×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

صوتی و تصویری

Blu-Ray چيست؟

Blu-Ray چيست؟

Blu-Ray كه با عنوان Blu-ray Disk (BD) نيز شناخته شده است، نام فرمت نوری نسل جديد ديسک ها است و توسط سيزده كمپانی بزرگ توليد كامپيوتر به بازار عرضه شده است.

اين فرمت به منظور ذخيره‌سازی، باز نويسی مجدد و مرور مجدد داده‌های تلويزيونی با كيفيت بالا (HDTV) به بازار عرضه شده است. با استفاده از Blu-ray Disk می توان بيش از دو ساعت فرمت HDTV و يا سيزده ساعت فرمت SDTV را بر روی ديسک 27 گيگابايتی ذخيره كرد. همچنين بزودی ديسک‌هايی با ظرفيت 54 گيگابايت به بازار عرضه خواهند شد.

ديسک‌های نوری موجود در بازار مانند DVD+RW/-RW ،DVD-RAM ،DVD+R/-R از تكنولوژی ليزر قرمز برای نوشتن و خواندن اطلاعات استفاده می‌كنند، در حالی كه در فرمت جديد از ليزر آبی استفاده شده و به همين دليل با عنوان Blu-ray شناخته می‌شوند.

مزيت استفاده از ليزر آبی، طول موج 405 نانومتری آن است كه نسبت به ليزر قرمز (650 نانومتر) كوتاه تر بوده و توسط آن وضوح اشعه ليزر دقيق‌تر خواهد شد، در نتيجه اطلاعات ذخيره شده بر روی ديسک حجم كم‌تری را اشغال كرده و گنجايش ديسک افزايش می‌يابد. از ديگر مزايای Blu-ray، قابليت تطبيق آن با تكنولوژی ليزر قرمز است.

با فراگيرتر شدن HDTV، تقاضای بازار مصرف برای برنامه ذخيره‌سازی HDTV افزايش خواهد يافت. طراحی Blu-ray با در نظر داشتن اين نكته صورت گرفته تا انتقال اطلاعات مستقيماً با فرمت MPEG-2 TS انجام گيرد. اين فرمت در پخش ديجيتالی برنامه‌های تلويزيونی مورد استفاده قرار می‌گيرد و دارای آخرين استانداردهای تلويزيون ديجيتالی است. انتقال اطلاعات با فرمت MPEG-2 TS اين امكان را فراهم می‌آورد كه برنامه‌های پخش شده تلويزيونی با فرمت HDTV مستقيماً و بدون هيچ گونه ويرايش يا كاهش كيفيت به ديسک منتقل شوند. از آنجا كه حجم داده های مورد نياز HDTV زياد است، سرعت انتقال اطلاعات با Blu-ray معادل 36 مگابايت در هر ثانيه (36Mbps) می باشد.

با اين سرعت كيفيت تصاوير منتقل شده بخوبی حفظ می‌شود. علاوه بر آن با به كارگرفتن ويژگی‌های دستيابی تصادفی به اطلاعات ديسک نوری، می‌توان بطور هم زمان تصاوير ويدئويی ذخيره شده روی ديسک را مشاهده و تصاوير ديگری را بر روی ديسک با كيفيت بالا ذخيره كرد. با معرفی اين تكنولوژی به بازار انتظار می‌رود كه بزودی Blu-ray جای VCR ها و تكنولوژی DVD را بگيرد و به استاندارد ذخيره سازی اطلاعات و تصاوير ويدئويی با كيفيت بالا در كامپيوترهای شخصی تبديل شود.

ذخيره كننده‌هايی كه از Blu-ray استفاده می كنند:

HP ,Zenith ،Sony ،Sharp ،Samsung ،Pioneer ،Philips ،Panasonic ،LG ،JVC ،Hitachi

رسانه‌هاي Blu-ray عبارتند از:

TDK ،Sony ،Samsung ،Panasonic ،Mitsubishi ،Maxell ،JVC ،Fujifilm ،HP

 

تعمیر سینمای خانگی، ساندبار و dvd player در محل با آچارباز
خدمت نصب، راه اندازی و تعمیر سینمای خانگی و ساندبار و dvd player آچارباز شامل راه اندازی، عیب یابی و رفع ایراد تمامی برند‌ها می‌شود. پخش نکردن فایل سی دی، خاموش شدن سینمای خانگی در حین کار یا بهم ریختن اطلاعات در صفحه نمایش از جمله مشکلاتی هستند که با ثبت سفارش در اپلیکیشن آچارباز می‌توانید آنها را جهت بررسی و رفع ایراد به تعمیرکار سیار آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر DVD PLAYER
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا