×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

آشنایی با انواع دوچرخه ثابت

انواع دوچرخه ثابت

در این مقاله آچارباز به بررسی انواع مختلف دوچرخه ثابت، عملکرد و ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم تا اگر قصد خرید دارید بتوانید با دانش بیشتری بهترین مدل را انتخاب کنید. اگر دوچرخه ثابت باتوجه به هدف استفاده و ساختار بدنی شما خریداری شود، بازدهی بالاتری هنگام ورزش کردن خواهید داشت و دچار عوارض استفاده نادرست نیز نخواهید شد.

 اگر در حال حاضر دوچرخه ثابت مناسبی دارید که به مرور زمان دچار مشکل شده‌است، برای تعمیر آن می‌توانید از متخصصین آچارباز کمک بگیرید، کافی‌ست روی تعمیر دوچرخه ثابت بزنید یا برای مشاوره و ثبت سفارش رایگان با تلفن 02154591616 تماس بگیرید.

انواع دوچرخه ثابت براساس نوع قرارگیری در محیط

دوچرخه ثابت ابزاری کاربردی است که برای انجام تمرین‌های ورزشی و تناسب اندام در خانه به کار می‌رود. این دستگاه از یک صندلی، دو پدال و یک چرخ جلویی تشکیل شده‌است که برای تقویت عضلات قلب، شکم و پاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه با انواع دوچرخه ثابت، براساس نوع قرارگیری آنها در محیط آشنا می‌شوید:

دوچرخه ثابت قابل حمل

دوچرخه ثابت قابل حمل، به دلیل سبکی و قابلیت حمل آسان، نسبت به دیگر انواع دوچرخه‌های ثابت قیمت کمتری دارد. برخی از مدل‌های دوچرخه ثابت قابل حمل، تاشو هستند و به‌راحتی می‌توانید آن را در یک کیف حمل کنید.

دوچرخه ثابت غیرقابل حمل

این نوع دوچرخه ثابت سنگین هستند و نمی‌توان آنها را به‌راحتی به هر مکانی منتقل کرد و اغلب برای تمرینات پیشرفته یا حرفه‌ای از آنها استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها به‌دلیل وزن و اندازه بزرگی که دارد، به فضای بیشتری برای قرار گرفتن در محیط نیاز دارند.

برخی از این دستگاه‌ها در میان انواع دوچرخه ثابت دارای صفحه نمایش هوشمند هستند، که اطلاعاتی مانند زمان، مسافت، سرعت و میزان کالری‌ را نمایش می‌دهند. برخی از آنها نیز دارای سیستم تنظیم‌شده برای شبیه‌سازی صعود و نزول نیز هستند. به‌وسیله این قابلیت می‌توانید تمرینات خود را به صورت شبیه‌سازی صعود و فرود در کوهستان انجام دهید.

انواع دوچرخه ثابت براساس محل قرارگیری
بهتر است قبل از انتخاب دوچرخه ثابت، محل موردنظر و همچنین میزان استفاده از آن را مدنظر داشته باشید و سپس برای خرید اقدام کنید.

انواع دوچرخه ثابت براساس کارکرد

انواع دوچرخه ثابت براساس کارکرد و نوع بهره‌گیری به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.

دوچرخه ثابت نشسته معمولی

یکی از در دسترس‌ترین و پرکاربردترین انواع دوچرخه ثابت، دوچرخه ثابت نشسته معمولی است. این نوع دوچرخه ثابت بیشترین شباهت را به دوچرخه‌های معمولی دارد و تنها تفاوت آن ثابت بودن است. کار با این وسیله بسیار ساده است و در خانه یا هر محیط دیگری می‌توانید از آن به‌راحتی استفاده کنید.  

پیشنهاد مطالعه

دوچرخه ثابت نشسته پشتی دار

دوچرخه ثابت نشسته پشتی‌دار، شبیه به دوچرخه ثابت نشسته معمولی است با این تفاوت که یک پشتی دارد و ممکن است به دلیل طراحی آن پدال‌ها در قسمت جلو باشد. این دوچرخه‌های ثابت که کمک زیادی به افراد دارای مشکلات ستون فقرات، کمر و… و سالمندان می‌کند به راحتی قابل استفاده است.

دوچرخه اسپینینگ

دوچرخه‌های اسپینینگ، به شما کمک می‌کنند تا تصوری واقعی از ورزش با دوچرخه‌های شبیه به دوچرخه‌های مسابقه را داشته باشید. در این نوع از دوچرخه‌ها به دلیل قرار گرفتن بدن شما به صورت کاملاً عمودی روی دوچرخه و دسته‌های شبیه دوچرخه‌های مسابقه، می‌توانید بر روی دوچرخه بایستید، خود را خم کنید و با سرعت رکاب بزنید. به دلیل انعطاف‌پذیری زیاد دوچرخه ثابت اسپینینگ می‌توانید از آنها برای ورزش سنگین و حرفه‌ای و کاهش وزن زیاد استفاده کنید.

دوچرخه ثابت ایستاده

دوچرخه ثابت ایستاده یکی دیگر از انواع دوچرخه ثابت است که به دلیل نوع طراحی متفاوت به شما برای یک تمرین کامل کمک می‌کند. این دوچرخه‌ها بر خلاف دوچرخه ثابت نشسته اغلب به شکل ایستاده طراحی شده‌اند و هر چند برخی از مدل‌های آن زین هم دارند اما بیشتر فعالیت ورزشی به صورت ایستاده روی دوچرخه ثابت انجام می‌شود. 

دوچرخه ثابت دارای نمایشگر دیجیتال

این نوع از دوچرخه‌های ثابت به دلیل دارا بودن نمایشگر دیجیتال به شما کمک می‌کنند بتوانید به‌راحتی میزان فعالیت انجام شده، کالری سوزانده شده و مسافت، سرعت، ضربان قلب و… را به دست آورید. این دوچرخه‌های ثابت از نظر شکل تفاوت چندانی با انواع قبلی ندارند. 

معرفی انواع دوچرخه ثابت
اگر داشتن برنامه ورزشی و همچنین رصد کردن میزان سوزاندن کالری، ضربان قلب و .. برای شما اهمیت دارد، باید یکی از انواع دوچرخه ثابت دارای مانیتور را انتخاب کنید.

بررسی قابلیت های مختلف انواع مختلف دوچرخه ثابت

هر یک از انواع دوچرخه ثابت با توجه به نوع استفاده و تمرین ورزشی، مزایا و خصوصیات متفاوتی دارند که در ادامه آن ها را معرفی خواهیم کرد.

1- دوچرخه ثابت معمولی

با استفاده از دوچرخه ثابت نوع معمولی در محیطی با دمای ثابت و با کنترل شدید تمرین می‌‌توانید ورزش کنید. برخی از این نوع دوچرخه‌ها دارای قابلیت تنظیم شدت و مقاومت هستند که این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا با توجه به سطح ورزشی خود، سختی تمرین را تنظیم کنید. همچنین برای بسیاری از افرادی که به دلایل مختلف مانند نداشتن فضای کافی برای دوچرخه‌سواری، مشکلات مرتبط با آلرژی نمی‌توانند ورزش کنند، دوچرخه ثابت معمولی گزینه مناسبی است.

پیشنهاد مطالعه

2- دوچرخه ثابت رکابی

دوچرخه ثابت رکابی به شما اجازه می‌دهد تا به‌طور هم زمان پاها، شانه و بازوهایتان را تقویت کنید. این نوع دوچرخه ثابت به دلیل داشتن برنامه تمرین قلبی عالی، برای سلامتی قلب و عروق بسیار مفید هستند.

3- دوچرخه ثابت برای بدنسازی

دوچرخه ثابت برای بدنسازی به شما این امکان را می‌دهد که برای افزایش عضلات بازو، پا و شکم و برای کاهش وزن و چربی بدن خود تلاش کنید.

4- دوچرخه‌های ثابت قابل تنظیم

در این نوع دوچرخه‌های ثابت، ارتفاع صندلی و کنترل مقاومت، تنظیم‌پذیر است. می‌توانید با تنظیم ارتفاع صندلی ، بیشترین راحتی را حس کنید. هم چنین، با تنظیم مقاومت دوچرخه ثابت، می‌توانید برای خود چالش بیشتری ایجاد کنید.

دوچرخه ثابت یکی از ابزارهای کاربردی به حساب می‌آید که برای تمرین ورزشی در خانه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به وجود انواع مختلف دوچرخه ثابت، توصیه می‌کنیم قبل از خرید آن‌ها، نیاز خود را بررسی کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

کارشناسان حرفه‌ای آچارباز تعیمر دوچرخه ثابت انواع مدل و برند را با بالاترین کیفیت انجام می‌دهند، در صورت نیاز می‌توانید روی تعمیر دوچرخه ثابت بزنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا