×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

13 دلیل اصلی سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی بوش

دلایل صدای ماشین لباسشویی بوش

صدایش گاهی چنان وحشتناک است که احساس می‌کنید همین الان ماشین لباسشویی شما منفجرمی‌شود. گاهی با لرزش‌های شدیدی هم همراه است که اگر دراتاقتان یا محل نزدیک دستگاه باشید، فکرمی‌کنید که زلزله آمده است. صدای ماشین لباسشویی بوش می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. دلایلی که نشان از مشکلی ساده یا بسیار عمیقی را در دستگاه دارد. به هر حال هرچه است باید مورد بررسی توسط کارشناس تعمیر ماشین لباسشویی بوش قرار بگیرد.

در ادامه قصد داریم تا دلایل صدای ماشین لباسشویی بوش را برای شما بنویسیم. اینکه چه اتفاقی ممکن است که در دستگاه واشر شما افتاده باشد تا در هنگام چرخش و فعال بودن صدا بدهد.

دلایل صدای ماشین لباسشویی بوش

1- بلبرینگ ماشین لباسشویی

بلبرینگ تیوب در وسط تیوب (گردونه) خارجی قرار دارد. این بلبرینگ به گردونه داخلی در چرخش نرم‌تر کمک می‌کند. تعمیر و تعویض بلبرینگ کار آسانی نیست و حتماً باید واشر عوض شود. اگر بلبرینگ گردونه هم دچار مشکلی شده باشد، حتماً باید گردونه خارجی و خود بلبرینگ را تعویض کنید.

بلبرینگ ماشین لباسشویی بوش
برای تعمیر و تعویض بلبرینگ، باید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید

2- درام عقب با بلبرینگ لباسشویی بوش

درام عقب دارای یک یا چند بلبرینگ‌هایی در داخل خود است که به گردونه داخلی در چرخش نرم‌تر کمک می‌کند. اگر سیستم بلبرینگ گردونه دچار عیب شود، ماشین لباسشویی بوش در هنگام کار صدای زیادی تولید خواهد کرد.

در بعضی دستگاه‌ها، بلبرینگ‌ها به صورت جداگانه از درام عقب فروخته می‌شوند؛ اما اگر فروشنده این دو را به صورت متصل به هم عرضه می‌کند، حتماً درام بیرونی و بلبرینگ را تعویض کنید؛ برای اینکه جدا کردن و پرس بلبرینگ جدید بسیار سخت است.

درام عقب با بلبرینگ لباسشویی بوش
برای رفع سروصدای ماشین لباسشویی بوش، ابتدا باید با قطعات این دستگاه آشنا باشید

3- بلبرینگ گردونه

این هم مانند شماره یک است؛ فقط با این تفاوت که اگر اجزای بلبرینگ گردونه به صورت ترکیب شده فروخته می‌شوند، حتماً بلبرینگ و گردونه خارجی را عوض کنید.

پیشنهاد مطالعه

4- قفل گردونه و کیت بلبرینگ ماشین لباسشویی

در این مورد اگر دستگاه در طول مرحله چرخش تولید صدا کرده یا از پایین گردونه نزدیک سیستم انتقال آب چکه کند، به احتمال زیاد قفل گردونه و کیت بلبرینگ دچار آسیب شده‌اند. جایگزینی بلبرینگ گردونه، همانطور که در بالا هم نوشته شد، بسیار سخت بوده و نیاز است که بیشتر قطعات دستگاه باز شود. به هر حال توصیه می‌شود که گردونه خارجی و بلبرینگ تعویض شوند.

کیت بلبرینگ ماشین لباسشویی
بی توجهی به مشکل سروصدای زیاد ماشین لباسشویی بوش، می‌تواند از عمر مفید این دستگاه بکاهد

5- پولی درایو لباسشویی بوش

پولی درایو ممکن است که فرسوده شده، ترک بردارد یا سست و خم شود. پولی درایو را جدا کرده و بررسی کنید. اگر آسیب‌دیدگی در آن مشاهده کردید، حتماً باید عوض شود. البته خود پولی (چرخ تسمه) ممکن است که آسیب‌دیده باشد. برای همین باید آن را هم بررسی کنید.

پیشنهاد مطالعه

6- کیت تسمه

یکی از تسمه‌های درایو ممکن است که به هر دلیلی دچار آسیب شود. در طول استفاده تسمه ممکن است که خشک شده و از این رو شروع به ساییدگی و سوختن کند.
در نهایت پاره خواه شد که منجر به تولید صدای بلند در هنگام چرخش موتور دستگاه بوش می‌شود. تسمه درایو را بررسی کنید. اگر آسیب‌دیده بود، حتماً باید عوض شود.

کیت تسمه
اگر تسمه درایو دچار آسیب دیدگی شود، می‌تواند باعث سروصدا و لرزش دستگاه شود

7- کلاچ لباسشویی

سیستم کلاچ باعث ارتباط بین نیروی انتقال و گردونه داخلی می‌شود. این به گردونه در رسیدن به چرخش به سرعت مناسب به تدریج کمک می‌کند. اگر کلاچ به مرور زمان آسیب ببیند، باعث ایجاد صدای ماشین لباسشویی بوش در طول مرحله چرخش یا پس از پایان چرخش آخر می‌شود. فقط نکته اینکه کلاچ قابل تعمیر نیست و حتماً باید عوض شود.

علت صدای جیر جیر ماشین لباسشویی بوش
کلاچ ماشین لباسشویی بوش، به هیچ عنوان قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود

8- تسمه درایو

تسمه درایو در طول استفاده خشک شده و ممکن است که ترک برداشته و آسیب ببیند که در نهایت پاره خواهد شد. این پارگی باعث ایجاد صدای بسیار بدی در ماشین لباسشویی بوش می‌شود. از این رو باید حتماً تسمه را بررسی کرده و در صورت آسیب‌دیدگی و قبل از رخداد، تعویض کنید.

9- کوپلینگ موتور لباسشویی

یکی دیگر از دلایل صدای ماشین لباسشویی بوش در خراب شدن کوپلینگ موتور است. این نوع کوپلینگ، موتور را به سیستم نیروی انتقال دستگاه متصل می‌کند. اگر بار دستگاه بیش‌ از حد شود، کوپلینگ قادر به تأمین حفاظت از این اتصال نیست. همچنین به دلیل سایش طبیعی هم احتمال دارد که آسیب ببیند. از این رو باید اتصال بررسی و در صورت مشکل تعویض شود.

نیروی انتقال لباسشویی بوش
اگر سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی بوش را به افراد ناوارد بسپارید، متحمل خسارات و هزینه‌های فراوان خواهید شد

10- نیروی انتقال لباسشویی بوش

آسیب‌دیدگی نیروی انتقال (گیربکس) دستگاه هم یک عامل دیگر تولید صدا است. اگر دنده گیربکس‌ها آسیب ببیند، صدای بدی در مرحله چرخش ایجاد خواهد شد. البته احتمال این مسئله خیلی ضعیف است و از این رو باید در مرحله آخر مورد بررسی قرار بگیرد.

11- پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

اگر دستگاه در هنگام تخلیه صدای زیادی تولید کند، به احتمال زیاد پمپ تخلیه دچار مشکل شده است. پمپ باید بررسی شود که عاملی باعث مسدودسازی یا خرابی آن نشده باشد. اگر هیچ مانعی وجود نداشت؛ پس باید پمپ را عوض کنید.

12- موتور درایو

بلبرینگ موتور درایو ممکن است که فرسوده شود. موتور دستگاه به صورت عادی در هنگام فعالیت خیلی آرام کار می‌کنند. برای بررسی و خاطرجمع شدن مشکل از موتور، تسمه درایو را از دستگاه جدا کرده و سپس موتور را روشن کنید. اگر هنوز موتور صدا تولید می‌کرد، به معنای خراب شدن آن است و باید تعویض شود.

13- شیر ورودی آب ماشین لباسشویی بوش

اگر در هنگام پر شدن دستگاه، صدایی از ماشین شنیده شود، به احتمال زیاد شیر ورودی دچار مشکل شده است. در طول استفاده، رسوبات می‌توانند باعث مسدود یا ایراداتی در شیر ورودی شوند که همین عامل باعث ایجاد تولید صدای ماشین لباسشویی بوش خواهد شد. تعمیر این شیر نه به صرفه بوده و حتی باعث مشکلات بیشتری هم می‌شود. پس آن را عوض کنید.

تعمیر لباسشویی و تعویض هر یک از موارد بالا فعالیتی است که در صورتیکه تخصص کافی در آن نداشته باشید منجر به آسیب دستگاه گرانی چون برند بوش خواهد شد. توصیه میکنیم از یک تکنسین کار مجرب در این موارد کمک بگیرید.

تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. گفتنیست ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به رفع آن خواهند بود. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست تعمیر خود را ثبت کنید:
درخواست تعمیر ماشین لباسشویی
3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. لام
    لباسشویی من صدای زیاد و لرزش خیلی زیادی داره به طوری که از جای خود حرکت میکنه علتش چیه ؟

  2. سلام خسته نباشید
    من لباسشویی 5 کیلویی تی سی ال دارم صدای به شدت زیادی دارد چیکار کنم ؟

  3. سلام خسته نباشید ببخشید ماشین لباسشویی من بوش هستش اوایل که خریده بودم وقتی دکمه ها میزدم یا وقتی که خاموش میکرد صدا موزیک کمی میداد ولی الان نمیدونم چرا قطع شده ممنونم که پاسخ بدین

  4. ماشین لباسشویی من بوش ۹ کیلویی هس ، ۴ ساله خریدم الان موقع کار صدا تولید میکنه به خصوص اواخر کار و هنگام آبکشی و خشک کردن لباس صدای وحشتناک تولید میکنه
    چه کار باید کرد ، من ساکن قزوین هستم ، ایا میشه فیلم کار کردن ماشین رو بفرستم ؟

    1. زهرای عزیز سلام. برای حل مشکل ابتدا تراز بودن ماشین را بررسی کنید. بعد از تراز کردن یکبار ماشین را روشن کنید ولی این بار حدود 7 کیلو لباس در آن بریزید. تراز نبودن و رعایت نکردن حجم استاندارد لباسشویی باعث سر و صدا می شود. اگر مشکل باز هم وجود داشت باید یک تعمیرکار ماشین لباسشویی را بررسی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا