×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تکنولوژی و کامپیوتر

آشنایی با تمام قابلیت‌های ساعت‌های‌هوشمند برای بهبود سلامتی

قابلیت های ساعت های هوشمند برای بهبود سلامتی

ساعت‌های‌ هوشمند در سال‌های اخیر محبوبیت خاصی بین کاربران پیدا کرده‌اند. تصور کنید فقط با بستن ساعت‌ هوشمند به مچ دستتان یک تیم پزشکی، تمام وقت، بدون اینکه متوجه باشید، شرایط سلامتی شما را زیر نظر می‌گیرد. وقتی خواب هستید یا مشغول کارهای روزانه یا هنگام ورزش همیشه همراه شماست و با دقت لحظه به لحظه ضربان قلب، میزان اکسیژن خون، و… شما را ثبت و ارزیابی می‌کند.

ساعت‌های هوشمند موجود در بازار قابلیت‌های متنوعی دارند، ما در این مقاله آچارباز سعی می‌کنیم شما را با قابلیت‌های ساعت‌های‌هوشمند برای بهبود سلامتی آشنا کنیم تا هنگام خرید بدانید دقیقا چه انتظاراتی باید از ساعت ‌هوشمند داشته باشید. اگر ساعت هوشمند شما به‌درستی کار نمی‌کند، کافی‌ست با شماره 02154591616 تماس بگیرید، کارشناسان ما در آچارباز برای تعمیر ‌ساعت ‌هوشمند به شما خدمات تخصصی ارائه می‌دهند.

معرفی 8 قابلیت ساعت های هوشمند برای بهبود سلامتی

1- پایش ضربان قلب  Heart Rate sensing

یکی از قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند برای بهبود سلامتی، پایش ضربان قلب است که امروزه تمام ساعت‌های هوشمند به آن مجهز هستند. ساعت‌های ‌‌هوشمند در تمام طول روز وضعیت ضربان قلب را مانیتور می‌کنند و در صورت بروز هر گونه ضربان غیرعادی به شما هشدار می‌دهند تا قبل از بروز شرایط جدی‌تر به پزشک مراجعه کنید و اطلاعات جمع آوری شده را نیز به متخصص ارائه دهید.

وجود سنسورهای پیشرفتهSPO2  درساعت‌های هوشمند، میزان اکسیژن خون را برای ردیابی بهتر شرایط قلب و عروق اندازه‌گیری می‌کنند. سنسورهایECG  هم اطلاعات دقیق‌تری از ضربان قلب به ما می‌دهند.

2- نظارت بر خواب Sleep tracking

یک خواب خوب و با کیفیت باعث می‌شود شما روزی آرام و پرانرژی را شروع کنید. ولی اگر خواب با کیفیتی نداشته باشید، تمام روز کلافه‌ خواهید بود. نظارت بر خواب، یکی دیگر از قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند برای بهبود سلامتی است که در معمولی‌ترین مدل‌ نیز این قابلیت دیده می‌شود.

ساعت‌های هوشمند از طریق حسگرهای ژیروسکوپ، شتاب‌سنج و حسگرهای ضربان قلب می‌توانند کیفیت خواب کاربر را از خواب سبک، متوسط یا عمیق تشخیص دهند و با ارائه نتایج این ارزیابی به شما و پزشکتان در ارائه بهترین راه‌حل کمک می‌کنند.

Heart rate sensing
پایش ضربان قلب ازقابلیت‌های ساعت‌های هوشمند برای بهبود سلامتی است.

3- گام شماری Step counting

یکی از کارهایی که اکثر ما برای کالری ‌سوزی و کاهش وزن انجام می‌دهیم پیاده‌روی روزانه است و چه خوب ‌می‌شد اگر می‌دانستیم در روز چند قدم راه رفته‌ایم و با این میزان پیاده‌روی چقدرکالری سوزانده‌ایم. آیا هر روز دقیقاً همین اندازه پیاده‌روی می‌کنیم یا نه؟ چقدر طول می‌کشد، میزان معینی وزن کم کنیم؟ در زمان پیاده‌روی سرعت‌مان چقدر است؟ وضعیت ضربان قلب‌مان چطور است؟ و…

یکی دیگر از قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند برای بهبود سلامتی، گام شماری و ثبت شرایط سلامتی شما در زمان انجام فعالیت است. داشتن یک ساعت هوشمند به شما کمک می‌کند پاسخ‌های دقیقی به این سوالات داشته باشید و حتی از جزئیات بیشتری در مورد سلامتی‌ خود آگاه شوید و بتوانید هر لحظه نتایج را ببینید و از نزدیک وضعیت سلامتی‌تان را رصد کنید.

ساعت‌های هوشمند از طریق حسگرهای ژیروسکوپ، شتاب‌سنج و قابلیتGPS  می‌توانند سرعت، جهت و تعداد گام‌ها و میزان کالری مصرفی و… را محاسبه و ارزیابی کنند.

پیشنهاد مطالعه

4- پیگیری کالری Calorie tracking

در طراحی و ساخت ساعت‌های هوشمند الگوریتم‌هایی بکار رفته‌است که با فرموله کردن داده‌های متابولیک و حسگرهای مختلف بکار رفته در ساعت، می‌تواند مقدار تقریبی کالری‌سوزی فرد، در آن فعالیت را نشان دهد.

5- پایش میزان آب در بدن

می‌دانیم که نوشیدن 8-7 لیوان آب در روز برای عملکرد بهتر تمام اعضای بدن ضروری است. اما به دلیل مشغله‌های رزومره گاهی فراموش می‌کنیم به مقدار لازم آب بنوشیم.

ساعت‌های هوشمند برای به موقع آب نوشیدن نیز برنامه‌هایی دارند و می‌توانند در فواصل زمانی معین در طی روز  یا زمان انجام فعالیت‌های ورزشی نوشیدن آب را یادآوری کنند.

6- حالت‌ های ورزشی Multiple modes

از کاربردی‌ترین قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند برای بهبود سلامتی، طراحی حالت‌های از پیش تعیین شده متناسب با هر ورزش است. به عنوان مثال شما حالت ورزش دویدن را انتخاب می‌کنید؛ داده‌های مانند سرعت دویدن، مسافت طی شده، زمان دویدن در این مسافت، شدت ضربان قلب، اکسیژن خون، دمای بدن و… جمع‌آوری و ارزیابی می‌شوند و با موارد از پیش تعیین شده مقایسه و نتیجه نهایی گزارش می‌شود. این ساعت مثل یک مربی میزان پیشرفت‌تان را بررسی و توصیه‌های لازم را برای رسیدن به اهداف‌تان ارائه می‌دهد.

پشتیبانی از حالت های مختلف ورزشی در ساعت هوشمند
دارا بودن حالت های ورزشی مختلف یکی از قابلیت های ساعت های هوشمند برای بهبود سلامتی است.

7- ردیابی تناسب اندام Fitness tracking

درصد بالایی از افراد ساعت هوشمند را با هدف بهبود سلامتی و تناسب اندام انتخاب می‌کنند. آنها معتقدند ساعت‌های هوشمند نقش زیادی در رسیدن به هدف تناسی اندام‌شان داشته است.

با ساعت‌های هوشمند مردم نسبت به سلامتی خود آگاهی بیشتری دارند و حضور این گجت‌های پوشیدنی در بهبود سلامتی و نظم بخشیدن به فعالیت‌های ورزشی بسیار تاثیرگذار است.

پیشنهاد مطالعه

8- اعلان ‌های سلامتی Health Reminders

اگر ساعت‌های طولانی پشت میز کارتان می‌نشینید و درد کمر و گرفتگی گردن شما را متوجه گذر زمان می‌کند؛ داشتن ساعت هوشمند برای شما ضروری‌ست.

اعلان سلامتی یکی دیگر از قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند برای بهبود سلامتی است، وقتی شما در طی روز برای مدت طولانی بی‌حرکت در جایی نشسته‌اید، ساعت به شما اعلام می‌کند، بلند شوید، چند نفس عمیق بکشید و حداقل 250 قدم راه بروید، مقداری آب بنوشید. با این کار از گرفتگی عضلات و ماهیچه‌های جلوگیری می‌کنید. در طراحی ساعت‌های هوشمند یادآوری چرخه قاعدگی خانم‌ها نیز به‌عنوان اعلان سلامت برنامه ریزی شده‌است.

اعلان های سلامتی
اعلان یادآوری بلند شدن پس از مدت طولانی نشستن از دیگر قابلیت های ساعت های هوشمند برای بهبود سلامتی است.

برای انتخاب بهترین مدل ساعت هوشمند چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

بررسی برخی فاکتورهای پیش از انتخاب ساعت هوشمند به شما کمک می‌کند، بعد از خرید رضایت بیشتری از انتخاب خود داشته باشید. در ادامه مولفه‌های مهم و اصلی را به شما معرفی می‌کنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله معرفی بهترین مدل ساعت هوشمند را مطالعه کنید.

  • برند تولید کننده
  • فرم و اندازه صفحه نمایش
  • مدت زمان شارژدهی
  • قابلیت‌ برقراری و دریافت تماس
  • قابلیت پخش موسیقی
  • پشتیبانی از زبان‌های مختلف
  • دارا بودن حسگرهای مختلف
  • مقاومت در برابر ضربه
  • مقاومت در برابر نفوذ آب
  • و …

در این مقاله آچارباز شما با 8 مورد از  قابلیت‌ های ساعت‌ های هوشمند برای بهبود سلامتی، آشنا شدید که مطمئنا این آگاهی هنگام خرید به شما کمک می‌کند که انتخاب بهتری داشته باشید.

برای دریافت خدمات حرفه‌ای تعمیر‌ ساعت‌ هوشمند  می‌توانید با شماره 02154591616 تماس بگیرید و از خدمات حرفه‌ای کارشناسان ما در آچارباز بهره‌مند شوید.

تعمیر ساعت هوشمند در آچارباز
خدمات تعمیر ساعت هوشمند، شامل عیب‌یابی، تعمیر ساعت هوشمند های سری های مختلف می‌شود. برای تعمیر ساعت هوشمند خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر ساعت هوشمند می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید..
تعمیر ساعت هوشمند

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا