×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نرم افزار

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ سونی

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ سونی

در این مقاله قصد بررسی مشکلات نرم افزاری لپ تاپ سونی را داریم. با وجود پرطرف‌دار بودن این سری محصولات، وجود برخی مشکلات نرم افزاری در لپ تاپ‌ها امری طبیعی است.

لپ تاپ‌های سونی از جمله لپ تاپ‌های با کیفیت و عالی موجود در بازار هستند که برای بسیاری از کاربران و علاقه مندان به لپ تاپ گزینه‌ای مناسب‌اند. این لپ تاپ‌ها امروزه طرفداران زیادی دارند، ولی با وجود کیفیت و کارایی بالایی که لپ تاپ‌های سونی دارند، این لپ تاپ‌ها هم از مشکل و ایراد به دور نیستند. از جمله مشکلات نرم افزاری لپ تاپ سونی می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد:

1- هنگ کردن

هنگ کردن لپ تاپ سونی یکی از مشکلات نرم افزاری این دستگاه است، که بیشتر کاربران و دارندگان لپ تاپ سونی دچار آن شده‌اند. می‌توان گفت که اکثر افرادی که دارای لپ تاپ سونی هستند، حداقل یک بار مشکل هنگ کردن لپ تاپ برایشان پیش آمده است که نتوانسته‌اند آن را برطرف کنند.

هنگ کردن لپ تاپ سونی می‌تواند به دلیل عدم سازگاری سخت افزاری لپ تاپ با برنامه‌ها و نرم افزارهای نصب شده، نبود آنتی ویروس مناسب و ویروسی شدن دستگاه، اجرای هم زمان تعداد زیادی از برنامه‌های سنگین و معمولی تا جایی که به پردازنده فشار وارد شود، نبود فضای کافی رم لپ تاپ، نداشتن فضای کافی در هارد دیسک و غیره به وجود آید.

برای برطرف کردن هنگ شدن لپ تاپ می‌توانید آن را End Task کنید و برنامه‌ها را به صورت کامل ببندید و یا لپ تاپ را ری استارت کنید.

 

تعمیر لپ تاپ در محل با آچارباز
سرویس تعمیر لپ تاپ در محل آچارباز یک تعمیرگاه سیار آنلاین کامپیوتر است که کار آن عیب یابی و رفع ایراد تمامی سیستم‌های لپ تاپ است. در صورت بروز مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری، کافیست در اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیرکار سیار لپ تاپ را ثبت کنید.
درخواست تعمیر لپ تاپ

 

2- ویروسی شدن لپ تاپ

یکی دیگر از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ سونی که به طور کلی در عموم لپ تاپ‌ها هم دیده می‌شود، ویروسی شدن آن است. این مشکل به دلیل استفاده بی رویه از فلش‌های ویروسی و یا اتصال به اینترنت و وارد شدن به صفحات غیر معتبر رخ می‌دهد که موجب آسیب به ویندوز می‌شود.

ویروسی شدن لپ تاپ علاوه بر اینکه سبب کند شدن سرعت لپ تاپ می‌شود، در برخی مواقع سبب هنگ کردن لپ تاپ و همچنین داغ کردن بیش از حد آن نیز می‌شود. از این رو، برای رفع این مشکل باید بعد از نصب ویندوز روی لپ تاپ خود یک آنتی ویروس قوی و آپدیت شده نصب کنید. استفاده از آنتی ویندوز علاوه بر جلوگیری از ویروسی شدن لپ تاپ، عمر ویندوز را هم افزایش می‌دهد.

3- داغ کردن بیش از حد لپ تاپ

لپ تاپ‌های سونی هم مانند بسیاری از لپ تاپ‌های موجود در بازار به دلایل مختلف در برخی مواقع به مشکل داغ کردن بیش از حد دچار می‌شوند، که داغ کردن بیش از حد لپ تاپ می‌تواند، صدمات و آسیب‌های سخت افزاری و نرم افزاری دیگر را به دنبال داشته باشد.

داغ کردن بیش از حد لپ تاپ یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ سونی است که دلایل مختلفی مانند استفاده از برنامه‌ها و نرم افزارهای سنگین و نامتناسب با سیستم عامل دستگاه، ویروسی شدن دستگاه، قدیمی شدن و استفاده در طول مدت زمان زیاد، پر شدن حافظه و … به وجود می‌آید.

برای برطرف کردن مشکل داغ شدن بیش از حد لپ تاپ بهتر است ابتدا به علت یابی آن اقدام کنید و دلیل داغ کردن لپ تاپ را پیدا کنید، سپس به برطرف کردن آن بپردازد. برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لپ تاپ می‌تواند از انواع کول پد استفاده کنید.

 

 

4- مشکل صدا

مشکل صدا یا خروجی صدا از دیگر مشکلات نرم افزاری لپ تاپ سونی است که برای رفع آن می‌توانید، ابتدا بررسی کنید که آیا درایور مورد نظر صدا را در ویندوز نصب کرده‌اید و با استفاده از برنامه تنظیم صدای خروجی به شناسایی هدفون و اسپیکر بپردازید. در نهایت تنظیم صدای خروجی و قدرت خروجی لپ تاپ را انجام دهید. اگر چه در بسیاری از مواقع مشکل صدای لپ تاپ به دلیل مشکلات نرم افزاری لپ تاپ سونی به وجود می‌آید، ولی در برخی مواقع هم مشکلات سخت افزاری دلیل مشکل صدای لپ تاپ است.

5- مشکل وای فای و وایرلس لپ تاپ

استفاده از اینترنت و وصل شدن به آن برای بسیاری از افرادی که از لپ تاپ استفاده می‌کنند، یکی از کارهای روزانه است. امروزه بسیاری از مردم مدت زمان زیادی را در اینترنت و فضای مجازی سپری می‌کنند. از این رو، خرابی و مشکل در اتصال به اینترنت می‌تواند برای اکثر دارندگان لپ تاپ‌های سونی که گاهی با مشکل وای فای مواجه می‌شوند، بسیار آزار دهنده باشد.

با این حال به گزارش برخی از کاربران یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ سونی مشکل وای فای است. این مشکل در بیشتر مواقع دلایل نرم افزاری دارد که با بررسی تنظیمات لپ تاپ، نصب کردن درایور وای فای و برخی دیگر از بررسی‌ها و تنظیمات قابل رفع کردن است.

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ سونی

6- ری استارت شدن

در برخی موارد، لپ تاپ با وجود اینکه روشن می‌شود و صفحه نمایش بالای می‌آید، ولی بلافاصله ری استارت می‌شود. ری استارت شدن ناگهانی و بلافاصله لپ تاپ یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ سونی است.

این مشکل در بسیاری از مواقع به دلیل ناقص نصب شدن ویندوز، ویروسی شدن سیستم عامل و سایر مشکلات نرم افزاری به وجود می‌آید. گاهی برای برخی از کاربران با وجود وصل شدن به وای فای و اتصال صحیح، اینترنت به صورت مداوم قطع و وصل می‌شود که می‌تواند به دلیل انتخاب ایستگاه اشتباه و یا شبکه محلی پرترافیک ایجاد شود. به گزارش برخی از کاربران در برخی از مدل‌های لپ تاپ سونی بعد از روشن کردن لپ تاپ روی لوگو گیر می‌کند و مجدد ری استارت می‌شود.

7- کند شدن و تاخیر در عملکرد لپ تاپ

اگر چه لپ تاپ‌های سونی از کیفیت بالایی برخوردار هستند، ولی این لپ تاپ‌ها هم مانند سایر دستگاه‌ها بعد از مدت زمانی استفاده و با گذشت زمان با مشکل افت سرعت و کند شدن مواجه می‌شوند. این مشکل می‌تواند به دلیل پر شدن حافظه لپ تاپ، نصب کردن برنامه‌ها و نرم افزارهای سنگین و غیرضروری روی لپ تاپ و همچنین استفاده از نرم افزارها و بازی‌هایی که به پردازنده لپ تاپ  فشار می‌آورند، باشد.

از این رو، اگر لپ تاپ شما کند شده است، ابتدا عیب یابی کنید، چرا که ویروسی شدن لپ تاپ هم می‌تواند دلیل بر کند شدن و تاخیر در عملکرد لپ تاپ باشد. کند شدن سرعت لپ تاپ می‌تواند برای بسیاری از کاربران آزار دهنده باشد.

8- مشکل بلوتوث لپ تاپ

با وجود اینکه استفاده از فناوری بلوتوث امروزه به مراتب کمتر شده است و بسیاری از افراد برای نقل و انتقال فایل و داده از روش‌های و فناوری‌های دیگر استفاده می‌کنند، ولی با این حال هنوز هم تعداد افرادی که هر روز با بلوتوث سرکار دارند و به انتقال داده‌های مختلف از طریق آن اقدام می‌کنند، کم نیستند. از این رو، مشکل در بلوتوث لپ تاپ می‌تواند در بسیاری از موارد کاربر را با مشکل مواجه سازد و سبب ناراحتی گردد.

مشکل بلوتوث یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ سونی است که در بسیاری از مواقع به دلیل نصب نبودن درایور لپ تاپ و یا اشکال در تنظیمات به وجود می‌آید.

9- مشکل نصب نشدن نرم افزارها و سیستم عامل‌های جدید

یکی دیگر از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ سونی که گاهی برای برخی از کاربران به وجود می‌آید، مشکل نصب نشدن نرم افزارها و سیستم عامل جدید است که موجب کندی و هنگ شدن لپ تاپ می‌شود. برای رفع این مشکل می‌توانید به ارتقای لپ تاپ اقدام کنید. منظور از ارتقا، آپگرید کردن بایوس سیستم و سیستم عامل لپ تاپ است. با این وجود برای ارتقای لپ تاپ باید ابتدا بررسی کنید و بدانید که سیستم شما قابلیت ارتقای نرم افزاری را دارد و یا خیر.

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ سونی

10- بوت نشدن لپ تاپ

گاهی به دلایل مختلف نیاز است، که دستگاه بوت شود. بوت شدن دستگاه همان راه اندازی مجدد آن است. اگر برای مدت زمان طولانی از یک ویندوز استفاده می‌کنید، ممکن است در زمان روشن کردن لپ تاپ متوجه بوت نشدن آن شوید. که پیام‌های مربوط به آسیب دیدن و یا از بین رفتن فایل‌های ضروری ویندوز را مشاهده می‌کنید.

بوت نشدن لپ تاپ یکی از مشکلات استرس آور و نگران کننده لپ تاپ سونی است. چرا که کاربر به ویندوز دسترسی ندارد، تا بتواند تشخیص دهد که مشکل از چیست. به همین دلیل برای رفع این مشکل باید از طریق بایوس اقدام شود. گاهی اقدام به بروز رسانی بایوس می‌تواند مشکل بوت نشدن لپ تاپ را به وجود آورد. که برای حل آن می‌توانید بایوس را ریست کنید.

11- مشکلات گرافیکی

مشکلات گرافیکی یکی دیگر از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ سونی است. به گزارش برخی از کاربران گاهی در زمان مشاهده ویدئو و یا گوش دادن به موسیقی و …، تصاویر نامفهوم و یا درهم ریخته پخش می‌شود و همچنین صدا شکسته به گوش می‌رسد. این گونه مشکلات نرم افزاری لپ تاپ سونی مربوط به کارت گرافیک است که به دلیل به روز نبودن و یا قدیمی بودن ایجاد می‌شود. برای برطرف کردن آن بهتر است از سایت پشتیبانی کننده لپ تاپ درایور کارت گرافیکی دانلود و نصب شود.

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ سونی اگر چه تنها محدود به این موارد نمی‌شود، و ممکن است مشکلات نرم افزاری دیگری برای برخی از کاربران پیش آید. ولی با این حال، از جمله مشکلات نرم افزاری لپ تاپ سونی که در این مقاله به بررسی آنها پرداختم، از جمله مشکلات شایع این لپ تاپ‌ها است. با این وجود، چنین مشکلاتی از کیفیت و کارآیی لپ تاپ‌های سونی چیزی کم نمی‌کند و این لپ تاپ‌ها هنوز جزء یکی از بهترین لپ تاپ‌های موجود در بازار هستند.

حال اگر به هر دلیل با لپ تا خود به مشکل برخوردید و قادر به برطرف کردن آن نبودید، پیشنهاد می‌شود که مشکل را با کارشناسی مجرب مطرح کنید. در حال حاضر سامانه آچارباز، آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما مشکلات لپ تاپتان را از طریق سایت و یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس گرفته و در اولین فرصت کارشناس مجرب به محل شما اعزام شود.

 

 

منبع:
the-computer-problems-guru.com
troublefixers.org
appuals.com

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا