×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

پرینتر

تشخیص کارتریج اصل از تقلبی به مطمئن ترین روش

تشخیص کارتریج اصل از تقلبی به مطمئن ترین روش

یادداشت ویراستار: این مطلب در دی 1399 توسط کارشناسان پرینتر و ماشین‌های اداری آچارباز، بررسی و تایید شده است.

مانند ساعت‌ها و کفش‌های تقلبی، کارتریج‌های تقلبی نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که واقعی به نظر برسند. در بازار دستگاه‌های اداری شما با کارتریج‌های تقلبی برند‌های مختلفی مانن کانن، اچ پی و یا برادر روبرو خواهید شد. در ادامه مقاله قصد داریم به شما، روش تشخیص کارتریج اصل از تقلبی به مطمئن ترین روش را توضیح دهیم.

تشخیص کارتریج اصل از تقلبی

روش‌ها متفاوتی برای تشخیص کارتریج اصل از تقلبی وجود دارد، که در ادامه به بسیاری از آن‌ها اشاره خواهیم کرد. اما قبل از آن چند نشانه عمومی و کلی برای تشخیص کارتریج اصل و تقلبی به شما خواهیم گفت.

  • در اولین قدم بهتر است برای خرید کارتریج اصل، به فروشگاه‌های معتبر و یا مراکز خرید آنلاین مطمئن مراجعه کنید. این فروشگاه‌ها به شما در انتخاب کارتریج مناسب کمک خواهند کرد، به شرایط ویژه و امکاناتی که این فروشگاه‌ها به شما ارائه خواهند کرد دقت کنید.
  • کمپانی‌های سازنده‌های کارتریج متناسب با پرینتر شما، برای متمایز کردن محصولات خود کارتریج‌ها را در بسته بندی‌های مخصوص و با هولوگرام‌هایی خاص به بازار عرضه می‌کنند. بنابراین بعد از دریافت جعبه کارتریج، با دقت به بسته بندی آن دقت کرده و هولوگرام‌ها را چک کنید. بسته بندی اصل کارتریج، دارای مهر و موم مخصوص کمپانی سازنده است.
  • نکته دیگری که باید در مورد کارتریج تقلبی بدانید این است که، ظرفیت و طول عمر آن‌ها بسیار کمتر از کارتریج اصل است. علاوه بر طول عمر، کیفیت آن‌ها نیز بسیار پایین‌تر از کارتریج‌های اصل است. بنابراین شما با اولین برگه پرینت شده با این کارتریج‌ها، می‌توانید به سرعت تقلبی و یا اصل بودن کارتریج‌ها را تشخیص دهید.
  • به یاد داشته باشید که کارتریج‌های تقلبی، می‌توانند به سادگی درون پرینتر شما منهدم شده و جوهر یا تونر را درون دستگاه پخش کنند. این کارتریج‌ها باعث خرابی و در نهایت تعمیر پرینتر شما خواهند شد.
تشخیص کارتریج اصل از تقلبی به مطمئن ترین روش
قبل از خرید کارتریج جدید، ابتدا بسته بندی آن را با دقت نگاه کنید
تعمیر پرینتر در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر پرینتر در محل آچارباز شامل ارائه انواع خدمات تخصصی نصب، سرویس و تعمیر انواع پرینترهای لیزری و جوهری می‌شود. در هر ساعتی از روز که نیاز به تعمیر چاپگرتان دارید، در هر محله از تهران که باشید، می‌توانید با قیمت مناسب، از خدمات آچارباز بهره مند شوید.
درخواست تعمیر پرینتر

تشخیص کارتریج اصل اچ پی از تقلبی

برای تشخیص کارتریج اصل اچ پی از تقلبی، چهار روش مختلف وجود دارد که در ادامه به هر یک از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  1. شما می‌توانید با دانلود نرم افزار HP SureSupply، بارکد مربعی را که روی بسته کارتریج قرار دارد را اسکن کرده و اطلاعات لازم را به شرکت اچ پی ارسال کنید. بعد از این پروسه، کمپانی hp صفحه تایید اعتبار محصول را برای شما ارسال خواهد کرد.
  2. حالا باید برچسب امنیتی که، روی بسته بندی کارتریج قرار دارد را بررسی کنید. برچسب امنیتی در حالت عادی باید، شفاف و براق باشد، بنابراین دیدن هر نوع پارگی و تغییر رنگ نشان می‌دهد که کارتریج در معرض گرما و رطوبت بوده است. اگر رنگ برچسب تغییری نکرده، اما جمله seal is void روی آن ظاهر شده باشد یعنی اینکه برچسب سلامت کارتریج باطل شده است.
  3. نکته دیگری که باید در مورد برچسب سلامت کارتریج اچ پی بدانید این است که، هنگامی که بسته بندی کارتریج را به صورت عمودی تکان می‌دهید خواهید دید که hp و علامت تیک در جهت مخالف یکدیگر حرکت خواهند کرد. اگر جعبه را از چپ به راست بکشید، این دو نماد موافق یکدیگر حرکت خواهند کرد. این شرایط برای هر دو جعبه کارتریج تونر و جوهری یکسان است.
  4. یک روش دیگر نیز، برای تشخیص کارتریج اصل اچ پی از تقلبی وجود دارد. فقط کافیست شماره سریال کارتریج خریداری شده از فروشگاه را در سایت اچ پی وارد کرده تا از اصل و سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.
تشخیص کارتریج اصل از تقلبی به مطمئن ترین روش
برچسب امنیتی بسته بندی کارتریج اچ پی در حالت عادی باید بدون پارگی و یا تغییر رنگ باشد
پیشنهاد مطالعه

چگونگی تشخیص کارتریج اصل کانن از تقلبی

نحوه شناسایی و تشخیص کارتریج اصل کانن از تقلبی، بسیار آسان است. روی تمامی بسته بندی‌های کارتریج جوهری، کارتریج تونر و یا حتی باتری فیلمبرداری و عکس برداری، هولوگرام‌های منحصر به فرد و مخصوص کمپانی کانن وجود دارد. این هولوگرام یک ویژگی بارز دارد، آن هم این است که وقتی آن را از جلو مشاهده می‌کنید، طلایی کمی متمایل به سفید است اما وقتی آن را در جهت افقی کمی کج می‌کنید هولوگرام به رنگ سبز دیده خواهد شد. اگر محصول داده شده به شما، تقلبی باشد این تغییر رنگ را مشاهده نخواهید کرد.

تشخیص کارتریج اصل از تقلبی به مطمئن ترین روش
برای اطمینان از اصل بودن کارتریج کانن، به اولوگرام دقت کرده و تغییر رنگ را ببینید

تشخیص کارتریج اصل سامسونگ از تقلبی

مهم نیست که کارتریج شما از چه برندی باشد، اغلب کمپانی‌های سازنده کارتریج، یک روش را برای تشخیص کارتریج اصل از تقلبی دارند که آن ‌هم هولوگرام است. کمپانی سامسونگ نیز، از همین الگو پیروی می‌کند. وقتی که بسته بندی کارتریج سامسونگ را در مقابل خود می‌گیرید و به طور مستقیم به هولوگرام آن خیره می‌شوید، لیبل پس زمینه‌ای سفید رنگ با نوشته‌هایی آبی دارد. حالا اگر زاویه دید خود را شصت درجه به نسبت هولوگرام تغییر دهید، نوشته‌های روی لیبل به طلایی تغییر خواهند کرد. اگر با تغییر زاویه دید، متوجه تغییر رنگی نشدید باید بدانید کارتریج تقلبی در دستان شما است.

هر گونه پارگی و یا آسیب به لیبل کارتریج نیز، نشان دهنده خرابی و یا تقلبی بودن کارتریج است.

تشخیص کارتریج اصل از تقلبی به مطمئن ترین روش
زاویه دید خود نسبت هولوگرام را حدود شصت درجه تغییر دهید تا تغییر رنگ هولوگرام را مشاهده کنید

شناسایی کارتریج اصل اپسون از تقلبی

یک روش معمول برای شناسایی کارتریج اصل اپسون از تقلبی، بررسی کردن ظاهر بسته بندی کارتریج است. به یاد داشته باشید که در زیر قیمت کارتریج، باید نام برند اپسون به صورت برجسته نوشته شده باشد. همچنین روی برچسب کارتریج، شما می‌توانید به راحتی نام کشور سازنده و تاریخ انقضای کالا را نیز مشاهده کنید.

علاوه بر این روش‌های عمومی گفته شده، شما قادر هستید با استفاده از دانلود برنامه uniqolabel، هولوگرام موجود روی بسته بندی کارتریج را اسکن کرده و از صحت و اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.

پیشنهاد مطالعه

چگونه کارتریج اصل برادر را تشخیص دهیم؟

روی بسته بندی کارتریج برادر نیز، مانند کارتریج کانن یک هولوگرام وجود دارد. وقتی که بسته بندی را زیر نور مستقیم قرار داده و جعبه را کمی به مایل تکان می‌دهید، تعداد نقاط کنار برند برادر تغییر خواهد کرد. همچنین با چرخش این هولوگرام، برند برادر از پررنگ، کمرنگ خواهد شد.

تشخیص کارتریج اصل از تقلبی به مطمئن ترین روش
نقاط کنار برند برادر با حرکت دادن هولوگرام، تغییر خواهند کرد

تشخیص کارتریج اصل پاناسونیک

روش‌های عمومی زیادی برای، تشخیص کارتریج اصل پاناسونیک وجود دارد. از بررسی کردن ظاهر بسته بندی کارتریج گرفته تا عدم نشت تونر یا جوهر از درون آن. پاناسونیک نیز مانند سایر برند‌ها، دارای هولوگرام بوده اما متاسفانه این مشخصه بر خلاف هولوگرام سایر برند‌ها هیچ ویژگی خاصی نداشته و به کاربر درباره شناخت کارتریج اصل هیچ کمکی نمی‌کند.

تشخیص کارتریج اصل از تقلبی به مطمئن ترین روش
متاسفانه هولوگرام پاناسونیک، هیچگونه نشانه‌ای برای تشخیص کارتریج اصل و تقلبی ندارد

هولوگرام پاناسونیک در طول زمان سه بار تغییر کرده است که در شکل زیر، از چپ به راست، نسل اول و دوم و سوم هولوگرام را آورده‌ایم. شاید عدم وجود هولوگرام، به شما این اطمینان را بدهد که کارتریج تقلبی نیست، اما حتی خود هولوگرام پاناسونیک را می‌توان جعل کرده و روی بسته بندی قرار داد. بنابراین وجود هولوگرام در بسته بندی کارتریج پاناسونیک، نمی‌تواند نشان دهنده اصل و یا تقلبی بودن کارتریج باشد.

در نهایت نیز برای اطمینان از اینکه کارتریج خریداری شده، اصل و با کیفیت باشد باید به یاد داشته باشید کارتریج را از فروشگاه های معتبر کارتریج خریداری کنید. همچنین برای دریافت خدمات کاتریج و شارژ آن هم می توانید به صفحه شارژ کارتریج آچارباز مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. سلام من از کجا میتونم کارتریج اصل بخرم؟ دفعه پیش کارتریج برادر خریدم با نشونه‌هایی که شما گفتید فهمیدم تقلبی بوده

  2. کارتریج برادر نشونه های بسیار خوبی رو در مورد تشخیص کارتریج اصل از تقلبی گذاشته بود

    1. درود بر شما
      بله بسته بندی کارتریج برادر راه‌های زیادی برای تشخیص اصل از تقلبی دارد. اما به عنوان مثال برای کارتریج پاناسونیک هیچ نشانه و راه خاصی وجود ندارد.

  3. هرچقدر کارتریج اچ پی نشونه داشت برای نشخیص اصل از تقلبی پاناسونیک که هیچی نداره کارتریج تقلبی خب مشکلی درست میکنه برای دستگاه؟

    1. درود بر شما
      کارتریج تقلبی کیفیت بسیار پایینی دارد و بله استفاده دراز مدت از آن می‌تواند باعث صدمه و آسیب به پرینتر شود.

  4. طبق متن آخر مقاله کارتریج پاناسونیک اصل و فرعش رو نمیشه تشخیص داد. چطور مطمئن بشیم کارتریج تقلبی نیست؟

    1. در مورد کارتریج پاناسونیک روش به خصوصی برای تشخیص کارتریج اصل از فرع وجود ندارد. پیشنهاد ما به شما این است که، اگر از کاربران کارتریج پاناسونیک هستید، خرید این قطعه را در مراکز معتبر و فروشگاه‌های قابل اطمینان انجام دهید. علاوه بر این در هنگام خرید کارتریج، به بسته بندی ظاهری آن نیز دقت کنید. اگر هرگونه پارگی و ضربه روی جعبه می‌بینید از خرید آن خودداری کنید.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا