×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

گام به گام تعویض شیر تخلیه آبگرمکن

تعویض شیر تخلیه آبگرمکن

مانند تمام شیرهای آب، شیر تخلیه آبگرمکن شما ممکن است فرسوده شود و نشت کند. اغلب این اتفاق پس از تخلیه آبگرمکن در زمان تعمیر و نگهداری دستگاه رخ می‌دهد. در اکثر مواقع تعمیر این شیر امکان پذیر و مقرون به صرفه نیست؛ زیرا ممکن است مجدد نشت آب وجود داشته باشد و آبگرمکن آسیب ببیند. در این مقاله آچارباز مراحل تعویض شیر تخلیه آبگرمکن آموزش داده شده است. اما در صورتی‌که خودتان ابزار و مهارت و فرصت کافی برای این کار را ندارید بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. برای ثبت سفارش در آچارباز کافیست در این صفحه روی کلمه تعمیر آبگرمکن کلیک کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید. کارشناسان ما در اسرع وقت به محل شما اعزام شده و تعمیرات دستگاه شما را با ابزار حرفه‌ای و با قیمتی مقرون به صرفه انجام می‌دهند.

زمان تعویض شیر تخلیه آبگرمکن چه موقع است؟

ممکن است متوجه نشت آب از زیر شیر تخلیه در پایین آبگرمکن شوید. در صورتی که شیر تخلیه بسته باشد باید آب در مخزن نگه داشته شود اما هنگامیکه باز است، آب از مخزن خارج می‌شود تا زمانی که شیر تخلیه بسته شده یا مخزن خالی شود. با گذشت زمان، شیر تخلیه ممکن است شروع به خراب شدن کند تا جایی که نیاز به تعویض داشته باشد؛ اما قبل شروع تعویض شیر آبگرمکن باید ابتدا وسایل مورد نیاز را تهیه کنید.

پیشنهاد مطالعه

وسایل مورد نیاز برای تعویض شیر تخلیه آبگرمکن

اگر می‌خواهید خودتان برای تعویض شیر تخلیه آبگرمکن اقدام کنید به وسایل زیر نیاز دارید:

  • شلنگ باغچه
  • نوار لوله کش
  • شیر تخلیه نو
  • آچار قابل تنظیم
  • انبر قفل کانال

مراحل تعویض شیر تخلیه آبگرمکن

در ادامه با 8 مرحله که باید در تعویض شیر تخلیه آبگرمکن طی کنید، آشنا می‌شویم:

مرحله اول: منبع برق یا منبع سوخت آبگرمکن خاموش کنید

ابتدا باید برق آبگرمکن را قطع کنید. منبع انرژی شما برق یا گاز (گاز طبیعی یا LP) خواهد بود. برای قطع برق آبگرمکن باید برق را در قطع کننده مدار یا پانل برق قطع کنید.

قطع برق برای تعویض شیر تخلیه آبگرمکن
کلید مدار یک برچسب اطلاع رسانی دارد تا به شما بگوید که کدام فیوز با آبگرمکن مطابقت دارد.

مرحله دوم: جریان آب به آبگرمکن را قطع کنید

در مرحله بعد باید جریان آب را به آبگرمکن قطع کنید. شما می‌توانید با استفاده از شیر قطع کننده جریان در خط آب ورودی یا آب سرد، منبع آب خود آبگرمکن را قطع کنید. شیر قطع کننده جریان از ورود آب به آبگرمکن در هنگام بسته جلوگیری می‌کند. این موضوع به شما امکان می‌دهد که بدون قطع کردن کل آب خانه خود، فقط جریان آب آبگرمکن را قطع کنید. سپس یک شیر آب گرم نزدیک را باز کنید و اجازه دهید آب جاری شود تا فشار کاهش یابد. این فرآیند ممکن است چند دقیقه طول بکشد و در نهایت جریان آب متوقف شود. اکنون شیر آب گرم را باز بگذارید.

مرحله سوم: مخزن آبگرمکن را تخلیه کنید

قبل از تعویض شیر تخلیه آبگرمکن، باید مخزن را تخلیه کنید. در غیر این صورت، هنگامیکه شیر تخلیه را از دستگاه خارج می‌کنید، آبگرمکن به طور غیرقابل کنترلی تخلیه می‌شود. به منظور تخلیه مخزن آبگرمکن، یک شلنگ باغبانی را به شیر تخلیه وصل کنید تا انتهای شلنگ به زهکشی کف یا منبع امن دیگری منتهی شود. هنگامیکه شلنگ شما به طور ایمن به شیر تخلیه وصل و انتهای آزاد آن به زهکش کف منتهی شد، می‌توانید دریچه تخلیه را باز کنید تا آب گرم داخل مخزن آبگرمکن خارج شود. مهم است این مرحله را با احتیاط انجام دهید، زیرا ممکن است آب هنوز داغ باشد.

باز کردن شیر تخلیه آبگرمکن
در تصویر بالا نحوه باز کردن شیر تخلیه آبگرمکن را مشاهده می‌کنید.

مرحله چهارم: شیر تخلیه قدیمی را بردارید

اکنون با خالی بودن مخزن می‌توانید شیر تخلیه را از آبگرمکن خارج کنید. برای برداشتن شیر تخلیه قدیمی، به یک آچار فرانسه یا ابزار مشابه نیاز دارید. همراه داشتن حوله یا پارچه برای پاک کردن آب اضافی نیز توصیه می‌شود. انتهای شیر تخلیه متصل به آبگرمکن را با ابزار بگیرید و در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا شل شود. بعد از اینکه شیر تخلیه را شل کردید، باید بتوانید آن را با دستان خود باز کنید تا زمانیکه از آبگرمکن جدا شود. هر آب اضافی باقی مانده در مخزن در این زمان خارج می‌شود.

مرحله پنجم: شیر تخلیه جدید را نصب کنید

بعد از تعویض شیر تخلیه آبگرمکن، اکنون باید شیر جدید را نصب کنید. برای اطمینان از عدم نشتی شیر تخلیه، توصیه می‌کنیم از نوار لوله کشی (نوار تفلون) یا نوع دیگری از درزگیر استفاده کنید. این کار مانع از عبور آب از شیارهای کوچکی می‌شود که در آن شیر به آبگرمکن متصل می‌شود. سپس شیر تخلیه جدید را در محل مناسب آبگرمکن پیچ کنید و در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا سفت شود.

 وسایل لازم برای تعویض شیر تخلیه آبگرمکن
بررسی کنید که شیر تخلیه بدرستی سفت شده و پس از نصب کاملاً بسته باشد.

مرحله ششم: دوباره مخزن را با آب پر کنید

سپس با باز کردن شیر قطع کننده جریان ورودی، آب را به واحد بازگردانید. آب دوباره مخزن را پر می‌کند، اما هنوز گرم نمی‌شود. برای اطمینان از جریان آب و داغ بودن آب، باید به طور دوره‌ای شیر آب سینک آشپزخانه، حمام یا هر فضای دیگری از ملک را باز کنید. این فرآیند فقط باید از پنج تا 15 دقیقه طول بکشد تا اطمینان حاصل کنید که تمام هوا از سیستم شما خارج یا به اصطلاح هواگیری صورت گرفته است.

مرحله هفتم: سوخت را به واحد بازگردانید

اکنون باید سوخت را به آبگرمکن برگردانید. شما این کار را با روشن کردن مدار شکن مناسب برای آبگرمکن برقی خود یا چرخاندن شیر گاز در موقعیت مناسب روی دستگیره انجام خواهید داد. پس از بازگرداندن برق به واحد، آب گرم می‌شود. مدت زمانیکه طول می‌کشد تا آب گرم شود به زمان بازیابی دستگاه مورد نظر بستگی دارد.

مرحله هشتم: نشت را بررسی کنید

اکنون که با موفقیت مراحل تعویض شیر تخلیه آبگرمکن را انجام دادید، بهتر است بررسی کنید که این قطعه جدید بدرستی و بدون نشتی کار می‌کند. پس از اینکه اجازه دادید آبگرمکن تا حدی پر شود، می‌توانید شلنگ خود را وصل کرده و شیر تخلیه را باز کنید؛ تا زمانیکه نشتی از شیر تخلیه که در آبگرمکن نصب شده است وجود نداشته باشد، مشکلی وجود ندارد. به یاد داشته باشید که شیر تخلیه را باید سفت ببندید تا هیچگونه نشتی وجود نداشته باشد.

آیا تعویض شیر تخلیه در افزایش عمر آبگرمکن تاثیر دارد؟

بدون شک هر قطعه از آبگرمکن در افزایش طول عمر دستگاه موثر است. پس مهم است که هرگونه خرابی و نقص را به سرعت برطرف کنید. به خصوص در مورد شیر تخلیه که اگر با نشتی آب همراه باشد، باعث کاهش عملکرد آبگرمکن و متعاقب آن کم شدن طول عمر دستگاه می‌شود. شیر تخلیه باید عملکرد خود را در دراز مدت حفظ کند. نگهداری منظم و استفاده صحیح به اثربخشی پایدار آن کمک می‌کند. با این حال، تعویض شیر تخلیه آبگرمکن نیاز به متخصص دارد. برای انجام خدمات تعمیر آبگرمکن می‌توانید از طریق تماس با شماره 02154591616 با کارشناسان آچارباز ارتباط بگیرید.

تعمیر آبگرمکن در محل با آچارباز
در صورتی که نیاز به سرویس یا تعمیر آبگرمکن دارید یا با هرگونه مشکل در آبگرمکن خود برخورد کردید، درخواست تعمیر خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید:
تعمیر آبگرمکن

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا