پرینتر

آموزش ریست پرینترهای hp

آموزش ریست پرینترهای hp

یادداشت ویراستار: این مطلب در دی 1399 توسط کارشناسان پرینتر و ماشین‌های اداری آچارباز، بررسی و تایید شده است.

اگر شما هم از کاربران پرینتر اچ پی باشید، بی شک گاهی اوقات با مشکلات نرم افزاری این دستگاه روبرو شده‌اید. این مشکلات نرم افزاری، ریشه در حملات ویروسی، کند شدن پرینتر و یا ارور‌ها و کد‌های خطای نامربوط دارد. ساده‌ترین راه‌حلی که، برای رفع این آسیب‌های نرم افزاری وجود دارد، ریست کردن پرینتر اچ پی است. در ادامه مقاله، این روش را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

آموزش ریست پرینترهای hp

اولین نکته‌ای که قبل از، آموزش ریست پرینترهای hp باید به شما بگوئیم این است که با ریست کردن دستگاه، تمامی تنظیمات و تغییرات خاصی که روی آن اعمال کرده‌اید پاک خواهد شد و دستگاه به تنظیمات کارخانه بازخواهد گشت.

این یعنی با ریست پرینتر اچ پی، تمامی تنظیمات مربوط به ip، شبکه، تغییرات مربوط به فکس و کپی، میزان رزولوشن و حتی تنظیمات مربوط به کاغذ نیز با ریست پرینتر به حالت اولیه باز خواهد گشت. پس قبل از اینکه، ریست پرینتر اچ پی را، به عنوان تنها روش برای عیب یابی پرینتر انتخاب کنید، ابتدا تمامی این نکات گفته شده را در نظر بگیرید.

تعمیر پرینتر در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر پرینتر در محل آچارباز شامل ارائه انواع خدمات تخصصی نصب، سرویس و تعمیر انواع پرینترهای لیزری و جوهری می‌شود. در هر ساعتی از روز که نیاز به تعمیر چاپگرتان دارید، در هر محله از تهران که باشید، می‌توانید با قیمت مناسب، از خدمات آچارباز بهره مند شوید.
درخواست تعمیر پرینتر

باید بدانید این آموزش ریست پرینترهای hp، در تمامی چاپگر‌های این کمپانی که دارای صفحه نمایش هستند یکسان بوده و تغییری نمی‌کند. کافیست از طریف صفحه نمایش پرینتر اچ پی، وارد منوی دستگاه شده و گزینه setup را انتخاب کنید.

آموزش ریست پرینترهای hp
همواره باید این موضوع را به یاد داشته باشید که، بعد از ریست پرینتر اچ پی تمامی تنظیمات دستگاه به حالت کارخانه بازخواهد گشت

اکنون از لیستی که برای شما باز خواهد شد، گزینه service را بفشارید. حالا که وارد منوی service شده‌اید، باید به دنبال restore defaults بوده و آن را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه، پیامی روی صفحه نمایش ظاهر خواهد شد که به شما درباره ریست پرینتر اچ پی هشدار می‌دهد. اگر مشکلی با این گزینه ندارید، گزینه ok را بفشارید.

با تایید این گزینه، ریست پرینتر اچ پی انجام شده و دستگاه به تنظیمات کارخانه باز خواهد گشت.

پیشنهاد مطالعه

آموزش ریست پرینترهای hp
اگر پرینتر شما قدیمی است و یا صفحه نمایشی ندارد، باید از روش hard reset استفاده کنید

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، این روش برای پرینتر‌های اچ پی لمسی و دکمه‌ای کاربرد دارد. اگر از پرینتر‌های اچ پی قدیمی فاقد صفحه نمایش، استفاده می‌کنید باید از روش hard reset استفاده کنید. برای به کارگیری این روش کافیست، ابتدا پرینتر را خاموش کرده و سپس آن را از برق بکشید. بگذارید پرینتر برای دقایقی در این حالت باقی بماند، سپس آن را به برق متصل کرده و دستگاه را روشن کنید. بعد از روشن کردن پرینتر، باید دکمه ok یا resume را برای بیست ثانیه، تا زمانیکه چراغ‌های دستگاه شروع به چشمک زدن کنند بفشارید.

با این روش، شما به پرینتر اجازه خواهید داد که، خود عمل ریست کردن دستگاه را انجام دهد. تا بالا آمدن کامل دستگاه منتظر بمانید و به یاد داشته باشید که در این مرحله، دستگاه ممکن است چندبار روشن و خاموش شود.

اگر می‌خواهید پروسه ریست پرینتر اچ پی، توسط افراد ماهر در این زمینه صورت بگیرد بهتر است برای تعمیر پرینتر اقدام کنید. به سامانه آچارباز مراجعه کرده و درخواست خود را، برای تعمیر پرینتر ثبت کنید. بعد از ثبت درخواست در آچارباز، تیم پشتیبان با شما تماس گرفته و بعد از انجام هماهنگی لازم، تعمیرکار متخصص و ماهر را در ساعت دلخواه شما در مکان مورد نظرتان می‌فرستد.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام پرینتر من اچ پی مدلmfp m130nw هستش/ با وجود اینکه کارتیج اونو شارژ کردم اما هنگام دستور پرینت پیغام میده که شارژ شما کم هست و با پیگیری هایی که کردم فهمیدم از چیپست هست. خواستم بدونم امکان ریست کردن چیپست هست یا نه؟

    1. با سلام
      موسوی عزیز، اغلب این ارور زمانی نمایش داده می شود که هنگام تعویض کارتریج، چیپست کارتریج تعویض نشده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا