×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته آنالوگ چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

دوربین مداربسته آنالوگ

دوربین مداربسته آنالوگ یکی از شناخته‌شده‌ترین دستگاه‌های مورداستفاده در سیستم‌های امنیتی سیمی است. این دوربین فیلم‌های ویدئویی را ضبط کرده و مستقیم برای پردازش و ذخیره‌سازی به سیستم ذخیره‌کننده، ارسال می‌کنند. دوربین مداربسته آنالوگ یک سیستم امنیتی موثر با قیمت مقرون‌به‌صرفه است. امروزه این دستگاه‌ها نسل گذشته دوربین‌های امنیتی محسوب می‌شوند اما در مقایسه با جدیدترین محصولات موجود در بازار هنوز هم قابل‌اعتماد و موثر هستند.

علاوه بر دوربین‌های مداربسته آنالوگ، دوربین‌‌های مداربسته در انواع مدل‌های دوربین‌های مداربسته دیجیتال (IP) و دوربین‌های مداربسته PTZ (پان، تیلت و زوم) و … در بازار وجود دارند. هرکدام از این دوربین‌ها ویژگی‌ها و کاربردهای خاصی دارند و می‌توانید از آن‌ها بر اساس نیاز و محیط خود استفاده کنید. دوربین مداربسته آنالوگ هنوز در مکان‌هایی مانند بانک، خانه، بازار و مراکز خرید و پارکینگ عمومی استفاده می‌شود. این دوربین‌ها چه یک سیستم امنیتی معمولی باشند و چه بهترین سیستم سیمی آنالوگ، قابل‌اطمینان و کاربردی عمل می‌کنند.

اگر از این دوربین‌ها استفاده می‌کنید بهتر است ادامه مطلب را از دست ندهید تا با ویژگی‌های مختلف این مدل دوربین مداربسته آشنا شوید. در اینصورت می‌توانید به درستی از آنها نگهداری کنید و عمر آنها را بالا ببرید. اما اگر به هر دلیل نیاز به عیب‌یابی، نصب مجدد یا حتی تعمیر دوربین مداربسته دارید، می‌توانید سفارش‌تان را در این صفحه ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

دوربین مداربسته آنالوگ چیست و چگونه کار می‌کند؟

دوربین مداربسته آنالوگ دارای یک لنز، مدار، روکش شیشه‌ای، بدنه، حسگر تصویری، براکت و پورت‌های برق و کواکسیال مانند سایر لوازم الکترونیکی است. تمام این قطعات به غیر از پوشش شیشه‌ای و پورت‌ها در داخل محفظه کنار هم قرار می‌گیرند. به طور معمول، ترانسفورماتور و سیم اتصال مناسب، همراه خود دوربین است اما کمتر پیش می‌آید که کابل کواکسیال و پایه کنار هر دوربینی باشد.

دوربین مداربسته آنالوگ تصاویر را ضبط و سپس آن‌ها را به‌صورت سیگنال آنالوگ از طریق کابل‌های کواکسیال به یک ضبط‌کننده ویدیویی دیجیتال ارسال می‌کند. این سیستم نیز فیلم دریافتی را به داده‌های دیجیتال پردازش کرده و آن را ذخیره می‌کند. در ادامه، داده‌های ویدئویی به فرمت فایل فشرده می‌شود تا بعداً قابل‌دسترسی باشد. سپس این اطلاعات در هارددیسک یا سخت‌افزار ذخیره‌سازی مشابه ذخیره شود.

اتصالات دوربین مداربسته آنالوگ
دوربین مداربسته آنالوگ برخلاف دوربین‌های جدیدتر، نیاز به اتصال سیمی دارد.

مزایا و معایب دوربین مداربسته آنالوگ

دوربین مداربسته آنالوگ در مقایسه با محصولات جدیدتر موجود در بازار و با وجود طراحی قدیمی‌تر، عملکرد قابل‌توجهی دارد. جای تعجب نیست که بسیاری از دارندگان سیستم‌های امنیتی سیمی، علی‌رغم روی کار آمدن سیستم‌های جدید، همچنان از سیستم آنالوگ استفاده می‌کنند. بااین‌حال، چنین دستگاه‌هایی ویژگی‌ها و قابلیت‌های مدرنی را که بسیاری از افراد بدیهی می‌دانند، ندارند. در ادامه با برخی از مزایا و معایب این مدل دوربین‌ها آشنا می‌شویم.

مزایا:

  • مقرون‌به‌صرفه
  • قابل هک نیست.
  • نیاز ندارد دائم به‌روزرسانی شود.
  • طول عمر طولانی
  • مناسب فضاهای کم‌نور
  • دوام زیاد

معایب

  • نصب سخت و گران‌قیمت
  • ویژگی‌های مدرن کمتر
  • اتصالات سیمی
  • کیفیت پایین تصاویر
پیشنهاد مطالعه

تفاوت دوربین مداربسته آنالوگ و دوربین مداربسته دیجیتال

تفاوت بین دوربین‌های دیجیتال و آنالوگ، در نحوه پردازش فیلم‌های ویدئویی دریافتی توسط هر دستگاه است. این دو سیستم از نظر سیگنال‌هایی که به سخت‌افزار داخلی و خارجی ارسال می‌کنند، متفاوت هستند. به زبان ساده، آنالوگ برای سیستم‌های نسل قدیمی و دیجیتال نیز برای سیستم‌های مدرن است.

دوربین‌های مداربسته آنالوگ به کابل‌های کواکسیال استاندارد صنعتی (RG59 یا RG6)، یک ضبط‌کننده ویدیوی دیجیتال و کانکتورهای BNC نیاز دارند. از طرف دیگر، دوربین‌های دیجیتال به کابل‌های اترنت استاندارد صنعتی (Cat5e یا Cat6)، یک ضبط‌کننده ویدیویی متصل به شبکه، و کانکتورهای ماژول RJ-45 نیاز دارند.

فرق دوربین مداربسته آنالوگ و دیجیتال
دوربین‌های مداربسته دیجیتال یا  IP معمولا ویژگی‌ها و قابلیت‌های داخلی بیشتری ارائه می‌دهند، درحالی‌که دوربین‌های آنالوگ بسیار ابتدایی‌تر هستند.

تفاوت دوربین مداربسته آنالوگ و دوربین مداربسته اچ‌دی

دوربین‌های HD داده‌های بیشتری را به ضبط‌کننده منتقل می‌کنند. دوربین‌های HD باکیفیت بالا، نسخه پیشرفته‌تر دستگاه آنالوگ پایه هستند. دوربین‌های مداربسته HD در صورت منطبق شدن با یک DVR، تصاویر باکیفیت‌تری را در اختیار صاحب سیستم دوربین مداربسته سیمی قرار می‌دهند.

یک دوربین آنالوگ پایه را می‌توانید با یک DVR اچ‌دی هماهنگ کنید اما عکس این موضوع صادق نیست. کسانی که به دنبال ارتقای سیستم دوربین مداربسته سیمی قدیمی خود هستند باید از قسمت ضبط سیستم شروع کنند و از آنجا تجهیزات خود را تغییر دهند.

انواع دوربین مداربسته آنالوگ

بدون درنظرگرفتن تفاوت‌های شرکت سازنده و عوامل محیطی، سه نوع مختلف دوربین مداربسته آنالوگ با وضوح بالا وجود دارد:

  • HD-CVI
  • HD-TVI
  • HD-AHD

این نام‌گذاری بر اساس سیگنال آنالوگ دریافتی است. اگر یک سیستم دوربین مداربسته آنالوگ دارای یک DVR اچ‌دی یا ضبط‌کننده هیبریدی باشد، کاربران می‌توانند از دوربین‌هایی که این سیگنال‌ها را تولید می‌کنند، بهره ببرند.

چه سیم‌کشی برای دوربین‌های آنالوگ بهتر است؟

از نظر فنی، تنها سیم‌هایی که با دوربین‌های آنالوگ کار می‌کنند، کابل‌های سیامی و کواکسیال هستند. بهترین نوع سیم‌کشی دوربین‌های مداربسته آنالوگ، Power over Coaxial است. دوربین‌هایی که این‌گونه سیم‌کشی می‌شوند اغلب به دوربین‌های آنالوگ PoC معروف هستند.

اتصالات دوربین مداربسته آنالوگ
دوربین‌های مداربسته آنالوگ با کابل‌های سیامی و کواکسیال نصب می‌شوند.

آیا دوربین مداربسته آنالوگ از نرم‌افزار خاصی استفاده می‌کند؟

خیر، به دلیل ماهیت دستگاه‌های آنالوگ، دوربین‌های مداربسته آنالوگ به‌خودی‌خود دارای نرم‌افزاری قابل‌مقایسه با دستگاه‌های دیجیتال مدرن نیستند. جدای از اتصال مستقیم به DVR یا ضبط‌کننده هیبریدی و استفاده از ترانسفورماتور یا PoC برای تغذیه، شباهت‌های نسبی کمی بین دوربین‌های دیجیتال و آنالوگ وجود دارد.

آیا دوربین‌های آنالوگ آدرس IP دارند؟

خیر، دوربین‌های آنالوگ به دلیل نداشتن رابط شبکه به‌خودی‌خود آدرس پروتکل اینترنت ندارند. بااین‌حال، اگر ضبط‌کننده بخواهد فیلم را به دستگاه‌های بی‌سیم منتقل کند، می‌توانید این داده‌ها را از راه دور نیز پخش کنید. در چنین حالتی، هر دوربین مداربسته دارای یک آدرس قابل‌شناسایی است. این کد یا توسط کامپیوتر تولید می‌شود یا یک کد مخصوص دوربین مداربسته آنالوگ است.

آیا دوربین‌های آنالوگ را می‌توان هک کرد؟

دوربین‌های مداربسته مدرن شاید در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر باشند، اما دوربین‌ مداربسته آنالوگ تقریبا در برابر تهدیدات سایبری غیرقابل‌نفوذ است؛ مگر اینکه به‌صورت فیزیکی و مستقیم به آن‌ها دسترسی داشته باشید. همان‌طور که گفتیم دوربین‌های آنالوگ اغلب دارای نرم‌افزار یا آدرس IP نیستند. این دستگاه‌ها به اینترنت متصل نیستند و به طور مشخص در برابر تهدیدات سایبری، غیرقابل‌نفوذ هستند. از طرف دیگر، این سیستم در صورت اتصال به اینترنت شاید کمی در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر باشد. بااین‌حال، چنین ضعفی تنها زمانی مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد که اطلاعات موردنیاز برای دسترسی به سیستم از راه دور استفاده شود.

هک اطلاعات دوربین مداربسته آنالوگ
امنیت دوربین مداربسته آنالوگ بسیار بالاست و به ندرت افراد می‌توانند به آن نفوذ کنند.

قیمت دوربین مداربسته آنالوگ

صاحبان مشاغل خانگی و کوچک که به دنبال یک سیستم امنیتی مقرون‌به‌صرفه هستند، از دوربین مداربسته آنالوگ استقبال خواهند کرد؛ زیرا این دوربین‌ها اغلب قیمتی مناسب دارد. اما بازه قیمتی آنها به طور دقیق قابل اعلام نیست زیرا قیمت آنها بسته به کیفیت سیستم که شامل مواردی مانند دوربین، دستگاه‌های ضبط فیلم دیجیتال و هارددیسک است، متغیر خواهد بود. اگر قصد خرید یک دوربین مداربسته آنالوگ را دارید، چه بخواهید قطعات را جداگانه یا چه به‌صورت پکیج تهیه کنید، باید بدانید که شما نیاز به کابل‌ و سخت‌افزار نظارتی دارید. چنین تجهیزاتی به مانیتور، ماوس و صفحه‌کلید نیز نیاز دارند. پس حتما تمام جوانب، از جمله محیط نصب، کیفیت تصویر و امکان تعمیر دوربین مداربسته خود را در نظر بگیرید تا در آینده از انتخاب خود رضایت کامل داشته باشید.

تعمیر دوربین مداربسته با آچارباز
خدمت تعمیر دوربین مداربسته و دزدگیر در آچارباز، شامل تمامی اقدامات لازم برای نصب و راه‌اندازی، عیب‌یابی و تعمیر انواع دوربین‌های مداربسته می‌شود. هر کجای تهران که باشید، در صورت خرابی این تجهیزات، آن را عیب‌یابی و تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر دروبین مداربسته

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا