دسته‌بندی نشده

بهترین جا برای یخچال کجاست؟

بهترین جا برای یخچال

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های خانواده بعد از اسباب کشی یا خرید یخچال جدید، تعیین بهترین جا برای یخچال است. در صورتی که جای مناسبی برای یخچال خود انتخاب نکنید، یخچال فریزر شما با گذشت زمان دچار مشکلاتی می‌شود یا فضای زیادی را اشغال می‌کند و متراژ شما را کوچک جلوه می‌دهد. اگر شما هم می‌خواهید با بهترین محل برای قرارگیری یخچال آشنا شوید ادامه این مطلب آچارباز را از دست ندهید.

بهترین جا برای یخچال کجاست؟

آشپزخانه فضای مهمی از خانه است که به عقیده بسیاری از افراد قلب تپنده خانه است؛ زیرا بیشتر وسایل کاربردی خانه در این مکان قرار دارند.اما وسایل داخل آشپزخانه باید طوری در آن چیده شوند که همیشه در دسترس باشند و از طرفی زیبایی آنجا را تحت شعاع قرار ندهند.

اما باتوجه به این نکات انتخاب جای مناسب برای وسایل گاهی بسیار مشکل می‌شود. انتخاب محل مناسب برخی از آنها مانند یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و … به دلیل داشتن ابعاد بزرگ بسیار سخت‌تر است. در ادامه قصد داریم نکات مختلفی را برای انتخاب بهترین محل برای نصب یخچال آموزش دهیم. برای آشنایی با بهترین محل برای نصب سایر وسایل آشپزخانه می‌توانید مقالات زیر را مطالعه کنید:

بهترین محل برای قرارگیری لباسشویی کجاست؟‌امن‌ترین محل نصب پکیج کجاست؟
بهترین محل نصب آبگرمکن دیواری کجاست؟چگونه بهترین محل برای نصب کولر گازی را انتخاب کنیم؟
نکاتی که هنگام نصب اجاق گاز باید رعایت کرد 

نکات مهم برای انتخاب بهترین جا برای یخچال

در ادامه برخی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای انتخاب بهترین جا برای یخچال در نظر داشته باشید را بیان می‌کنیم:

1-      تعیین فاصله لوازم با توجه به مثلث آشپزخانه

تئوری مثلث آشپزخانه یک روش ساده برای چیدمان جهیزیه به‌خصوص یخچال فریزر در آشپزخانه است. یخچال، ظرفشویی و اجاق‌گاز سه گوشه مثلث یا در واقع سه رأس مثلث هستند. یخچال باید به درب ورودی نزدیک باشد اما مانع باز و بسته شدن درب ورودی آشپزخانه و تردد افراد نشود. اجاق‌گاز بهتر است نزدیک به پنجره باشد تا بوی غذاها و دودها از طریق پنجره از آشپزخانه خارج شود و ظرفشویی در نقطه کور آشپزخانه در فضایی که دسترسی به شیر آب دارد، قرار می‌گیرد.

انتخاب بهترین جای یخچال
انتخاب بهترین جا برای یخچال به دلیل اندازه بزرگ آن از سایر لوازم جهیزیه مشکل‌تر است.

2-      ساخت قاب کابینتی  برای یخچال 

قاب کابینتی برای یخچال یک روش خلاقانه برای زیباسازی دکوراسیون آشپزخانه است. یخچال‌های دوقلو و ساید بای سایدها اغلب عمق زیادی دارند و پوشاندن این عمق زیاد یخچال با قاب براحتی امکان‌پذیر است. شما می‌توانید دورتادور یخچال را با قاب کابینتی بپوشانید به‌طوریکه تمام قسمت‌های مختلف یخچال به جزء درب یخچال داخل کابینت قرار بگیرند. یخچال شما با این طراحی زیبا مخفی شده و ظاهری مدرن به خود می‌گیرد.

از طرفی باکس بالای یخچال فریزر برای اهداف مختلف نظیر قرارگیری لوازم خانگی غیرضروری یا نگهداری مواد غذایی در دمای محیط کاربرد دارد. 

بهتر است که از قرار دادن لوازم سنگین در باکس بالای یخچال فریزر خودداری کنید؛ زیرا این باکس کابینتی ممکن است در صورت سنگین شدن بار بشکند و لوازم از داخل آن روی یخچال سقوط کند

طراحی قاب کابینتی و باکس برای یخچال
قاب کابینتی و باکس بالای آن، ظاهری یکپارچه و یکدست به آشپزخانه شما می‌دهد.

3-      انتخاب محلی نزدیک به شیر آب و پریز برق

بهترین جا برای یخچال را طوری انتخاب کنید که دسترسی به شیر آب و پریز برق راحت باشد. اگر یخچال ساید بای ساید خریداری کرده‌اید، آن را در نزدیکی شیر آب قرار دهید تا نیاز نباشد شلنگ بلند برای آن نصب کنید. حدالامکان از قراردهی یخچال در نقاطی که از پریز برق دور هستند؛ خودداری کنید؛ زیرا این مکان‌ها نیاز به سیم‌کشی جدید دارند.

4-      عدم قرار دادن یخچال نزدیک وسایل گرمازا

سعی کنید که یخچال را در کنار وسایل گرمازا نظیر اجاق‌گاز، مایکروفر، توستر، بخاری و آب‌گرم‌کن قرار ندهید. این وسایل محیط اطراف را گرم می‌کنند و یخچال برای خنک کردن فضای داخل خود باید بیشتر کار کند؛ در نتیجه عمر مفید آن کاهش می‌یابد.

یخچال نباید در معرض نور مستقیم خورشید باشد؛ زیرا برخورد مستقیم آفتاب به آن باعث رنگ پریدگی، زرد شدن و آسیب دیدن قطعات آن می‌شود.

5-      قرار دادن یخچال در محیط‌های کم‌نور

یخچال نباید در معرض نور مستقیم خورشید باشد؛ زیرا برخورد مستقیم آفتاب به آن باعث رنگ پریدگی، زرد شدن و آسیب دیدن قطعات آن می‌شود. پس بهتر است یخچال را در محیطی کم‌نور و دور از پنجره قرار دهید. همچنین در صورتیکه می‌خواهید به تازگی یخچال بخرید و نمی‌خواهید در طول زمان یخچال تغییر رنگ دهد باید یخچال استیل یا متال را خریداری کنید.

قرار دادن یخچال نزدیک درب ورودی آشپزخانه
مکان قرارگیری یخچال را دور از پنجره و نور خورشید انتخاب کنید.

6-      خرید یخچال کوچک برای آشپزخانه‌های کوچک

اگر آشپزخانه شما کوچک است و فضای کافی برای یخچال بزرگ ندارید، یخچال کوچک می‌تواند نیاز شما را برآورده کند. انتخاب بهترین جا برای یخچال کوچک آسان‌تر است. شما می‌توانید یخچال خود را در مکانی دور از نور خورشید و حرارت قرار دهید. اگر آشپزخانه شما باریک و کم‌عرض است، یخچال باریک و کم‌عمق خریداری کنید. این مورد باعث می‌شود که افراد مختلف در آشپزخانه به‌راحتی رفت و آمد کنند.

قراردادن یخچال در آشپزخانه‌های کوچک
اگر آشپزخانه کوچکی دارید، انتخاب مدل‌های با ظرفیت کمتر برای شما مقرون به صرفه خواهد بود.

بهترین جا برای یخچال بزرگ در آشپزخانه کوچک کجاست؟

اگر یخچال شما بزرگ است اما آشپزخانه فضای کافی برای یخچال شما را ندارد، شما می‌توانید یخچال خود را در گوشه‌ای از پذیرایی نزدیک درب ورودی آشپزخانه یا یکی از اتاق‌خواب‌ها قرار دهید. در اینصورت بهتر است رنگ یخچال را همرنگ با مبلمان و رنگ کابینت‌ها انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که یخچال را بهتر است در گوشه‌ای از اتاق خواب نزدیک به پریز برق و دور از پنجره و نور خوشید قرار دهید.

آنچه درباره بهترین جا برای یخچال گفته شد

در این مقاله سعی کردیم ویژگی‌های بهترین جا برای یخچال در خانه و آشپزخانه و خانه را توضیح دهیم و به شما بگوییم بهترین محل چه ویژگی‌هایی دارد.

در انتخاب بهترین جا برای یخچال باید به نکاتی نظیر در دسترس بودن یخچال، باز و بسته شدن راحت درب ، عدم قرارگیری در جلوی درب یا مانع تردد نشدن افراد و … توجه داشته باشید.

چنانچه سوالات بیشتری درباره محل نصب یخچال دارید می‌توانید در قسمت دیدگاه‌ها آن را بیان کنید تا کارشناسان ما به آنها پاسخ دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا