×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نرم افزار

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ دل

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ دل

برند دل با وجود محبوبیتی که در بین سایر تولیدکنندگان دارد، اما مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری هم هست که به راحتی می‌توان آن‌ها را برطرف کرد. در این بحث به بررسی مشکلات نرم افزاری لپ تاپ دل خواهیم پرداخت.

در بین تمامی برندهای لپ تاپ، هیچ مدل و یا برندی پیدا نمی‌کنید که از مشکلات نرم افزاری و یا حتی سخت افزاری به دور مانده باشد. لپ تاپ‌ها امروزه چه به صورت همراه و چه به صورت ثابت وسایلی هستند که نیاز مبرم افراد به آن‌ها در تمامی رشته‌ها و امور به وفور دیده می‌شود.

هر مدل از لپ تاپ می‌تواند کارایی خاصی برای کاربر خود داشته باشد. با وجود اینکه بهترین لپ تاپ‌ها با گرانترین قیمت‌ها خریداری می‌شوند، اما لپ تاپ‌های ارزان نیز می‌توانند کارایی خوبی داشته باشند. فقط  کافی است از ویژگی‌های آن‌ها اطلاع داشته باشید و نسبت به کارکردی که از آن‌ها می‌خواهید و انتظار دارید، لپ تاپ مورد نظر خود را خریداری کنید.

در بین تمامی مدل‌ها، لپ تاپ دل یکی از معدود برندهایی است که در دو سال متوالی توانسته است جایگاه سومین لپ تاپ جهان را به خود اختصاص دهد. دل یکی از بهترین برند‌ها در این تکنولوژی به شمار می‌رود که البته هزینه سنگینی بابت خرید آن نیز باید تقبل کنید. در کنار تمام ویژگی‌های خوب و کارآمدی که از این کمپانی مشاهده می‌کنیم، این دستگاه هم مانند سایر برندها دارای مشکلات نرم افزاری است که البته بسیاری از آن‌ها را می‌توان به راحتی رفع کرد.

 

تعمیر لپ تاپ در محل با آچارباز
سرویس تعمیر لپ تاپ در محل آچارباز یک تعمیرگاه سیار آنلاین کامپیوتر است که کار آن عیب یابی و رفع ایراد تمامی سیستم‌های لپ تاپ است. در صورت بروز مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری، کافیست در اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیرکار سیار لپ تاپ را ثبت کنید.
درخواست تعمیر لپ تاپ

 

لپ تاپ‌های دل خصوصیات ویژه‌ای در بین لپ تاپ‌های دیگر دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به ویژگی‌های نوآورانه در طراحی و عمر باتری و همچنین صفحه نمایش‌های بسیار باکیفیت و درخشان اشاره کرد. دل توانسته است نام پادشاه بازی را در بین تمامی لپ تاپ‌ها به خود اختصاص دهد. این لپ تاپ‌ها با توجه  به عملکرد و ویژگی‌هایی که دارد بهترین گیمرها را به سمت خود می‌کشاند.

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ دل

یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ دل، ضعف صفحه نمایش این کمپانی به شمار می‌رود که درکنار طراحی بی نظیر و کیفیت بالایی که در آن تعبیه شده متاسفانه سایز‌های متوسط برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، صفحه کلید این لپ تاپ‌ها نیز از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند. هر چند که این مشکلات از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ دل به شمار نمی‌رود و یک ویژگی نه چندان مناسب این دستگاه است که می‌تواند اختلالاتی در کارکرد کاربران ایجاد کند.

در ادامه این متن به برخی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ دل نیز اشاره می‌کنیم.

1- بوت شدن ویندوز

زمانی که لپ تاپ شما قادر به بوت شدن نیست و ویندوز سیستم لود نمی‌شود، شما دچار یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ  دل شده‌اید که این مشکلات راهکارهای بسیاری دارد که می‌توانید به راحتی آن را برطرف کنید. در بعضی از مدل‌های قدیمی لپ تاپ دل هنگامی که درایو ویندوز بوت می‌شود، سایر درایو‌ها بوت نمی‌شوند و برای راه اندازی اولیه با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

به این ترتیب می‌توان گفت که این مدل‌ها گاهی قادر به بوت شدن ویندوز نیستند. برای رفع این مشکل باید سعی کنید تمامی درایوها را حذف کرده و سیستم لپ تاپ خود را مجدد راه اندازی کنید. خطا هنگام بوت شدن لپ تاپ زمانی رخ می‌دهد که سیستم هنگام بوت شدن درایو ویندوز را با دیگر درایو‌ها اشتباه گرفته و به درستی بوت نمی‌شود.

2- نصب سخت افزارهای جدید

یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ دل زمانی رخ می‌دهد که هر سخت افزار جدید که نصب می‌شود سیستم قادر به شناسایی و پذیرش آن نیست. در این حالت باید اطمینان حاصل کنید که سخت افزار نصب شده مناسب با سیستم شما هست یا خیر؟ چرا که بسیاری از مدل‌های سخت افزار قادر به هماهنگی با برخی از سیستم‌ها نیستند. گاهی اوقات نیز سخت افزاری که مدنظر شماست دچار نوعی خرابی است که کامپیوتر قادر به سازگاری با این وسیله نخواهد بود.

 

3- بررسی وضعیت لپ تاپ در حالت Safe Mode

یک راهکار و یا آزمایش بسیار خوب برای اینکه بفهمید که آیا سیستم عامل شما همچنان پایدار است و درست کار می‌کند، این است که هنگام بوت شدن دکمه F8 را فشار دهید تا سیستم عامل لود نشود و شما وارد وضعیت Safe Mode  شوید. از این طریق قادر هستید هر زمانی که مایل بودید به ویندوز یا هر سیستم عاملی که روی لپ تاپ خود دارید وارد شوید. در این مکان شما کیفیت تصویری خوبی نخواهید داشت ولی در عوض بسیاری از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ دل را می‌توانید به راحتی جستجو کرده آن را برطرف کنید.

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ دل

4- بررسی ویروس‌های لپ تاپ

یکی دیگر از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ‌های دل مربوط به ویروس‌های کامپیوتری است. زمانی که در حالت ایمن یا Safe Mode  وارد می‌شوید، می‌توانید تمامی ویروس‌های موجود در لپ تاپ را اسکن کنید. در صورتی که روی لپ تاپ خود یک نرم افزار آنتی ویروس نصب کرده باشید، در وضعیت Safe Mode نیز آنتی ویروس قادر به شناسایی ویروس‌ها خواهد بود.

اما در حالتی که یک آنتی ویروس مناسب نداشته باشید می‌توانید حالت Safe Mode با پشتیبانی شبکه را، از منوی بوت انتخاب کنید. زیرا وضعیت Safe Mode به شما این امکان را می‌دهد که نرم افزار آنتی ویروس را دانلود کرده و سیستم عامل خود را به صورت کامل اسکن کنید. از جمله برنامه‌های بسیار مناسب و موثر در این زمینه می‌توان به AVG Free  اشاره کرد که یک برنامه بسیار عالی آنتی ویروس بوده و می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

5- مشکلات نرم افزاری مربوط به صفحه کلید

از مشکلاتی که ممکن است در راه اندازی یک لپ تاپ دل رخ دهد، می‌تواند از صفحه کلید لپ تاپ شروع شود. گاهی اوقات از کار افتادن صفحه کلید مجازی لپ تاپ یا این که کار نکردن برخی از دکمه‌ها، اختلال بسیاری در برنامه‌های کاربردی ایجاد می‌کنند. در صورتی که صفحه کلید به درستی کار نکرد می‌توانید با یک مرتبه آپدیت کردن آن تمامی مشکلات را به راحتی برطرف کنید.

یک آزمایش آسان

برای انجام تجزیه و تحلیلی دقیق لپ تاپ دل یک آزمایش بسیار آسان و کارآمد پیشنهاد می‌شود. این تست را می‌توانید به راحتی روی تمامی لپ تاپ‌های دل انجام داده و بسیاری از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ دل را خودتان برطرف کنید. برای انجام این آزمایش وارد سایت Dell Support شوید و روی گزینه Product Detect کلیک کنید و یا این که روی گزینه Submit کلیک کنید.

برگه تشخیص را انتخاب کرده و آزمایش‌های تشخیصی را با انتخاب خودتان شروع کنید. جهت انجام آزمایش‌های تشخیصی کامل و یا با سرعت گزینه‌های مربوطه را انتخاب کنید. حتی می‌توانید تست کامپوننت سفارشی را برای لپ تاپ خود انتخاب کنید که برای این کار باید روی گزینه Run your test کلیک کنید. این آزمایش تشخیصی ممکن است الگوهای گرافیکی را برای تست صفحه نمایش، نشان دهد و پاسخ شما را برای تست دقیق‌تر در نظر بگیرید.

تمامی رایانه‌های شخصی به خصوص لپ تاپ‌های دل می‌توانند از این طریق به تشخیص دقیق سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ خود بپردازند و مشکلاتی از قبیل سیستم عامل، بوت شدن، قطعی اینترنت و . . . را کنترل و آزمایش کند.

پس از این ارزیابی یک مرتبه لپ تاپ خود را خاموش و مجدد راه اندازی کنید هنگامی که لوگو  DELLظاهر شد، کلید F12 را فشار دهید تا به منوی بوت وارد شوید. با استفاده از کلید‌های جهت‌دار، گزینه Diagnostics را انتخاب کرده و اینتر بزنید. دستور العمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا تشخیص سیستم تکمیل شود.

در صورتی که لپ تاپ شما دچار نقص فنی شد و با اقداماتی که آموختید از پس برطرف کردن مشکلات برنیامدید، پیشنهاد می‌کنیم با یک کارشناس متخصص در این زمینه مشورت کنید. در حال حاضر سامانه آچارباز، آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما مشکلات لپ تاپتان را از طریق سایت و یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس گرفته و در اولین فرصت کارشناس مجرب به محل شما اعزام شود.

 

نصب ویندوز و نرم افزار در محل با آچارباز
خدمت نصب ویندوز و نرم افزار کامپیوتر شامل تمامی خدمات مربوط به نصب، تعمیر و ارتقای ویندوز و نرم‌افزارهای کاربردی و تخصصی ویندوز و لپ تاپ می‌شود. در این خدمت، تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز برای نصب ویندوز و نرم افزار کامپیوتر شما، در هر بخش از مناطق 22 گانه تهران به محلتان مراجعه خواهد کرد.
درخواست نصب ویندوز و نرم افزار

 

منبع:
laptopmag.com
techwalla.com

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا