×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

شیر تخلیه آبگرمکن چیست و چه کاربردی دارد؟

شیر تخلیه آبگرمکن چیست؟

شیر تخلیه آبگرمکن قطعه‌ای است که اغلب در پایین آبگرمکن قرار می‌گیرد و امکان تخلیه و شستشوی مخزن را فراهم می‌کند. آبگرمکن‌ها، چه مخزن‌دار و چه بدون مخزن، نیاز به تعمیر و نگهداری دوره‌ای برای حذف رسوب دارند. رسوب می‌تواند بر کارایی و طول عمر آبگرمکن‌ها تأثیر بگذارد. شیر تخلیه یک بخش کلیدی در انجام این تعمیر و نگهداری است. در این مقاله آچارباز قصد داریم به سوال شیر تخلیه آبگرمکن چیست و چه کاربردی دارد، پاسخ دهیم.    آشنایی با شیر تخلیه آبگرمکن و نحوه کار آن کمک می‌کند تا در صورت نیاز، بتوانید این قطعه را تعویض کنید. اما چنانچه مهارت و تخصص لازم را در زمینه تعمیرات ندارید، می‌توانید بتعرای انجام این خدمات روی کلمه تعمیر آبگرمکن در این صفحه کلیک کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید. تعمیرکاران ما در اسرع وقت به محل شما اعزام شده و مشکل را برطرف می‌کنند.

شیر تخلیه آبگرمکن چیست؟

شیر تخلیه از قبل روی آبگرمکن قرار دارد که دارای دو دهانه با انتهایی زاویه‌دار است. تعمیرکاران با اتصال یک شلنگ به این شیر می‌توانند مخزن را برای سرویس یا نگهداری تخلیه کنند. شیرهای تخلیه در پایین آبگرمکن شما قرار دارند و با توجه به مدل آبگرمکن، ممکن است در نزدیکی مرکز یا کمی به سمت راست دستگاه قرار گرفته باشند.

شیرهای تخلیه فقط در آبگرمکن‌ها و مخازن ذخیره سازی مسکونی یافت می‌شوند. شیر تخلیه آبگرمکن باید در تمام طول عمر دستگاه دوام بیاورد. بنابراین توصیه می‌شود در صورت نیاز به تعویض نوع برنجی آن را تهیه کنید که دوام بیشتری نسبت به شیرهای تخلیه پلاستیکی داشته باشد. به طورکلی شیرهای تخلیه یکی از قطعاتی هستند که کمتر در آبگرمکن تعویض می‌شوند.

خارج شدن آب از شیر تخلیه آبگرمکن
تعمیرکاران به کمک شیر تخلیه آبگرمکن می‌توانند آب داخل مخزن را تخلیه کنند.

وظیفه شیر تخلیه آبگرمکن چیست؟

عملکرد صحیح شیر تخلیه آبگرمکن در نگهداری ایمن سیستم ضروری است. سلامت این شیر در طول فرآیندهای تخلیه و شستشو مخزن آبگرمکن بسیار مهم است؛ زیرا وظیفه نگهداری آب در مخزن را بر عهده دارد. اگر شیر نشتی داشته باشد، آب مخزن کم می‌شود و خطر سرریز شدن آب در خانه را افزایش می‌دهد. وظیفه شیر تخلیه عبارت است از:

  1. نگهداری آب داخل مخزن برای کارکرد عادی آبگرمکن
  2. تخلیه آب مخزن در زمان شستشو و رسوب زدایی

همچنین شیر تخلیه به عنوان مکانیزم کاهش فشار در هنگام تخلیه عمل می‌کند. این شیر باید به طور موثر فشار اضافی را از مخزن آزاد و فرآیند تخلیه ایمن را تضمین کند. چه شیر یک چهارم چرخشی باشد و چه شیر چند چرخشی یا ترکیبی با شلنگ، کارکردن با آن باید آسان باشد. سهولت کار باعث می‌شود فرآیند تخلیه سریع و ساده انجام شود.

جنس شیر تخلیه بر دوام و مقاومت آن در برابر خوردگی تاثیر می‌گذارد. شیرهای برنجی اغلب طول عمر و مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی دارند، در حالیکه شیرهای پلاستیکی مقرون‌به‌صرفه‌ اما کم دوام هستند. اگر شیر تخلیه شامل یک شلنگ یا یک اتصال باشد، باید یک اتصال ایمن و بدون نشتی ایجاد کنید.

نحوه کار شیر تخلیه تخلیه آبگرمکن چیست
سلامت شیر تخلیه در طول فرآیندهای تخلیه و شستشو مخزن آبگرمکن بسیار مهم است؛ زیرا وظیفه نگهداری آب در مخزن را بر عهده دارد.
پیشنهاد مطالعه

مشکلات رایج شیر تخلیه آبگرمکن چیست؟

پس از پاسخ به پرسش شیر تخلیه آبگرمکن چیست؟ نوبت به بررسی مشکلات رایج این شیر می‌رسد. شیر تخلیه آبگرمکن به ندرت نیاز به تعویض دارد، اما برخی از مشکلات سبب خرابی و در نتیجه تعویض آن‌ها می‌شوند. مشکلات رایج شیر تخلیه آبگرمکن عبارتند از:

1- آسیب در حین حمل یا سرویس

شیر‌های تخلیه پلاستیکی به ویژه هنگام حمل آبگرمکن مستعد آسیب هستند. همچنین ممکن است در صورت برخورد یک جسم سنگین آسیب ببینند؛ در نتیجه ترک می‌خورند یا می‌شکنند که این امر باعث نشتی خواهد شد. در برخی موارد نادر، هنگام تعویض شیر تخلیه پلاستیکی یا اتصال آن به شلنگ با اتصالات فلزی، عدم اتصال صحیح ممکن است باعث نشتی شود.

2- رسوب انباشته شدن

رسوب بیش از حد ناشی از مواد معدنی آب در ته مخزن جمع می‌شود. در نتیجه، این رسوبات باعث مسدود شدن شیر تخلیه که در پایین آبگرمکن قرار دارد، می شوند. اگر پس از باز کردن شیر تخلیه برای شستشوی آبگرمکن، آب از آن خارج نشود، به احتمال زیاد رسوب باعث مسدود شدن شیر می‌شود. در این مواقع باید شیر تخلیه را تعویض کنید.

3- نشتی شیر تخلیه

واضح‌ترین نشانه‌ای که تعویض شیر تخلیه را ضروری می‌کند، نشتی از شیر تخلیه است. بررسی کنید که آیا شیر تخلیه به طور کامل بسته شده یا خیر. مطمئن شوید که در را با دقت به سمت راست بچرخانید؛ زیرا می‌خواهید از باز کردن شیر تخلیه دستگاه جلوگیری کنید. اگر تایید کردید که شیر تخلیه به‌طور کامل بسته شده‌است و همچنان به نشتی ادامه می‌دهد، باید تعویض شود.

نکته: نشتی می‌تواند در اثر خوردگی یا رسوب بیش از حد ایجاد شود، به‌ویژه زمانیکه آب سخت در سیستم لوله کشی وجود دارد.

مشکلات رایج در شیر تخلیه آبگرمکن چیست
واضح‌ترین نشانه‌ای که تعویض شیر تخلیه را ضروری می‌کند، نشتی از شیر تخلیه است که در اثر خوردگی و رسوب ایجاد می‌شود.

آیا شیرهای تخلیه قابل تعویض هستند؟

بله می‌توانید یک شیر تخلیه پلاستیکی را به یک شیر تخلیه برنجی ارتقا دهید؛ اما باید قطر و طول هر شیر با ابعاد و برند آبگرمکن مطابق داشته باشد. شیرهای تخلیه برای مدل‌های مختلف آبگرمکن، قطر و طول‌های مختلفی دارند. برای مثال، یک آبگرمکن 75 گالن به شیر تخلیه با قطر بزرگتری نسبت به آبگرمکن‌های 40 یا 50 گالن نیاز دارد. اکثر شیرهای تخلیه آبگرمکن مسکونی 40 گالن و 50 گالن قطر ¾ اینچ دارند.

بیشتر بدانید: گام به گام تعویض شیر تخلیه آبگرمکن

هرآنچه درباره شیر تخلیه آبگرمکن آموختیم

در این مقاله به سوال شیر تخلیه آبگرمکن چیست و کاربرد و مشکلاتی که ممکن است برای آن به وجود آید، آشنا شدیم. بازرسی، آزمایش و نگهداری منظم برای اطمینان از عملکرد مداوم شیر تخلیه آبگرمکن ضروری است. اگر شیر تخلیه علائمی از سایش، نشتی یا خرابی نشان داد، باید به‌سرعت تعویض شود تا از آسیب آب جلوگیری و کارایی سیستم آبگرمکن حفظ شود. اگر به تعمیرکار حرفه‌ای برای تعویض شیر تخلیه آبگرمکن یا سایر خدمات مربوط به تعمیر آبگرمکن نیاز دارید، می‌توانید درخواست خود را در اپلیکیشن یا سایت آچارباز ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

تعمیر آبگرمکن در محل با آچارباز
در صورتی که نیاز به سرویس یا تعمیر آبگرمکن دارید یا با هرگونه مشکل در آبگرمکن خود برخورد کردید، درخواست تعمیر خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید:
تعمیر آبگرمکن

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا