طی چند مرحله ساده می‌توانید به‌تنهایی نصب ریموت روی لوستر را انجام دهید. در ادامه این مقاله آچارباز به صورت گام به گام این مراحل را شرح می‌دهیم. اگر تصمیم گرفتید که نصب ریموت روی لوستر را به کارشناس باتجربه بسپارید، متخصصین آچارباز این کار را با نهایت دقت برای شما انجام می‌دهند.کافی‌ست درخواست خود را در صفحه برقکاری ساختمان یا تعمیر لوستر ثبت کنید یا با شمار 02154591616 تماس بگیرید.

آموزش مراحل نصب ریموت روی لوستر

ریموت کنترل به خاموش و روشن کردن یا تنظیم نور لوسترها کمک می‌کند. ریموت، فرستنده و لوستر، گیرنده محسوب می‌شود. برای نصب ریموت کنترل لوستر باید ابتدا انواع آن را بشناسید و بعد با انتخابی درست، آن را برای لوستر خود نصب کنید. ریموت کنترل‌ها به‌طور معمول تا فضای 100 متری لوستر کار می‌کنند و این مزیت به شما کمک می‌کند تا لوسترها را راحت‌تر روشن و خاموش کنید.

مزایای نصب ریموت روی لوستر
با اطلاع از مدل لوستر به‌راحتی می‌توانید نصب ریموت روی لوستر را انجام دهید.

برای نصب ریموت روی لوستر باید از ترمینال استفاده کنید و برای داشتن ظاهر منظم و زیبا بهتر است از چسب برق برای سازماندهی سیم‌های ترمینال استفاده کنید.

ترمینال در لوسترهای دارای ریموت، عضو مهمی است و خرابی یکی از اعضای ترمینال بر عملکرد سایر اعضای آن اثر می‌گذارد. با استفاده از ریموت کنترل، لامپ‌ها را به صورت گروهی روشن می‌شوند و روشنایی نور قابل تنظیم است.

کانال‌های ریموت لوستر متفاوت هستند. به‌طور مثال مدار ریموت کنترلی که چهار کانال دارد، باید شامل 4 رله باشد. از این ریموت کنترل 4 کاناله می‌توانید برای روشن کردن 4 رشته روشنایی مانند لوستر، چراغ، ریسه و … استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه

گام به گام نصب ریموت روی لوستر   

  1. برای اتصال برق به ریموت کنترل، سیم قرمز ورودی فاز ترانس را به دو سیم نول و فاز وصل کنید. سیم ورودی نول و سیم خروجی نول است.
  2. در ادامه باید سیم قرمز را به سیم فاز و سیم‌های مشکی را به سیم نول سقف وصل کنید. اینکه کدام سیم مشکی را متصل می‌کنید، تفاوتی در نتیجه کار ندارد.
  3. سیم‌های خروجی برق ترانس با رنگ‌های مختلفی طراحی شده‌اند تا قابلیت تفکیک خوبی داشته باشند. به اندازه سیم‌هایی که در این قسمت می‌بینید، روی ریموت کنترل نیز کلید وجود دارد. به عنوان مثال اگر این  قسمت دو سیم داریم، روی ریموت کنترل نیز دو کلید وجود دارد.  
روش نصب ریموت روی لوستر
قبل از نصب ریموت روی لوستر بهتر است برق ساختمان را قطع کنید و سپس به سراغ اتصالات سیم‌ها را انجام دهید.
  •  در زمان نصب ریموت روی لوستر، رابطه مستقیمی بین سیم‌ها و تعداد کلیدهای روی ریموت کنترل وجود دارد و زمانی که کلیدی را فشار دهید، برق سیم قطع یا وصل می‌شود. البته همیشه دو کلید روی ریموت ها وجود دارند که می‌توانند به طورکامل سیم های ترانس را قطع یا وصل کنند.  

به هر کدام از این سیم‌ها و دکمه‌های روی کنترل ریموت یک کانال گفته می‌شود. پس اگر روی ریموت شما دو دکمه وجود دارد، یعنی کنترل دارای 2 سیم بوده و دو کاناله است. به همین ترتیب هر زمان تعداد آنها افزایش پیدا کند، تعداد سیم‌ها و کانال‌های ریموت شما نیز بیشتر می‌شود. نصب ریموت روی لوستر، مصرف برق زیادی ندارد و در عوض کار شما را راحت‌تر می‌کند.  

برقکاری ساختمان در آچارباز
آچارباز، در زمینه خدمات برق ساختمانی آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما می‌توانید جهت ثبت درخواست در سامانه آچارباز از طریق این لینک اقدام کنید تا کارشناس با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد:
برقکاری ساختمان

نصب ریموت روی لوسترهای ال ای دی

لامپ‌های ال ای دی ترانس داشته و هر ترانس هم یک سیم فاز و نول دارد. برای نصب ریموت روی لوستر از نوع ال ای دی یا اس ام دی باید به تعداد لامپ‌های آنها دقت کنید. اگر لوستر شما دو نوع لامپ داشته باشد، باید از ریموت‌های دو کاناله استفاده کنید. بعضی از لوسترهای ال ای دی دارای 3 نوع لامپ هستند که در آن صورت باید برای آنها ریموت‌های 3 کاناله انتخاب کنید. تمامی مراحل بعدی نصب ریموت روی لوستر ال ای دی نیز مانند لوسترهای معمولی انجام می‌شوند. در این مقاله آچارباز به نحوه نصب ریموت روی لوستر معمولی یا ال ای دی اشاره کردیم. اگر به تنهایی نمی‌توانید مراحل نصب ریموت را انجام دهید، آچارباز با توجه به کارشناسان ماهرش می‌تواند به شما در زمینه برقکاری ساختمان و تعمیر لوستر و … کمک کند. شما می‌توانید با شماره 02154591616 تماس بگیرید یا از طریق اپلیکیشن درخواست‌های خود را ثبت کنید.

نصب و تعمیر لوستر و انواع چراغ با آچارباز
نصب و تعمیر لوستر و انواع چراغ شامل عیب یابی و تعمیر و نصب انواع لوستر و چراغ است. با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز در اسرع وقت کارشناس به محل شده اعزام می‌شود.
تعمیر لوستر
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا