یخچال و فریزر

راهنمای ارور یخچال سامسونگ‌

ارور یخچال سامسونگ

 اگر از یخچال فریزرهای سامسونگ جدید برای نگهداری موادغذایی استفاده می‌کنید به احتمال زیاد با ظاهر شدن عبارت‌ها یا شماره‌های مختلف روی صفحه نمایش روبرو شده‌اید. زمانیکه که قطعه‌ای از یخچال‌های سامسونگ ‌ایراد پیدا می‌کند یا مشکلی در فرآیند تهویه یخچال شکل می‌گیرد، روی صفحه نمایشگر کد خطای یخچال سامسونگ به نمایش در می‌آید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با انواع ارور یخچال سامسونگ آشنا شوید؛ در اینصورت می‌توانید در زمان خرابی دستگاه علت را پیدا کرده و برای عیب یابی و تعمیر آن اقدام کنید.

لیست 86 ارور یخچال سامسونگ

کد خطای یخچال سامسونگ باتوجه به مدل و نوع یخچال و فریزر ممکن است متفاوت باشد؛ اما در این مطلب سعی کردیم لیست کاملی از ارورهای یخچال سامسونگ و راه حل رفع آنها را بیان کنیم.

ارور 0FF، F00 ، 0F 0F

این ارورهای یخچال سامسونگ اغلب در یخچال‌های جدید و زمانیکه حالت SHOP یا دمو فعال شده به وجود می‌آید و مشکل خاصی ندارد؛ برای از بین بردن این عبارت کافیست دکمه‌های سمت راست و چپ روی یخچال را همزمان 10 ثانیه فشار دهید.

SE یکی از ارور یخچال سامسونگ

این ارور نیز در اکثر مواقع بعد از قطع و وصل شدن برق دستگاه ظاهر می‌شود. چنانچه برق محل به‌تازگی قطع و وصل شده این ارور جدی نیست؛ اما اگر دائم با آن روبرو می‌شوید ممکن است برد یا سایر قطعات یخچال آسیب دیده و باعث نرسیدن برق به یخچال می‌شود. در اینصورت بهتر است ابتدا دستگاه را ریست کنید و اگر مشکل برطرف نشد از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

ارور on off

این کد خطای یخچال سامسونگ در زمان کار نکردن یا روشن نبودن کمپرسور به‌وجود می‌آید. برای عیب‌یابی می‌توانید دستگاه را چند دقیقه از برق بکشید و دوباره به برق بزنید. اگر صدای کمپرسور شنیده می‌شود؛ یعنی مشکلی وجود ندارد اما اگر صدایی شنیده نمی‌شود به احتمال زیاد کمپرسور به مشکل خورده و باید تعمیر یا تعویض شود.

ارور یخچال سامسونگ rd

ارور یخچال سامسونگ rd نشان‌دهنده یخ زدن دمپر یخچال و حرکت نکردن آن است. این مشکل اغلب در اثر خرابی سنسور یا موتور دمپر هوا رخ می‌دهد. این مشکل باعث حرکت نکردن هوای سرد از فریزر به یخچال می‌شود. نشانه این خرابی سرد یا گرم شدن بیش از اندازه فضای یخچال نسبت به حالت عادی است.

کدخطای PC یخچال سامسونگ

زمانیکه ارتباط بین برد و درب یخچال از بین رود، ارور PC روی نمایشگر یخچال شما به‌وجود می‌آید. در این زمان ارتباط نمایشگر، سیم‌های آبسردکن یا یخساز با برد قطع شده و آنها بدرستی کار نمی‌کنند. این مشکل اغلب در گذر زمان که میزان باز و بسته شدن بیش از اندازه باشد یا برخورد آب با درب و بدنه یخچال به‌وجود می‌آید. برای رفع این ایراد باید یک برق دستگاه را قطع و وصل کنید و اگر مشکل حل نشد از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

کد خطای d در یخچال سامسونگ

حرف D مخفف دیفراست در یخچال سامسونگ است. زمانیکه این عبارت روی نمایشگر یخچال شما ظاهر شود مشکلی در فرآیند برفک زدایی به وجود آمده است. در اکثر مواقع این مشکل ناشی از خرابی سنسور یا سایر قطعات مربوط به دیفراست رخ می‌دهد.

ارورهای چراغی روی یخچال سامسونگ
در تصویر بالا لیست ارورهایی که با چراغ روی یخچال سامسونگ نمایش داده می‌شوند را مشاهده می‌کنید.

ارور C یخچال سامسونگ

ظاهر شدن حرف C در نمایشگر یخچال فریزر سامسونگ نشان‌دهنده مشکلی در فرآیند خنک کردن دستگاه است؛ در این زمان به احتمال زیاد داخل یخچال مانند کمد شده یا خوب خنک نمی‌شود. پس ابتدا باید سلامت قطعاتی چون کمپرسور، برد، سنسورها و سیستم دیفراست بررسی شده و میزان گاز و سلامت لوله‌های عبور گاز نیز چک شوند. سپس هر قسمتی که مشکل داشت باید توسط تعمیرکار رفع ایراد شود.

ارور ff یا fd در یخچال سامسونگ

کدخطای FF نیز همزمان با خرابی فن در قسمت یخچال یا فریزر سامسونگ به نمایش گذاشته می‌شود. نشانه این خرابی گرم بودن فضای داخلی یخچال و فریزر است. می‌توانید ابتدا یخچال را ریست کنید یا چند دقیقه از برق بکشید و دوباره آن را روشن کنید. اگر مشکل همچنان پابرجا بود برای رفع ایراد از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

کد خطای یخچال سامسونگ SE یا  IE

این ارور اغلب مربوط به نوسان در جریان برق دستگاه است. در بیشتر یخچال‌ فریزرهایی که از محافظ برق استفاده نمی‌کنند این ارور به نمایش گذاشته می‌شود. برای رفع مشکل و آسیب ندیدن دستگاه بهتر است در اسرع وقت یک محافظ استاندارد برای آن تهیه کنید.

ارور Ice Off در یخچال سامسونگ

کدخطای Ice Off نیز زمانیکه محفظه یخ داخل یخچال وجود ندارد، یه نمایش درمی‌آید. در واقع این ارور مشکل خاصی را به نمایش نمی‌گذارد و می‌توانید محفظه را داخل دستگاه بگذارید و دکمه Ice Type را فشار دهید تا خطا از صفحه نمایش حذف شود.

عکس نوشته ارورهای یخچال سامسونگ
در تصویر بالا برخی از ارور یخچال سامسونگ که با حروف r و f به نمایش در می آیند را مشاهده می‌کنید.

ارور چشمک زن یخچال سامسونگ

گاهی ممکن است صفحه نمایشگر یخچال فریزر سامسونگ شما چشمک بزند یا خط تیره روی آن به نمایش درآید؛ در این زمان به احتمال زیاد دمای آن بالا رفته، یخچال ریست شده یا در قسمت فریزر و قطعات مهم یخچال مشکلی به‌وجود آمده است. این قطعات ممکن است هرکدام از موارد زیر باشند.

  • خرابی سنسورهایی چون سنسور یخساز، برفک زدایی، محفظه جادویی و هوای خروجی یخچال
  • خرابی فن یخچال
  • خرابی سیستم دیفراست

پس در اینصورت ابتدا یخچال را ریست کرده و به دفترچه راهنمای دستگاه جهت مشخص شدن علت مشکل رجوع کنید. اما اگر درباره این مشکل اطلاعاتی نوشته نشده بود از یک تعمیرکار برای عیب یابی و رفع مشکل کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه

جدول راهنمای ارور یخچال سامسونگ

در ادامه با سایر ارورهای یخچال سامسونگ به صورت جزئی آشنا می‌شویم:

ارورعلت بروزراه حل
ارور 1E- 5 E- 5Eمشکلی در ولتاژ برق وجود دارد.نصب محافظ برق قطع و وصل سیم برق ریست کردن
خطای 88 88یخچال هنگ کرده است.ریست کردن قطع و وصل سیم برق و راه اندازی مجدد
کدخطا R1 یا 2Eخرابی سنسور یخچالتعویض سنسور
ارور F1 یا E1خرابی سنسور فریزرتعمیر یا تعویض سنسور
خطای  R1a – 8E – 26E – 39Eخرابی سنسور یخساز یخچالبررسی سیمکشی و قسمت یخساز
ارور R1bخرابی سنسور دمای یخچالتعویض سنسور
ارور R1c -5E یا 25Eخرابی سنسور دیفراست یخچالریست دستگاه تعویض سنسور
ارور R1dخرابی فنتعمیر یا تعویض فن
کدخطا R1eخرابی یخساز یخچالتعویض سنسور
خطای  F1aخرابی سنسور بیرونی فریزر
ارور F1bخرابی سنسور دمای فریزر
ارو F1cخرابی سنسور دیفراست
کدخطا F1d -21E یا 40Eخرابی فن در قسمت فریزرتعویض سنسور بررسی سیمکشی و برد اصلی
ارور F1e یا 23Eخرابی فن کندانسورتعمیر یا تعویض فن بررسی صفحه کنترل و سیم‌های آن
خطای F10aخرابی هیتر دمپر در فریزرتعویض قطعه
ارور R1g یا F1gخرابی هیتر دیفراست
کدخطا F10fخرابی برد اصلی یا برد کمپرسورتعمیر یا تعویض برد
ارور F10gمشکل در اتصال برد دیسپلی یا ثانویه و برد اصلی
خطای F10bخرابی فن یخسازتعمیر یا تعویض فن
ارور 4E یا 24Eخرابی سنسور دیفراست فریزربررسی سیم‌ها تعویض سنسور
ارور 6Eخرابی سنسور محیطیفشردن همزمان کلید Power Freeze و Power Cool
خطای 7Eخرابی سنسور کشوی مجزا در یخچالتعویض سنسور
ارور 13Eخرابی سنسور رطوبت
کدخطا 14Eخرابی سنسور محفظه یخساز
ارور 22Eخرابی فن یخچالتعمیر یا تعویض فن
ارور 41E یا ارور PC ERخرابی برد اصلی و نمایشگرتعمیر یا تعویض برد
خطای 44Eمشکلی بین برد اصلی و برد اینورتر
ارور 71Eدمای فریزر خیلی زیاد استتعمیر یا تعویض سنسور دما
ارور 71Eدمای یخچال خیلی زیاد است.
کدخطا 81Eکمپرسور استارت نمی‌خورد.تعمیر یا تعویض کمپرسور
ارور 84Eکمپرسور روی دوربالا قفل شده است. (قفل شدن روتور)
ارور e83 یخچال سامسونگجریان برق ورودی به کمپرسور ایراد دارد.ریست دستگاه
کدخطا 85Eولتاژ کمپرسور پایین است.
ارور 86Eولتاژ کمپرسور بالا است.
خطای E33لوله پرکن آب بدرستی عمل نمی‌کند.یخچال را جابجا کنید. اگر مشکل از گودی، تورفتگی یا تخریب عایق باشد باید از تعمیرکار کمک بگیرید.

آنچه درباره ارور یخچال سامسونگ گفته شد

در این مقاله با لیست 86 مورد از ارور یخچال سامسونگ که در یخچال‌های قدیمی و جدید رخ می‌دهد همراه با راه حل آنها آشنا شدید. با آشنایی این ارورها می‌توانید علت مشکل یخچال را شناسایی کرده و برای حل مشکل اقدامات لازم را انجام دهید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا