×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

‌امن‌ترین محل نصب پکیج کجاست؟

انتخاب امن‌ترین محل نصب پکیج

پکیج به نوعی از سیستم‌های گرمایشی گفته می‌شود، که امروزه محبوبیت زیادی در بازار دارد و در اکثر منازل یافت می‌شود. پس از خریداری پکیج، بدون شک باید به فکر نصب دستگاه باشید، اولین مرحله جهت نصب پکیج یافتن محل مناسب نصب آن است. در این مقاله آچارباز قصد داریم، شما را راهنمایی کنیم تا مثل یک تعمیرکار پکیج به صورت حرفه‌ای یک محل مناسب برای نصب پکیج در منزل خود انتخاب کنید. اگر به هر دلیل به تنهایی نمی‌توانید این‌ کار را انجام دهید، کافیست روی تعمیر پکیج بزنید و ثبت درخواست کنید.

بهترین محل نصب پکیج

پکیج‌ها نوعی از سیستم‌های گرمایشی‌اند که دو وظیفه را به صورت همزمان انجام می‌دهند:

  • وظیفه موتور خانه‌ جهت گرمایش شوفاژ و محیط
  • وظیفه آبگرمکن جهت تامین آبگرم مصرفی

اغلب پکیج‌ها در برندها و مدل‌های مختلفی در بازار موجود هستند. اگر قصد خرید پکیج را دارید، لازم است مدل پکیج را متناسب با متراژ محیط و مکانی که برای نصب آن در نظر گرفته‎اید، انتخاب کنید. با توجه به این نکته، می‌توانید به بهترین نحوه ممکن از دستگاه خود استفاده و همچنین از بروز خطراتی که می‌تواند در زمان استفاده از پکیج گریبان گیر شما شود، جلوگیری کنید. برای بهترین مکان جهت نصب پکیج، می‌توان به آشپزخانه، تراس و … اشاره کرد، که در ادامه شما را به صورت کامل در رابطه با هر یک از آنها توضیح می‌دهیم.

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

امن ترین محل نصب پکیج در آشپزخانه
پکیج را در آشپزخانه با رعایت فاصله مناسب با لوازم گرمازا و یخچال قرار دهید

محل نصب پکیج در ساختمان طبق مقررات ملی ساختمان

هنگام انتخاب محل مناسب نصب پکیج در ساختمان طبق مقررات ملی ساختمان لازم است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • اگر قصد دارید پکیج را درون کابینت نصب کنید، بهتر است آن را در کابینتی نصب کنید که از اطراف ۱۰ سانتی متر فاصله داشته باشد.
  • پکیج را برای نصب به دیوار و دیواره‌های کابینت نچسبانید و مقداری فاصله دهید.
  • پکیج نباید در محیط باز یعنی بیرون از ساختمان مانند: بالکن، حیاط و … نصب شود.
  • پکیج دیواری باید با فاصله یک الی دو متر از زمین نصب شود.
  • بهتر است آن را در مکانی نصب کنید، که دسترسی به آن جهت سرویس و تعمیر راحت باشد.
  • مکان نصب پکیج لازم است به لوله گاز، پریز برق و لوله کشی آب نزدیک باشد.
  • پیشنهاد می‌شود پکیج را در محلی نصب کنید که نیاز به لوله‌کشی‌های روکار نداشته باشد.
  • پکیج را در محلی نصب کنید که برای لوله‌کشی رادیاتور و شوفاژ دچار مشکل نشوید.
  • مشخصه مهم دیگری که محل نصب پکیج باید داشته باشد، دودکش مجزا است. اگر در مکان انتخابی شما، امکان نصب دودکش وجود نداشت، آن را در مکان دیگری که دودکش دارد، نصب کنید.
نکات لازم در انتخاب محل مناسب نصب پکیج
توجه کنید که محل انتخابی شما برای نصب پکیج، دارای دودکش، لوله کشی آب، گاز و پریز برق باشد.

محل‌های ممنوعه نصب پکیج، نصب پکیج در فضای باز

همانطور که در قسمت قبل توضیح دادیم نصب پکیج در محیط‌های باز، باعث آسیب دیدن پکیج خواهد شد. البته نمی‌توان از مزیت‌های آن همچون به صفر رسیدن احتمال گاز گرفتگی و عدم اشغال فضا در محیط بسته و کوچک، چشم پوشی کرد. امروزه در بسیاری از منازل به دلیل متراژ کم، پکیج در محیط باز مثل تراس نصب می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

نصب پکیج در بالکن و فضای باز
پیشنهاد می‌کنیم در حد امکان پکیج را در محیط باز نصب نکنید. چنانچه مجبور هستید برای حفط نکات ایمنی از یک کارشناس نصب و تعمیر پکیج، راهنمایی بگیرید

شرایط و نحوه نصب پکیج در بالکن و تراس چگونه است؟

اغلب در فضاهای بسته کمتر از ۶۰ متر، نصب پکیج ممنوع است. چنانچه متراژ محل شما، کمتر از 60 متر است، نصب پکیج دیواری در بالکن و یا تراس می‌تواند گزینه‌های روی میز شما باشند. اما برای انجام این کار باید با شرایط و نحوه نصب پکیج در بالکن آشنایی داشته باشید و نکات ایمنی مربوط به آن را به درستی رعایت کنید. قبل از نصب پکیج در محیط باز، به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • در ابتدا یک کابین از جنس فلز ضد زنگ برای آن تهیه کنید، بهتر این نوع کابین دارای هواکش باشد. این کابین می‌تواند مانند محافظ پکیج در بالکن عمل کند و به کمک کابین، پکیج از نور مستقیم خورشید، باران، باد، سرما و یخزدگی در امان است و بدون اینکه دچار هیچ مشکلی شود به درستی کار می‌کند.
  • همچنین بهتر است از دودکش دولایه جهت خارج کردن دود استفاده کنید. این دودکش‌ها دارای دو لایه هستند که لایه داخلی دود ناشی از سوخت پکیج را خارج کرده و لایه بیرونی اکسیژن را وارد محیط می‌کند.
نکات ایمنی مربوط به نصب پکیج در بالکن
در عکس بالا نمونه پکیج نصب شده روی بالکن را مشاهده می‌کنید که بدون کابین است و بدون شک دچار مشکل خواهد شد.
تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

توجه کنید که برای نصب پکیج فن دار در بالکن نیاز به دودکشی با قطر حداکثر 6 سانتی متری دارید ولی برای نصب پکیج بدون فن در بالکن، دودکش آن باید قطر حداقل 15 سانتی متری، داشته باشد. اگر قصد نصب پکیج در بالکن یا تراس را دارید، هنگام خرید بهتر است از بین پکیج‌های فن دار انتخاب کنید زیرا که در مقابل وزش باد بهتر عمل می‌کنند ونگران خاموش شدن شعله آن نخواهید بود.

مزایای نصب پکیج در بالکن و تراس

  • یکی از مهم‌ترین مزیت‌های نصب پکیج در بالکن و تراس امنیت جانی آن است؛ یعنی در فضای باز به علت فراوان بودن اکسیژن مشکلی به عنوان کمبود اکسیژن وجود نخواهد داشت و به دنبال آن مسمومیت ناشی از کربن دی اکسید به حداقل می‌رسد.
  • دیگر قسمتی از خانه شما برای نصب پکیج استفاده نمی‌شود.
  • مورد بعدی این است در هنگام کار کردن پکیج صدای آن اذیت کننده نخواهد بود.

معایب نصب پکیج در بالکن و تراس

با توجه با اینکه نصب پکیج در بالکن می‌تواند مزایایی داشته باشد اما خوب مطلق نیست و معایبی هم دارد، از جمله اینکه:

  • اگر شما محل مناسبی برای نصب پکیج در تراس در نظر نگیرید و محفظه و کابین محافظی هم برای آن تعبیه نکنید، پکیج شما در معرض یخ زدگی، باد، باران و موارد دیگری از این قبیل قرار خواهد گرفت که در نهایت می‌تواند منجر به خرابی پکیج شما شود.
  • علاوه بر اینها نور خورشید هم برای پکیج مضر است و گرمای آن را افزایش می‎‌دهد. پس سعی کنید در صورت قرار دادن پکیج در بالکن برای نگهداری و شرایط ایمنی آن هم چاره اندیشی کنید.
مزایا و معایب نصب پکیج در بالکن و فضای باز
نصب پکیج در فضای باز و بالکن بهتر است تا حد امکان اتفاق نیفتد و در صورت الزام نصب پکیج در بالکن لازم است شرایط و ضوابط مربوط به آن، به صورت کامل رعایت شود.

نصب پکیج در آشپزخانه

بهترین گزینه برای نصب پکیج، آشپزخانه است اما به شرط اینکه محل نصب پکیج درآشپزخانه، شرایطی را که پیشتر توضیح دادیم، داشته باشد. از جمله مزایای این کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پکیج از بروز مشکلاتی مانند یخ زدگی در فصل زمستان در امان است.
  • بالا رفتن فشار دستگاه در اثر برخورد نور مستقیم خورشید، اتفاق نمی‌افتد.
  • به راحتی می‌توان آن را درون یکی از کابینت‌های آشپزخانه نصب کرد.
  • دسترسی به پریز برق، لوله کشی آب و گاز بدون نیاز به لوله کشی روکار آسان است.
  • دسترسی به آن جهت سرویس و تعمیر پکیج آسان است.
  • پکیج در معرض دید است و به راحتی ارورها و فشارهای روی آن قابل مشاهده‌اند.
  • بهتر به دستگاه رسیدگی می‌شود و همین امر باعث طولانی شدن عمر دستگاه خواهد شد.
  • برای نصب پکیج فن دار در آشپزخانه، فراموش نکنید که دودکش مورد استفاده، دوجداره باشد.
نصب پکیج در آشپزخانه
آشپزخانه، یکی از بهترین مکان‌های نصب پکیج است.

معایب نصب پکیج در آشپزخانه

با اینکه نصب پکیج در آشپزخانه می‌تواند بهترین گزینه شما باشد، اما اینکار علاوه بر اشغال کردن فضای آشپزخانه، ممکن است در صورت تامین نشدن اکسیژن مورد نیاز برای عملکرد صحیح پکیج، اتفاقات ناگواری مانند نشت گاز کربن دی اکسید و در پی آن مسمومیت برای شما رخ دهد. همچنین اگر پکیج داخل کابینت آشپزخانه قرار نگیرد، ممکن است از لحاظ زیبایی هم برایتان خوشایند نباشد.

نصب پکیج در دستشویی

یکی از بدترین محل‌ها برای نصب پکیج، در دستشویی است. زیرا خطرناک است و می‌تواند منجر به خسارت مالی و جانی شود. ولی در صورتی‌که مکان مناسبی در محیط برای نصب پکیج ندارید و مجبورید پکیج را در آنجا نصب کنید به نکات زیر توجه کنید:

  • دستشویی باید پنجره یا هوا کش برقی و محل خروج هوا داشته باشد. چرا که برای روشن شدن شعله پکیج باید اکسیژن مورد نیاز تامین شود، در غیر اینصورت از اکسیژن محیط استفاده می‌کند.
  • اگر حمام و دستشویی کنار هم هستند، به هیچ عنوان پکیج را آن‌جا نصب نکنید. زیرا بخار آب و به صورت کلی مکان‌های مرطوب باعث آسیب زدن به پکیج و افراد خواهد شد.
نصب و راه اندازی پکیج
اگر دستشویی هواکش ندارد نباید پکیج را درون آن نصب نکنید زیرا ممکن است منجر به  گاز گرفتگی افراد منزل شود.

نصب پکیج در پارکینگ

پارکینگ و انباری جزو محل‌هایی هستند که نصب پکیج در آنها مورد تایید نیست. در اصل این محل‎‌ها مکان مناسبی برای نصب پکیج نیستند؛ چرا که تهویه هوای چندان مناسبی ندارند و دسترسی شما به پکیج برای چک کردن شرایط آن محدودتر است.

نصب پکیج در بالای لباسشویی

در حال حاضر در ساختمان‌ها اتاق‌های کوچکی موسوم به لاندری طراحی می‌شوند که لباسشویی، پکیج و موارد دیگری از این قبیل در این محل‌ها قرار می‌گیرند. باید توجه داشته باشید قرار دادن پکیج در بالای لوازمی که تا حدی گرما و رطوبت از خود تولید می‌کنند، اصولی نیست. حتی هنگام نصب پکیج در آشپزخانه هم نباید پکیج را در قسمت فوقانی گاز یا لباسشویی قرار دهید.

نصب پکیج بالای لباسشویی
بهتر است تا حد امکان بهتر است پکیج در بالای لوازمی مانند گاز یا لباسشویی قرار نگیرد.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی بهترین محل برای نصب پکیج اشاره کنیم. به یاد داشته باشید اگر در زمینه تعمیرات پکیج تخصص ندارید از یک تعمیرکار ماهر برای نصب و راه اندازی پکیج کمک بگیرید. زیرا نصب پکیج بسیار حساس است و سهل انگاری در آن ممکن است جان افراد را به خطر بیاندازد. برای دسترسی به تعمیرکار پکیج کافیست درخواست خود را در اپلیکیشن یا سایت آچارباز در قسمت تعمیر پکیج ثبت کنید. کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن نصب پکیج شما را با بهترین قیمت انجام می‌دهند.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام. برای واحد 100 متری طبقه دوم، میخواستم پکیج خریداری کنم، محل نصب داخل آشپزخانه است. چه نوع پکیجی بخرم که صداش کم باشه، لطفا راهنمایی بفرمایید.

    1. فتانه عزیز،
      برای شما پکیج ایرانی بوتان و ایران رادیاتور و خارجی بوش خوب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا