×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین های اداری

صفر تا 100 راهنمای خرید کارتریج پرینتر

راهنمای خرید کارتریج پرینتر

حتی اگر پرینتر شما از بهترین برندها و مدل‌ها باشد، بعد از مدتی جوهر و تونر آن تمام شده و باید برای شارژ کارتریج یا خرید کارتریج جدید اقدام کنید. اما می‌دانید یک کارتریج خود چه ویژگی‌هایی دارد؟ آیا تا به حال فکر کرده‌اید که یک کارتریج چقدر می‌تواند بر کیفیت چاپ شما تأثیر بگذارد؟

یک کارتریج باکیفیت می‌تواند تصاویری واضح، شفاف و اسنادی با خط‌های صاف و خوانا را چاپ کند. اما یک کارتریج بی‌کیفیت تصاویر شما تار و بی‌کیفیت کرده و اسناد را ناخوانا چاپ می‌کند.

فرقی ندارد از پرینتر برای استفاده شخصی و خانگی یا برای شرکت‌های کوچک و بزرگ استفاده می‌کنید. پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب راهنمای خرید کارتریج پرینتر را از دست ندهید؛ زیرا در ادامه با انواع کارتریج‌ها، زمان تعویض کارتریج، نحوه تشخیص کارتریج‌های اصل از تقلبی، قطعات مهم و نکاتی که باید در زمان خرید بدانید، آشنا می‌شوید.

چنانچه بودجه کافی برای خرید را ندارید و کارتریج شما لیزری است می‌توانید از خدمات شارژ کارتریج آچارباز استفاده کنید. کافیست در این صفحه سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید. کارشناسان ما در اسرع وقت به محل شما اعزام شده و اقدامات لازم برای شارژ را انجام می‌دهند.

راهنمای خرید کارتریج پرینتر؛ نکات مهم پیش از خرید

در راهنمای خرید کارتریج پرینتر ابتدا نکات مهمی که به شما اعلام می‌کند زمان خرید فرا رسیده را بیان می‌کنیم تا با مشاهده آنها بتوانید در زمان مناسب برای خرید اقدام کنید. در ادامه این نکات را به بیان می‌کنیم.

1- از خالی یا خشک شدن کارتریج مطمئن شوید

کارتریج‌ها یک مخزن کوچک هستند که جوهر یا تونر را درون خود نگه می‌دارند و در زمانی شما فرمان پرینت را ارسال می‌کنید، برای چاپ اطلاعات از آن استفاده می‌کنند. بسته به میزان و مدت استفاده شما از پرینتر، مواد داخل کارتریج به اتمام رسیده یا ممکن است جوهر و چیپست کارتریج‌های جوهری خشک شود. در اینصورت دیگر پرینتر دستور چاپ را اجرا نکرده یا در بهترین حالت اسناد را بی‌کیفیت و کم‌رنگ چاپ می‌کند.

برای اینکه بتوانید از خالی یا خشک شدن کارتریج دستگاه‌تان مطمئن شوید باید از کارتریج دستگاه گزارش بگیرید. در پرینترهای برندهای مختلف روش‌های متفاوتی برای این کار وجود دارد؛ اما اکثر آنها از طریق پنل روی دستگاه یا کامپیوتر است. برای اطلاع از گزارش‌گیری پرینترهای لیزری اچ پی می‌توانید مطلب «میزان شارژ کارتریج hp» را مطالعه کنید.

راهنمای خرید کارتریج پرینتر جوهری
کارتریج‌های جوهری تاریخ انقضا دارند و بعد از انقضا کیفیت چاپ آنها پایین می‌آید.

2- آیا کارتریج امکان شارژ را دارد؟

به عقیده تکنسین‌های این حوزه شارژ کردن کارتریج‌های جوهری کار استانداردی نیست و ممکن است بعد از استفاده به پرینتر آسیب بزند. اما کارتریج‌های لیزری اغلب تا زمانیکه قطعات سالمی داشته باشند امکان شارژ را دارند. پس با توجه به نوع کارتریج‌تان می‌توانید برای شارژ کردن یا خرید کارتریج جدید تصمیم بگیرید.

البته باید بگوییم اگر کیفیت چاپ اسناد برای شما اهمیت زیادی دارد بهتر است پس از اتمام تونر یا جوهر کارتریج جدید بخرید؛ زیرا پس از هربار شارژ کیفیت چاپ کاهش می‌یابد.

3- چه کارتریجی مناسب پرینتر شماست؟

کارتریج‌های پرینتر در انواع لیزری و جوهری در بازار وجود دارند. بسته به مدل و نوع پرینتر باید تعیین کنید که کارتریج شما از کدام مدل است. در ادامه با این دو مدل کارتریج بیشتر آشنا می‌شویم. چنانچه تمایل دارید درباره کارتریج و انواع آن اطلاعات بدست آورید می‌توانید مقاله «کارتریج چیست» را مطالعه کنید.

  • کارتریج لیزری

کارتریج‌های لیزری از یک مخزن با تونر (پودر) تشکیل شده‌اند. این کارتریج‌ها برای چاپ اسناد با کیفیت متوسط و سرعت زیاد مناسب هستند.

کارتریج‌های لیزری نیز به دو دسته رنگی و تک رنگ (مشکی) تقسیم می‌شوند.

راهنمای خرید کارتریج پرینتر لیزری با جوهر
در تصویر بالا کارتریج‌های لیزری و جوهری را مشاهده می‌کنید.
  • کارتریج جوهرافشان

کارتریج‌های جوهری از یک مخزن جوهر مایع تشکیل شده‌اند. این کارتریج‌ها برای چاپ تصاویر و اسناد با کیفیت خوب مناسب هستند.

کارتریج‌های جوهری به دو دسته رنگی و تک رنگ (مشکی) تقسیم می‌شوند. کارتریج‌های رنگی برای چاپ تصاویر رنگی و کارتریج‌های تک رنگ برای چاپ اسناد سیاه و سفید استفاده می‌شوند.

مزایا و معایب کارتریج لیزری و جوهری

در جدول لیست برخی از ویژگی‌های کارتریج‌های لیزری و جوهری مقایسه شده است:

ویژگیکارتریج لیزریکارتریج جوهری
 نوع مواد مصرفیتونرجوهر مایع
قیمتکمزیاد
سرعت چاپبالامتوسط
کیفیت چاپمتوسطخوب
ماندگاری چاپبالامتوسط
امکان شارژداردندارد
هزینه چاپ هر صفحهکمزیاد
مناسب برایچاپ در تعداد بالاچاپ با کیفیت زیاد

راهنمای خرید کارتریج پرینتر؛ نکات مهم در زمان خرید

حال که با موارد مهم پیش از خرید آشنا شدید باید با نکاتی که باید برای خرید بهترین مدل کارتریج بدانید آشنا شوید. در اینصورت می‌توانید محصولی را بخرید که چندین سال روی پرینتر نصب شده و اسناد شما را با کیفیت بالایی چاپ کند.

  • انتخاب کارتریج سازگار با پرینتر

برای انتخاب کارتریج مناسب با پرینتر، باید ابتدا مدل پرینتر یا کارتریج قبلی خود را بدانید تا بتوانید مدلی مناسب را انتخاب کنید. برای اینکه می‌توانید به سراغ کارتریج قبلی رفته و عدد و حروف روی کارتریج را بخوانید. همچنین می‌توانید از طریق سایت تولیدکننده یا دفترچه راهنمای پرینتر نیز کارتریج‌های سازگار با پرینتر خود را بیابید.

راهنمای خرید کارتریج پرینتر مناسب
در برخی مدل‌های پرینتر، چند مدل مختلف کارتریج با دستگاه سازگار است و می‌توانید به دلخواه یکی را انتخاب کنید.
  • سایز کارتریج

در حال حاضر کارتریج‌های پرینتر در سایزهای استاندارد و xl یا XXL تولید می‌شوند. در کارتریج‌های xl و XXL تونر یا جوهر بیشتری وجود دارد تا ظرفیت چاپ کارتریج افزایش پیدا کند. برای سازمان‌های بزرگ یا کاربرانی که در طول روز پرینت‌های زیادی دارند، پیشنهاد می‌شود این کارتریج‌ها خریداری شوند؛ چون به‌صرفه‌تر خواهند بود.

البته این مدل‌ها فقط در برخی برندها وجود دارد؛ در نتیجه باید قبل از خرید این مورد را از فروشنده بپرسید تا مدل درست را خریداری کنید.

  • کارتریج اصل یا تقلبی

امروزه کارتریج‌های اورجینال، طرح و تقلبی در بازار ایران و جهان وجود دارند. پس باید در زمان خرید دقت کنید تا حدالامکان از کارتریج‌های اصل (اورجینال) یا طرح باکیفیت که توسط تولیدکنندگان معتبر ساخته شده انتخاب کنید. اما کارتریج‌های تقلبی می‌توانند مشکلات زیادی را برای شما ایجاد کنند و کیفیت چاپ پایینی داشته باشند. همچنین زودتر خراب شده و حتی می‌توانند باعث آسیب به پرینتر شما شوند.

برخی از قطعات کارتریج لیزری با کارتریج جوهری متفاوت است. اما اغلب کارتریج‌های از قطعات مختلفی چون مخزن، تونر یا جوهر، نازل، چیپست، مگنت و … تشکیل شده‌اند. کارتریج‌های اصل یا طرح از قطعات باکیفیتی ساخته شده‌اند؛ اما کارتریج‌های تقلبی اغلب از موادبازیابی یا بی‌کیفیت ساخته می‌شوند. به همین دلیل قیمت پایینی دارند. برای اطلاع از نحوه تشخیص این کارتریج‌ها می‌توانید مقاله «تشخیص کارتریج اصل از تقلبی» را مطالعه کنید. در جدول زیر نیز خلاصه‌ای از آن آورده شده است.

ویژگیکارتریج اصلکارتریج تقلبی
بسته‌بندیبسته‌بندی محکم و باکیفیتبسته‌بندی بی‌کیفیت و غیر استاندارد
برچسب امنیتیبرچسب امنیتی با کیفیت و دارای جزئیاتبرچسب امنیتی بی کیفیت یا فاقد جزئیات
شماره سریالشماره سریال حک شده روی کارتریج و قابل بررسی در وب‌سایت سازندهشماره سریال حک نشده یا جعلی
کیفیت ساختبالا و ظریفپایین و بی‌دقت
رنگ جوهریکنواخت و شفافکدر و غیر یکنواخت
ماندگاری چاپبالاکم
کیفیت چاپبالا و بدون نقصپایین و دارای نقص
  • مدت گارانتی

کارتریج‌هایی که اصل یا باکیفیت هستند اغلب دارای گارانتی هستند که این گارانتی می‌تواند بر اساس ماه یا تعداد مشخصی چاپ باشد. در صورتی‌که در این بازه کارتریج کیفیت مناسبی نداشته یا خراب باشد می‌توانید برای تعویض آن اقدام کنید. پس در زمان خرید مدت زمان گارانتی را از فروشنده بپرسید تا در زمان لازم بتوانید از آن استفاده کنید.

  • شرکت فروشنده

شرکت‌های مختلفی در حوزه فروش قطعات و لوازم جانبی ماشین اداری مانند کارتریج فعالیت دارند. اما متاسفانه برخی از شرکت‌ها بدلیل سودجویی کارتریج‌های تقلبی یا بی‌کیفیت را به جای کارتریج‌های اصل می‌فروشند یا گارانتی معتبری به مشتری ارائه نمی‌دهند. در اینصورت در زمان ایجاد مشکل برای مشتری پاسخگو نخواهند بود. پس در زمان خرید به سابقه و تخصص شرکت در فروش محصولات دقت کرده و سعی کنید از شرکت‌های بنام و معتبر خرید کنید.

راهنمای خرید کارتریج پرینتر از فروشگاه معتبر
یکی از معتبرترین فروشگاه‌های حوزه ماشین اداری، شرکت فالنیک است.

آنچه در راهنمای خرید کارتریج پرینتر آموختیم در مقاله راهنمای خرید کارتریج پرینتر با تمامی نکاتی که باید قبل و حین خرید کارتریج بدانید، آشنا شدیم تا به کمک آنها بتوانید بهترین و مناسب‌ترین محصول را با توجه به بودجه‌تان خریداری کنید. چنانچه تمایل دارید به جای خرید برای شارژ اقدام کنید می‌توانید در این صفحه روی کلمه شارژ کارتریج کلیک کرده یا با شماره تماس 02154591616 تماس بگیرید. تکنسین‌های ما در اسرع وقت در محل شما حاضر شده و اقدامات لازم برای شارژ را انجام می‌دهند.

تعمیر و شارژ کارتریج در محل با آچارباز
سرویس خدمات شارژ کارتریج در محل شامل ارائه تمامی خدمات شارژ کارتریج و تعمیر انواع کاتریج‌ های لیزری مشکی و رنگی می‌شود که با بهترین تعرفه و قیمت در محل مشتری ارائه می‌شود. کارتریج شما را با هر برندی که باشد، استاندارد شارژ خواهیم کرد.
شارژ کارتریج

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا