×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

راهنمای خرید و انتخاب بهترین آبگرمکن دیواری

راهنمای خرید آبگرمکن دیواری

برای خریدن لوازم گوناگون بهتر است از راهنمایی کسانی که درباره آنها اطلاعات کافی دارند، استفاده کنید. برای خرید و انتخاب بهترین آبگرمکن دیواری، نیاز است که ابتدا انواع آبگرمکن را بشناسید. همچنین داشتن اطلاعاتی درباره موارد استفاده از آبگرمکن، معایب و مزایای آنها و مدل‌هایی که کمتر نیاز به تعمیر آبگرمکن دارند، می‌تواند به شما کمک کند تا چیک انتخاب مناسب و به صرفه داشته باشید.

در هنگام خرید آبگرمکن ممکن است سوالت زیادی ذهنتان را درگیر کند، مانند اینکه چه مدل و چه برندی برای شما مناسب‌تر است؟ آیا مدل مخزن‌دار بخرم یا بدون مخزن؟ مخزن‌دار آن چه فوایدی دارد؟

ما در این مقاله به معرفی انواع آبگرمکن , ویژگی ها مثبت و منفی آنها و نکاتی که در انتخاب بهترین آبگرمکن موثر هستند می پردازیم. با ما همراه باشید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

معرفی انواع آبگرمکن

برای خرید بهتر هر محصول باید ویژگی‌های انواع آن را بدانیم. در این بخش شما را با انواع آبگرمکن آشنا می‌کنیم تا بتوانید با توجه به خصوصیات آنها، مناسب‌ترین خرید را داشته باشید.

تعمیرکار انواع آبگرمکن
تصویر انواع آبگرمکن

آبگرمکن مخزن دار

ظرفیت این نوع آبگرمکن‌ مشخص است. به عبارتی شما از همان ابتدای خرید می‌دانید که دستگاه شما چه حجمی از آب را در درون خود جای می‌دهد. این دسته ازآبگرمکن‌ها دارای ظرفیت 20 تا 80 گالن هستند و انواع مختلف آن، قابلیت ذخیره‌سازی متفاوتی دارند. این گروه به دو نوع گازی و برقی تقسیم می‌شوند. روش کار آنها به این صورت است که آب سرد وارد مخزن دستگاه شده و بعد از آن، آب موجود در مخزن به وسیله گاز یا برق گرم می‌شود. تا زمانی که شما به آب گرم نیاز داشته باشید، آب گرم در مخزن باقی می‌ماند. تعمیر کردن آبگرمکن مخزنی به ندرت انجام می‌شود؛ زیرا در این مدل نیاز به تعمیر کردن بسیار کم است.

برای تعمیر آبگرمکن از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

آبگرمکن بدون مخزن

آبگرمکن‌های بدون مخزن یا همان آبگرمکن‌های دیواری، هیچ مخزنی برای ذخیره‌سازی آب ندارند. راهنمای خرید آبگرمکن دیواری این نوع آبگرمکن را به شما پیشنهاد می‌دهد؛ زیرا آب به محض ورود به دستگاه‌، گرم شده و از طریق لوله کشی ساختمان مورد استفاده شما قرار می‌گیرد. این نوع از آبگرمکن‌ها پرکاربردترین انواع آن در ایران است. شما باید بر اساس متراژ ساختمان و آب گرم مورد نیاز خود، آبگرمکن مناسب را تهیه کنید. این محصولات در اندازه‌های مختلفی طراحی و ساخته شده‌اند.

مزیت اصلی آبگرمکن دیواری، سرعت تامین آب گرم موردنیاز در اسرع وقت است. این محصولات به سرعت آب وارد شده در دستگاه را گرم کرده و در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهند. به این ترتیب شما نیاز ندارید که بعد از تمام شدن آب گرم، منتظر گرم شدن مجدد آب شوید. تنها موردی را که می‌توان به عنوان عیب این دستگاه نام برد، بالا بودن قیمت و هزینه‌های نصب آن است. به خصوص در مکان‌هایی که به چند دستگاه آبگرمکن دیواری نیاز است.

آبگرمکن هیبریدی

نحوه کار آبگرمکن‌های هیبریدی به این صورت است که این دستگاه‌ها با استفاده از گرمای محیط، آب داخل مخزن را گرم می‌کنند. صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه‌ها، بزرگترین مزیت آبگرمکن‌های هیبریدی محسوب می‌شود. از معایب آبگرمکن‌های هیبریدی به این موارد می‌توان اشاره کرد:

  • کارایی آنها در شرایط ویژه: آنها برای کارکرد بهتر، نیاز به یک فضای بزرگ خالی از وسیله دارند. در اکثر منازل و محیط‌های کاری، فضا کوچک بوده و پر از وسایل مختلف است.
  • درجه حرارت بالای محیط اطراف: از آبگرمکن‌های هیبریدی در مناطقی که درجه حرارت سالانه آنها در حدود 40 تا 90 درجه است، استفاده می‌شود. البته برای رفع نقص این مدل از آبگرمکن، در برخی از مدل‌های این دستگاه حالت سوئیچینگ قرار می‌دهند. این بدان معناست که در صورت پایین آمدن دما، کاربر می‌تواند حالت دستگاه را به حالت الکتریکی تبدیل کند.

آبگرمکن خورشیدی

آبگرمکن خورشیدی شامل یک صفحه صاف است که اغلب روی سقف نصب می‌شود. انرژی مصرفی این دستگاه‌ها از انرژی خورشید تامین می‌شود. روش کار این آبگرمکن به این صورت است که آب سرد وارد شده، در داخل لوله‌های صفحه به حرکت درآمده و بعد از گرم شدن به مخزن می‌روند. منبع رایگان یعنی انرژی خورشید، مزیت این دستگاه محسوب می‌شود. همین امر موجب می‌شود که هزینه‌ها کاهش یابد.

از معایب آبگرمکن‌های خورشیدی می‌توان به هزینه‌های بالای نصب دستگاه اشاره کرد. هزینه‌های اولیه نصب مخصوصا هزینه‌های مربوط به انتقال آب به مخزن، بسیار بالاست. دومین ایرادی که به آبگرمکن‌های خورشیدی وارد می‌کنند این است که برای زمستان و یا روزهای ابری باید به دنبال یک منبع انرژی دیگر باشید. لحاظ کردن منبع انرژی پشتیبانی در مواقع سرمای زمستان و آسمان ابری از ضروریات این آبگرمکن‌هاست.

مدل های دیگری از آبگرمکن نیز در بازار موجود است که می توانید برای تصمیم گیری و انتخاب بهتر به مقاله انواع آبگرمکن و نحوه عملکرد آنها مراجعه کنید.

مزایای استفاده از آبگرمکن بدون مخزن

راهنمای خرید آبگرمکن دیواری در این بخش به شما درباره مزایا و معایب این دستگاه‌های پرفروش و کاربردی توضیح می‌دهد. شما می‌توانید با مطالعه این بخش با آبگرمکن دیواری بیشتر آشنا شده و در صورت نیاز آن را خریداری کنید.
استفاده از آبگرمکن دیواری در بسیاری از موارد سفارش می‌شود چون دارای مزایای متعددی است از جمله:

  • صرفه‌جویی در انرژی مصرفی و کم کردن هزینه

در آبگرمکن‌های دیواری به دلیل اینکه انرژی کمتری نسبت به آبگرمکن مخزنی صرف گرم‌شدن آب می‌شود، در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود. این دستگاه‌ها 8 تا 50 درصد کمتر از آبگرمکن‌های مخزنی، انرژی مصرف می‌کنند.

  • عدم محدودیت در مصرف آب گرم

در آبگرمکن‌های دیواری آب به محض ورود داغ شده و در دسترس قرار می‌گیرد.

  • عدم اشغال فضای بزرگ

آبگرمکن دیواری به سبب ابعاد کوچک آن در فضای کمی مانند یک کابینت جای می‌گیرد. این آبگرمکن‌ها روی دیوار نصب شده و به سبب شکل مستطیلی آن کاملا به دیوار می‌چسبد.

  • طول عمر بالای آبگرمکن دیواری

آبگرمکن دیواری استاندارد طول عمر بالایی دارد.

  • ایمنی بالا

آبگرمکن‌های دیواری کمتربه مشکلات مربوط به رسوب دچار می شوند. خطر انفجار در آبگرمکن‌های دیواری نیز تقریبا وجود نداشته و از ایمنی بالاتری برخوردار هستند. البته باید خاطر نشان کنیم که با سرویس و تعمیر آبگرمکن به طور منظم می‌توانید از این خطرات احتمالی جلوگیری نمایید.

مزایای آبگرمکن بدون مخزن
آبگرمکن دیواری با ابعاد کوچکی که دارد، داخل آشپزخانه و تراس قابل نصب است.

معایب آبگرمکن دیواری

آبگرمکن دیواری مانند هر وسیله دیگری علاوه بر مزایای متعدد دارای معایبی نیز هست. شما با راهنمای خرید آبگرمکن دیواری می‌توانید با این معایب آشنا شده و خرید مطمئن‌تری داشته باشید. این معایب عبارتند از:

قیمت و هزینه نصب

یکی از مهم‌ترین معایب آنها بالا بودن قیمت دستگاه و هزینه‌های نصب است. برای نصب این آبگرمکن‌ها باید تغییراتی در سیستم‌های سیم کشی و لوله کشی ساختمان ایجاد کرد. برای این کار می‌توانید از خدمات تاسیسات ساختمان کمک بگیرید.

نیاز به زمان بیشتر برای گرم کردن آب

یکی دیگر از معایب این دستگاه‌ها صرف زمان بالاتر برای گرم شدن آب است. در آبگرمکن‌های دیواری مدتی برای گرم شدن آب باید مکث کنید.

مشکل هنگام قطعی برق

برخی از مدل‌های آبگرمکن دیواری در صورت قطعی برق، کارایی خود را از دست می‌دهد ولی در آبگرمکن‌های سنتی اینطور نیست؛ زیرا تا مدتی آب به حالت گرم در درون مخزن می‌ماند. چرا که آبگرمکن‌های دیواری گازی نیز با برق کار می‌کنند.

نوسان دما

نوسان دما در هنگام استفاده از آب گرم در آبگرمکن دیواری وجود دارد. به دلیل اینکه از چندین خروجی این دستگاه‌ها به صورت همزمان از آب گرم استفاده می‌شود، دمای آب بالا و پایین می‌رود و معمولا این آبگرمکن‌ها توانایی نگه داشتن دمای ثابت را در چنین موقعیتی ندارند.

معایب آبگرمکن دیواری
در آبگرمکن‌های دیواری گرم شدن آب مدت زمان بیشتری نسبت به نوع مخزن‌دار نیاز است.
پیشنهاد مطالعه

نکاتی درباره انتخاب بهترین آبگرمکن دیواری

برای خرید و انتخاب آبگرمکن دیواری باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. راهنمای خرید آبگرمکن دیواری به شما این موارد را توصیه می‌کند:

  • لحاظ کردن متراژ ساختمان موردنظر

متراژ ساختمان یا واحدی که می‌خواهید برای آن آبگرمکن دیواری تهیه کنید را در نظر بگیرید. هر چه متراژ فضای موردنظر بیشتر باشد باید آبگرمکنی با ظرفیت حرارتی بالاتر تهیه کنید. نکته دیگر این است که نصب برخی از برندهای آبگرمکن دیواری که دارای محفظه احتراق باز هستند در متراژ کمتر از 60 متر ممنوع است. بنابراین باید این نکته را نیز درنظر داشته باشید و برای مکان‌های کوچک، آبگرمکنی همراه با محفظه احتراق خریداری کنید.

  • لحاظ کردن وضعیت آب وهوایی منطقه موردنظر

برخی از انواع آبگرمکن‌های دیواری برای برخی از مناطق آب و هوایی مناسب نیستند. برای مثال آبگرمکن‌های هیبریدی برای مناطق سردسیر پیشنهاد نمی‌شوند. این دستگاه‌ها به سبب اینکه منبع گرمایی آنها از محیط است، باید برای مکان‌هایی که دارای دمای بین 3 تا 53 درجه هستند خریداری شوند.

  • در نظر گرفتن فشار آب منطقه

برای مناطقی که دارای فشار آب پایینی هستند باید آبگرمکن‌هایی که با فشار آب پایین کار می‌کنند، تهیه کنید.

  • توجه به گارانتی و برچسب انرژی، از موارد ضروری در خرید آبگرمکن هستند.

در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین نکات را برای انتخاب و خرید آبگرمکن‌های دیواری بیان کنیم. چنانچه بعد از خرید آبگرمکن دیواری خود دچار مشکل شدید می‌توانید درخواست خود را در قسمت تعمیر آبگرمکن آچارباز ثبت کنید.

تعمیر آبگرمکن در محل با آچارباز
در صورتی که نیاز به سرویس یا تعمیر آبگرمکن دارید یا با هرگونه مشکل در آبگرمکن خود برخورد کردید، درخواست تعمیر خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید:
تعمیر آبگرمکن
1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. با سلام.ساختمان ویلایی دوبلکسی دارم
    قطر دود کش ۱۵ سانتی و توکار هست و با ارتفاع ۲مترو نیم.ابگرمکن باید تو اشپزخونه نصب بشه ولی حمام و سرویس روی دوبلکس قرار داره
    فشار اب با پمپ خوبه به من ابگرم کن دیواری بوتان مدل B۴۲۱۸ i توربو معرفی کردن.خواستم ببینم این ابگرم کن جواب میده و فشار اب گرم خوب هست با این مدل؟اگر که نه یه مدل خوب بهم‌معرفی کنید .
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام خلیفه عزیز،
      برای پاسخ دقیق به سوال شما باید، فشار پمپ آب و اختلاف ارتفاع آبگرمکن با حمام و سرویس مشخص باشد. برای راهنمایی دقیق تر و انتخاب آبگرمکن مناسب می توانید با شماره 02154591616 تماس بگیرید یا با پر کردن فرم درخواست تعمیر آبگرمکن دیواری از متخصصان ما مشاوره بگیرید.

  2. در صورت سوراخ شدن مخزن ابگرمکن ، مخزن باید تعویض بشه یا امکان تعمیرش هست؟ بنده قصد خرید دارم و این موضوع منو دو دل کرده

    1. با سلام
      لطفا با شماره 02154591616 تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

    1. با سلام
      مانطور که در متن گفته شد، آبگرمکن هیبریدی برای مناطق گرمسیر که دمای هوا بین 40 تا 90 درجه میرسد مناسب است. اما ابگرمکن خورشیدی را میتوان حتی در مناطق کوهستانی که آفتاب در طول روز وجود دارد به کار برد.

  3. سلام میخواستم یک آبگرمکن بگیرم٬ ساختمان ما ۲ طبقه است و هر واحد ۶۰ متره تقریبا ٬ کدوم مدل آبگرمکن مناسب تره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا