×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر آبی

کولر آبی پرتابل چیست؟

کولر آبی پرتابل چیست

یک راه مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست برای غلبه بر گرمای تابستان، استفاده از کولر آبی پرتابل است.

کولر آبی پرتابل یا همان کولر آبی قابل حمل، بیشتر برای مناطق گرمسیر استفاده می‌شود و هم در ادارات‌ و هم در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده از کولر آبی پرتابل به فضای زیادی نیازی ندارید و می‌توانید در فضاهای کوچک هم به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

در این مقاله آچارباز جهت آشنایی با کولر آبی پرتابل، به معرفی انواع کولر پرتابل خواهیم پرداخت و به سوال کولر آبی پرتابل چیست پاسخ می‌دهیم. پس برای آشنایی با کولر آبی پرتابل با ما همراه باشید. اگر نیاز به سرویس کولر آبی دارید، می‌توانید از متخصصین خبره آچارباز کمک بگیرید.

فهرست محتوا

انواع کولر پرتابل

کولرهای پرتابل و قابل حمل نیز مانند کولرهای ثابت شامل کولرهای آبی و کولرهای گازی می‌شوند که در ادامه انواع کولرهای آبی پرتابل را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

کولر آبی پرتابل ایستاده

این نوع کولرها دارای ارتفاع بلند و ابعاد بزرگ هستند و در فضاهای عمومی و بزرگ مانند فروشگاه‌ها و بانک‌ها استفاده می‌شوند. با توجه به پرتابل بودن این کولرها، می‌توانید به راحتی آنها را جابجا و در فضای مورد نظرتان استفاده کنید. همچنین در صورتی که محل کار خود را تغییر دادید، به سادگی می‌توانید این کولرها را نیز به محل کار جدیدتان منتقل کنید.

سرویس کولر آبی در محل با آچارباز
تعمیر و سرویس کولر آبی خود را به تیم متخصص آچارباز بسپارید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر آبی

نکته دیگر اینکه می‌توانید این کولرها را به لوله آب متصل کنید تا دیگر نیازی نباشد که منبع آب آنها را بصورت دستی پُر کنید.

کولر آبی پرتابل ایستاده
کولر آبی پرتابل ایستاده یکی از انواع کولر آبی پرتابل است.
پیشنهاد مطالعه

کولر آبی پرتابل رومیزی

همانطور که از اسم این کولرها مشخص است، می‌توانید این کولرها را روی میز کار یا هر میز دیگری قرار دهید و فضای مورد نظرتان را خنک کنید. ابعاد این کولرها نسبت به کولرهای ایستاده کوچک‌تر بوده و قدرت زیادی ندارند و در فضای محدود قابل استفاده هستند.

کولر آبی پرتابل کم‌ مصرف

بطور کلی کولرها جزو وسایل پرمصرف محسوب می‌شوند و با توجه به محدودیت‌های انرژی، بهتر است که از کولر آبی کم مصرف استفاده کنیم. نکته قابل ذکر این است که کولرهای آبی پرتابل نسبت به کولرهای ثابت، انرژی کمتری را مصرف می‌کنند.

ضمن اینکه به دلیل استفاده از پدهای سلولزی در کولر آبی سلولزی این کولرها جزو کولرهای آبی کم مصرف محسوب می‌شوند، زیرا پدهای سلولزی برخلاف پوشال، آب کمتری را هدر می‌دهند و هوای خنک بیشتری را تولید می‌کنند و به دلیل ساختار یکپارچه و منظم، می‌توانند رطوبت را به طور یکنواخت پخش کرده و سرمای بیشتری تولید کنند.

با در نظر گرفتن هدررفت آبِ کمتر و تولید سرمای بیشتر در کولرهای آبی سلولزی، مصرف برق نیز کاهش می‌یابد و باعث می‌شود که این مدل کولرها جزو گروه کولر آبی پرتابل کم مصرف دسته‌بندی شوند.

پیشنهاد مطالعه
کولر آبی پرتابل کم مصرف
کولر آبی پرتابل رومیزی

ویژگی مزایا و معایب کولر آبی پرتابل

در این بخش به بررسی مزایا و معایب این نوع کولر می‌پردازیم.

مزایای استفاده از کولر آبی پرتابل

قابلیت حمل

یکی از مهمترین مزایای کولر آبی پرتابل قابلیت حمل این کولرهاست. همچنین شما می‌توانید این کولرها را بسته‌بندی کرده و حمل کنید، زیرا کولرهای آبی پرتابل به شکلی طراحی شده‌اند که به راحتی جابجا شوند.

پیشنهاد مطالعه

مصرف انرژی کم

کولرهای آبی نسبت به کولرهای گازی 50 درصد کمتر برق مصرف می‌کنند. یک کولر آبی پرتابل هزینه مصرف برق بسیار پائینی دارد زیرا در این نوع از کولرهای آبی، از موتورهای کم مصرف استفاده شده و عمده هزینه‌های آنها شامل هزینه آب مصرفی است.

راه‌اندازی سریع و مقرون به صرفه

شما می‌توانید کولر آبی پرتابل خود را به راحتی و بدون هزینه راه‌اندازی کنید و راه‌اندازی آن بسیار ساده‌تر از کولرهای آبی ثابت است. با توجه به اینکه این کولرها نیاز به نصب ندارند، از نظر زمان و هزینه بسیار مقرون به صرفه هستند.

برای عملکرد بهتر این کولرها هم خودتان می‌توانید به صورت دوره‌ای تشت آب، موتور و اجزای فیلتر کولر را تمیز کنید و برای این کار به هیچ تجربه یا تخصص خاصی نیاز ندارید.

ویژگی مزایا و معایب کولر آبی پرتابل
پر کردن کولر آبی پرتابل آسان است.

معایب کولر آبی پرتابل

  • کولرهای آبی پرتابل، تنها برای خنک‌ کردن محیط‌های کوچک کاربرد دارند و برای محیط‌های بزرگ یا بسیار گرم، مناسب نیستند.
  • با توجه به اینکه کولر‌های آبی پرتابل درون خانه یا محیط کار قرار دارند، این احتمال وجود دارد که صدای آنها برای افراد حساس، کمی آزار دهنده باشد. برعکس کولرهای آبی ثابت که در بیرون از خانه نصب می‌شوند و صدای آنها شنیده نمی‌شود.
  • تمام وسایل برقی در زمان روشن بودن و کار کردن، مقداری گرما هم تولید می‌کنند و یکی از معایب کولر آبی پرتابل این است که راهی برای تخلیه‌ی هوای داغ موتور به بیرون وجود ندارد و گرمای تولید شده به محیط باز می‌گردد که البته می‌توانید یک تهویه کوچک در کنار کولر نصب کنید و این مشکل را برطرف کنید.
  • با توجه به اینکه کولرهای آبی ایستاده  اندازه و وزن بیشتری دارند، جابجایی آنها با کمی سخت است.
  • در صورتی که کولر آبی پرتابل به آب شهری متصل نباشد، لازم است که مخزن آن را بصورت دستی پر کنید که این موضوع خوشایند نیست و ایجاد زحمت می‌کند.
  • معمولا مخزن آبی در زیر کولر‌ آبی پرتابل نصب می‌شود تا آب اضافی آن را جمع کند و این مخزن باید به طور مرتب خالی شود و آب اضافی آن دور ریخته شود که این کار نیز زحمت اضافه ایجاد می‌کند.
  • برای اینکه هوای اطراف کولر در جریان باشد و به سادگی به داخل کولر وارد شود، لازم است که فضای پشت آن، حدود یک متر از دیوار و سایر وسایل فاصله داشته باشد و این موضوع باعث می‌شود که استفاده از آن در فضاهای کوچک، مشکل‌ساز شود.
معایب کولر آبی پرتابل
تهویه کولرآبی پرتابل
پیشنهاد مطالعه

نکاتی برای نگهداری از کولر آبی پرتابل

برای بالا بردن دوام کولر آبی پرتابل بهتر است به تهویه فضای اتاق هم توجه کنید. همانطور که گفته شد، گرمایی که توسط موتور این کولر تولید می‌شود، در همان فضا منتشر می‌شود و برای کاهش این گرما و خنک ماندن دستگاه کولر، بهتر است که در یا پنجره را کمی باز بگذارید و یا اینکه یک تهویه مناسب در نزدیک آن قرار دهید.

همچنین باید دقت داشته باشید که مخزن آب کولر را به موقع تخلیه کنید و هیچ وسیله سنگینی را روی آن قرار ندهید و پره‌های کولر را فقط با ریموت کنترل تنظیم کنید.

طبیعتا هرچقدر در نگهداری از کولر آبی پرتابل دقت بیشتری داشته باشید، طول عمر آن بیشتر می‌شود و نیاز به تعمیر کولر آبی پرتابل کاهش می‌‎یابد.

در صورتی که برای سرویس کولر آبی خود به خدمات نیروهای متخصص نیاز دارید، می‌توانید به سایت آچارباز مراجعه نموده و درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و برای رفع مشکل شما اقدام کنند.

سرویس کولر آبی در محل با آچارباز
تعمیر و سرویس کولر آبی خود را به تیم متخصص آچارباز بسپارید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر آبی
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا