×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نرم افزار

راهکارهایی برای افزایش امنیت اطلاعات

افزایش امنیت اطلاعات

امنیت به معنای حفاظت از هر چیزی است که برای شما با ارزش است و اهمیت دارد. این موضوع به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در سازمان‌ها مطرح شده و باید به آن اهمیت داده شود.

حفاظت از اطلاعات از گذشته تا به حال؛ تفاوت بسیاری داشته است. در گذشته، امنیت با حضور فیزیکی و نظارتی تامین می‌شد و حال از ابزارهای خودکار و مکانیزم‌های هوشمند برای حفاظت از اطلاعات استفاده می‌شود.

به‌دلیل تنوع بیشتر نوع حملاتی که به اطلاعات سازمان‌ها صورت می‌گیرد، روش‌های محافظتی جدید باید در برابر این حملات موثر باشند.

مخدوش شدن اطلاعات و به سرقت رفتن داده‌هایی که در سازمان و یا حتی سیستم شخصی خود دارید، خسارت‌های مالی و اعتباری جبران ناپذیری به همراه دارد. اطلاعات شما از سوی حملات عمدی و حتی غیرعمدی در خطر هستند و هر زمانی ممکن است به سرقت بروند. گاهی هم کارمندان به‌دلیل نداشتن آگاهی لازم، تهدید داخلی بزرگی برای سازمان هستند.

نگهداری از اطلاعات کاربران، مشتریان و حتی کسب‌وکار شما، از مهم‌ترین موضوعات امنیت داده است، زیرا این‌ افراد جهت نگهداری امن داده‌های تجاری یا شخصی خود سازمان شما را برگزیده‌اند، و این امر مسئولیت بزرگی برای سازمان شما است. پس نیاز است که سازمان‌ها تمامی تهدیدات و ریسک‌های امنیتی موجود را شناسایی کرده و آنها را تا حد ممکن دفع یا اصلاح کنند.

حال باید تمهیداتی اندیشید تا بتوانید از اطلاعات مهم محافظت کنید. در این بحث به بررسی راهکارهای لازم برای این امر می‌پردازیم.

سازمان‌ها نیازمند جابه‌جایی امن اطلاعات، جلوگیری از سرقت، حفاظت از حقوق معنوی داده‌ها و نظارت به دسترسی‌های انجام گرفته هستند. در هر سازمان باید راهکارهایی بیاندیشید تا داده‌ها به‌صورت عمدی و یا سهوی قایل حذف شدن نباشند.

افزایش امنیت اطلاعات

راهکارهایی برای حفاظت از اطلاعات:

در ابتدای امر باید زیرساخت مناسبی برای امنیت داده تعریف شود. باید تهدیدها و میزان خطر برآورد شده و براساس آن‌ها معماری متناسب با پیش‌بینی‌ها را پیاده‌سازی کنید. سپس باید ابعاد امنیت و سطح آسیب‌پذیری داده مشخص شود. باید از میزان محرمانه بودن اطلاعات آگاه باشید تا بتوانید بهترین راه را ارائه دهید.

 

تعمیر کامپیوتر در محل با آچارباز
سرویس تعمیر کامپیوتر در محل آچارباز یک تعمیرگاه سیار آنلاین کامپیوتر است که کار آن عیب یابی و رفع ایراد تمامی سیستم‌های کامپیوتری است. در صورت بروز مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری، کافیست در اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیرکار سیار کامپیوتر را ثبت کنید.
درخواست تعمیر کامپیوتر

 

اطلاعات هر سازمان نباید همیشه در دسترس باشند، بلکه تنها در مواقعی که کارمندان به اطلاعات نیاز دارند، اطلاعات را در اختیار آن‌ها قرار دهید. داده‌های بسیار محرمانه هم فقط در اختیار افراد مجاز خواهند بود. افرادی که با سازمان در ارتباط هستند اما نیازی نیست به اطاعات شبکه دسترسی داشته باشند، در استراتژی امنیتی باید از دسترسی فیزیکی و حتی دسترسی راه دور به شبکه دور باشند.

در هر مجموعه باید تمهیداتی اندیشید تا از تکرار، دستکاری، حذف و آلوده شدن داده‌ها جلوگیری شود. همچنین از جعلی نبودن اطلاعات اطمینان حاصل کنید.

افزایش امنیت اطلاعات

حال تصور کنید شما از اطلاعات خود به‌خوبی محافظت نکردید و امنیت آن‌ها مورد تهدید واقع شد، راهکارهای اولیه چیست؟

ابتدا باید وارد فاز ردیابی شوید و میزان خسارت، هویت دشمن و کیفیت حمله را تشخیص دهید.

بعد از حمله به داده‌ها باید دید که چه مقدار خسارت متوجه اطلاعات شده تا بهترین راهکارها را برای جبران آسیب‌ها پیشنهاد داد. در مرحله‌ی بعدی شناخت هویت دشمن است. باید دید هدف او چیست و آیا قصد حمله‌ی دوباره را دارد.

درنهایت هم باید کیفیت حمله بررسی شود. باید زمان و مکان حمله و دلایل و نقاط ضعف آن بررسی شود.

فاز آخر این است که در پی جبران خسارات و بازیابی اطلاعات باشید. در صورت امکان تمامی اطلاعاتی که مورد حمله واقع شده‌اند را بازیابی کرده و در پی راهی برای جلوگیری از حملات مجدد باشید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا