×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

آموزش استفاده صحیح از مایکروویو سامسونگ

مایکروویو سامسونگ، دستگاه مناسبی برای کاربری روزانه و خانگی است.

شرکت سامسونگ، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی است و تاکنون، مدل‌های مختلفی از مایکروویوهای خانگی این شرکت، وارد بازار شده‌اند. از طرفی، سری جدید مایکروویوهای سامسونگ، تنها یک مایکروویو ساده نیستند و ویژگی‌های فوق العاده‌ای دارند. بسیاری از افراد، با این قابلیت‌های جدید آشنایی ندارند و برای کار با دستگاه، دچار مشکل می‌شوند. به همین دلیل، ما قصد داریم تا در ادامه این مطلب به بررسی نحوه استفاده صحیح از مایکروویو سامسونگ و مشکلات رایج آن بپردازیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

آشنایی با علائم روی مایکروویو

در سال‌های اخیر، استفاده از مایکروویو که علاوه بر پخت کامل غذا، به گرم کردن سریع آنها کمک می‌کند، رواج پیدا کرده است. یکی از مهم‌ترین موضوعات برای آشنایی با نحوه استفاده صحیح از مایکروویو سامسونگ و کمک به تعمیر مایکروویو، شناخت علائم و دکمه‌های روی مایکروویو است. بدنه مایکروویو شما پر از علائم و دکمه‌های مختلف است، اما معنای هر یک از آنها چیست؟ در ادامه برخی از رایج‌ترین علائم موجود در مایکروویوهای سامسونگ را معرفی می‌کنیم.

نماد ماکرو در مایکروویو سامسونگ

علامت ماکرو در ماکروویو سامسونگ

دکمه دارای نماد ماکرو در ماکروویو سامسونگ، به شما کمک می‌کند تا از تنظیمات ماکرو برای یخ زدایی یا گرم شدن سریع غذا، پخت سبزیجات و سیب زمینی در آب استفاده کنید.

جالب است بدانید که اگر انواع سبزیجات و صیفی جات را در مایکروویو بجوشانید، میزان آب کمتری نسبت به پخت در قابلمه نیاز خواهید داشت. به این ترتیب ویتامین‌های موجود در غذا نیز بیشتر حفظ می‌شوند و با آب، دور ریخته نمی‌شوند.

نماد یخ زدایی در مایکروویو سامسونگ

علامت یخ زدایی

با استفاده از دکمه یخ زدایی شما قادر خواهید بود تا انواع مواد غذایی یخ زده را به سرعت به دمای محیط برسانید.

توجه کنید که برای استفاده از این قابلیت، باید وزن آن ماده را به سیستم اعلام کنید و سپس مایکروویو با توان و زمان مناسب، عمل یخ زدایی را انجام می‌دهد.

نماد کیسپی در مایکروویو سامسونگ

علامت کریسپی (مواد غذایی بسیار ترد)

با استفاده از این عملکرد، می‌توانید سیب زمینی سرخ کرده بسیار ترد، تهیه کنید یا سطح پیتزا و دیگر غذاهای خود را برشته کنید.

برای استفاده از این قابلیت، باید مواد غذایی دلخواه خود را در ظروف کریسپر و نشکن ریخته، سپس آنها را درون مایکروویو قرار دهید. چرا که برای کریسپی شدن مواد غذایی، دما و گرمای بسیار بالایی در محفظه مایکروویو جریان می‌یابد و عدم توجه به این نکته می‌تواند موجب ترکیدن و شکستن ظرف و پراکنده شدن تکه‌های آن درون دستگاه شود

نماد کانوکشن در مایکروویو سامسونگ

علامت پنکه (کانوکشن)

نماد پنکه، علامتی برای عملکرد هوای گرم درون محفظه دستگاه است. در این حالت، مایکروویو از یک فن برای توزیع یکنواخت گرما استفاده کرده و به پخت سریع غذاها، کمک می‌کند.

طبیعی است که استفاده از این قابلیت برای پخت کیک، چندان مناسب نخواهد بود.

نماد بخار در مایکروویو سامسونگ

علامت بخار

این دکمه، عملکرد بخار مایکروویو را فعال کرده و به شما کمک می‌کند تا با قرار دادن سبزیجات در یک سینی، بخارپز کنید.

برای استفاده از این قابلیت، باید ظرف مخصوصی را با آب پر کرده و سپس آن را در مایکروویو قرار دهید. به این ترتیب شما سبزیجات را بدون از دست دادن طعم، ویتامین‌ها و مواد معدنی و همچنین ساختار آنها، طبخ خواهید کرد.

نماد گریل در مایکروویو سامسونگ

علامت گریل

قابلیت گریل به شما امکان می‌دهد تا مواد غذایی همانند انواع گوشت قرمز، استیک، مرغ، ماهی و سبزیجات را به طور کامل گریل کنید.

البته باید توجه کنید که این قابلیت برای گریل کردن برش‌های ضخیم گوشت مناسب نیست. چرا که در این صورت باید زمان بیشتری برای گریل و مغز پخت شدن لایه‌های داخلی گوشت صرف کنید و همین امر موجب می‌شود تا لایه بیرونی گوشت، بسوزد.

نماد گریل نیمه رو در مایکروویو سامسونگ

علامت گریل ناقص (نیمه)

این قابلیت به شما کمک می‌کند تا تنها از بخشی از صفحه گریل استفاده کنید. بنابراین، باید مواد غذایی که می‌خواهید گریل کنید را در بخش‌های مرکزی صفحه گریل قرار دهید.

نماد پیتزا در مایکروویو سامسونگ

علامت پیتزا

همانطور که از نام آن پیداست، تنظیمات پیتزا، به شما کمک می‌کند تا پیتزایی ترد و خوشمزه بپزید و از پخت کامل آن نیز اطمینان حاصل کنید.

نماد گرما از پایین در مایکروویو سامسونگ

علامت گرما از سمت پایین

در این حالت، تمام گرمای مورد نیاز برای پخت، توسط یک عنصر گرم کننده از بخش پایینی مایکروویو تولید می‌شود. برای پخت بسیاری از غذاها، می‌توان از این حالت استفاده کرد. برای غذاهایی که در دمای بالا پخته می‌شوند، نیز می‌توان از حالت گرما از سمت پایین استفاده کرد.

شما می‌توانید از این نوع پخت برای طبخ کیک و حتی پیتزا استفاده کنید و مطمئن باشید که به صورت کامل پخته و نمی‌سوزد.

نماد گرما از بالا در مایکروویو سامسونگ

علامت گرما از سمت بالا

از این حالت برای پخت غذاهایی همانند پیتزا و کیک، که لایه بیرونی آنها از قبل پخته شده و هنوز به پخت نیاز دارند، کاربرد دارد.

نماد فن و گریل از پایین در مایکروویو سامسونگ

علامت فن و گریل

در حالت فَن و گریل، مایکروویو به طور متناوب صفحه گریل و فَن را روشن می‌کند. به این ترتیب، اجاق مایکروویو هر چند وقت یکبار هوای گرم اطراف ظرف را به حالت دم می‌رساند و کمک می‌کند تا قطعات و تکه‌های بزرگ‌تر گوشت و انواع ماهی نیز به خوبی پخته شوند.
تا اینجا برخی از متداول‌ترین علائم روی مایکروویو اشاره کردیم. برای مشاهده دیگر نمادها و علائم، می‌توانید نگاهی به کتابچه راهنمای مایکروویو خود بیاندازید.

برای تعمیر مایکروفر و مایکروویو از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

آشنایی با ارورهای مایکروویو سامسونگ و نحوه رفع آن

برای دانستن نحوه استفاده صحیح از مایکروویو سامسونگ، باید با کدهای خطای مایکروویو و معنای آنها آشنا شویم.

کدهای خطا در مایکروویو سامسونگ
هر یک از کدهای خطای مایکروویو دارای معانی و مفهوم مختص خود هستند

برخی از این کدهای خطا عبارتند از:

  • کد خطای SE

کلیدهای مایکروویو را تمیز کرده و بررسی کنید که آیا سطح صفحه کلید خیس است یا خیر. در صورت لزوم می‌توانید مایکروویو را خاموش کرده و دوباره تنظیم کنید.

  • کد خطایE-12 و E-45

وقتی سنسور گاز دچار مشکل شده و دستگاه داغ کرده باشد، این خطاها را نشان می‌دهد. در این حالت، باید مایکروویو را خاموش کرده و اجازه دهید تا حداقل 5 دقیقه خنک شود.

  • خطای Door

اگر در هنگام عملکرد سنسور PH/Easy (Humidity) درب مایکروویو را باز کنید، با این خطا مواجه خواهید شد. در این حالت باید دستگاه را خاموش کرده و دوباره راه اندازی کنید.

  • کد خطای C-d0

کلیدهای مایکروویو را تمیز کرده و بررسی کنید که آیا سطح صفحه کلید خیس است یا خیر. اگر دوباره با این خطا مواجه شدید، مایکروویو را برای مدت 30 ثانیه خاموش کرده و دوباره تنظیم کنید.

  • کد خطای C-10

دکمه Stop/Cancel را فشار دهید و دوباره دستگاه را راه اندازی کنید. اگر کد خطا دوباره ظاهر شد، مایکروویو را حداقل برای 30 ثانیه خاموش کرده و دوباره تنظیم کنید.

  • کد خطای E-15

وقتی در را باز می کنید یا در حالتSensor Cook ، کلید Stop/Eco را فشار دهید، پیام “E-15” به طور خودکار فعال می‌شود. برای بازگشت به حالت مقداردهی اولیه روی صفحه، باید کلید Stop/Eco را فشار دهید.

  • کد خطای E-24

قبل از گرم شدن بیش از حد مایکروویو، این کد خطا به طور خودکار فعال می‌شود. در صورت فعال شدن آن، کافی است کلید Stop/Eco را فشار دهید تا دستگاه دوباره به حالت اولیه، بازگردد.

در صورتی که اروری را مشاهده می‌کنید که جزو موارد بالا نیست می‌توانید برای رفع ارور مقاله «با خطاها و مشکلات رایج مایکروویو سامسونگ آشنا شوید» را مطالعه کنید.

روش استفاده از دکمه گریل یا سرخ کن

در بخش‌های قبل، به بررسی عملکرد دکمه‌ها و نحوه استفاده صحیح از مایکروویو سامسونگ پرداختیم و دیدیم که یکی از قابلیت‌های مایکروویوهای جدید، امکان گریل کردن انواع مواد غذایی و یا سرخ کردن آنهاست. اما چگونه می‌توان دکمه گریل را برای گریل کردن مواد غذایی استفاده کرد؟ در ابتدا باید توجه کنید که در هنگام لمس سینی و گیرنده‌های داخل فر، همیشه از دستکش‌های مخصوص فر استفاده کنید. چرا که تمامی اجزای موجود در مایکروویو، بسیار داغ می‌شوند سپس برای گریل نمودن کافی است تا:

  • درب فر را باز کنید و غذا را روی سینی فر قفسه قرار دهید.
  • دکمه Grill را فشار دهید و صبر کنید تا علائم حالت گریل روی صفحه نمایش، دیده شوند.
  • با چرخاندن دکمه انتخابگر چند کاره، مدت زمان لازم برای گریل کردن غذا را تنظیم کنید. (حداکثر 60 دقیقه)
  • دکمه Start را فشار دهید تا عملیات گریل کردن شروع شود. وقتی این مرحله به پایان برسد، دستگاه چند بار بوق می‌زند و متوقف می‌شود.

عملکرد کانوکشن چیست؟

کانوکشن، نوعی عملکرد برای پخت یکنواخت دستگاه‌های مایکروویو است که شما را قادر می‌سازد تا غذا را به همان روشی که در اجاق‌های سنتی تهیه می‌کردید، بپزید. با کمک عملکرد کانوکشن، شما می‌توانید مواد غذایی را در مدت زمان کوتاه‌تر، به صورت یکسان و یکنواخت، با بهترین درجه برشتگی، همراه با صرفه جویی در مصرف انرژی به دلیل سرعت بالاتر پخت در دمای پایین‌تر، طبخ کنید. برای استفاده صحیح از حالت کانوکشن مایکروویو سامسونگ دمای دستگاه را در محدوده 40 تا 250 درجه سلیوس قرار دهید. توجه کنید که حداکثر زمان پخت در حالت کانوکشن، 60 دقیقه است.

علامت کانوکشن چیست؟

در بخش‌های قبلی مقاله نحوه استفاده صحیح از مایکروویو سامسونگ با علامت کانوکشن آشنا شدیم و دیدیم که بیشتر مایکروویوها گزینه مشابهی برای اجرای عملکرد کانوکشن دارند.

قابلیت کانوکشن در مایکروویو سامسونگ
کانوکشن، به پخت یکدست غذاها کمک می‌کند.

برای استفاده از این قابلیت، کافی است:

  • دکمه کانوکشن را روی دستگاه خود فشار دهید تا دستگاه در این حالت پخت قرار گیرد.
  • به تنظیم دمای لازم برای پخت دستگاه بپردازید و زمان پخت را وارد کنید.
  • پس از تنظیم تمامی گزینه‌ها، دکمه Start/+30s را فشار دهید. حالا، پخت مواد غذایی در داخل دستگاه آغاز می‌شود و پس از اتمام فرآیند، دستگاه با صدای بوق، پایان عملیات را اعلام می‌کند.

کاربرد کلید Combi

کلید Combi، برای زمانی که به پخته و برشته شدن غذاها نیاز داریم، به کار برده می‌شود. بنابراین شما باید مواد غذایی را در ظرفی بدون درپوش، درون مایکروویو و روی پایه بلند یا کوتاه دستگاه قرار دهید. استفاده از پخت ترکیبی با کلید Combi در حالت‌های زیر امکان پذیر است:

  • ترکیب گریل بالا و ماکرو
  • ترکیب گریل پایین و ماکرو
  • ترکیب کانوکشن و ماکرو
  • و …

نحوه استفاده صحیح از مایکروویو سامسونگ و عملکرد Combi به صورت زیر است:

  • دکمه Combi را فشار دهید. حال با کمک دکمه چرخشی چندکاره دستگاه، حالت پخت مورد نظرتان را از میان علائم Cb-1، Cb-2 و … انتخاب و برای تایید آن، دکمه چرخشی را فشار دهید.
  • در این مرحله، با چرخاندن دکمه چرخشی، میزان توان مناسب برای عملکرد دستگاه را انتخاب کنید و برای تایید آن، دکمه را فشار دهید. توجه کنید که اگر ظرف 5 ثانیه، سطح قدرت دستگاه را تنظیم نکنید، به طور خودکار به مرحله تنظیم زمان پخت می‌روید و توان دستگاه در حالت پیش فرض 600 وات تنظیم می‌شود.
  • پس از تنظیم قدرت و توان دستگاه، باید با چرخاندن دکمه چرخشی انتخابگر، دمای مناسب را در بازه 200 تا 40 درجه سانتی‌گراد تنظیم کرده و با فشردن دکمه، آن را تایید کنید. در این مرحله نیز اگر دما را در عرض 5 ثانیه تنظیم نکنید، دستگاه به طور خودکار دما را در حالت پیش فرض 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کرده و شما را به مرحله تنظیم زمان پخت می‌فرستد.
  • در نهایت شما قادر خواهید بود تا با چرخاندن دکمه انتخابگر چند کاره، زمان لازم برای پخت را در بازه بین 1 تا 60 دقیقه تنظیم کنید.
  • پس از اعمال تمامی تنظیمات و موارد لازم، دکمه Startرا فشار دهید تا پخت ترکیبی مواد غذایی شروع شود. پس از اتمام کار، دستگاه با اعلام صدای بوق، عملکرد خود را متوقف کرده و خاموش می‌شود.

نحوه استفاده صحیح از مایکروویو سامسونگ برای یخ زدایی

یخ زدایی، یکی از قابلیت‌های جالب در دستگاه‌های مایکروویو است که به شما کمک می‌کند تا در مدت زمان کوتاهی، مواد غذایی مختلف شامل انواع گوشت، سبزیجات، نان و … را  گرم کرده و آنها را برای مصرف، آماده سازید.

قابلیت یخ زدایی در مایکروویو سامسونگ
یخ زدایی مواد غذایی، به نرم شدن بافت آنها کمک می‌کند.

برای استفاده از این قابلیت کافی است تا:

  • دکمه auto defrost را فشار دهید.
  • با استفاده از دکمه چرخشی، نوع ماده غذایی که می‌خواهید یخ زدایی شود را انتخاب و با فشردن دکمه، آن را تایید کنید.
  • وزن آن ماده غذایی را با کمک دکمه چرخشی انتخاب و وارد کنید.
  • پس از اعمال تمامی تنظیمات و موارد لازم، دکمه Start را فشار دهید تا عمل یخ زدایی مواد غذایی شروع شود. پس از اتمام کار، دستگاه با اعلام صدای بوق، عملکرد خود را متوقف کرده و خاموش می‌شود.

در حالت پخت ترکیبی با استفاده از انرژی مایکروویو و قابلیت پخت حرارتی با هم ادغام می‌شوند و لازم نیست تا فر را از قبل گرم کنید. چرا که انرژی مایکروویو همواره در دسترس است.

نحوه بخارپز کردن غذاها با مایکروویو سامسونگ

نحوه استفاده صحیح از مایکروویو سامسونگ و قابلیت بخارپز کردن غذاها، نیازمند دانستن این نکته است که زمان پخت، از قبل برنامه ریزی شده و شما نیازی به تعیین زمان پخت یا سطح توان دستگاه نخواهید داشت. برای بخارپز کردن غذا، کافی است تا

  • غذا را در مرکز صفحه گردان مایکروویو قرار داده و درب دستگاه را ببندید.
  • دکمه Auto steam/Crusty cook را انتخاب کنید. (در این مرحله، برای پخت با بخار خودکار باید از بشقاب ضخیم/بخارپز همراه با سینی بخارپز و درپوش استیل ضد زنگ و برای پخت غذای ضخیم خودکار از بشقاب ضخیم/بخارپز همراه با پایه بلند یا کوتاه استفاده کنید.)
  • نوع غذای مورد نظر خود را با فشردن دکمه Auto steam/Crusty cook انتخاب کنید
  • با چرخاندن Dial knob، اندازه سرو غذا را انتخاب کنید.
  • دکمه Start را انتخاب کنید تا عمل بخارپز کردن غذاها، متناسب با تنظیماتی که در بخش‌های قبلی انتخاب کرده‌اید انجام شود.
  • پس از اتمام فرایند پخت، دستگاه بوق می‌زند و عملکرد خود را متوقف می‌سازد.

شما می‌توانید انواع غذاها را بر طبق اطلاعات زیر و با استفاده از 500 میلی‌لیتر آب سرد و بشقاب بخارپز در مایکروویو سامسونگ بخارپز کنید:

  • سبزیجات خرد شده در ابعاد 200 تا 500 گرم
  • سبزیجات خرد شده در ابعاد 200 تا 800 گرم
  • فیله ماهی در ابعاد 100 تا 600 گرم
  • تخم مرغ آب پز در ابعاد 150 تا 500 گرم
  • سینه مرغ در ابعاد 100 تا 600 گرم
بخارپز کردن مواد غذایی با مایکروویو سامسونگ
بخارپز کردن مواد غذایی با استفاده از مایکروویو سامسونگ، امکان پذیر است.

بخارپز کردن دستی غذا در مایکروویو سامسونگ

شما همچنین در برخی از مدل‌های مایکروویو سامسونگ، می‌توانید از عملکرد بخارپز دستی نیز استفاده کنید. برای بخارپز کردن دستی غذاها، بایستی

  • از بشقاب ضخیم/بخارپز همراه با سینی بخارپز و درپوش استیل ضد زنگ استفاده کنید.
  • دکمه Microwave را فشار دهید.
  • سطح توان دستگاه را انتخاب کرده و دوباره دکمه Microwave را فشار دهید.
  • با چرخاندن دکمه چرخشی Dial knob، زمان لازم طبخ غذا را انتخاب کنید. (توجه کنید که این زمان با جدول زیر قابل تنظیم است.)
  • دکمه Start را انتخاب کنید تا عمل بخارپز کردن غذاها، متناسب با تنظیماتی که در بخش‌های قبلی انتخاب کرده‌اید انجام شود.

راهنمای پخت غذاها با استفاده از قابلیت بخارپز دستی در مایکروویو سامسونگ
نوع غذا مقدار توان لازم زمان لازم آب سرد مورد نیاز
کلم بروکلی و گل کلم 400 گرم 900 وات 12 تا 18 دقیقه 500 میلی‌لیتر
هویج 400 گرم 900 وات 15 تا 20 دقیقه 500 میلی‌لیتر
گل کلم کامل 600 گرم 900 وات 10 الی 25 دقیقه 500 میلی‌لیتر
ذرت (با ساقه) 400 گرم (2 تکه) 900 وات 23 الی 28 دقیقه 500 میلی‌لیتر
انواع سبزیجات منجمد 400 گرم 900 وات 18 الی 23 دقیقه 500 میلی‌لیتر
سیب زمینی کوچک 500 گرم 900 وات 25 الی 30 دقیقه 500 میلی‌لیتر
سیب 800 گرم (حدود 4 عدد) 900 وات 15 الی 20 دقیقه 500 میلی‌لیتر
تخم مرغ 4 الی 6 عدد 900 وات 15 الی 20 دقیقه 500 میلی‌لیتر
میگو 250 گرم (5 یا 6 قطعه) 900 وات 15 الی 20 دقیقه 500 میلی‌لیتر
فیله ماهی 400 گرم (2 تکه) 900 وات 12 الی 17 دقیقه 500 میلی‌لیتر
فیله مرغ 400 گرم (2 تکه) 900 وات 20 الی 35 دقیقه 500 میلی‌لیتر
  • پس از اتمام فرایند پخت، دستگاه بوق می‌زند و عملکرد خود را متوقف می‌سازد.

نحوه استفاده از قابلیت قفل کودک

مایکروویو، وسیله خطرناکی برای کودکان و خردسالان است. زیرا نحوه استفاده صحیح از مایکروویو را نمی‌دانند و ممکن است به خود و دستگاه آسیب بزنند. مایکروویوهای سامسونگ دارای ویژگی Child Lock یا قفل کودک هستند و شما می‌توانید آن را به صورت دستی فعال کنید تا افراد ناآشنا به عملکرد مایکروویو، قادر به کار با آن نباشند.

برای فعال یا غیر فعال کردن قفل کودک باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • دکمه Child Lock را فشار دهید (اگر این دکمه روی دستگاه شما وجود نداشته باشد، کلیدهای ترکیبی Clock و Fast Preheat را همزمان فشار دهید) و آن را برای 3 ثانیه نگاه دارید. در این حالت، عملکرد مایکروویو قفل شده و هیچ عملکردی قابل انتخاب نیست. همچنین صفحه نمایش نیز نماد “L” را نشان می‌دهد.
  • برای باز کردن قفل کودک نیز دوباره، دکمه Child Lock (یا کلیدهای ترکیبی Clock و Fast Preheat) را به مدت 3 ثانیه فشار دهید. حالا دستگاه از حالت قفل خارج شده و می‌توانید از آن استفاده کنید.
قفل کودک در مایکروویو سامسونگ
قفل کودک، به عنوان یک ضریب امنیتی برای مایکروویو عمل می‌کند.

نحوه تنظیم دما در مایکروویو سامسونگ

یکی از مهم‌ترین موضوعات در رابطه با نحوه استفاده صحیح از مایکروویو سامسونگ، چگونگی تنظیم دمای آن است. اغلب پنج سطح حرارتی در مایکروویوها وجود دارد که به ترتیب عبارتند از:

  • سطح حرارت 100 درصد: مناسب برای پخت سبزیجات، سوپ، جوش آوردن آب، پخت ماهی و گرم کردن غذاها
  • سطح حرارت 80 درصد: مناسب برای پخت نیمرو، گرم کردن شیر، نرم کردن شکلات و پخت گوشت مرغ
  • سطح حرارت 60 درصد: یخ زدایی مواد پخته شده، پخت کیک، پخت بهتر غذا و جا افتادن آن، پخت پودینگ
  • سطح حرارت 40 درصد: یخ زدایی مواد خام، گرم کردن انواع نان، خشک کردن مواد غذایی، دم کردن غذاها
  • سطح حرارت 20 درصد: نرم کردن کره، بستنی و گرم کردن انواع غذا

همچنین پس از روشن کردن دستگاه و انتخاب حالت پخت، می‌توانید با استفاده از دکمه چرخشی، دمای مورد نیاز خود را انتخاب و تنظیم کنید.

استفاده از حالت پخت ترکیبی مایکروویو و حرارتی

در حالت پخت ترکیبی با استفاده از انرژی مایکروویو و قابلیت پخت حرارتی با هم ادغام می‌شوند و لازم نیست تا فر را از قبل گرم کنید. چرا که انرژی مایکروویو همواره در دسترس است. انواع غذاها همانند گوشت و تکه‌های جوجه، انواع کیک و پای، غذاهای حاوی تخم مرغ و پنیر و … در این حالت قابل پخت هستند. برای استفاده از این قابلیت، از لوازم آشپزی مخصوص مایکروویو و با قابلیت تحمل حرارت بالا یا ظروف شیشه‌ای یا سرامیکی نیز برای پخت غذا در این حالت استفاده کنید. چرا که این قبیل ظروف، امواج را به طور یکسان از خود عبور داده و به مواد غذایی می‌رسانند.

به منظور پخت ترکیبی و حرارتی مواد غذایی، مراحل زیر را انجام دهید:

  • درب دستگاه را باز کنید. مواد غذایی را روی صفحه گردان یا پایه پایینی و بعد روی صفحه قرار دهید.
  • درب دستگاه را ببندید و توجه کنید که المنت حرارتی در موقعیت افقی باشد.
  • دکمه Microwave و Convection را فشار دهید تا نشانگر حالت ترکیب مایکروویو حرارت با توان خروجی 600 وات نمایش داده شوند.
  • با فشار دادن دکمه Microwave و Convection، دمای پخت را در بازه 40، 100، 140، 160، 180، 200، 220 و 250 درجه سانتی‌گراد انتخاب کنید.
  • با چرخاندن دکمه چرخشی Dial Knob، مدت زمان لازم برای پخت را انتخاب کنید. توجه کنید که حداکثر زمان ممکن برای پخت، 60 دقیقه است.
  • با فشار دادن دکمه Microwave و Convection، سطح توان خروجی را از بازه 100، 180، 300، 450 و 600 وات انتخاب کنید تا زمانی که توان خروجی روی صفحه نمایش داده شود.
  • دکمه Start را فشار دهید تا پخت ترکیبی آغاز شده، دمای فر به میزان مورد نظر برسد و فرآیند به طور کامل انجام شود.
  • هنگامی که عمل پخت به پایان برسد، دستگاه بوق می‌زند و عملکرد آن متوقف می‌شود.
پخت ترکیبی در مایکروویو سامسونگ
پخت ترکیب مایکروویو و حرارتی یکی از قابلیت‌های پخت در مایکروویو سامسونگ است
پیشنهاد مطالعه

نحوه خاموش کردن بوق دستگاه

بوق هشدار، یکی از عملگرهای مهم مایکروویو سامسونگ است که امکان خاموش کردن آن نیز وجود دارد اما توصیه نمی‌شود. درصورتی که تمایل به غیر فعال کردن آن داشته باشید. لازم است تا در خلال آموزش نحوه استفاده صحیح از مایکروویو سامسونگ به بررسی این موضوع نیز بپردازیم. برای این منظور کافی است تا دکمه‌های Clock و Start را همزمان و برای مدتی در حدود یک ثانیه فشار دهید. (برای فعال کردن دوباره نیز همین دکمه ها را فشار دهید تا قابلیت بوق دستگاه دوباره فعال شود)

عدم خاموش شدن بوق و راه حل‌های بعدی

در مایکروویوهای گوناگون، خاموش کردن بوق به روش‌های مختلف انجام می‌شود. بنابراین اگر روش قبلی برای خاموش کردن بوق موثر نباشد، اولین جایی که باید به دنبال آن بگردید، بدنه دستگاه و دکمه‌های موجود روی آن است.

  • احتمال دارد که قابلیت mute روی بدنه دستگاه و یکی از عملگرهای ثانویه‌های دکمه‌ها قابل رویت باشد.
  • حال اگر روی بدنه و پنل دستگاه، عملکرد mute را پیدا نکردید، به دنبال آیکون بلندگو و یا دکمه Sound روی بدنه دستگاه بگردید. اگر در این مرحله دکمه مورد نظر را پیدا کردید، آن را فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید تا عملگر دوم آن فعال شود.
  • اگر گزینه مورد نظر را پیدا نکردید، کلید 1 یا 0 را فشار دهید و نگهدارید. امکان دارد که عملگر بیصدا کردن بوق دستگاه در این کلیدها نهفته باشد.
  • روش آخر نیز فشار دادن و نگه داشتن کلید Stop یا Cancel روی دستگاه است.

اما اگر با هیچ یک از این کارها، دستگاه شما به حالت سایلنت نرفت، باید دو دکمه دیگر را به صورت همزمان فشار دهید و نگه دارید و یا دستگاه شما به کلی قابلیت خاموش کردن بوق را ندارد.

طریقه استفاده از قابلیت بوزدایی در مایکروویو سامسونگ

اگر پس از طبخ غذاها، محفظه مایکروویو پر از دود شده و یا بو گرفته باشد، شما قادر خواهید بود تا با استفاده از قابلیت بوزدایی، این مشکل را برطرف کنید.

قابلیت بوزدایی در مایکروویو سامسونگ
بوزدایی، به از بین بردن بو و دودهای اضافی کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه

نحوه استفاده صحیح از مایکروویو سامسونگ برای بوزدایی دستگاه شامل مراحل زیر است:

  • فضای داخلی مایکروویو را با محلول سرکه سفید و آب یا مایع تمیز کننده از بین برنده چربی‌ها، تمیز کنید.
  • دکمه Deodorization روی دستگاه را انتخاب و سپس دکمه Start را فشار دهید.
  • دستگاه با صدای بوق، شروع فرایند بوزدایی را اطلاع می‌دهد.
  • پس از گذشت 5 دقیقه، فرآیند به اتمام رسیده و شما می توانید در صورت لزوم با فشردن دکمه +30s مدت زمان آن را افزایش دهید.
  • در پایان نیز دستگاه با صدای بوق، پایان کار را اعلام کرده و متوقف می‌شود.

نحوه تمیز کردن داخل مایکروویو با بخار

مایکروویو سامسونگ به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از بخار تولید شده توسط سیستم، فضای داخلی و سطح حفره را تمیز کنید. برای آشنایی با نحوه استفاده صحیح از مایکروویو سامسونگ و تمیز کردن مایکروویو با بخار مراحل زیر را انجام دهید:

  • درب دستگاه را باز کنید.
  • ظرف آب را با توجه به خط نشانگر موجود روی آن پر کنید.
  • این ظرف آب را در محفظه موجود در بخش بالایی و سمت راست دیواره دستگاه (داخل محفظه پخت) قرار دهید.
  • درب دستگاه را ببندید.
  • دکمه Steam Clean را فشار دهید تا عملکرد تمیز کردن با بخار فعال شود.
  • پس از اتمام فرآیند، درب فر را باز کنید و محفظه داخلی آن را با دستمال خشک، پاک کنید. در نهایت نیز صفحه گردان دستگاه را خارج کرده و با دستمال تمیز کنید.

برای استفاده از این قابلیت باید به نکات زیر توجه کنید:

  • این عملکرد را باید در زمانی به کار برید که دستگاه خنک شده و به دمای اتاق رسیده باشد.
  • تنها از آب معمولی برای تمیز کردن دستگاه استفاده کنید.
  • پس از تمیز کردن مایکروویو با بخار، از عملکرد بوزدایی استفاده کنید.
  • توجه کنید که اگر در حین اجرای این عملکرد درب دستگاه را باز کنید، با پیغام خطای E-47 مواجه می‌شوید. چرا که آب موجود درون محفظه دستگاه به شدت داغ شده ‌است.
  • ظرف آب، تنها در این حالت قابل استفاده بوده و در هنگام پخت غذاهای جامد باید آن را از دستگاه خارج کنید تا موجب بروز حوادث و مشکلات نشود.
تمیز کردن محفظه مایکروویو
تمیز کردن محفظه داخلی مایکروویو، برای نگهداری آن ضروری است.

تمیز کردن فر ماکروویو

برای استفاده صحیح از مایکروویو سامسونگ، تمیز کردن فر، برای نگهداری و حفظ عملکرد آن و همچنین عدم تاثیرگذاری آن بر پخت مواد غذایی بسیار ضروری است. از طرفی، این کار از جمع شدن ناخالصی‌ها و آلودگی‌ها در داخل محفظه دستگاه و بخش‌های داخلی آن نیز جلوگیری می‌کند.

توجه کنید که برای تمیز کردن بخش‌های داخلی مایکروویو، می‌توانید از یک پارچه نرم و مخلوط آب و صابون استفاده کنید. پس از اتمام کار نیز این پارچه را به خوبی بشویید و خشک کنید. مراحل لازم برای تمیز کردن مایکروویو به شرح زیرند:

  • یک فنجان آب لیمو رقیق شده را روی صفحه گردان قرار دهید.
  • دستگاه را روشن کرده و آن را برای مدت 10 دقیقه با حداکثر توان گرم کنید.
  • وقتی این فرآیند به طور کامل انجام و عملکرد دستگاه متوقف شد، صبر کنید تا دستگاه خنک شود.

پس از خنک شدن دستگاه، درب آن را باز کرده و سپس با کمک دستمال آغشته به مخلوط آب و صابون، محفظه مایکروویو را تمیز کنید.

تعمیر مایکروفر و مایکروویو با آچارباز
خدمت تعمیر مایکروفر و مایکروویو در محل آچارباز، شامل عیب‌یابی و تعمیر انواع مایکروفر، مایکروویو و سولاردام است. تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز، دستگاه شما را تحویل گرفته، به تعمیرگاه برده، تعمیر می‌کند و تحویلتان می‌دهد.
تعمیر مایکروفر
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. چگونه در ماکروفر سامسونگ میوه وسبزی خشک کنم
    مدل سامسونگ اسمارت وات ۱۲۳
    مشکی

  2. سلام چطوری در مایکروویو سامسونگ مدل SAMSUNG MS40J5133AT درجه حرارت را تنظیم کنیم

  3. سلام
    وقت شما بخیر
    مطلب آموزنده ای بود …متشکر از شما
    من تازه مایکروویو خریدم و صفحه اون تمام لمسی هست و بدلیل عدم آشنایی با تنظیم دما، موفق به پخت کیک و شیرینی یا پیتزا نشدم.
    آیا کلاس آنلاین برای آموزش استفاده از مایکروویو می شناسید به من معرفی کنید؟
    مایکروویو سامسونگ مدل
    Me9114w1
    ممنونم

    1. باسلام
      آقا/خانم امیری عزیز، ممنونیم از همراهی شما با دنبال کردن اینستاگرام آچارباز به ایدی a4baz میتوانید ویدئوهای آموزشی که همکارانمان آماده کرده‌اند را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا