ماشین های اداری

این علائم نشان دهنده زمان تعویض کارتریج پرینتر است

تعویض کارتریج پرینتر

از زمان‌های گذشته فرآیند چاپ، اهمیت بالایی داشته است و به مرور زمان دستگاه‌های مربوط به این فرآیند دچار تغییرات و تحولات فراوانی شدند؛ تا جایی که امروز شاهد انواع مختلفی از چاپگرها هستیم. یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌ها یا ماشین­های اداری، پرینتر‌ها هستند.

پرینترها نیز مانند هر وسیله مصرفی دیگری در طی دوران استفاده ممکن است دچار اختلالاتی شوند. یکی از این موارد تمام شدن شارژ کارتریج پرینترهاست. در صورتی‌که پرینتر شما لیزری باشد برای رفع مشکل می‌­توانید کارتریج­‌ها را شارژ کنید؛ اما اگر دستگاه جوهری است یا کیفیت چاپ برای شما اهمیت زیادی دارد باید به فکر خرید کارتریج جدید باشید. برای خرید و دریافت مشاوره رایگان می‌­توانید با شماره 0218363 تماس بگیرید.

6 نشانه برای تعویض کارتریج پرینتر

با آگاهی از نشانه‌های زمان تعویض کارتریج پرینتر، می‌توانید از بروز مشکلات چاپ و آسیب به پرینتر خود جلوگیری کنید. در ادامه با نشانه­‌های مختلف زمان مناسب برای تعویض کارتریج آشنا می­‌شویم:

1-      استفاده نکردن طولانی مدت از پرینتر و کارتریج

بسیاری از افراد بر این باورند که عدم استفاده زیاد از پرینتر در افزایش عمر کارتریج موثر است؛ اما باید بدانید این باور اشتباه است؛ زیرا جوهر کارتریج‌ها، عمر مفید محدودی حدود 6 ماه، دارد. با توجه به این موضوع، جوهر کاتریج‌ها پس از این مدت خشک شده و دیگر امکان چاپ را ندارد و باید کارتریج جدید بخرید.

برای جلوگیری از بروز این مشکل می­‌توانید هفته‌­ای حداقل 1-2 برگه را با پرینتر، چاپ کنید تا جوهر کارتریج فاسد نشود.

2-      کم رنگ شدن نوشته های روی کاغذ

اگر از پرینترها زیاد استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد برای شما هم پیش آمده است که هنگام پرینت، محتوای روی برگه، کم رنگ باشد، برای مثال در چاپ سیاه و سفید فقط سایه کم رنگی از نوشته‌ها را شاهد باشید.

این مورد می‌تواند یکی از ملموس‌­ترین نشانه‌های فرا رسیدن زمان تعویض کارتریج پرینتر باشد. اگر میزان تونر یا جوهر درون کارتریج پرینترها، پایین آمده باشد، دیگر پرینتر قادر به گرفتن پرینت‌های با کیفیت نخواهد بود. البته گاه پس از شارژ کارتریج نیز این اتفاق می‌افتد؛ این در حالتیست که جوهر به­‌خوبی در کارتریج پخش نشده، کیفیت تونر جدید پایین بوده یا کارتریج خراب شده باشد. در این شرایط نیز باید اقدام به شارژ مجدد یا تعمیر و تعویض کارتریج کنید.

کم رنگ پرینت گرفتن کارتریج
کم رنگ یا پخش کردن جوهر کارتریج نشانه تمام شدن یا خرابی کارتریج است.

3-      لکه دار شدن صفحات چاپی از پرینتر

مشکلات موجود در هد کارتریج یا آسیب دیدن سطح درام با نشانه‌هایی چون لکه یا نقطه نقطه چاپ کردن روی صفحات ظاهر می­‌شود.

  • برای رفع این مورد از تمیز بودن سطح درام مطمئن شده و روی آن را با یک دستمال پاک کنید.
  • اگر مشکل حل نشد، تنها راهکار باقی مانده تعویض کارتریج یا درام آن، است.

4-      سیاه شدن یا پخش شدن جوهر در بعضی قسمت­های متن

اگر قسمتی از برگه‌­ای که پرینت گرفته­‌اید پر رنگ و قسمتی دیگر، کم رنگ یا سفید است. باید بگوییم به احتمال زیاد زمان تعویض کارتریج پرینتر شما رسیده است. برای رفع این مشکل قبل از هر اقدامی کارتریج را خارج کرده و آن را به آرامی تکان دهید. توجه کنید که این ترفند فقط برای مدت کوتاهی مشکل شما را برطرف می­کند و در اولین فرصت کارتریج تعویض شود.

پیشنهاد مطالعه

5-      ارور خالی بودن کارتریج

ارور خالی بودن کارتریج یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که کاربران پرینتر با آن مواجه می‌شوند. این پیام به این معنی است که سطح جوهر یا تونر در یکی یا چند کارتریج پرینتر شما به حداقل رسیده و باید تعویض شوند. در این زمان می‌­توانید در صورت امکان کارتریج دیگری را داخل پرینتر بیاندازید؛ اگر ارور با کارتریج جدید برطرف شد یعنی باید کارتریج قبلی را شارژ یا تعویض کنید.

6-      زیاد شدن صدای پرینتر

گاهی صدای پرینتر به حدی بالا می‌رود که تمرکز را از افراد گرفته و آنها را دچار مشکل می‌کند،؛ تا جایی که ممکن است حتی مکانی به عنوان اتاق پرینت در نظر گرفته ‌شود. اما چرا پرینترها پس از مدتی صداهای ناهنجاری را تولید می‌کنند؟ یکی از دلایل اصلی این اتفاق، به خرابی کارتریج، مربوط می‌شود. در این شرایط لازم است در اسرع وقت نسبت به بررسی و تعمیر کارتریج اقدام کنید.

زیاد بودن صدای پرینتر و کارتریج
برای کم شدن صدای پرینتر و کارتریج می­توانید هر چندماه یکبار آن را سرویس کنید.

آنچه درباره تعویض کارتریج پرینتر گفته شد

در این مطلب با 6 نشانه زمان تعویض کارتریج پرینتر آشنا شدیم. پیشنهاد می‌­کنیم اگر پرینترتان لیزری است قبل از تعویض ابتدا کارتریج را شارژ کنید؛ زیرا با شارژ و تعمیر بسیاری از مشکلات کارتریج­ها برطرف می­‌شود و اما اگر چندین مرتبه کارتریج را شارژ کرده باشید یا عمر آن زیاد باشد شارژ بی­‌فایده خواهد بود و باید کارتریج جدید بخرید.

اگر برای خریدن کارتریج محدودیت بودجه دارید می­‌توانید به جای کارتریج‌­های اورجینال از کارتریج­های طرح باکیفیت استفاده کنید. برای خرید این مدل، باید کارتریج­ها را از یک فروشگاه­ معتبر مانند فروشگاه فالنیک بخرید. برای دریافت مشاوره یا دریافت قیمت و خرید می‌­توانید روی کلمه خرید کارتریج کلیک کرده یا با شماره 0218363 تماس بگیرید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا