×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر گازی

آشنایی با کولر گازی خورشیدی و طرز کار آن

کولر گازی خورشیدی

کولرهای گازی به علت کیفیت و خنک کنندگی خوبی که دارند، همیشه برای انتخاب در اولویت هستند، اما مشکلی که در این بین وجود دارد، میزان برق مصرفی بالای کولرهای گازی است. در سال‌های اخیر برای حل این مشکل، کولر گازی خورشیدی تولید شده است. این نوع کولرها علاوه بر کیفیت و عملکرد خوبی که دارند، از هدر رفتن انرژی برق نیز جلوگیری می‌کنند.

شاید با شنیدن نام کولر خورشیدی متعجب شوید یا سوالاتی در ذهن شما ایجاد شود، از جمله اینکه کولر گازی خورشیدی چیست؟ چگونه کار می‌کند و چه مزایایی دارد؟ در این مقاله از آچارباز ما به سوالات شما در رابطه با کولرهای خورشیدی پاسخ خواهیم داد، پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

چنانچه برای تعمیرات کولر گازی خورشیدی یا معمولی خود بدنبال یک سرویس کار کولر گازی هستید می‌توانید با شماره 02154591616 تماس بگیرید یا در این صفحه سفارش‌تان را ثبت کنید.

کولر گازی خورشیدی چیست؟

همانطور که از نام کولر خورشیدی پیدا است، این نوع کولر به کمک یک پنل خورشیدی، از اشعه uv نور خورشید، انرژی را می‌گیرد و باعث کاهش مصرف انرژی برق می‌شود. اما دریافت انرژی از خورشید، در ولرهای گازی خورشیدی، به این معنا نیست که این نوع کولرها دیگر نیازی به برق ندارند، بلکه برای کار کردن باید مانند کولر گازی‌های معمولی متصل به برق باشند.

تنها وجه تمایزی که بین کولرهای گازی معمولی و خورشیدی وجود دارد، پنل خورشیدی و انرژی دریافتی از خورشید است. این انرژی به عملکرد بهتر کولر و برخی از قطعات آن، مانند کمپرسور کمک می‌کند و از مصرف بیش از اندازه برق، توسط کولر جلوگیری می‌کند.

پس توجه کنید که انرژی خورشیدی به تنهایی باعث کار کردن کولر گازی نمی‌شود. بلکه دو منبع انرژی برق و خورشید باهم، باعث کار کردن کولرهای گازی خورشیدی می‌شوند.

کولر گازی خورشیدی
پنل‌های کولر گازی خورشیدی انرژی خورشید را دریافت می‌کنند و باعث عملکرد بهتر و به صرفه کولرگازی می‌شوند.
برای سرویس کولر گازی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

نحوه کار کرد کولر گازی خورشیدی؟

عملکرد کولرهای گازی بسیار شبیه به عملکرد یخچال است. یک نوع گاز که در یخچال و کولر گازی وجود دارد و باعث انجام عمل خنک کنندگی می‌شود، گاز سرمازا یا مبرد نام دارد. گاز مبرد در فعالیت معمولی کولرهای گازی، توسط کمپرسور فشرده و به حالت مایع در می‌آید.

  • عملی که توسط کمپرسور برای فشرده کردن گاز سرمازا انجام می‌شود، به انرژی بسیار زیادی نیاز دارد.
  • این انرژی با مصرف بیش از حد برق تامین می‌شود. در واقع بیشتر برق مصرفی کولر گازی، صرف فعالیت کمپرسور برای فشرده کردن گاز سرمازا می‌شود.
  • حال در کولر گازی خورشیدی انرژی دریافتی از خورشید، به کمک کمپرسور می‌آید و مصرف برق را تا چند برابر، کاهش می‌دهد.
  • به این صورت که پنل‌ خورشیدی، انرژی خورشید را دریافت می‌کند و از آن برای گرم کردن آب استفاده می‌کند.
  • در کنار پنل خورشیدی یک مخزن برای گرم کردن آب وجود دارد، تا آب گرم را برای مواقعی که انرژی خورشید در دسترس نیست همچون شب‌ها، ذخیره کند.
  • آب گرم شده و انرژی خورشیدی باعث می‌شوند تا گاز سرمازا بدون فعالیت کمپرسور کمی گرم شود.
  • در نتیجه کمپرسور کولر خورشیدی، برای فشرده کردن گاز سرمازا دیگر نیازی به مصرف بیش از حد انرژی برق ندارد. از این رو مصرف برق تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

پیشنهاد مطالعه

نحوه کارکرد کولر گازی خورشیدی
کولر گازی خورشیدی با گرم کردن آب، باعث گرم شدن گاز مبرد شده و کمپرسور، برق کم‌تری برای فشرده کردن گاز مبرد، مصرف می‌کند.

مزایا و معایب کولر گازی خورشیدی

بعد از آشنایی با کولرهای خورشیدی و نحوه کار کرد آنها، به دست آوردن اطلاعاتی از مزایا و معایب این نوع کولرها، می‌تواند دید بهتری نسبت به کولرهای خورشیدی، به شما بدهد. از جمله مزایای کولرهای خورشیدی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از آنجایی که پنل‌های کولر گازی خورشیدی، انرژی الکتریکی و در نهایت برق تولید نمی‌کنند، آسیب زیادی به طبیعت نمی‎رسانند و این موضوع یکی از بهترین مزیت‌های کولر گازی خورشیدی است.
  • کاهش چشم‌گیر مصرف برق و جلوگیری از هدر رفت انرژی هم، یکی دیگر از مزیت‌های این نوع کولرها است.
  • تصفیه هوای محیط خانه و محل کار آن هم با مصرف انرژی کم
  • استفاده از انرژی خورشید که تجدید پذیر است
  • استفاده کم‌تر از انرژی فسیلی و کم‌تر شدن آلودگی‌های مربوط به آن
  • نصب راحت

دریافت انرژی از خورشید، در ولرهای گازی خورشیدی، به این معنا نیست که این نوع کولرها دیگر نیازی به برق ندارند، بلکه برای کار کردن باید مانند کولر گازی‌های معمولی متصل به برق باشند.

کولر خورشیدی در مقابل مزایایی که دارد، معایب چندانی ندارد. یکی از موضوعاتی که به عنوان ایراد برای آن، در نظر گرفته می‌شود، قیمت بالای کولرهای گازی خورشیدی است. البته کاهش هزینه‌های برق، می‌تواند جبران قیمت بالای آن، باشد. از دیگر معایبی که می‌توان برای آن در نظر گرفت، موارد زیر هستند:

  • امکان صدمه دیدن پنل‌های خورشیدی
  • ایجاد اختلال در عملکرد کولر
  • تاثیر شرایط آب و هوایی موجود بر عملکرد کولر خورشیدی، چرا که کولر خورشیدی نیاز به نور خورشید دارد.

در پایان در نظر داشته باشید که نصب و تعمیرات کولر گازی خورشیدی، باید مانند نصب و تعمیر کولر گازی معمولی، توسط تکنسین‌ها و افراد مجرب در این حوزه انجام شود، تا از به وجود آمدن خسارت‌های جانی و مالی جلوگیری شود.

تعمیر کولر گازی در محل با آچارباز
برای تعمیر کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
تعمیر کولر گازی

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا